Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигатели 1.2 3 цилиндъра


tonygl

Recommended Posts

Здравейте,

От известно време се чудя дали да си взема Фабия 1.2 54 коня. Мненията по въпроса за 3-цилидровите двигатели са много и противоречиви и реших да проуча въпроса и прегледах темите

http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=1982

http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=1473

и http://www.automarket.bg/articles/28042001.htm

Казват че се разваляли много тези двигатели щото баланса бил друг щото се натоварвали повече и.т.н. мнения колкото искаш.

Мойто мнение е че няма такова нещо тъй като досега вече 9-та година карам Ticо, което също е с 3 цилиндъра (незнам дали не са от първите коли с такива двигатели) и няма проблеми (колата е на 13-години 150000 км) много е пъргаво и икономично и въобще не се тресе както пище по линковете по горе. Въпросът ми е дали някой може да каже (но с примери и доказателства) дали наистина се развалят... защото ми омръзна от мнения от сорта "ами те се развалят" и като питам защо не могат да кажат или пък казват "Щото е така" което за мен не е отговор. Тъй като нямям претенции към конете а само към разхода ме притеснява само това със здравината на двигателя. Очяквам вашите компетентни отговори или такива от притежатели на такива двигатели със сериозни наблюдения по въпроса.

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би ще мога да ти помогна. Моята е 64к.с. и ти препоръчвам да се насочиш към този вариант - по-икономична е от 54-ката, а е и доста по-пъргава. Двата двигателя въпреки че са трицилиндрови и са 1200 к.см. са много различни.

 

Сега за другите неща - при ускорение двигателя издава гърлен звук, но не е силен и не е дразнещ. Когато я пуснеш на скорост без да подаваш газ звука му е много приятен за ухото, поне на мен ми харесва.

 

Колата изобщо не се тресе - не знам защо някой ти го е казал. От време на време има съвсем леки вибрации, но те почти не се усещат. Иначе на празен ход двигателя е супер тих и изобщо не можеш да разбереш дали колата изобщо е запалена.

 

Харесва ми че е пъргава и дори с висока скорост на 5-та нямам проблеми с изпреварването. Аз лично съм доволен, но пък и нямам претенции да карам агресивно и нямам нужда от супер мощ.

 

В заключение ще кажа, че ако сега пак трябваше да си купувам Фабия пак щях да взема такава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

също карам 64-ка комби. Върви много добре.Когато е караш нежно е икономична,а при гонка пак не харчи много.Пробвал съм е на максимална и направих 190км, но реално карам до180км.Предимно карам на дълги разстояния и винаги гоня.Кофти са гумите иначе моторчето е супер.За две години и навъртях 50000км и не съм имал проблем.Имал съм /и имам/ други коли.С две думи ДОВОЛЕН.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как успя да вдигнеш 190?!?

 

Аз успях 165 някъде и нямаше накъде повече. Вярно че бяхме 4-ма в колата ама...

 

Иначе не е хубаво тоя трицилинров двигател да се кара с такава скорост (на такива високи обороти), защото прегрява и му се скъсява живота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как успя да вдигнеш 190?!?

 

Аз успях 165 някъде и нямаше накъде повече. Вярно че бяхме 4-ма в колата ама...

 

Иначе не е хубаво тоя трицилинров двигател да се кара с такава скорост (на такива високи обороти), защото прегрява и му се скъсява живота.

РЕАЛО тоя двигател си получава мощността след 3000об. На 6000об е 190км. вярно бяхме само двама.Обикновенно карам 3-5000об самата кола ги иска.Иначе е малко тромава.Миналата година на път за панаира малко згънах една баварийка 318 м-у Н.Загора и С.Загора, опита се да въза, но и тя не направи повече от 180км.Много е важно и с какви гуми си щотоооо :D трябва и да спираш понякога.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... задължително :D

 

Понеже пишеше че макс скорост и е 163 мисля и не посмях да я настъпвам още :)

:D ако си забелязал комбито е с най-голяма максимална :)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
OK от Вашите потговори разбрах че вдига много ама дали е задрав двигателя с 3 цилиндъра.. ? Понеже имам съмнения относно качествово на всички нови коли дето се произвеждат...

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, колега, тогава си купи Вартбург - той като че ли удовлетворява най-добре твоите изтънчени изисквания: достатъчно стар е като производство, немски е , 3-цилиндров е, и не вдига 190

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре балансираните двигатели са 6-цилиндровите, след това идат 3-цилиндровите, а 4-цилиндровите са позор за инженерната мисъл - само V-образните на 90 градуса и опозитите стават за нещо.

Тресат та се късат, несравнимо повече от другите.

Когато за първи път започнаха да ги слагат напречно, се наложи петАта на лоста за скоростите да се свърже с т.нар. реактивна щанга със скоростната кутия, щото като настъпиш 4-цилиндровия редовак той иска да се врътне и избива скоростта( един от досадните дефекти на първите 2108, а уж Порше беше тъкмил мотора).

Та така.

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че двигателят иска да се "врътне" като го настъпиш няма нищо общо с балансирането.

Едното е вибриране от неуравновесяване на движещите се части, другото е реактивен момент.

 

 

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...който е дори по-силно изразен при по-големите двигатели.

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта госпоДжа обичаше да ме наглежда кога ровя из колата.

Шест години търкаляхме зазка - първата ни кола.

Купихме лада. Един ден ме заварва да си играя, гледа-гледа и аккво мислите рече?

- Бе да не е нещо дефектна? Защо като даваш газ моторът се разклаща?

К'во да и кажа?! Върху машинката на зазката можеше да си оставиш бирата - на площадката около карбуратора - и да я форсираш колкото си искаш - барем не шавва.

Даже често колегите зазаджии хващаха някой балък да почерпи на бас дали ще се разлее бирата.

Та реактивните моменти са си реактивни моменти а това, което писах в горния пост не съм го измислил аз - просто са азбучни истини в двигателостроенето.

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.