Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

ПЛОЧКА ИЛИ ЩУЦЕРИ?


kolev123

Recommended Posts

Интересува ме как е по-добре да става храненето на карба с газ- дали с плочка над него или с щуцери, навити директно в камерите?

Аз сега съм с плочка и не се оплаквам, но се оказа, че на карба не му работи добре смукача. Досега не ми пречеше, понеже си я оалех на газ и не съм го ползвал, но вече се мръщи и не иска да пали веднага на газ, когато е студено. Та идеята ми е, че ще свалям така и така възд. филтър, понеже ще си сменям термостата и имам карбуратор с щуцери, дали да не сменя и него.

Въпроса ми е, ако някой има конкретни наблюдения и е карал и с двата варианта, да каже плюсове и минуси в двата случая. Единственото, което съм чувал е , че когато е с плочка колата е по-чуствителна към чистотата на възд. филтър, т.е., ако се рамърси дори и малко почват да се менят оборотите( Аз не мога да кажа нищо, защото моят филтър е нов, а освен това съм и с ладов)

Карал съм 120-ка( на Вики) на щуцери и не намирам разлика във вървенето на колата!

П.С. Май пропуснах да кажа, че става въпрос за 120-ка(японка)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баща ми караше фиата със забита газова тръбичка във 1ва камера и каза че с плочка му е по добре. За да ти бачка смукача (поне на бензин, на газ не знам) трябва да ти е прав карбуратора. При шкодовите карбуратори това е mission impossible

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

max,

 

Твойта Шкода доколкото знам не е на газ! А във форума има доста хора дето карат на газ и могат да споделят лични впечатления...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не си (про)/у/бивай карба :|

 

Щом си с ладова тенджера, намери си филтър на Филтрон, едни жълтички такива, към 3лв. На ладата съм с такъв и съм много доволен! Преди това бях нацелил един някакъв руски, който ми даде чуден разход :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники, въпроса е много спорен ;) Аз когато слагах газовата, нямах идея как трябва да стане това. Газаджийте ме посъветваха да разпробием карба. До ден днешен нямам оплаквания, т.е. доволен съм. Смукач (това е и за maxrpm) имам, както на бензин, така и на газ. С тази разлика, че като съм на газ не трябва да го издърпвам до края. Но също така добри доводи ще ти изкаже и някой колега, който е с плочка. И той сигурно също ще е прав. Т.е. според мен е най-добре, щом имаш готов разпробит карб - сложи го и виж как е с него. Винаги можеш да си върнеш стария.

 

P.S.: Любопитно ми е ако сложиш разпробития какви ще са ти отзивите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с плочка . смукача си работи . градско ми гори около 9 газ извънградско при пенсионерско каране (75 км/ч) пада на 5,5газ . при юркане - път софия - хижа околчица - софия средна скорост по магистралата 120 (последните 20 км съм ги катерил с 40 и това беше много ) ми извади 7 газ .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като прегледах литературата по въпроса за газовите уредби стигнах до извода, че като цяло е по-добре с плочка, тъй като се завихря по-добре газта, а също и количеството се дозира по-правилно. Освен щуцери или плочка има и трети вариант - газта влиза през дупка в кожуха на въздушния филтър - точно над карбуратора, или през тръбичката дето по принцип е маркуча от гърловината (но това е доста лош вариант-голяма е загубата на гориво). Плочките, които се монтират над карбуратора обаче променят параметрите за работа на двигателя на бензин по посока увеличен разход. Принципно колкото по-близо до дроселната клапа смесителното устройство, толкова по-добре - по-малка е загубата на мощност.

На практика мисля, че дали ще е плочка над карба или щуцери е все тая-недостатъка на плочката, че е по-далеч от дроселната клапа се компенсира с по-правилното дозиране. Като цяло щуцерите в карбуратора не са лош вариант, а по-скоро оптимален, особено ако са правилно монтирани - под определен ъгъл задължително в най-тясната част на дифузора.

Аз също съм с пробит карбуратор, а и съм на мнението на Mishelle - да пробваш, ако имаш желание и с щуцерите.

Това, че не пали на газ колата може да се дължи на друго - замърсен карбуратор, може да тегли въздух отнякъде или стари мембрани. Мойта няма проблеми все още с паленето на газ.

А никога не ползвам смукач, дори и зимата общо взето си паля нормално с малко напомпване на газта, като паля на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV,

 

Теория и практика са две различни неща :mrgreen:

На Vectra-та бях с плочка. И колата се държеше супер. Кума (Calibra) беше с щуцери. Вървеше също добре. Но пък съм говорил с колега с Vectra който беше с плочка и не вървеше добре. Смени на щуцер и се роди.

 

В заключение: зависи от майстора и каква плочка ще сложат. Като сложат неподходяща колата изобщо няма да върви! Същото важи и за щуцерите...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробивали са на инжекционното за щуцери - е къде точно ги ръгат тея щуцери там? :roll:

Малко странно ми се вижда да слагат на такива коли щуцери. А всъщност пропуснах да спомена, че най доброто познато смесително устройство за газ досега е газовия инжекцион - газта се впръсква директно в цилиндрите. По този начин се елиминарат всички недостатъци на газовото гориво - мощността на двигателя остава същата, разходът също остава като на бензин.

А теорията не бива да се подценява-всъщност много неща ще се изяснят и много проблеми ще се избегнат, ако първо се консултираш как теоретично са нещата и после действаш, а не да го правиш на принципа проба-грешка. Освен ако нямаш време за губене де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щуцерите бяха монтирани в смукателния колектор след филтъра. Не са пробивали карбуратора/инжекциона.

Относно газовия инжекцион - там се слагат дюзи на смукателните колектори ПРЕДИ цилиндъра. Няма начин да вкараш дюзата в цилиндъра - ще стане Дизел :mrgreen: А намаляването на разхода и качването на мощността се постига поради по-доброто управление на сместа!

 

Поздрави

 

PS: А газовия инжекцион струва 2к++. 120ката на човека на струва толкова :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щуцерите бяха монтирани в смукателния колектор след филтъра. Не са пробивали карбуратора/инжекциона.

 

Точно това е правилното за моноинжекционите.

 

Той дизела си е точно инжекционен ДВГ - с директно впръскване на горивото. Такъв е и бензиновия пълен инжекцион. Това по принцип е по-съвършен тип двигател заради вътрешното образуване на сместа - в цилиндъра, а не външното - в карбураторните.

От една схема на газов инжекцион (от интернет) аз разбрах точно това - че газта се впръсква в цилиндъра директно, в течно състояние - затова няма нужда от изпарител. Доклкото знам, проблема е в да ти го монтират добре, да не стане беля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV,

 

Извинявай, но как точно смяташ да вкараш инжектора в горивната камера? Имам предвид за допълнително сложена газова! Да си чувал да се пробива главата? Аз лично не! Пък и кой би рискувал...

Относно "Точно това е правилното за моноинжекционите." - Calibra-та беше с 2.0 пълна инжекция! Т.е. прави се не само за моноинжекционите (а те са си прост електронен карбуратор!).

А на въпросната Calibra (т.е. на всички Opel двигатели доколкото знам) дюзите не са в цилиндъра а се точно пред всмукателните клапани.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.