Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как се смъкват/разглобяват скорости


Guest

Recommended Posts

Здрасти, моята курва влезе в зимна отпуска и реших да я почовъркам изотзадзе :P Вчера с дядо свалихме двигателчето, обаче тя реши да ми поопъне нервите пак и заедно с него излезе амбриажната ос. Тая тръба където се завива муфата на амбражния лагер се счупи, а той се раздроби :lol: Та идеята е кажете ми как се свалят скорости? Така като гледам тва полуоски, тва пружини всичко отива. Все пак дайте някакъв ред на сваляне, на кое къде са болтовете, кое как се подпира как се сваля и т.н.? После като я отворя кутията има ли какво да изпадне, на коя страна да я облегна ала бала. В общи линий за сефте свалям Gearbox a :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

maxrpm,

 

Освен двигателя разкачаш полуоските и предната гредичка. Преди това откачи лоста на скоростите. Освен това внимавай като откачиш двигателя да не провисне надолу скоростната кутия че ще счупиш кутията на опашката. Като отваряш скоростната кутия трябва да е легнала на една страна. Честно казано не си спомням на коя точно (ако изобщо има значение). Имай предвид че ако обърнеш диференциала (което е абсолютно възможно!) ще си щастлив собственик на 4 (5) задни и една предна :mrgreen:

Освен това не забравяй да си разкачиш и кабелчето за задния ход. Не е болка за умиране, но като го скъсаш ще имаш още едно нещо заради което да се ядосваш....

 

Относно счупената тръба - от обясненията не разбрах точно, но си мисля че с разглобяване на скоростите трудно ще се оправиш. Но дано не съм прав...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз свалих двг а тая тръба е точно тая опашка за която говориш, то е една тръба за която е завит амбриажния лагер. Според мен излиза и се прибира заедно със лагера. А иначе под скоростите съм подложил една гума 135/13 с джанта и мисля че е достатъчно. А иначе ако зависеше от мен въобще нямаше да я отварям скоростната, щото и аз мисля че ми е малко трудничко. То всъщност не искаше да излезе оста откъм двг и дядо вика айде ще сложим едно трупче над кутията откъм купето и едно между двг и кутията и го свалихме ама тая тръбичка се счупи и оста излезе от скоростите. 1во барабан ли се сваля какво е 1во, ако можеш да опишеш последователността ще е супер. Все пак ме обнадеждава че nqk^av lud всеки месец сменяше скорости та си викам едва ли е толкова трудно пък и миро каза че не е кой знае какво ама ми се налага.

Попринцип съм запланувал да зимува там в селото, но в Елин Пелин имат много готин стадион и сърце няма да ми даде да не я издрифтвам там :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ако съм разбрал какъв ти е дерта точно,смятам че може да не се наложи да сваляш кутията.Този вал се разглобява,може да се сваля принципно.Оста(вала) с шлиците за която казваш,че е излязла се свързва с продължението си с един метален пръстен(нещо като зегерка),вижда се като свалиш цилиндъра на съединителя от кутията от 4-те болта и погледнеш вътре.Така че спокойно вкарваш вала който ти е излезнал и през отвора отгоре за цилиндърчето който е го застопоряваш с този метален пръстен.Без да сваляш кутията!Проблем ще е вече ако не можеш да намериш къде е паднал стария осигурителен пръстен,ама като се има предвид,че най-вероятно е паднал докато сте сваляли двигателя,а не докато е въртял би трябвало да е някъде отгоре,с едно фенерче и пинсета лягаш в колата и оглеждаш вътре в кутията да го изкараш.Ако не го изкараш не се знае къде ще попадне и ще стане дроб.

Втулката за лагера,която ти се е счупила също излиза без нужда от сваляне на кутията.Като махнеш лагера който се държи от една пружина единствено,ще видиш от двете страни на отвора на кутията две гайки май за ключ 10 бяха,сваляш ги и издърпваш остатъка от счупената втулка.Като слагаш новата сложи и и нов семеринг от вътрешния край за да не ти хвърля диференциално масло при съединителя.

Незнам дали ме разбираш по начина,по който съм го обяснил,но и в зелената и в синята книжка има писано по въпроса,погледни.В зелената май главата беше за течове от кутията и полуоските,ама не ми е под ръка да погледна по-точно.

Общо взето според мен сваляй кутията единствено ако не успееш да изкараш стария осигурителен пръстен(което си е един огънат закален тел) от кутията!

Айде успех с ремонта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега погледнах онлайн варианта,разгледай това

http://spasm.cjb.net/common/Skoda%20Books/120_Zelena/87.jpg

Да това го бях видял предната вечер, мерси много! Всичко стана на 6, извадих пружинката на семеринга, и снадката с 2 те зегерки. Нашата фирма ви отправя спецални благодарности :P
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това го бях видял предната вечер, мерси много! Всичко стана на 6, извадих пружинката на семеринга, и снадката с 2 те зегерки. Нашата фирма ви отправя спецални благодарности :P

Няма защо,много се радвам,че съм успял да помогна и е станало както трябва! :) Само не разбрах на семеринга само пружинката ли му извади или го смени целия...защото без тая пружинка няма да си върши работата,на нов предполагам че цената няма да му е повече от 2-3 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем, аз пружинката я извадих от скоростите, иначе нов семеринг имам. Дядо като се едно не виждал семеринг малко му подръпна пружинката, ама мисля че ще е ок

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го знам като семеринг, ама като се замисля , може и да си прав...Въпреки че, семеринга не е полукръг...Абе знам ли ... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусни google да търси "семиринг" и ще откриеш.... 2 попадения - все в нашия клуб!

При опит със семЕринг имаме 3000+ попадения :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.