Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

бензин или дизелов двигател от стария модел на Октавия.


janissary

Recommended Posts

Здравейте шкодари,

аз съм стар фен на шкодите. Като студент карах шкода 105 Л и доста километри навъртях с нея. много яко окачване и здрав двигател.

Сега съм изправен пред една дилема. искам да си взема втора ръка Шкода Октавия комби стария модел 4-5 годишна, но се чудя дали е бензин или дизел.

Много хора хвалят дизела, но той от друга страна е по скъп за подръжка. Аз основно ще използвам колата за извънградско каране.

Ще се радвам ако чуя мнения от собственици на бензин 2.0 и дизел 1.9 ТДИ.

 

Предварително Ви благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл!

Порови се тук-там във форума - има доста изписано по темата. А иначе ако имаш конкретни въпроси - пусни ми лично съобщение - ще ти отговоря на всичко, което те интересува.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здраст,

 

Аз карам 1.9TDI - 90bhp. Двигателчето е супер. Градско папка около 6.5, на извънградско между 4.5 и 5.5 според климатика и юркането. При внимателно каране (разбирай спазване на ограниченията на извънградско, т.е. 90km/h) разхода пада до 4.2. Ама тоя автомобил хич не иска да върви толкова бавно :mrgreen:

Не мога да сравнявам с бензинова Octavia защото не съм карал но дълго време карах Vectra 1.8MI 90bhp. Мога да кажа че дизела е пъти по-приятен за каране.

Това се сещам. Ако има още нещо питай.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

карам Октавия 1,9 TDI 90 к.с. 1999 г. Колата е супер - върви много яко и е много икономична. Извънградско при нормално каране 100 км/ч и нормално натоварена гори 4,2-4,8 л.дизел/100 км.Ако караш по-бързо стига до 5 л./100. Разхода зависи и от това дали е включен климатика. По показанията на бордовия компютър съм засякъл, че той вдига разхода средно с 0,3 л./100.Не съм я карал с обикновен дизел, винаги наливам V-power на Shell или Sprint diesel на OMW.

Не виждам нищо по скъпо в поддръжката в сравнение с бензиновите мотори - може би с изключение на малко по скъпите масла и горивен филтър за 40-50 лв. по вече в сравнение с бензиновите.

 

Иначе, карал съм Astra diesel, а в момента и служебен Ford Focus diesel. Трябва да ви кажа, че определено Октавията е по-добра във всички отношения - много по нисък разход, върви по - яко, има по добра возия и нещо много важно - има много по-голям багажник /ако не се лъжа 560 л. без да са смъкнати задните седалки!!!/, а и като цяло купето е по просторно.

 

За мен определено изборът трябва да е в полза на дизеловия мотор на Октавия. От различни източници на информация се убеждавам, че това е един от най-добрите мотори на VW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас в подкрепа на дизела :smt109 , макар че на мен разхода ми е около 8 в София (хващам и сутрешните и вечерните задръствания през центъра) и към 5,5 извън града (главно София-Пловдив и София-Бургас).

Карам с Евродизел на лукойл/петрол и имам допълнително поставен чип на двигателя, който е AGR.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам допълнително поставен чип на двигателя, който е AGR.

 

Какво променя този чип, колко коня ти е станал мотора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я взех така преди 4 месеца и не съм мерил какво и колко променя чипът, мисля да го сторя, но най-вероятно напролет, че сега съм на тема зимни гуми и застраховка каско, които ще вдигнат инвестициите в колата с още 1к ;)

...по усет чипа качва около 15+5 к.с. 20-ина N/m и мотора мърка като коте :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички!

Отностно колегата,който се интересуваше за двигателите-аз карам Октавия 1.6 бензин,но определено смятам че този двигател е малко мъничък за това купе(разбира се при условието че искаш не просто кола,а резачка,както се казва) :)Иначе мисля че наистина вариантът с дизелов двигател е по-добрият-главно за по-ниския разход!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак съвети и препоръки от можещите и знаещите :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . Баси, когато и да вляза в тоя толкова интересен под-форум, винаги все някой пита какво да си купи и поне 10 които дават мъдри съвети. :D:D:D И всички "мъдреци" карат печки :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Форумът е заприличал на ТЕЛЕФОН НА ДОВЕРИЕТО bang1.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хашек,

 

15 години карах бензинка. Сега карам дизел. Честно казано кефа на дизела е пъти по-голям (поне според мен)! Е, ако ще е за състезание по-добре бензин. Спор няма. Но за нормално каране в дизела е истината :lol:

Верно че при теб Шкодите са в едно друго измерение в което дизела е противопоказен :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми колеги,

 

благодаря за коментарите ви. Мисля да се сдобия с дизеларка комби 4x4 или обикновенна.

 

Желавия много положителни емоции с Октавия!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
Скъпи фенове,

двама мой познати претърпяха проблеми с турбото на Октавия, но последния модел. Едната кола е на една година а другата е на 2 години, та им изгоряха турбините. Добре че са гаранция...още.

Има питане ако на мен ми изгори турбото на дизел по-стария модел на Октавия колко ще ми струва и имали голяма вероятност да се случи?

Имали фенове с по-старите модели дизеларки които са имали такъв проблем, моля да споделите. Доколкото знам този ремонт е доста скъп и аз май ще се насоча към бензиновия двигател 2.0 литра за по-сигурно.

 

Предварително благодаря!

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До началото на 2006 г. съм карал бензинови автомобили.

В момента OCTAVIA 1.9 TDI, 90 к.с. Преди да си я купя доста се двоумях и какви ли не съвети чух, но накрая реших да е дизел.

Определено мнението ми е твърдо ДА в полза на дизела по множество причини.

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи да им "изгори" турбото? Имай впредвид, че турбото е консуматив, както са филтрите, ремъците, маслата, накладките... Не мога да ти кажа, колко ще ти издържи, защото зависи как е карана колата (била ли е много е червената зoна, маслото дали е било хубаво...). По принцип след 100-120К трябва да се смени (махне) т.нар. катализатор, защото се задръства със сажди и започва да връща към турбината, която от своя страна се задръства. Може да не им е "изгоряло" турбото на хората, а просто да се е задръстило и да се оправи с почистване и подмяна на клапата. До колкото знам, турбото за такава кола се движи около хиляда кинта.

Така че - всичко е относително. Може да съсипеш турбото за 10К, може и за 250К. Лично моето се задръсти на 185К. Ама никой не ми беше казал, че трябва да сменя (махна) катализатора.

Успех с избора на кола

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно моите термини, бих искал да се извиня ако всявам смут сред редиците на Шкода, но толкова си знам

 

Нали знаете така разказват хората, но истината е една.

 

Ако само това са грижите едно почистване то си е направо Празник....

Да не е само нещо друго, защото ремонт на турбо си е доста разходи при СААБ например...и по-малко при рециклиране..та за това споменах

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.