Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ИНФОРМАЦИЯ ЗА скоростна кутия тип DSG


Guest playlife007

Recommended Posts

Здравейте,

 

Можете ли да ми дадете малко информация относно тази скоростна кутия(DSG)?С какво е по-добра от обикновения автомат,някакви проблеми с нея и т.н.?! Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на DSG е предавките да се сменят мигновено и плавно, без да се губи време и мощност, постигайки по-голяма икономичност. Практически трансмисията е разделена на две частични кутии, всяка от които има съединител. Двата съединителя се застъпват последователно, за да се премине директно от предавка в предавка. При всяко превключване вече е задействана следващата скорост и е необходимо само да се изключи единият съединител и едновременно с това да се включи другият.

 

Водачът може да сменя скоростите ръчно директно от монтираните на волана контролни уреди или да остави тази задача на автоматичната система, която опростява шофирането, а и минимизира разхода на гориво.

 

Проектът DSG на VW е отнел изключително много време и човешки ресурс. Трансмисията с два съединителя дебютира през 2002 година с Audi TT V6 с, като постепенно навлиза и в останалите марки и модели на групата. Това дава близо петгодишно преимущество на немския концерн, който ще срещне първия съперник в лицето на Mitsubishi вероятно през 2007 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е интересно, на Шкода монтира ли се вече? Изглежда по-напредничаво дори от системата на Порше, май Типтроник се казваше, ако не греша - с подредени предавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много за изчерпателния отговор!На път съм да си закупя Октавия 2 1.9 TDI PD DSG! Направих й едно тестово кръгче и наистина бях очарован от начина по който се сменяха скоростите!Явно тази кутия е доста умна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на тези кутии е много интересна, но остава едно малко съмнение - дали не се развалят много. Предната ми кола беше с автоматична кутия (слава богу не съм имал проблеми), но съм чувал че автоматиците на VW доста се развалят, а знаете че евентуален ремонт на такава кутия струва доста скъпо.

 

Иначе поздравления за избора!

 

Аз също искам Октавията да ми е с DSG, но то върви само с дизеловите двигатели. С бензиновите има само Tiptronic. Някой знае ли разликата между двете кутии? Също така впечатления за издръжливостта им ще бъдат добре дошли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага ще ти кажа една принципна разлика. При Tiptronic-а скоростите се сменят от 1 до 6 прогресивно(или регресивно съответно)! При DSG(Direct Shift Gear), едната скоростна кутия включва 1, 3 и 5-та скорост а другата скоростна кутия съответно 2, 4 и 6-та скорост. В момента в който едната скоростна кутия е изключла 1-ва скорост другата е включила 2-ра и така напред. Ускорението което се получава в този случай е по-голямо по простата причина, че не се губи време за превключване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това ми е ясно. Интересуваше ме дали двете кутии които предлагат са напълно различни - Tiptronic и DSG Tiptronic - явно са напълно различни :D

 

Може би от ЕТ могат да пуснат малко повече инфо за това на сайта си :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.