Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За безобразието по улиците на София и бездействието на КАТ!


izov

Recommended Posts

Няколко пъти седмично ми се налага да карам по Раковска - от пожарната между Сливница и Дондуков до Френската гимназия. Разстоянието е около 1800 метра. Вчера го взех само за 35 минути. Наистина имаше страхотно задръстване, но познайте от какво беше причинено - не от многото коли за всеки случай. Беше причинено от многото коли паркирали на Раковска. Там не само че е забранено паркирането, но е и забранен престоя. А най-интересното е, че по продължение на отсечката, която споменах винаги има минимум по 2-3 поста на КАТ, които гледат умно и не правят нищо по въпроса с адски нагло паркиралите автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Френската до "Сливница" по "Раковски" е точно 30 минути пеша - проверено е многократно. А нещата ние си ги правим - все и на някого от нас поне веднъж му се е налагало или ще му се наложи да спре на "Раковска" поне за малко да си свърши някоя работа - и да се поволи на КАТ-аджията да не му прави проблеми.

Проблемът според мен е друг и съм писал на тая тема - тая улица и преките й са проектирани преди повече от 100 години, когато е имало само конски каруци. Как очакваш да поеме движението на 2 и повече милиона град та и с градски транспорт?

Другия вариант е да избягваш да минаваш оттам с колата. Аз имам същото правило - например от години не съм минавал по "Мария Луиза" между Лъвов мост и Халите. Същото важи и за Ботев, но там скоро се наложи да мина, че Опълченска беше затворена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами всеки ако си тръгне натам, откъдето се е преселил, по Раковска сигурно ще стане по-лесно да се кара. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задръстванията не ми пречат, чак толкова. Сутринта се наложи да отида до подуене и ми се разказа играта. Излизам на България от Нишава давам ляв мигач, спрял съм тея отзад ми свиркат искат нещо от мене, а тея от ляво никой не ми дава път :evil: На връщане отивам към центъра по хигена през шосето на пазарчето Иван Вазов, същата ситуация спирам и чакам. Няккав бакшиш намалява, аз тръгвам и тоя тръгма Е В ТОЯ МОМЕНТ КАК МИ СЕ ИСКАШЕ ДА СЕ МУ НАЦЕПА както не бях на кеф..... не знам какво ме спря :evil:

Давайте път винаги когато можете .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оня ден чух по радиото че г- н еди си кои си умолява гражданите да пътуват с градски транспорт, заради големите задръствания в София. Затова от 2007 ще има допълнителна солена такса за софианци за да се опитат да пътуваме с транспорта а не с колите си. За които плащаме луди пари за редовноста им... интересно ама все пак някои чувал ли е нещо такова и ако да да каже малко подробности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

целя проблем е нарастващия брой жители на града и малките улици проектирани преди доста време както бяхте писали! това го забелязвам и при бивши колеги от университета който, въпреки че не са запизали 2ра година не искат да си тръгнат пак по селата, а остават тука защото "имало работа за всички". Всеки път като чакам в някое задръстване се сещам за това.

 

друго което много ме дразни по столичните улици и което катаджийте не реагират е, че почти на всяко кръстовище където има чакащи за завой на ляво и си има лента за това, група селски тарикати от лентата за направо застават пред всички чакащи и завиват наляво. още по лошото е като даже не се наредят отпред, а задръстят пътя за минаващите направо. това се наблюдава дори и на орлов мост където има КАМЕРИ, който според мен не работят!!!

аз съм намалил карането на кола до минимум,само ако ми трябва вечер за да не давам пари за такси. и рейсовете са ми без пари по- добре не може да бъде :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох някъде историята на един голям град в САЩ. Не си спомням за кой точно ставаше въпрос, мисля че беше за Сан Франсиско.

 

Интересното беше че в началото града е бил предвиден за много малко хора и не е бил предвиден за коли. Изведнъж става бум в автомобилостроенето и всеки започва да се движи с кола. Съответно по улиците става кошмар. Събрал се градския съвет и започнали да дискутират проблема. Минали всякакви варианти и накрая решили едва ли не да принудят хората да пътуват с метрото което ще им построят. По едно време някоя умна глава от тях се сетила че щом хората искат да пътуват с коли те ще го правят, а е работа на общинския съвет да им осигури възможността за това. В резултат на това разширили улиците, направили пробиви, мостове, надлези и обходни маршрути и доста смекчили проблема.

 

Така че не ми се слушат приказките на кмета от рода че трябва да ползваме градския транспорт и т.н. Искам да си карам колата и това е. Да ме извинява ама градския транспорт е под всякаква критика и не ми върши никаква, ама никаква работа. Така че те са длъжни да направят нещо по въпроса със задръстванията...

 

Примерно в Лондон положението е супер - градския и извънградския транспорт са толкова добре уредени, че просто не ти е нужен автомобил в повечето случаи. Докато тука е пълна драма...

 

И още нещо - излиза ми доста по-евтино да се придвижвам с автомобил отколкото с градския транспорт. Да не говориме за комфорта в собствения автомобил - алтернативата е блъсканица, караници и простотии в рейса. А и да не забравяме че рейсовете се движат също по пътищата и също чакат в задръствания защото шофьорите не ебаваме за нищо лентата предназначена само за автобуси, и няма да я ебаваме за нищо докато има такива зверски задръствания. Какво си беше спокойно до края на Август, но сега София се препълни с пришълци отвсякъде. Адски нужно е също така да забранят на огромните камиони да се движат из столицата и то по централните й артерии през деня!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

izov, Раковска си е мнооо готина уличка :) Следващия път, когато се наложи да караш толкова бавно - разгледай сградите докато киснеш на едно място - някои са много красиви - съвсем сериозно! Или си говори с минувачите - определено е забавно. А колкото до въпроса с нарастващото население на "големото село" - според мен не е точно това проблема. Причината са многото коли. Щото населението си е ОК (е хубаво де - можеше и по-малко да е от милион...), ама станахме кат американците - всеки си има кола, ама за разлика от тях, колите ни са стари (повечето). Аз на тва се нервирам най-много, че нямаме закон, както в Македония - внос на коли - само ако са до 5 години! А не да събираме боклука на Европа :( Бахти гробището сме станали...за коли. Брей, малко се отклоних...

За бездействието на КАТ ли говорехме :) Да взема да си подам документите да стана един катаджия...дали ще порменя нещата? Няма ред в България - това е лошото. Преди 1-2 години, говорейки с човек от друга държава...знаете ли какво ми каза... "Виждам, че тук никой не спазва закона за движение, а той е най-масовия...какво ли остава за другите закони?".

А катаджийте си пият кафето и гледат задръстената улица и сигурно си викат: "Баси, как са се одръстили :)" Та докато не направят яки глоби - ама наистина сериозни, както и да направят събираемоста им да е 100% - няма да се научим на ред. Защото май нас най-много ни боли, когато ни праснат в джоба... А иначе - аз си спазвам правилника вече - чесно, макар понякога да правя малки нарушения, ама няма начин. Иначе ще трябва или да се бия с някой или да си оправям ламарините и еърбека на колата...

Ние трябва да се научим да спазваме правилата - КАТ...няма да ни оправят...

Извинявам се за офтопик-а, който се получи...

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И друг път съм го казвал, пак ще го повторя - вярно е, че улиците ни са стари от "проектантска" гледна точка. Вярно е, че както те, така и паркоместата са били предвиждани навремето си за далеч по-малко коли. Но както на всички ни е известно времената се менят. Това, което е било практично и удобно преди 100 години, днес може и да пречи и да създава редица неудобства. Но за това не са виновни нито хората, проектирали в случая центъра, нито пък хората населяващи града, в случая София. Виновни са всички онези управници, които през годините не се сетиха да влезнат в крак с времето в което живеем, не се сетиха да направят множество многоетажни подземни и надземни паркинги. Ако имахме (и то не само в София) такива паркоместа, улиците далеч нямаше да бъдат така задръстени, движението щеше да бъде по-нормално и нямаше да има причина да се оплакваме от тесни улички. Защото реално те не са тесни, а ЗАЕТИ от автомобили, които иначе няма къде другаде да паркират.

В по-развитите европейски градове (и не само) да не би такъв тип паркинги да са правени преди 100 години? Не, просто там управниците са стигнали до елемнтарното решение, , че няма как с напредване на годините да не се видоизмени един град, за да покрива нуждите на населението.

Има далеч по-големи от София градове, където хората са си решили проблема по гореописания начин и няма нужда майка с количка да се провира между накацалите по тротоара коли или пък шофьора да тренира ежедневно техниката "минаване на боя разстояние".

С други думи, решение има. Всички го виждат и знаят, но тези, от които зависи то да стане реалност, явно си го местят от единия крачол в другия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно подкрепям Mishelle. Примери из европа колкото искаш. Тесни улици (като казвам тесни значи наистина тесни дори за една кола!) а движението е организирано.

Но там:

1) Никой няма да мине в насрещното защото иначе трябва да чака като "балъците" 2-3 светофара

2) Никой няма да си паркира колата на тясна улица като Евлоги Георгиев (там от две ленти реално се ползва само една!)

3) Никой няма да мине на червено или да навлезе в кръстовището само за да спести един светофар и по този начин да блокира другите.

А още колко мога да изброя. И защо?!!??! Ми защото глобите са сериозни и най-вече ченгетата си вършат работата. А не, както вече не веднъж е писано, като питаш куката "Защо не го спреш тоя и не го глобиш?" той да ти отговаря "Ма аз не съм пътна полиция"!!!! Ей затова.

 

Айде, че докато пиша се нервя....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко пъти седмично ми се налага да карам по Раковска - от пожарната между Сливница и Дондуков до Френската гимназия. Разстоянието е около 1800 метра. Вчера го взех само за 35 минути. Наистина имаше страхотно задръстване, но познайте от какво беше причинено - не от многото коли за всеки случай. Беше причинено от многото коли паркирали на Раковска. Там не само че е забранено паркирането, но е и забранен престоя. А най-интересното е, че по продължение на отсечката, която споменах винаги има минимум по 2-3 поста на КАТ, които гледат умно и не правят нищо по въпроса с адски нагло паркиралите автомобили.

 

Прав си колега. Раковска е тясна. Паркираните автомобили пречат на движението. Ама какво да направят хората които работят или живеят там?!? Знаеш ли какво ми е на мен? Живея на раковска и графа и си паркирам колата всеки път на различно място. Случвало ми се е да забравям къде съм паркирал и да обикалям пеша по уличкита да си търся колата! Всички си знаете по кварталите си паркирате колите пред блока и си ги гледате от прозореца и сте си доволни. Обаче ако аз направя така ви преча. Задръствал съм движението. Ами...може да съм егоистично копеле ама...предпочитам моята кола да е паркирана пред входа ми. Пък вие....минавайте от където си искате. На който не му харесва... ще го черпя една студена вода!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Odin,

 

30години живях на Орлов Мост. Знам какво е задръстване и какво е да търсиш място за паркиране. Знам и колко е кофти да паркираш на 10-15мин пеша защото няма къде да спреш. Да не говорим за това че преди/след всеки мач м/у Левски и ЦСКА или националния колата трябва да се мести защото иначе не знаеш в какво състояние ще я намериш (примерно хвърлена в перловеца...). Но това не означава, че може да си паркираш по Раковска! Има преки в които да се паркира. А там трябва паркинга да е платен (синя зона!) и както в Белгия (че от там имам опит) да има право да паркира по един автомобил от апартамент безплатно! Но само един на апартамент! Не на семейство! Така и места за живущите ще има, а и общината ще печели и каращите ще са доволни. Е, ще има газари дето имат по две-три коли и ще са недоволни, но пълно щастие няма!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки ден ми се налага да паркирам в центъра и знам колко е трудно. И въпреки че имам инвалидна карта не се възползвам от нея и не се пльоскам на Раковска, защото знам, че ще преча. Затова винаги обикалям като ненормален из уличките.

 

Но темата не беше с цел да коментираме това.

 

Беше много странно, че КАТаджийте не обръщаха внимание на спрелите автомобили (в които в повечето случаи има шофьори) задръстващи Раковска, а в същото време спират хората за щяло и нещяло. Визирам последния случай, в който спряха една жена, защото уж била минала на червено - аз идеално видях че не мина на червено, но след като се доближих до тях чух разговора, понеже задръстването беше страхотно и щеш не щеш чуваш какво си говорят около тебе...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Odin,

 

30години живях на Орлов Мост. Знам какво е задръстване и какво е да търсиш място за паркиране. Знам и колко е кофти да паркираш на 10-15мин пеша защото няма къде да спреш. Да не говорим за това че преди/след всеки мач м/у Левски и ЦСКА или националния колата трябва да се мести защото иначе не знаеш в какво състояние ще я намериш (примерно хвърлена в перловеца...). Но това не означава, че може да си паркираш по Раковска! Има преки в които да се паркира. А там трябва паркинга да е платен (синя зона!) и както в Белгия (че от там имам опит) да има право да паркира по един автомобил от апартамент безплатно! Но само един на апартамент! Не на семейство! Така и места за живущите ще има, а и общината ще печели и каращите ще са доволни. Е, ще има газари дето имат по две-три коли и ще са недоволни, но пълно щастие няма!

 

Поздрави

 

 

 

 

Всичко дето го казваш ми е познато, все пак сме комшии.Наистина трябва да се направи възможно да си имаш собствено място, примерно както казваш ти, по кола на апартамент.Е при мен в отсечката от Шейново до Евлоги Георгиев, една мила дама, съседка, си е паркирала 6 !!! коли.Мога и поименно да ги изброя - Голф 3, някакво Деу, Пежо, Мазда 626 на трупчета,Форд Фиеста и един бус Опел Виваро... :mrgreen: .Имала фондация жената,прекрасно, ама после да не се чуди защо моята кола е на тротоара, при положение,че цялата улица е заета от нея...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък искам да се оплача от безобразните шофьори които карат по улиците... направо незнам как им дават книжки на тия

 

вчера ме цапардоса едно Ауди А6 по Васил Левски ... хубаво че стана с много малка скорост 4е само с ожулване и малко бронята мина цялата история.

Понеже нали има постоянно спиращи коли от лявата страна реших да се престроя в дясно с пуснат мигач сигурно от 30 сек и в момента който само леко си подадох предницата и хоп ! Този с Аудито направо си ме блъсна ... и после кой виновен - аз разбира се защото минавам от ляво в дясно...

 

 

че така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ти кажа честно, без да се сърдиш - така както си описал ситуацията и ако правилно съм я разбрал, от където и да го погледнеш - ти си виновен за ПТП-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-важното е, че щетите са минимални ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В цял свят пуснатия мигач е средство за указване на промяна в посоката на колата и погледнато от колегиална гледна точка задно стоящия има по - добър поглед върху ситуацията и би следвало да даде предимство /поне така правят по света/, АМА НАЛИ Е С АУУУУДИ А6 и е от големото добрутро ... абе българска история :evil: Вчера един с някакъв нов пасат се опита да ми земе предимството на Руски памтник , ама как скочи на спирачката като видя Шкодето как ще му посети десния калник :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman,

 

Извинявай но не си прав! В закона ясно пише "преди извършване на маневрата да се увери, че не пречи на останалите участници в движението!" (цитат по памет!). Накратко - даването на мигач по никакъв начин не ти дава предимство. Така, че за ПТПто е виновен smirn0ff! От колегиална гледна точка би трябвало да го пуснат. Но това е въпрос на лична преценка а не е задължение. Аз лично пускам, но само при подаден мигач! Иначе нарочно затварям възможността за включване. Мразя гъзари дето не ползват мигачи!

И понеже се заговорихме за мигачи и предимство да спомена още една заблуда която е масово разпространена а именно: "При престрояване левия (т.е. изпреварващия) има предимство". Това изобщо НЕ Е ВЯРНО! Отново - този който извършва маневрата трябва да се съобрази с останалите и да се увери че с маневрата си не пречи на останалите. С други думи НЯМА ПРЕДИМСТВО!

 

Айде че се поотклоних от темата.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж спрях така преди един светофар да пусна някой, но за сметка на това ме натресе един автобус №76 отзад. Та оттогава внимавам повече и само ако мога и ако е на по-голямо разстояние или съм почти спрял го пускам. Понякога обстановката е такава, че са ми заети и двете ръце и не мога да му светна с фаровете и т. н. Пък има случаи когато съм с предимство, пусна един, а те се изсипят цяла колона и ми блокират пътя. Оня ден имаше на Ботев и Т. Александров задръстване, защото по Ботев колите минават на зелено, а после и червено и задръстват средата на кръстовището. А светофара за идващите по Т. Александров към Булбанк държи червено 62 сек, а зелено само 20. Оттам нататък ви е ясно кво следва. Аз самия никога не минавам даже на зелено, ако е задръстено и се налага да застана у средата на кръстовище - колкото и да ми свиркат отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR ако говориш за това

 

\ /

X

/ \

I |

1 2

 

номер 2 има предимство доколкото си спомням.../той се явява и десен/. Обаче ако се ударите и онзи номер 1 ако каже - исках да карам направо - ти си виновен - така че.... мисля че това е много гадна ситуация... и неразрешима пред катаджиите.. Единствено може да се надяваш онзи да каже - исках да се престроя надясно и да го пишете в протокола.

В случая на smirn0ff - той си е виновен така е... ако трябва - се спира в лявата лента или ако има изтребители - пропускам кръстовището.

Аз обикновено гледам да няма някой засилил се Фитипалди отзад и му примигвам със стоповете по възможност, някои не обръщат внимание че си подал мигач а натискат газта... - разчитат, че спирачката няма да откаже, че няма разлята вода, масло, пясък и т.н на пътя - направо ме плашат тия. дано няма много такива с Дачии... ха-ха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.