Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дистанционни шайби на диференциала


otgorata

Recommended Posts

Привет!

Имам едно питане...Значи предстои ми смяна на скоростната кутия,обаче се оказа че дистанционните шайби на "новата",които са под капачките за полуоските се намират отделно в торбичка и са поомесени.Доколкото знам има голямо значение как са били наредени фабрично...Та въпроса ми е какво става ако се разместят местата на тези шайби-вие диференциала?От двете страни шайбите с еднаква обща дебелина ли са или са различни?Някой има ли представа как мога да разбера как трябва да се наредят шайбите и въобще има ли начин да се разбере? :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези шайби немогат да се слагат както ти дойте. Фабрично е най-добре ;). Значи с тях се регулират луфтовете на лагерите. Като ги сложиш и завиеш страничната "капачка" на полуоската, черупката на лагера се притиска към ролките. Регулирането става с много разглобявания и сглобявания докато откриеш баланса- приготви се с търпение. А как се извършва той:

Взимаш една голяма и дебела отверка. Сглобяваш целия диф. като подбираш шайбите. Пъхаш отверката отгоре, където стои цилиндурчето и подпъхваш голямото зъбно колело. С два пръста подпираш от другата страна и почваш да го клатиш, за да усетиш луфта. Трябва да има едно съвсем леко "цъкане" или пукане на лагерите. Задължително НЕ трябва да са презатегнати или много хлабави. Ще видиш как всеки следващ път ще бъде все по-добър луфта. Вземи в предвид, че диф. отиде ли на една страна ще стане зле за пиниона и короната. Или се чупят зъбите или се изхабяват и пак се чупият след време.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде да помогна малко и аз. Сега отворих ETOS-a и погледнах по твоя проблем. На скоростна кутия за нормална Шкода със мокри полуоски има отстрани на диференциала между лагерите и капачките компенсационни шайби със специален размер. Общия им брой е 4 за 1 скоростна кутия, т.е. от двете страни на диференциала стоят по 2 реглажни шайби. Тези реглажни шайби са монтирани в слесните възможни/алтернативни/ размера спрямо луфтовете конкретно: Фабричен размер - 0.08мм; 1ви ремонтен р-р - 0.14мм; 2ри ремонтен р-р - 0.20мм; 3ти ремонтен р-р - 0.5мм.

 

Не мога да схвана само защо им дават общо количество 4, не е ли достатъчно по 1 от всяка страна - това да каже Митко как е на практика. Гледам в Етос-а, че на неговия модел кутия /сухи полуоски/ реглажните шайби са същите така че да сподели при него с кой размер е заспала работата.

 

На планетните зъбни колела също има реглажни шайби, но не мисля, че трябва да затъваш толко надълбоко...

 

На мойта Шкода никога не сме сваляли кутията за ремонт, т.е. тя си и до момента с фабричния размер реглажни шайби. Т.е. ако сега минеш на 1-ви ремонтен р-р реглажни шайби не мисля, че ще сгрешиш.

 

ПП. В раздел литература има линк за Етос-а, програмата върши чудна работата - спестява прелистването на книжки. Сега има и нова версия във датата не се ослушвайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чесно казано не съм видял дали общо пластините са четири. С 3 скоростни кутий съм имал взимане даване и такова нещо не ми е направило впечатление(може пък и така да е). Инъче те не ги броят ами ги подбират по дебелина. Ето последно си спомням, че от едната страна имах една супер дебела с много тънка, а от другата страна две по-нормални. Още когато са я сглобявали в завода са нагласили луфтовете. Би било най-добре да си останат така- фабрично.

След ремонта на диференциала на кутията със сухите полуоски тогава регулажа беше избягал яко. Тогава събрах от всички ск. кутии, които имах, такива шайби и почнах да си играя. Може би около 10тина пъти сглобявах капаците на полуоските докато ми хареса оптимално.

Може би ще бъде от полза ако колегата избере пластините да са горе-долу еднакви от двете страни и разбирасе да усети луфта на диф.-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи първо за Етос-а...преди няколко дни пробвах да го инсталирам,но не успях,незнам защо така,сега ще пробвам новата версия за която е споменал в друга тема beliq_lebed,предполагам че има много полезна информация дано да стане.

Но за броя на шайбите незам дали е точно определен.Скоро сменяхме на колегата Дончо кутията и погледнах това нещо-на старата от едната страна със сигурност бяха 4 броя,от другата мисля че 3,а на новата (5скоростна,мокри полуоски) от двете страни бяха по 3 шайби.Предполагам че в завода са имали някакъв определен набор от дебелени и според замерването са слагали подходяшата комбинация...Щеше да е доста лесно да се нагласи,ако от двете страни шайбите са с еднаква дебелина но явно не са.Е добре Skoda_Estelle,аз предполагам че става дума за много малки хлабини може ли да се прецени така на рака къде какво иска като се разклати?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че в завода са имали някакъв определен набор от дебелени и според замерването са слагали подходяшата комбинация...

Именно!!!

Е добре Skoda_Estelle,аз предполагам че става дума за много малки хлабини може ли да се прецени така на рака къде какво иска като се разклати?

Наистина става думи за много малки хлабини, но нали се сещаш че ако сложиш всичките пластини от едната страна какви ядове ще береш с лагера(който е презатегнат) и зъбите на короната и пиниона. Така че гледай да нацелиш "златната" среда. Писах по-горе как най-добре се усещат хлабините- през отвора на цилиндъра за съединителя! А след като си нацелил правилната комбинация от пластини пробвай да завъртиш опашката(но на скорост) и диференциала(той трябва да се върти свободно)- така разбираш дали има затегнат лагер.

Ами успех с начинанието и пиши за резултати :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Etos-а и стария и новия се инсталират без проблеми. Този, стария обаче е в два файла за Alcohol 120% или за Daemon Tools, т.е. трябва да имаш инсталирано едно от двете /при мен е първото/ и оттам да го качиш на виртуалния CDRom и чак тогава инсталираш. Новата версия я свалих във два файла във вид за Nero, записах я на диск и готово.

 

Сега се сетих, че като сменях полуоска при мен от едната страна имаше само една реглажна шайба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 110-ката така и не успяхме да решим проблема с шайбите - когато сменях кутията направихме много опити с повече или по-малко на брой шайби, но като резултат виенето винаги се усилваше, затова решихме, че има прецакан лагер и сега мисля да сменям цялата касета... иначе почти всички майстори, с които съм говорил са на мнение, че там не трябва да се пипат заводските реглажи

 

П.П. Еstelle, адаш ако мислиш, че можеш да ми помогнеш в решаването на проблема с виенето на дифа само с шайбите, без да сменяме касетата ще те черпя много-много - доста пари и усилия ще ми спестиш, ако не е вече късно де - от няколко хиляди км си карам така с виещ диф!:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С голямо удоволствие бих ти помогнал. Нейната си кутия предполагам че е свалена, защото ми беше казвал че караш с някаква друга.Казваш къде и разбираме се кога и ще направим плах опит да я стегнем. Или пък другото е да дойдеш и да чуеш моята кутия дали вие и ако ти хареса направо да действаме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ok, мерси адаш - аз имам гараж, ще го заредя с каса бира и действаме там ако искаш:) по-натам ще ти пиша ЛС да се доразберем, че в момента сменяме жилата на ръчната...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си поиграх с дифа почти цял ден...Оказа се че при мен шайбите са 3 на брой от по-дебеличките и видимо еднакви по дебелина,подчертавам видимо.Как процедирах...докато бяха свалени им ударих едно хубаво хубаво почистване и след това едно мноооого далго и старателно оглеждане.Кутията не е нова не е и на малко километри предполагам та частите дълго време са сработвали.При огледа установих кои две шайби са били залепени една за друга,попаднала е явно между тях някоя песачинка и на двете има на едно и също място по една много миниатюрна драскотинка с еднаква форма пък и двете си личи че от сащата страна нямат някво износване от триенето с лагера или капачката за сметка на обратните им страни.На едната от тях пък има белег който за късмет се е отбелязал от малък фабричен дефект в едната капачка.Другата шайба остава да е от другата страна.99% съм убеден че двете шайби са били една до друга и са работели с тази капачка.Обаче остава съмнението дали пластините са били само 3 и няма някоя изгубена и дали тази капачка е била от тази страна,а не са разменени двете при свалянето което въобще не ме успокоява.Като сглобих всичко исках да проверя по начина по който е описал Skoda_Estelle обаче май нещо не съм схванал схемата точно,препрочетох пак няколко пъти обяснението и ми изникна въпроса кое точно се пробвам да раздвижа с пръст,голямото колело ли?Готов съм и с така наредените шайби да пробвам да кача кутията ,но не съм сигурен че това е правилното и ще съм по-спокоен ако мога и по твоя начин да го проверя.

Мерси много за съветите и отделеното за писане време момчета!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книгата на Андрт на страница 134 става дума за тези шайби. Може да опиташ да си преведеш, използвайки каталог за да видиш коя част как се казва на чешки (в конкретния случай тук) и речник (например този). Получава се, но отнема доста време...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо пробвай да завъртиш оста която влиза в маховика(тая към двигателя). Можеш също и да превключиш на всяка скорост, за да видиш че всичко е ок. После пробвай да завъртиш мястото, където влиза едната полуоска. Т.е цялата работа е да симулираш работата на скоростната кутия- при задвижване от двигателя и от колелата.

Браво че си се сетил да огледаш пластините за белези :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.