Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

FABIA 1.4 - АНТИФРИЗ


jarrett

Recommended Posts

Не съм сигурен че информацията ти е точна... става дума за G12 ,

http://www.xado.com/_new/php/antifreeze ... 1&lang=rus

розов на цвят антифриз имам малко информация но тя е между 4 и 5 години ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=1996&postdays=0&postorder=asc&highlight=%E0%ED%F2%E8%F4%F0%E8%E7&start=15

 

Тук има по твоето питане - прочети ако имаш желание. Накратко - антифриза с който си се сменя на 4-5 години. Ако искаш да ти е спокойно - може и по-рано :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето ги питах в Еуратек. Отговориха ми, че антифризът е синтетичен и няма нужда да се сменя. Доколко са прави незнам ... В книжките също не пише нищо, относно необходимост да се сменя.

На 4-тата година ми се прецака термостата и го сменяха в Еуратек. Тогава пак не пожелаха да го сменят, изляха го и пак си ми го наляха него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи говорим за G12 ТОВА което си написал е интересно и аз преди време ги питах и те ми казаха че не се сменя а сега ми казват че се сменя на 5г. друг сервиз ми каза на 4г. и не знам как така не се сменя а после решават че се сменя. На линка по горе който съм поставил е за този тип антифриз и там производителя е дал срок 5 г. не знам кой определя това но има някаква неяснота и в самите сервизи ...ама нали знаеш като се развали ще се оправи само че за теб ще са разходи а за тях печалба..!! Е ТВА Е !!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако автомобила си го купил нов от магазина...незнам какво се чудиш. Или има 4(5) години или няма. Ако си го взел втора употреба просто си сменяш антифриза и си спокоен. Почваш да броиш до 4(5) години и след това пак си го сменяш! Няма какво толкова да му мислиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа - като взимах мойта ги попитах за антифриза - казаха ми да не го пипам изобщо, при сервизните прегледи те го проверявали и доливали при нужда...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз съм на Г12. Купих си едно шише от магазина на Еуратек за доливане, защото след зимата обикновено нивото е спаднало малко. В бяло шише със емблемата на шкода по него, пише си на него Г12.

Моята сега точно прави 5 години, 85000 км. Досега съм я водил на всички прегледи в сервиза и не са изявявали желание да сменят антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма обърквация стана...

 

Забравих да напиша че сега като ми сменяха маслото, после в обходния лист забелязах - доливане на антифриз...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pdp11 това е много странно което пишеш ...защото на мен го смениха а автомобила ми е на 4 години ..за доливането ще кажа че не би трябвало да се долива..това е херметична система и работи под налягане..тоес не трябва да има загуби..не се влияе нивото от сезоните зима или лято защото просто няма изпарения въпреки температурите на двигателя..това е ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнах моето шише - пише гаранция 3 години ...

То гаранцията може и 6 месеца да е а срока на експоатация 10 години примерно...

За антифриза незнам но за маслата имаше 4е даже и да не си минал километър а е на 1 или 2 години се сменя пак маслото понеже се окислявало и незнам що си...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 5000 км пак съм на преглед. Тогава ще ги питам пак изрично. А за това, че е херметична и не би трябвало да има загуби си прав, ама явно моята някъде не е съвсем херметична ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата е херметична, но има клапан за налягане. При повишаване на температурата почва да изпуска. Най-често се получава като изгасиш колата в жегите. Няма кой да върти течността и тази около цилиндрите леко загрява. От там се вдига налягането и част от антифриза излиза през капачката. Затова е нормално по малко да губиш. Ако е повечко по-добре огледай за теч и следи маслото.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам и в най големите жеги но не съм виждал да излиза антифриз от капачката поне за този модел PRR не съм сигурен че това е нормално не че е невъзможно но не би трябвало да е така ...има специален тест в ЕТ с една машина която проверява херметичноста на системата ..най добре я тествай в сервиза...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти да не очакваш фонтанче от там!?!? Малко по малко и така. Ако започне да пуши значи проблема е сериозен...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам и в най големите жеги но не съм виждал да излиза антифриз от капачката поне за този модел PRR не съм сигурен че това е нормално не че е невъзможно но не би трябвало да е така ...има специален тест в ЕТ с една машина която проверява херметичноста на системата ..най добре я тествай в сервиза...

 

Нямам нито Фабия, нито Октавия, но логично погледнато като ти се покачи налягането в системата се очаква да може да се освободи отнякъде, за да не ти гръмне охладителната система. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж PRR няма да спорим и не ми се занимава да ти качвам тех. литература но само ще ти кажа че донякаде си прав че има клапан на капачката но той е разчетен да се отваря при аварийни случаи когато течноста заври а това става при прегрят двигател и т.н , виж стр. 110 на "раководство за експлоатация" това е..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

jarrett,

 

Нека да кажем че клапаните са 2! Един за високо налягане и един за подналягане, т.е. вакуум. Айде сега да помислим заедно. За какво е клапана за подналягане? Ако системата е напълно херметична и клапана за високо налягане не отваря и не изпуска то подналягане не би могло да се получи, нали? Но се получава! А защо? Защото клапана за високо наляга все пак пропуска. По малко, но пропуска! Както вече писах като загасиш колата спира и водната помпа. В резултат водата около ризите няма кой да я завърти. А самите ризи имат температура над 100 градуса. В резултат водата която е непосредствено до ризата почва да ври. Естествено посредством естествения топлообмен все пак се отдава топлина и тя не ври като на котлона. Ето в този момент отваря и "предпазния" клапан. И от там се губи по малко антифриз под формата на пара. В някой автомобили (със сигурност Рено на по-изпилените двигатели) имат освен механичната водна помпа (т.е. с ремък) и електрическа такава! И тя продължава да върти и след спирането на двигателя. Това намалява гореописания ефект, но не го отстранява напълно. Между другото гореописания ефект се проявява по-ясно ако двигателя се гаси непосредствено след продължително форсиране или по-голямо натоварване. Не случайно производителите пишат в ръководството за експлоатация да се остави да работи двигателя на място преди гасене ако е бил по-натоварен.

Друга причина за загубата на антифриз е големите температурни разлики, особено зимата. Палиш сутринта колата. Температурата е -15. В системата налягането е около 0.9 атмосфери (на толкова отваря клапана за подналягане доколкото си спомням). Караш и двигателя загрява до нормална работна температура, т.е. 90 градуса. Нали се сещаш колко е топлинното разширение на водата + въздуха (макар и малко го има в системата, особено в разширителното казанче!). В резултат налягането се качва над нормалното и клапана за високо налягане изпуска част от въздуха/парата. След това гасиш и двигателя се охлажда отново до -10 градуса. При това се свива водата и въздуха в следствие на което от клапана за подналягане се засмуква чист въздух. След което вечерта прибирайки се към къщи повтаряш всичко гореописано. И така малко по малко и антифризчето заминава. Е, не по 100 грама на цикъл но по 3-5... И така след 100 дни си загубил 1/2 литър...

Айде стига толкова. Стана си цяла лекция. В крайна сметка който не е научил физиката в училище надали ще я научи в някой клуб бил той и на Шкода ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с мнението на PRR. При мен се получава точно това - към края на всяка зима от както имам колата, ми светва лампата за недостатъчно количество на течност в охладителната система и доливам около 100 мл. То и това беше причината да си купя G12.

И не знам какви са тея работи, които са говорили в ЕураТек, че може да не се сменя антифриза. Изрично си пише, че се подменя на 4-5 години!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.