Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как да разбера дали водната помпа нагнетява?


apo

Recommended Posts

Бързо загрява ,термостота отваря,след достигане на 100градуса (измерена със сонда пред термостата)почва да пуши и кипва през разширителното казанче.Датчика на вентилатора е нов 97-92градуса и е изправен,но не включва.Отвих включвателя на вентилатора от радиатора и потече марна вода!След малко изтичащата вода ставаше все по гореща до вряла.Според мен помпата не нагнетява и горещата вода влизаща от термостота в горния край на радиатора не се изтегля от помпата,чийто вход е под датчика на вентилатора(в долния насрещен ъгъл) и затова там температурата бе по-ниска и датчика не бе сработил.При това положение радиатора не може до поеме разширената вода и тя се впръсква в казанчето по горното тънко маркучле идващо след термостата.Вентилатора се беше включил малко преди червената зона на уреда за температурата на арматурното табло,това бе при появата на проблема с охлаждането.

Свалих радиатора и във вховния маркуч на помпата набих гърлото на 3л. бутилка и напълних блока с вода до нивото на предния капак стигна,защото там дойде изрязаното дъно на бутилката.Извадих маркуча от преди термостота към всмукателните колектори и изтече малко,до тово ниво се бе напълнило и отново го поставих.

Запалих и заоглеждах навсякъде..Помпата не изсмука от шишето водата,която бе загряла и отново извадих споменатия маркуч - не изтече нищо.След като уреда на таблото стигна точно под средата и угасих мотора.

Не чух нищо нередно откъм въртящата се шайба на помпата.Питам възможно ли е и случвало ли се е да превърти турбинката около оста,да блокира или нещо друго?

Как да процедирам нотатък?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, вадиш някой маркуч от малкия кръг, още преди да загрее колата и гледаш дали ще излезе от там вода (най-подходящо ми се струва да извадиш от автоматичния смукач). Ако излезе значи помпата работи и тогава можеш да се насочиш към термостата или към радиатора (може да е запушен). Ако не излезе вода или турбинката не върти, или имаш запушване в системата.

 

Ако си отварял скоро двигателя има и други варианти, но те са много рядко срещани и засега ще ги спестя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи от въпроса ти е ясно, че не си виждал помпата разглобена - турбинката не може да превърти, понеже е едно цяло с оста и даже така се продава като резервна част в магазина. Няма как помпата да не нагнетява/засмуква вода.

 

Термостата почва да отваря при температура 86-90гр. и при 103 трябва да е напълно отворен! Възможно е да е станал по-муден и да отваря по-бавно, т.е. при по-висока температура. А колкото до включвателя на перката може да пробваш с една степен по-ранно включващ примерно 92-87.

 

Маркучите към радиатора трябва и входния и изходния да са еднакво /почти/ топли!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи от въпроса ти е ясно, че не си виждал помпата разглобена - турбинката не може да превърти, понеже е едно цяло с оста и даже така се продава като резервна част в магазина. Няма как помпата да не нагнетява/засмуква вода.

 

Има как да не нагнетява. Виждал съм изронена турбинка от метални боклуци, попаднали незнайно как в охладителната система. Не че се случва често, но все пак понякога става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз да попитам (ни в клин ни в ръкав) ако карам без термостат зимата има ли шанс да загрее до 60? Някой правил ли го е това упражнение, щото тоя термостат е 12лв :x

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно и бавно ще загрее даже лятото без термостат, а кво ли остава зимата - ще загрява още по-бавно.

По-добре не си прави такива експерименти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

max,

 

То маймуни с трици не се ловят!

За вдигането на 60 градуса зимата - ЗАБРАВИ! Освен ако не решиш да пилиш гуми на едно място. Ама почнеш ли да се движиш (да не говорим за парно в купето) и си готов - 40-- градуса!

 

Поздрави

 

PS: 12лв за термостат. 100км без термостат са поне 2 (два!) литра бензин в повече. При сегашните цени това си е 4лв. С други думи за 300км и си го изплатил....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аро , за да върти водата в системата трябва да има налягане 1 Ат. демек ако клапана на капачката изпуска или е пробита няма да върти водата като хората . Отделно по завоите на тръбата минаваща под двигателя може да се е позадръстила няма да стига достатъчно вода до помпата , а ако е пробила гарнитурата на главата ще прави въздушна възглавница и водата пак няма да се върти ... ако е правена помпата тва е друг въпрос.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PS: 12лв за термостат. 100км без термостат са поне 2 (два!) литра бензин в повече. При сегашните цени това си е 4лв. С други думи за 300км и си го изплатил....

Освен това, маслото няма да достигне необходимата си работна температура и износването става неимоверно по-високо. Въобще колега, ако трябва от закуски спестявай, ама термостат сложи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman е много прав по принцип, но на практика дори със неработещ клапан на капачката на 120ката ми съм кара преди доста време и не е имало проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

maxrpm, стига да го намеря ще ти подаря стария си термостат, който работи по 2 месеца, запецва на отворено, и като го свалиш и го затвориш на ръка пак бачка 2 месеца и го смених че ме изнервяше.и естествено ако имаш път към младост или аз към твоя квартал......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мне :) мерси все пак ;) Сега отправям молитви за сняг, да се помолим заедно :P

 

Аре бе, сняг ... не ми се иска да изоставя баба ми Шкода пред нас още...Пък и цяла зима без кола си е кофти,айде нема нужда от сняг още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не те и кара да я оставяш, карай я :) Мен идеята ми беше, че така и така ми е студено и духа, поне да падне малко половин метър сняг да ходя да повъртя :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не те и кара да я оставяш, карай я :) Мен идеята ми беше, че така и така ми е студено и духа, поне да падне малко половин метър сняг да ходя да повъртя :mrgreen:

 

Хахахаха, няма да я карам, `щото ако тая кола се караше на всичката сол дето я изливат по пътищата на дали щеше да изтрае 40 години :lol: .Иначе ти ходи да си въртиш на снега, всеки има право на избор.Спирам с офтопиците вече. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога , аз на твое място щах да я издокарам с няколко слоя бодита + едни хубави зимни гуми и щях се ебавам с баварците :mrgreen: МБ та е ужасно устойчива на сняг и лед .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя си има няколкото слоя Тектил, на Валволин някаква чикия :lol: .Ама въпреки това не искам да я карам на сняг, освен ако не е наложително...въпреки, че ако имаше тенекии за МВ щях да го карам може би и да се бъзикам с баварците :lol: .Само един път съм го карал на сняг и то с не много зимни гуми :oops: и наистина беше супер весело.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

абе колеги освен Белия Лебед няма ли някои да поздрави колегата че си е открил проблема в колата си и то доста интересна защото аз за превъртяла турбинка не бях чувал. Малко късно се включвам в разговора и аз бях склонен да вярвам че проблема е от термостата. Дано повече нямаш проблеми с прегряването че аз това лято фермани изписах тук и смених почти всичко за да тръгне като хората.

 

Колега Мах... незнам къде си скибал тоя термостат за 12 кинтая щот в пловдив е 7,80 лв. Не съм си позволявал да го махам дори лятото. Беше свален докато прочиствах системата няма да ти казвам при 30-40 градуса навън колата срт9игна 90 след работа на място след поне 20 минути. Един скромен съвет не го приемаи като заяждане. Парите които получаваш от баща ти или които и да е на са само за бензо. Някои друг ден ще си натиснеш гъза да не караш и ще ги спестиш тия 12 кинта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дончо , превъртането се получава след ремонт на помпата , ако не се набие турбинката както трябва ... лекува се , но лепилото струва повече от самата помпа , да не говорим че имаше един период , в който се продаваха масово помпи с пластмасови турбинки / еднодневки /

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.