Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Доволни ли сте?


Guest Forman 135

Recommended Posts

Хайде приятели сега когато колите ни са накрая на техническият ресурс, всеки да каже доволен ли е останал от експлоатацията на Фаворита или Формана.Какви ремонти е правил.Това е за да изградим мнение Шкодата (Фаворит или Форман) бе ли здрава кола.

Ето аз ще започна: Притежавам Форман 135 от 93г. октомври.Произведена е 92 септември.Взех я втора ръка на 1г. и 6500км.още я карам.В момента е на 150 000км.За тези години експлоатация съм правил изгоряла гарнитура на главата, смених спирачна помпа и серво,съединител, венец и бендикс.Накладки акумулатор и окачване не ги броя - това са консумативи.Ако не беше изгнила нямаше да се озъртам за друга кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при фелициите е подобно положението - моята 1,3LX '95 набор, 95 000 км. се оказа като швейцарско сирене по калниците и задния капак яко дупки - абе много по-зле от другите ми 2 коли (шкода и лада) които са 30-годишни. Освен минаването през тенекеджията, изглежда ще се наложи сваляне на глава и почистване на водната риза, че май е задръстена, рейката е правена веднъж, ама скоро пак трябва да се прави, лагер на съединител се обажда и някой дреболии не бачкат, като управлението на фаровете от купето... стартера отказа и го смених с по-новия модел, че нямаше верме да оправям стария.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е много относително специално за собственици като мен , които са взели колите втора ръка т.к. до мен спира често един Форман '94 г. , на които тенекиите и боята са перфектни , а моя '92 г. вече мина процедура по кърпене и пребоядисване / нямаше удар само по тавана /.

За двигателя също - наследих го пушещ от картера и със сериозен ръб на ризите та претърпя и основен ремонт / стария собственик го беше карал с Приста Дизел 5 години :evil: / Имам си теглич , а и забелязах в двора му ремарке / двуосно / та се сещате в какво състояние наследих окачването и съединителя , а за инсталацията не ми се говори ... бяха минали някакви спецове и за да пусна аварийни мигачи трябваше да съм на къси светлини :mrgreen: , отделно някой се беше опитвал да изправя главата с донатягане и всичките болтове бяха повлекли на главата ;)

И ако трябва да тегля чертата тая кола излиза , че е пълен таралясник и не става за нищо , но за 8 години съм навъртял към 80 000 безаварийни километра и мисля , че повече немога да искам от колата , а и въобще не и е изтекъл ресурса според мен :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

П.П. Мое да е дърта бабичката ама е ЛАЧЕНА :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че Favorit/Forman не се отличават толкова много от по-старите модели в смисъл, че между отделните екземпляри на модела има разлики - всяка една бройка си има някаква болка по рождение, всяка бройка си е индивидуална - това се дължи на факта, че са произвеждани в същия завод в който и старите Шкоди - с остарялата морално и физически налична техника. И въпреки това са качествени за парите си, разхода на гориво и т.н. След като немците вземат нещата под контрол/93г./ - качеството се подобрява.. Освен това . качеството е по-добро на коли предназначени за износ на запад, отколкото на изток.

По принцип има вярно в това което каза Krankenshtein че като че ли повече гният от 105/120, но пък да не забравяме, че винаги има и по-гниещи западни таралясници на по-високи цени.

Карал съм 2 години Фаворит от 89-та и му смених

водна помпа, спир.помпа, амортисьори, преден носач, ако не го бях продал трябваше да му направя цялостен ремонт на вежди и прагове,

Формана с който съм и сега е 93 набор - каран е 3 години в Холандия и 8 в България. за това време ламарината е правена веднъж и в момента е ок. Откакто го карам от 2 години ми се наложи да правя ремонт на главата заради гадния антифриз, с който е карана и да сменя предните дискове/пак заради гадното феродо с което е карана/ както и да сменя едно предно спир. цилиндърче. Започнаха да се обаждат и разни дребни неща по купето. Фабричното централно заключване се прекъсна някъде и нямам време да го гоня. Шибедаха му се досчупи врътката с която се отваря. Но общо взето - впечатлението ми е по-добро от бройките след 93г. предназначени за износ на запад.

Много дълго стана, ама ще ме извините.

Поздрави,

 

P.S. А, да не забравя - Фаворита беше навръткал 110к - мисля, че ся реялни,

Формана е на 140к - 20к мои и още си има живот до основен ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Повече от 16 години карах Фаворит, който внесех през 1990 от Чехословакия. Не съм барал нищо по него, защото не разбирам, а ремонтите които правих вклячват смана на кормилните щанги с механизма, гарнитури на главата, изпускателен колектор и консумативите - накладки, акумулатори, гърнета, течности и т.н. Двигателят беше изключителен (за мен) до скоро си карах със 120 София-Пловдив ежеседмично.

Тенекиите ръждясаха, вратите скърцат, бравите трудно се отварят дори и след почистване и смазване, вътрешните пластваси по дръжки

и табло се изметнаха. Но като цяло съм изключително доволен, но остаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаворита го карам от 6 години, от 70к км. Сега е на 115000 и единственото което съм правил по двигателя е ангренаж(смених оригиналния на 80к) и маслообирачи. Алуминиеви повдигачи си сложих също. Сега отново трябва да сменя маслообирачите. Останалите разходи по колата няма смисъл да ги изброявам понеже това много зависи и от карането и възможностите за поддръжка на собственика. Примерно аз си смених седалките с такива на ГЛХ, 4-те кори на вратите (2 пъти :) ), таблото, хиляди други неща но само защото мога и ми се занимава и не обичам да си скърца и хлопа абсолютно нищо. Общо взета двг-то е 6, от това съм най-доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от 13.12.2004г имам формана,минал съм през смяна на задни спирачни цилиндри,на предните гумичките,,маншони по рейка и полуоски.карал съм го на реглаж на клапани и на газовата уредба.беше на 75 000,но не са реални защото на 1000 км път отчиташе по 780км смених зъбно колелце на километража но пак има разминаване,тъй като по електронния показва едно а по оригиналния друго.предполагам чв е поне на 110000 км ,но съм доволен,досега не съм имал проблеми на път.както всяка кола на 13 г така и при мен се вижда тук таме ръждиви петънца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.