Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Най - великият се отказва


rsk

Recommended Posts

Преди малко най - великият пилот в историята на моторните спортове официално обяви оттеглянето си от F1.

Аз му се възхищавам, няма такъв пилот, единствено искам и стискам палци за оставащите три състезания, той да е на познатото си ниво и да покаже защо всчики важни рекорди са негови.

Всички, които следят F1, според мен могат да се смятат за късметлии, че са имали шанса да наблюдават с очите си най - успешния пилот на всички времена.

 

FORZA MICHAEL

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ще има с какво да го запомним, но ми чудно кой ще заеме мястото му ?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпусна момента преди две години да направи тази стъпка , но определено ще му стискам палци до края на сезона да сложи на подобаващото 2 ро място Рено и смешният им световен шампион :mrgreen:

П.П. Кофти , че за Мерцедес няма голям избор от пилоти за догодина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак да е най-великия?Наистина от 94 до 2004 се отличаваше-след двете си титли с Бенетон преминава във Ферари през 96 и започнаха да играждат печеливш отбор.То бяха изблъсквания-удряния с Хил и Вилньов и тн.След това няма да забравя Хакинен как го мина когато и двамата задминаваха с 1обиколка изостанал болид.И там имаше тънка тактика срешу Хакинен на Сузука(да се даде фалстарт понеже Макларън имаше тогава специална система за тръгване която работи само 1-но не предвиди Шуми че ще го сложат на пшоследната решетка!Не ми е любимец-тъкмо обратното.Не го харесвам още откакто се изказа неблагоприятно към моя идол ВЕЛИКИЯ АЕРТОН СЕНА-след това пръв плака на гроба му.За едно го признавам-на ДЪЖД Е НЕВЕРОЯТЕН-2мнения няма!Работи в екип с механиците си-познава колата перфектно и много улеснява работата им!Направи ферари доминиращ тим!За всичко това ЕВАЛА!Без него няма да е същото(въпреки че не го харесвам)-той наистина е един от най-добрите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак да е най-великия?Наистина от 94 до 2004 се отличаваше-след двете си титли с Бенетон преминава във Ферари през 96 и започнаха да играждат печеливш отбор.То бяха изблъсквания-удряния с Хил и Вилньов и тн.След това няма да забравя Хакинен как го мина когато и двамата задминаваха с 1обиколка изостанал болид.И там имаше тънка тактика срешу Хакинен на Сузука(да се даде фалстарт понеже Макларън имаше тогава специална система за тръгване която работи само 1-но не предвиди Шуми че ще го сложат на пшоследната решетка!Не ми е любимец-тъкмо обратното.Не го харесвам още откакто се изказа неблагоприятно към моя идол ВЕЛИКИЯ АЕРТОН СЕНА-след това пръв плака на гроба му.За едно го признавам-на ДЪЖД Е НЕВЕРОЯТЕН-2мнения няма!Работи в екип с механиците си-познава колата перфектно и много улеснява работата им!Направи ферари доминиращ тим!За всичко това ЕВАЛА!Без него няма да е същото(въпреки че не го харесвам)-той наистина е един от най-добрите!

 

всеки пилот си има добри и лоши страни,но на Шумахр не може да му се отрече че е направил най-много неща от всички във Формула 1,примерно твоя идол беше голям талант с управлението на болида но пък и беше пълен *** (нещо като Монтоя) когато опре до това да преценява ситуацията...за пример се виждат многото рисковани изпреварвания (доста пъти Прост се е оплаквал от него) и други подобни неща.....Шуми е играл нечестно,но доста пъти ги прави нещата доста тънко и точно затова му правя Евала....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BlackPearl,

 

Фактите говорят, че е най-добрия. Няма друг пилот който в продължение на 12-13 години непрекъснато да се бори за титлата! Единствено изключение е годината когато счупи крак. Тогава беше 5ти. И една година (първата във Ферари) когато беше 3ти! Кажи кой друг го е постигнал? Или кой има повече победи, най-бързи обиколки, най-много polposition? Един рекорд който няма да бие е за най-много стартове (156, а той има 147 или 148...). Освен това е единствения пилот който отиде в отбор средно ниво и го направи шампион след повече от 20 години.

Що се отнася до ударите с Хил - Хил беше нарочен шампион - заради баща си. Никога не е имал нито нервите, нито уменията, нито възможностите на Шумахер. Просто караше кола с класа над другите! Да не говорим че и той удря два или три пъти Шумахер. При това по най-идиотския начин!

Единствения пилот за тези години, който наистина беше от класа и от нивото на Шумахер беше Мика Хакинен. Той заслужено си спечели...

Сега ще стискам палци на Кими. И той е добър пилот (поне според мен).

 

Поздрави

 

PS: Тая тема е безкрайна, но най-добре да я продължим на маса с бира...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само едно не мога да разбера защо се отказва тоя човек ве баси то аз досея само заради него съм гледал формула вече като няя участва баси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз гледам Ф1 само заради Шуми, но с право се отказва, не виждам смисъл да продължава. Има си пари и популярност, вече е влезнал в историята като човек с най- много победи, стартове, точки и тн

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се отнася до ударите с Хил - Хил беше нарочен шампион - заради баща си. Никога не е имал нито нервите, нито уменията, нито възможностите на Шумахер. Просто караше кола с класа над другите! Да не говорим че и той удря два или три пъти Шумахер. При това по най-идиотския начин!

 

Не си много прав за Демона Хил - верно, нервите му бяха слабчки, не е като великия си сънародник Менсъл... ама това, че печелел титли само заради колата не е верно - не забравяй, че в края на кариерата си в Унгария за малко да спечели с аутсайдера Ероуз-Ямаха, ако не му беше гръмнала кутията в последните обиколки, до тогава никой просто не можеше да го доближи дори...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж, за Унгария (за Хил де) съм съгласен! Там разби всички. Колкото и да не го харесвам, признавам че кара феноменално. И заслужаваше да спечели. Уви, във Ф1 нещата са с голяма доза късмет.

За нервите му - самия факт че позволи да се ударят с Шумахер и да загуби шампионата (просто трябваше да изчака половин обиколка и беше шампион!) говори достатъчно...

Що се отнася за отказването - ми той май е най-дъртия в момента (ако не се лъжа). Т.е. време си му е. Както пише на страницата му - годинките не прощават....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шумахер е най-безскрупулния и некоректен пилот, който е имало във F1. Нарочно предизивикани катастрофи, изблъсквания на пилоти от пистата, докато той излиза от бокса, задръстване на пистата по време на квалификацията, за да не може Алонсо за подобри най-бързата му обиколка. Мога да давам още много примери. амбицията е хубаво нещо, обаче спортсменството е още по-важно. Защото за много хора Шумахер ще бъде запомнен с инцидентите. Колкото до това дали е най-добрия - отборите, в които участваше бяха изградени около него, а и конкуренцията беше слаба през тези години. Освен това той имаше шанса да срещне един от най-великите инжинери - Рос Браун, на когото дължи успехите си и не на последено място трябва да благодари на бездънния джоб на Ферари. Иначе според мен Сена, Прост, Лауда, Фанджо, Хакинен са много по-добри пилоти от него, просто не са имали същия късмет при стечението на обстоятелствата. Честито отказвана на Шумахер на всички, които мислят като мен!! А те са много!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво да се вика на бялото черно ама....

 

1) "най-безскрупулния и некоректен пилот" - за справка: Единствения отбор във Ф1 който е имал възможност да спечели всички състезания в рамките на една година се е разминал защото втория (Сена!!!!) е ударил първия (Прост) и е бил дисквалифициран (Сена). С други думи - всички във формулата са безскрупулни. Това е спорт в който или се бориш за всичко или постигаш нищо!

2.1) Спортсменство - Дейвид Култард СПРЯ пред Шумахер и щеше да го убие когато Шумахер го задминаваше с една обиколка. От спортсменство - инаще Мика нямаше да стане шампион....

2.2) От друга страна Шумахер направи невъзможното в първото състезание в Малайзия за да спечели Еди Ървайн. За съотборника си! При това без да нарушава правилника!

3) Относно бездънния джоб на Ферари и Рос Браун - странно, но Шумахер спечели две титли с отбора на Бенетон. Първо с двигател на Форд, след това на Рено. Странно защо след напускането му Бенетон от първо слезе на трето място в шампионата на конструкторите?!?!? За сметка на Ферари които се качиха от трето на второ!!!

4.1) Сена - добър пилот със абсолютно същия безкомпромисен стил като Шумахер. За справка: 2.1

4.2) Прост, Лауда, Фанджо, Хакинен - добри пилоти. Дори много добри. Дори бих включил Менсел, Монтоя и Вилньов. Но! Никой от тях не развива добре автомобила. Шумахер е автомонтьор по образование. Т.е. има идея как работи техниката. Това, колкото и невероятно да звучи, е важно при развитието на колата.

Относно късмета - той е необходим навсякъде. Но не трябва да се пренебрегват и качествата. За справка - Валентино Роси! Докато печелеше с Хонда - от мотора е. Сега печели с Ямаха... Та и Шумахер така. Печелеше с Бенетон, печели и с Ферари.....

Що се отнася до стечението на обстоятелствата - двама пилоти във Ф1 имат пълното право да се сърдят на късмета си: Фисикела и Кими Райконен. Но това е спорта...

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен с горния пост....това който взел ,взел другите ще останат забравени,а Шумахер ще номер едно за всички времена поне още 7-8 години :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR, казал си го точно!

много ми е странно, когато някой каже "имаше късмета да попадне в отбор"... а какво ще кажете за това, че да устетиш накъде духа вятъра също трябва малко "талант". да се ориентираш в ситуацията, да вземеш решение, да си направиш план, да имаш цели, да ги преследваш, да ги постигнеш... и това е част от играта. не е важно само да седнеш в болида и да завъртиш геврека. имаше преди няколко години статия за Ф1 във вестник "Стандарт". Пишеше, че не нищо необичайно да видиш Еди Ървайн да сваля мадами покрай пистата, Вилньов да се шляе по джапанки из бокса, Шумахер да прави тестове и анализи на резултатите. Описваха как след един тест поискал (и втрещил някои от механиците) да отнемат зъб от първа предвка и да добвят два на втора и трета...

А това, че не е мек и не се огъва пред т. нар. джентълмени е съвсем в реда на нещата. Това е спорт с голям залог, а не балет. Навремето битките са били мъжки, пилотите са карали гума в гума, но загубилият не е ревал пред медиите как е бил изблъскан, а е поздравявял победителя.

 

FORZA SCHUMI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само факта , че казваш да се борят с него е достатъчен за да се направи извод че той е един брилиантен пилот.с когото се борят за някоя измачена победа, а не за шампионска титла.толкова години е номер 1,че само той си знае.има много добри други пилоти ама само могат да се сравняват с него.хайде до скоро и със здраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво да се вика на бялото черно ама....

 

1) "най-безскрупулния и некоректен пилот" - за справка: Единствения отбор във Ф1 който е имал възможност да спечели всички състезания в рамките на една година се е разминал защото втория (Сена!!!!) е ударил първия (Прост) и е бил дисквалифициран (Сена). С други думи - всички във формулата са безскрупулни. Това е спорт в който или се бориш за всичко или постигаш нищо!

2.1) Спортсменство - Дейвид Култард СПРЯ пред Шумахер и щеше да го убие когато Шумахер го задминаваше с една обиколка. От спортсменство - инаще Мика нямаше да стане шампион....

2.2) От друга страна Шумахер направи невъзможното в първото състезание в Малайзия за да спечели Еди Ървайн. За съотборника си! При това без да нарушава правилника!

3) Относно бездънния джоб на Ферари и Рос Браун - странно, но Шумахер спечели две титли с отбора на Бенетон. Първо с двигател на Форд, след това на Рено. Странно защо след напускането му Бенетон от първо слезе на трето място в шампионата на конструкторите?!?!? За сметка на Ферари които се качиха от трето на второ!!!

4.1) Сена - добър пилот със абсолютно същия безкомпромисен стил като Шумахер. За справка: 2.1

4.2) Прост, Лауда, Фанджо, Хакинен - добри пилоти. Дори много добри. Дори бих включил Менсел, Монтоя и Вилньов. Но! Никой от тях не развива добре автомобила. Шумахер е автомонтьор по образование. Т.е. има идея как работи техниката. Това, колкото и невероятно да звучи, е важно при развитието на колата.

Относно късмета - той е необходим навсякъде. Но не трябва да се пренебрегват и качествата. За справка - Валентино Роси! Докато печелеше с Хонда - от мотора е. Сега печели с Ямаха... Та и Шумахер така. Печелеше с Бенетон, печели и с Ферари.....

Що се отнася до стечението на обстоятелствата - двама пилоти във Ф1 имат пълното право да се сърдят на късмета си: Фисикела и Кими Райконен. Но това е спорта...

 

По 1. не колега не всички в този спорт са безскрупулни. Искаш ли примери- има много - Хил, Култарт, Вилньов, да не продължавам.

По 2.1 това изобщо не е вярно и единственият, който мисли като теб е Шумахер. Валеше такъв дъжд, че абсолютно нищо не се виждаше и вотро на Култарт му беше развалена задната светлина. Да търсиш умисъл в това значи че единственото, което искаш да постигнеш е да оправдаеш Шумахер за всички негови прояви. Странно защо даваш такива примери, вместо да се опиташ да обориш това, което казах за Шумахер. Всъщност не е странно - не можеш да го обориш, защото всички знаят, че е вярно.

По 2.2 - нямаше никакъв шанс да стане шампион иначе никога не би го направил.

По 3. Първо тогава нещата ставаха с доста по-малко пари, отколкото в по-късния период, когато Шумахер натрупа титлите си. И освен това да ти напомня само, че Тогава също Рос Браун работеше в Бенетон.

По 4.1 Изобщо не си прав за Сена, прочети малко за Формула 1 преди да пускаш голи твърдения.

Единственото, с което мога да се съглася от това, което каза е че Шумахер разбира добре техниката и дава добра информация на инженерите си, с което им спестява работа, но това не го прави достоен за уважение, има доста други, които го правят.

 

В заключение колега, искам да ти кажа, че всеки си има право на мнение и аз уважам твоето, но изобщо не съм съгласен с него. Когато се прави равносметка за една кариера е добре да се гледа обективно и да се погледне от всички страни, а не само от гледната точка на заслепения ревностен почитетал на Шумахер.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има едно нещо което важи за всички велики спортисти - или ги харесваш или ги мразиш. Няма средно...

 

Айде сега по точките:

 

1) "не всички в този спорт са безскрупулни." - Хил - една година стана шампион и нищо повече. И то защото в този момент нямаше никаква конкуренция на колата. Не на пилота! Култард - така и не стана шампион. Няма и да стане. Вилньов - като Хил - добра кола, без конкуренция.

2) За удара на Спа - интересно защо телеметрията на Култард показва намаляване на скоростта му точно в този участък и то точно преди удара. И в никоя друга обиколка?

4) Странно защо Сена и Прост не си говореха? А и не е лошо да прочетеш малко преди да оспорваш. Същия безкомпромисен тип като Шумахер. Затова е бил и шампион. Затова и са го боготворяли.

 

Относно ревностния почитател - да такъв съм. И то от времето когато караше за Бенетон и втория му беше на 40 секунди! Дори съотборника (Бръндъл ако не се лъжа - не лош пилот!) си! Да не говорим за измислените наказания срещу него още докато караше за Бенетон. Но не ревеше като глезльото Алонсо! Един път го наказаха и опищя орталъка!

 

Накратко - който иска да го харесва, който иска не. Той се записа така в историята, че надали някога някой ще може да го победи. А то както е тръгнало с промените на FIA може скоро и F1 да няма....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, ето и моето скромно мнение по темата:

Шуми определено не е бога на волана - има и по-бързи и по-талантливи пилоти от него. Да вземем за пример Френцен - заедно са правили кариера още от картинга, Френтцен винаги е бил смятан за по обещаващ, дори по едно време като пилот на Джордан спореше за титлата и пердашеше Шуми, НО - липсват им достатъчно амбиция, постоянство, целеустременост и най-вече ТРУДОЛЮБИЕ! Щом станат звезди и се видят с големи пари веднага се надуват и го удрят на сладък живот, а Шуми дори след 7 титли продължава да си бачка като новобранец и не спира да се доказва!

Затова и никога няма да видим българин във Ф1, камо ли да се бори за титлата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има едно нещо което важи за всички велики спортисти - или ги харесваш или ги мразиш. Няма средно...

 

Айде сега по точките:

 

1) "не всички в този спорт са безскрупулни." - Хил - една година стана шампион и нищо повече. И то защото в този момент нямаше никаква конкуренция на колата. Не на пилота! Култард - така и не стана шампион. Няма и да стане. Вилньов - като Хил - добра кола, без конкуренция.

2) За удара на Спа - интересно защо телеметрията на Култард показва намаляване на скоростта му точно в този участък и то точно преди удара. И в никоя друга обиколка?

4) Странно защо Сена и Прост не си говореха? А и не е лошо да прочетеш малко преди да оспорваш. Същия безкомпромисен тип като Шумахер. Затова е бил и шампион. Затова и са го боготворяли.

 

Относно ревностния почитател - да такъв съм. И то от времето когато караше за Бенетон и втория му беше на 40 секунди! Дори съотборника (Бръндъл ако не се лъжа - не лош пилот!) си! Да не говорим за измислените наказания срещу него още докато караше за Бенетон. Но не ревеше като глезльото Алонсо! Един път го наказаха и опищя орталъка!

 

Накратко - който иска да го харесва, който иска не. Той се записа така в историята, че надали някога някой ще може да го победи. А то както е тръгнало с промените на FIA може скоро и F1 да няма....

 

Поздрави

 

Монетата винаги има две страни, зависи кой от коя иска да я погледне. Винаги съм се опитвал да гледам и от двете страни, не мога да претендирам със сигруност, че спрямо Шумахер го правя, обаче колега не ми е ясно дали ти в момента се опитваш да оправдаеш всички негови инциденти? Първата му титла беше с катастрофа, умишлено причинена от него! За съжаление не го наказаха, но в интернет има кадри от катастрофата, жалко че не мога да ти дам линк сега, но ако се загледаш обективно в кадрите просто няма как да не го видиш. Катастрофата с Вилньов вече не мина, за щастие, и незнам дали си спомняш, но тогава му отнеха всички точки за сезона! Може би според теб и тогава не е трябвало да го наказват?! За телеметрията на Култарт няма да споря сега, знам много по случая, но не ми се изпада в подробности. За най-добрата кола на Хил и Вилньов - може и така да е било, обаче Шумахер нямаше ли най-добрата кола по време на всичките си титли с Ферари?! Особено в 3 от 5-те нямаше никаква конкуренция от към кола. Сега обаче ти ще ми кажеш сигурно "еми, той си я направи такава", а не парите, добрите иженери и лошото стечение на обстоятелствата за други много по-велики отбори като Williams и McLaren. Просто спора е безсмислен.

Никой не отрича, че е много добър пилот. Това, което искам да кажа е, че не е най-великия за всички времена, от чисто пилотска гледна точка. Да не говорим, че такова сравнение е много трудно да се прави поради ред обстоятелства. И освен това, за да си най-великия трябва да имаш и други качества, като спортсменство и чувство за чест, които той никога не е имал и това мисля че никой безпристрастен човек не би го оспорил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dmilkov,

 

Един пилот не трябва само да върти волана! Това ми е тезата. Може и по-добри да е имало от него. Може и в бъдеще да има по-добри. Но по-постоянни не е имало! Погледни историята на F1 и кажи поне един пилот който в продължение на 10-12 години непрекъснато да се е борил за титлата! При това 7 пъти да я е спечелил!

Относно най-добрата кола - той печелеше и с едно ферари дето едвам вървеше! Първата му година във Ферари има 3 победи! Дали парите и Рос Браун оправиха Ферари не знам. Най-вероятно са дали силно рамо. Но да се пренебрегне това което направи Шумахер и кущунство! Само за сравнение. Всичките му съотборници винаги са били с 1/2 от точките му! Странно защо! Докато при останалите отбори винаги има известно равенство между пилотите.

Да синтезирам: Един пилот трябва да притежава много качества като сплотяване на отбора, разбиране на механиката, желание за работа, добра преценка за риска, желание за борба до край (което го прави безкомпромисен!), усет за автомобила и променливите условия и т.н. и т.н. Ако беше само да се върти геврека нямаше да има световен шампионат а прост тест!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.