Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Въпрос за гаранция на акумулатори Монбат, Искра и др.


PV

Recommended Posts

Преди 2-3 години си купих акумулатор Старт с гаранция 2 години, но малко преди да му изтече гаранцията, беше през големите студове тая зима, падна и го занесох да го видят, оказа се неработеща клетка и ми го смениха с чисто нов, но не ми дадоха гаранционна карта, тъй като в старата пише, че като ти го сменят, гаранцията на новия важи до изтичане на гаранцията на стария. Сиреч - клиента да го духа.

Та понеже ако стане същото тая зима с "новия" - уж ми го дадоха произволно от един рафт, ама първо се пресегна към друг, а после го взе този, ще помоля собствениците на Монбат, Искра и други - вносни акумулатори да си погледнат гаранционните книжки дали има същата клауза за срок на гаранцията при замяна. Защото мисля така или иначе Старт да не купувам повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е стандартна практика при гаранциите и според мен за това не е виновен производителя, а това е по БДС. Няма икономическа /както и по принцип/ логика сменения продукт да му почва наново гаранцията.

 

Ако става въпрос за този Start Bat Economy - това като цяло беше някаква евтина и газна серия - и аз имах такъв и свърши на 3тата зима. По принцип обаче това не е малко време за един акумулатор, въпреки че някой изкарват повече време. Основно мисля, че се повреждат заради тъп шофъор - това е моето мнение. Дори едно задържане на стартера за 30сек. може да повреди плочите на акумулатора.

 

Сега съм с Монбат с усилен пусков ток /пусковия му ток е като на 55Аh акумулатор обикновен/ - пиша така, защото в момента не помня точната цифра. Ама ще го видиме и него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо, аз мисля, че има логика - разсъждавам като потребител, а интересите му естествено са коренно противоположни на тези на производителя, че като става дума за нов продукт, заменен ПО ВИНА НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ с нов, да почва да тече нов срок.

Акумулатора беше обикновен Старт, 55 Амперчаса. И знам как се експлоатира и как се поддържа акумулатор. При мене закон е повече от 3-4 секунди да не се върти стартера. В повечето случаи колата ми винаги е палела и при най-ниските температури от второ или максимум трето въртене. Тоя дефектния акумулатор ми беше трети на тая Шкода. А първият произведен през 1995, издържа 5 години, като наистина беше останал и без вода един път, но до третата година можеше да върти по 16-17 пъти на температура минус 15-20 градуса. Става въпрос, че едно време бяха по-качествени.

А конкретния дефектен акумулатор още в началото го заподозрях, щото въртеше по-бавно, даже ходих при дистрибутора. А миналата зима направо си отказа при 2-3 от най-студените дни. Като го закарах веднага разбраха, че е от неработеща клетка и на другия ден ми го смениха. Неработеща клетка не може да се получи от действия на шофьора. Бе дано не ми се случва повече, на никой не го пожелавам, но ако пак са ми пробутали дефектен ще изляза голям кутсуз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аве аз си зех акомулатор монбат преди около 3 месеца и след дже седмице се разлепи тая горната му част отидох смениха ми го с нов и ми популниха нова гаранционна карта нз защо при вас така правят

ае поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV - не си прав. Ти си платил за стока с определен гаранционен период, в случая 2 години. Като ти сменят дефектиралия продукт с нов е нормално да ти напишат гаранция с крайна дата на първата гаранция. Защо ли? Ами защото иначе (по твоята логика) би излязло, че ти ползваш стоката с 4!!! години гаранция. А такова чудо общо взето няма, т.е. платил си за 2 годишен гаранционен срок, толкова и получаваш. И не си ощетен от където и да го погледнеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам, че съм прав и че съм ощетен. Защото според това, което пишеш, излиза, че е нормално да си купувам нов акумулатор на всеки 2 години. И е нормално да ми пробутват некачествена стока, като първия път е с гаранция, но вторият - не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам, че съм прав и че съм ощетен. Защото според това, което пишеш, излиза, че е нормално да си купувам нов акумулатор на всеки 2 години. И е нормално да ми пробутват некачествена стока, като първия път е с гаранция, но вторият - не.

Според мен гаранцията означава доколко производителят е готов да гарантира за качеството на изделието си (извинете за каламбура).

Ако един акумулатор има поначало гаранция 2 г., а същият нов ти го дадат с гаранция 2 мес. - това единствено показва доверието на производителя в собствената му стока.. И отношението му към клиента.. а в крайна сметка и отношението на клиента към него.

(отделен въпрос е, че всеки производител и търговец има една торба с лъжи защо не ти е валидна гаранцията)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качеството е нещо , което е несъвместимо с надписа "Made in Bulgaria" ... карам 5 та година един АС Делко и нямам никакъв проблем . Направи си извода кое е по евтино - по 60 лв. на две години или по 80 на най малко пет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оставете производителите на акумулатори, качеството и "Made in Bulgaria".

 

Всеобща политика е, че при замяна в гаранционен срок, гаранцията не се одължава. Така действат всички производители на всякакви продукти. И това е съвсем логично, защото има ситуации, в които не може да се разбере дефектът на производителя или потребителя се дължи. И ако в такава ситуация се удължава срока на гаранцията, това е равносилно на доживотна гаранция - или в нашия пример, купувам си аз акумулатор и го завещавам на идните поколения...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е съвсем логично, защото има ситуации, в които не може да се разбере дефектът на производителя или потребителя се дължи. И ако в такава ситуация се удължава срока на гаранцията, това е равносилно на доживотна гаранция - или в нашия пример, купувам си аз акумулатор и го завещавам на идните поколения...

1. Ако не може да се разбере кой е виновен за дефекта - забрави за всякакви претенции :(

2. Доживотна гаранция имат стоки, които априори се ползват ограничено време, един вид консумативи. И доживотна не значи докато ТИ си жив, не бързай да си поръчваш некролог ;) Значи - в рамките на нормалното износване на изделието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам, че съм прав и че съм ощетен. Защото според това, което пишеш, излиза, че е нормално да си купувам нов акумулатор на всеки 2 години. И е нормално да ми пробутват некачествена стока, като първия път е с гаранция, но вторият - не.

 

Не коментирам дали е нормално да си купуваш акумулатор на всеки две години. Коментирам факта, че ти искаш да ти заменят акумулатора с нов и гаранцията да започне да тече отново. т.е. общо 4 години да караш с гаранционен акумулатор. А такова животно няма или поне рядко се среща, и то не само сред акумулаторите, а сред всички стоки, подлежащи на гаранция. От друга страна - за некачествената стока - ако смяташ, че производителя на твоя акумулатор произвежда некачествена стока - ами купи си примерно ACDelco или нещо от още по-висок и скъп клас. Ама ако си мислиш, че там в случай на дефект ще започне да ти тече гаранцията отначало, ...ами лъжеш се.

Ако и сега не си ме разбрал, ще опитам и по друг начин - купувайки си даден продукт, получаваш и гаранция. Тя е фиксирана и е обвързана единственно с продукта, който си купил. Ако продукта дефектира, той в твоя случай бива заменен с нов. Но ти заменят САМО продукта. Никой няма да ти "замени" гаранцията, по простата причина, че тя няма как да "дефектира" и е пряко обвързана с първия продукт, който си купил.

Сега се сещам и за трети начин на обяснение - гаранционния срок е срок, в който всички дефекти се отсраняват за сметка на магазина, производителя и т.н. и ако се наложи - стоката се заменя с нова. Гаранционния срок в твоя случай е 2 години от дата на покупка. Кратко и ясно, нали :) Няма как да стане на 4 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, Mishelle, правиш грешка!

Гаранцията не е свързана с момента на вземане на решение да се купи дадена стока. Тя определено е свързана с конкретното изделие, като в гаранционната карта се вписва сериният му номер, често гаранцията е поименна за потребителя, а понякога дори конкретно за даден автомобил (както по правило е и с акумулаторите).

Ако се налага ремонт на гаранционното изделие, самият сервиз ти дава нова гаранция. Ако пък не подлежи на ремонт, а на замяна - новото изделие си има друг сериен номер и старата гаранционна карта просто става невалидна.

Ако се циганят да издадат нова и пълна гаранция - за мен изходът е един: искаш си парите обратно и забравяш за този магазин (производител).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

госте , прави се протокол за гаранционна замяна . севиза не ти дава нова гаранция . ако ти харесва добре , ако не - не си купувай неща с гаранция . така е по света .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гаранцията на сменена част тече от момента на смяната. В случая когато се повреди целия продукт (в случая акумулатор) гаранцията се подновява от момента на смяната, т.е. нови две години.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото мисля така или иначе Старт да не купувам повече.
Ако не ти е проблем до зимата - мисля да си купувам нов акумулатор и ще ти подаря моя сегашния. Той е Делко 72 АЧ, необслужваем и зимата успява да завърти големичък дизел. Мисля, че му е 300 А номиналният пусков ток, а ме посъветваха да имам поне 500 А.

А и на 3 г ще стане и му е време за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи зехме си боилер прецака се вътре нещо си смениха ни целия боилер и ни праснаха нова гаранция,зех си акомулатор монбат(прецака се)върнах го и ми попълниха нова книжка за гаранцията се едно сеа съм го купил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Той е Делко 72 АЧ, необслужваем и зимата успява да завърти големичък дизел

 

Искам да отклоня леко темата и да кажа защо не трябва да се слага на 120-ка 72Ah. Защото при градско каране зимата няма да има време да се зареди този акумулатор.

Образно си го представи акумулатора като един казан, който се излива при стартиране сутрин на студа и докато стигнеш до работа църка през една малка тръбичка да го пълни. Резултата - вечер се прибираш и го оставяш на студа полуразреден. Тогава не 2 години, а и една година може да изкара само.

Тази "заместваща схема" колкото и смешна да е отразява какво реално се случва с ел. системата. с тоя 55W алтернатор и на Фарове и чистачки и т.н. :)

 

Така че един нов 45 АН акумулатор си е перфектен...освен ако няма някаква яка музика.. примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FAV135,

 

Не си прав! Аз карах 1 година с 70Ah акумулатор и не съм имал проблеми!

А сега да обясня откъде идва объркването в твоята заместваща схема.

Образно си го представи акумулатора като един казан, който се излива при стартиране сутрин на студа и докато стигнеш до работа църка през една малка тръбичка да го пълни. Резултата - вечер се прибираш и го оставяш на студа полуразреден.

В първата част си прав. Но това което забравяш е че зареждаш толкова колкото си разредил. Независимо какъв акумулатор си сложил (70 или 44Ah) ти изразходваш количеството Х. Целта на занятието е до достигане на крайната точка алтернатора да е върнал това количество в акумулатора. Ако не е го оставяш частично разреден. Сега, ако имаш 44Ah акумулатор и не си заредил 4Ah това прави около 10% от целия. При 70Ah акумулатор прави малко повече от 5%! Според теб кой от двата ще върти по-добре? Мисля че ясно го обясних.

Сега, 70Ah акумулатора има друг проблем. Той иска по-голям ток на заряд. За съжаление изправителите при алтернатор не са изчислени за такъв ток. Е, те си имат резерв и особено като е студено рядко правят проблем. Но при горещо време и паднал акумулатор може да останеш без диоди. Ето това е проблема...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.