Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Динамометричен ключ


Guest

Recommended Posts

Ще се радвам ако може някой да ми услужи с ключ до към 80-90nm за да си затегна главата, защото взех един от дядо ми но той е до 30 и вече почва да ми писва да се занимавам с тоя двг. Ключа ми трябва за 1 ден без камъните

 

Или ако някой знае колко nm e 30kpm пак ми върши чудесна работа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

извинявай,че пиша без да давам отговор на въпроса ти,ама и аз имам въпрос по повод динамометричния ключ.някой ако знае как варви цената на един хубав с вартящ момент какъвто колегата търси.

и сащо така ако ми кажете на колко се стягаха биелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе макс... как може да ги стягаш толко много бе - болтовете на главата са на 55Nm, а гайките отстрани на 25. Как няма да счупиш болта като си стегнал до 8кг/м= 80Nm. 10Nm=1кг/м.

 

Аз нещо не вдявам - разнасяш разни Аутодати и т.н., а после не ги ли отваряш за справка преди да правиш глупости.

 

Динамометричен ключ размер 3/8" с обхват до 110Nm на Force струва ~60лв. Има и други марки с подобни цени.

 

Гайките на болтовете на петата на мотовилката се стягат до 25-28Nm, като и там може да го направиш на две фази, а не изведнъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега не съм видял майстор да затяга на главата болтовете с динамометричен - става въпрос на моите коли. И не съм имал проблем от това, че не затегнати с такъв ключ. А като скъсаш веднъж болт, вече знаеш доколко да затягаш.

А на главата болтовете се затягат, трябва да поработи двигателя 500-600 км примерно и после се дозатягат и се регулират пак хлабините на клапаните.

А динамометричен ключ и аз нямам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега не съм видял майстор да затяга на главата болтовете с динамометричен - става въпрос на моите коли. И не съм имал проблем от това, че не затегнати с такъв ключ
- Аз пък не бих нарекъл майстор човек, който не притежава и не употребява за тази операция динамометричен ключ!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми незнаех колко nm са 30kpn и звъннах на дедо и викам на колко ги стягаш, той вика 8-9 и аз айде цак цак и 8ми болт даде фира :) Пък аутодатата я изтрих щото ми трябваше место. Намерих един немски сайт където пишеше нещо на немски и някви числа и си помислих че 50=5 ама си викам дедо щом казва 8 значи 8

 

Познавам един пич, чичо жоро, на старата шкода са сменяли с тате гарнитура без ключ и след това до последно нямаше никакъв проблем, нямаше и притягане. Просто човека си знае точно колко да затегне. Аз ще го помоля да ми смени веригата, без никакъв страх че ми затяга шайбите с гедоре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек като има достатъчно опит може да мине и без динамометричен, това ми е мнението. Лично аз бих искал да си купя да имам, ако имам парите. Но мисля, че ще се оправя и без него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за справката с цената.ама аз от динамометрични ключове неотбирам много като е до 110 нм от колко най малко работи???и какво е ../.. не помня цифричките.

аз май ще се снабдя скоро с един такъв ключ и тогава ако тряя ще услужа,макар още да не познавам никого от вас и вие мен.

а за завиването без такав ключ и аз сам бил свидетел на успешно ремонтиране на мойта колица(старата)без него и единя път беше фатално става въпрос за затягане на биелните болтове и главата.една година нищо.накрая за на 100 метра от вкащи нещо затропа.когато доиде един приятел добър майстор я запали и бум едната биела изби масления филтър.беше се развил болт и друг скасан на биелата.

втория път добрия майстор ми я направи чудно работеше без проблеми.така че добрия маистор може и без динамометричен ключ,ама ако няма опит без него е рисковано.

СПОРЕД МЕН... :!: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Влоо: писах ти за цената на такъв размер ключ, който е най-често използван при автомобилите. За размер 3/8" /това е цолова мярка, в която се измерват вложки, гедорета и т.н./ е нормално да е до 100-110Nm, а скалата почва фактически от 0. Имат скала и в килограми на метър и в Нютонметри както ти е по-удобно.

 

За затягането на болтовете на коляновия вал и на разпределителния при смяна на верига е абсолютно задължително използването на такъв инструмент. Не знам от къде ви хрумва това за опитния майстор. За главата пък да не говориме. Динамометричния ключ гарантира равномерно натягане на всички болтове/гайки на главата - в това е ползата от него. Те са калибрирани, за да отчитат точно. Как един майстор ще направи разлика между25 и 30Nm?

 

Допълнение: сетих се за още нещо - при цилиндровите глави и при други сглобки често затягането се извършва на няколко фази/етапа, като само първата фаза е с динамометричен ключ и на малко усилие примерно 20-30Nm, а оттам нататък е в ъгли зададено стягането. Е ако още в началото има неравномерност от няколко Nm, при следващите фази ще се увеличи тази неравномерност и тежко и горко на клиента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съгласявам се напълно с това за ключа макар да може временно да закрепиш положинието за кратко.наистина аз си вярвам на човека ама винаги може да ти избяга малко нещо и край с качествата.за това и при парвия удобен момент ще се снабдя с такъв ключ и ще си работя спокойно.

 

и още един въпрос каде да ги тарся тези ключове.нямам идея каде се продават,все пак е малко до специализаиран инструмент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами в по-големите железарии обикновено има. При нас /Дружба/ има един магазин в Горубляне, където продават динамометрични ключове, тресчотки, инструменти и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Динамометричен ключ- с тия динамометрични ключове само пълят книгите да има кои да ги купува. Навремето и аз много четях книжки аиде гаиката на диференциала на жигулата ще я натягаме колко пише по книжките така затегна та зе да грее целия диференциал. Разглобяваи и на усет. Оказа се че в книжката усилието е за еди ква си втулка на диференцала ама в магазина де да знаеш ква са ми продали по мека или по твърда и е факт че и аз не познавам нито един маистор на соц возила с динамометричен ключ.

П.П. а главата на жигулата си я натягам докато ме заболи ръката и земе да ми се криви рамото на гедорето(а то си е хубаво).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време си купих най-елементарния динамометричен ключ от бриколаж в пловдив и дадох нещо като 20 лева.

Ключа е до 20 кгм или 200нютона и стига даже и за стягане на полуските.

По сложните конструкции са по скъпи но и тоя върши работа просто трябва да гледаш стрелката а не да чакаш да цъкне или нещо такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цените варират от 8лв до 200лв. Лично аз ползвам един за 8 лв китайски. Сверявал съм го с други и е ок. Представлява обикновен лост и скала. В бликолаж видях че го има същия, само че го дават за 14лв, нормалната цена е 12лв.

 

Има ключове с разни скали. Има ключове, които се нагласят и като се достигне нужното(нагласеното) усилие започват да изпускат. Много ми беше удобен 1 ключ със светодиод - нагласяш го за 5 кг (50 Н.м) и при достигането им - светва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.