Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

смяна на спирачки


120

Recommended Posts

Здравейте, искам да си подменя изцяло спирачките, но нямам желание да оставям колата в сервиз. Не знам дали ще се справя с такъв ремонт и някои съвети ще ми спестят време в ровене по книгите.

 

Интересувам се от няколко неща:

 

1. Трябват ли ми специални инструменти, освен скоба за сваляне на барабани, примерно.

 

2. Общи насоки и очаквани проблеми при въпросната операция =D>

 

3. Кои от подменените части се нуждаят от специфична настройка, липсата на която може да доведе до проблеми(барабани-полуоски, например :smt102 ). Това е и най-важния момент, ако евентуални центровки са трудни, може да не се хабите да ми давате съвети по предходните въпроси.

 

:roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специални инструменти и настройки за които питаш, не са необходими. Единствено трябва да си купиш спирачни тръбички и другите аксесоари към тях, предни сп. апарати, задни цилиндърчета, накладки, гумички, главен сп. цилиндър и пр. Единственият проблем, за който се сещам е трудното вкарване на барабана при сменени чисто нови задни накладки. Другото е да затегнеш барабаните добре след монтиране, за да не скъсаш полуоски. А иначе работата не е малко. Но има тук колеги, които са сменяли и те предполагам също ще се включат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, PV. Да, тревожа се най-вече за неща, като късане на полуоски и пр. вследствие от ремонта. Във връзка със затягането може би ще е добре да си набавя динамометричен ключ, или?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително с динамометричен, тъй като се завива до отказ, скача се отгоре леко, после след един ден каране пак се проверява дали има хлабина при вдигнато колело или направо пробваш да го дозатегнеш още. В такъв случай няма страшно. Лично аз ги завивам с ключ звезда 32 мм, но е най-добре с гедоре и вложка32 мм да си купиш, предполагам, че струва 5-6 лв (става дума само за вложката). И евентуално с една водопроводна тръба като му удължиш рамото да може повече сила да се приложи става идеално.

Ако пък купуваш гаечен ключ 32 мм, гледай да не е китайски, щото ще се изкриви или счупи.

Във всеки случай затягането за мен е много по-малко притеснително отколкото вкарването на барабана при чисто нови задни накладки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми значи какво да ти кажа .... смени 1во задния кръг защото там е по - трудно, остави си предния за десерт. Купувай само тръбички с метален цвят, избягвай зелени червени и от сорта. Започни от колелата да сваляш първо развий спирачния маркуч, защото е най труден. Не е зле да напръскаш съединенията тръбичка маркуч обилно с WD40 1 ден предварително и после с чука леко почукваш съединението с цел да се развие после с ключа по -лесно. Барабаните МАЙ се затягаха на 180~200нм и не е зле да си вземеш ключ от приятел да си ги стегнеш. Независимо какво ти казват някви майстори да знаеш че тръбички не се огъват, в смисъл ако не ти пасва за малко, може но неща от сорта изправи тая чупка с клещите и ще стане са недопустими. Да знаеш на предния спирачен цилиндър, ако ти опира тръбичката, свързваща 2те камери в джантата значи или си я обърнал или си взел дясна пък то трябва да е лява, това ми отне 2 месеца докато го чатна, иначе си я млатех докато спре да закача :oops: И като слагаш новите маркучи гледай да не ги увиеш, че се напукват много бързо

Хайде успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съвсем на скоро сменях цялата система. Хамалогия голяма си е. Моя съвет е да смениш всички гумени съединения, накладки на спирачките и да подмениш спирачната течност изцяло(ако мислиш че металните тръви също са за смяна- действай). Един доста готин начин използвах аз за източването на течността- Има едно миниатюрно отворче в капачката на резервоарчето при сервото. Отвиваш най-крайния мъркуч, слагаш го в един буркан и си взимаш помпата за колата. С помпата духаш през дупката на капачката и маслото се "изцърква" ;) в буркана. Така минаваш през всички мъркучи, както и през този на съединителя. После може да си работиш чисто и спокойно ;). На гумените мъркучи трябва да има една лента от край до край. Тя ще ти помогне да не усукаш мъркуча.

Това е което се сетих.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че щом човека има толко въпроси е най-добре да подмени само проблемните възли, а не да пипа навсякъде произволно. Човек без опит може дори да влоши нещата след разглабянето и неправилното сглабяне на някой детайли.

 

Слагането на нови челюсти на задните барабани не затруднява след това поставянето на барабана ни най-малко, но си има технология за свиване на механизма просто. /не хамалска/

 

Специални инструменти определено са нужни като скобата за барабан /в раздел продава има/ е само един от тях...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията.

 

Проблемни възли няма ( на някои места си личи, че се задават грижи), но колата е стара и мисля, че има нужда от нови спирачки. Не искам на всеки два месеца да се омазвам със спирачна течност, по план или по принуда.

 

Сменил съм си помпите и сервоусилвателя, не е като да нямам опит, ама смяната на всичко, плюс, това, че е свързано и с работа покрай колелата ми се струва по-трудна, та , затова подпитвам първо.

 

Преди да се захвана с работа естествено ще почета haynes-a и зелената книга малко по-внимателно.

:|

 

@beliq_lebed - освен скобата май трябва ключ, с който няма да прецакам накрайниците на тръбичките, или бъркам, имам спомен, че четох нещо за тия накрайници из форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам, че този ключ ти е необходим, само ако мислиш после да връщаш пак същите тръбички. Ако мислиш да ги сменяш с нови, старите ги развивай както можеш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са достатъчно ръждясали тръбичките такъв ключ няма да те оправи / поне една ще превърти / и тогава леченито е НОВА , но няма да сбъркаш ако смениш маркучите и тръбичките по системата - ремонта ще се оскъпи с 50 на лева , но няма да имаш ядове ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мисля, че има смисъл сменянето на тръбичките ако не са повредени така че да не пропускат течността. И на шкодата и на други автомобили започвам развиването на накрайниците им по следния начин: напръсквам със спрей за раздвижване на запекли болтове; почуквам с чук и отверка накрайника на тръбичка да се "отлепи" образно казано; не прави опит за развиване с гаечен ключ - това е грешно и води до закръгляне на накрайника - хващаш със ключ тип гарги /или чираци - абе тези дето се заключват като ги щракнеш - все ги бъркам двата вида/ така че да стисне накрайника много силно и с него тръгва. после вече с каквото искаш. така си запазваш накрайниците. Иначе има специални прорязани ключета, които приличат на срязана звездогаечен и са полезни ... при затягането.

 

ПРиготви си и нови медни дифтунги за връзката между спирачния маркуч и апаратите/цилиндърчетата отзад. За обезвъздушителите имай предвид, че те са направени от мека сплав с цел да уплътняват добре когато са стегнати и често при неправилно развиване или силно затягане се късат. Развиването им първоначално се прави след напръскване със спрей и задължително със шестостенна вложка, за да не се закръглят, а после при обезвъздушаването се въртят или със звездогаечен или със специално ключе през което минава маркуча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега хамалогията не е малка но си заслужава. Аз си смених абсолютно цялата система и съм много доволен от разликата. Моите съвети се надявам да си ти от полза. При нови накладки отзад за да вкараш барабана наи лесното нещо е да откачиш жилата на ръчната от гаиката която ги захваща от лоста така накладките се прибират и барабана заспива. За предните апарати внимаваи като ги сваляш от двата болата които ги държат има едни медни дистанционни фтулки под тях да не ги загубиш. Ако ти се дават макло повечко парички си направи медни тръби. Стават вечни и много по лесно се огъват за да си заемат формата. Ползата от нови спирачни маркучи е огромна. Ако се навиеш да смениш тръбичките старите не ги жали. Режеш до щуцера набиваш камък от гидори номер 10 и след това напъваш. Подкрепям колегата че ако ги пръснеш с WD40 помага доста. Ти откъде си. Ако си близо до Пловдив бих ти помогнал с Удоволствие. Успех с ремонта дано съм ти бил полезен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.