Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Простотии около радиатора


PV

Recommended Posts

Днес сутринта отгоре от балкона забелязах някакво мокро петно около предницата на колата. Реших, че е от стеклата се вода от кондензацията през нощта, но по някое време през деня си викам, че е добре да проверя за всеки случай. Отивам - гледам, че локвичката е голяма, пипам, мириша - антифриз. И верно е спаднало нивото в казанчето. Лягам отдолу и отпред - никакъв шанс да определя откъде точно капе, но явно е от радиатора. Изпсувах няколко пъти, прибрах се вкъщи да се приготвя психически за ваденето на радиатора и да взема легенче и 1-2 петлитрови тубички. Лягам отдолу и точа, после преливам в тубите. Бях забравил как се маха радиатор, но си припомних, че просто се вади отгоре, след като се демонтира предната решетка. Само дето освобождаването на скобите на водните съединения е малко неудобно, ама стана - от тръбичките при радиатора. При мен радиатора е от стария модел, от преди 84 г, а колата е от новата модификация. Съответно радиатора е малко по-големичък от пространството, но отстрани е с медни стени, докато новия модел е с пластмасови казанчета. Маркуча за обезвъздушаване не можах да му развия скобата и го отрязах. После махнах остатъците. И направих и беля - като махах кабелите на термовключвателя, едната клема се счупила (без първоначално да вида) и останала на кабела - ръждясала. Не може да се запои.

И така извадих го радиатора, и го занесох в къщи. Поизмих го и го поставих на две тухли малко нависоко, след това го напълних да видя откъде тече. Забелязах веднага, че капе от разширяващата се долна странична част на казанчето - метала се е протрил от контакта с ламарината на колата и една малка дупчица - с диаметър около 1-1.5 мм. Айде, поксипола я замаза дупчицата, утре ще го тествам дали ще капе, ама заради тоя термовключвател трябва или утре да го монтирам, да сложа антифриза и да ходя до магазина на Ст. гара за нов термовключвател, после пак да точа, за да монтирам новия. Или пък да ходя пеша да взема на баща ми колата, да мръдна до магазина, да купя термовключвателя, после да му я върна колата и пак пеша до в къщи.

Ей такива неща ми се случват - от нищо - един ден днес и половин ден утре, и минус 8 лв за нов термовключвател. А си мислех днес да почивам. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

xaxa PV в наи неочаквания и неудобен ден и момент шкодичката ще те изненада с нещо ново :D:D а колкото до термовключвателя така и така си свалил радиатора зимаи нов вапреки 4е аз може и други колеги от форума да са си го направили с коп4е перката отпред застото аз нямам вяара на тия датчици мноо барзо се развалят и праят квото си искат и включват когато си искат след време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяна на датчика не е нужно да точиш охладителната уредба. Както си е пълна, развиваш стария и бързо започваш да навиваш новия. Течността, която ще загубиш, ако си сръчен, ще е минимална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз подкрепям идеята за бързото сменяне на датчика без да източваш течността. + не се разкарвай до Сточна гара - термовключвател за перка има в почти всички магазини за авточасти. Вземи си за 5лв турски включвател 92-87гр.

 

За съжаление обаче трябва да ти кажа, че се съмнявам поксипола или каквото и да било лепило да ти реши проблема. Просто там постоянно се нагрява после изстива и лепилото се разсъхва след време.

 

Ако те интересува аз имам радиатор в перфектното състояние от нормалните, които са с пластмасови казанчета /свален е от кола 86г./. Дори на мойта, която е 82 е фабрично с такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моя включвател е също с откъртена клема, оттам жиците са на ключе и нямам никакви проблеми без да го включвам в най големите жеги.веднъж го включиш с 4 човека и багаж на петрохан ма за секи случай, седеше си на 83-4С.ако не можеш да идеш до някаде с неизправна перка, има ти нещо на охлаждането.а иначе на баща ми на 85та година 105цата при при катастрова 88ма вентиалтора беше изхвърлен че се строшил и до 2003та не е прегрявала ..... демек виж си охлаждането

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяна на датчика не е нужно да точиш охладителната уредба. Както си е пълна, развиваш стария и бързо започваш да навиваш новия. Течността, която ще загубиш, ако си сръчен, ще е минимална.

 

Мислех за тоя вариант, правил съм го, но сега не ми се губи още антифриз, че скоро сложих доста чист. Реших да мина все пак през Сточна гара, но бай Мето тоя път се прояви като пич - каза ми, че неговите датчици не били хубави, тъй като включвали на по-висока температура. Доблестна постъпка за продавач в магазин.

Радиатора не го запоих, тъй като нямам поялник под ръка, но пък имам от сивия непрозрачен поксипол, който издържа до 120 градуса топлина. Онзи прозрачния издържа до 60 градуса. След залепването отгоре на мястото залепих парче вътрешна гума, а отделно разширих малко с чука и от двете страни пространството за радиатора, така че вече няма опасност от протриване на същото място.

За термовключвателя бай Мето ми каза, че ставал от Лада и обиколих магазинчетата из квартала - има доста голям избор на цени от 5 до 10 лв. Първо купих един чешки за температура 68-82 градуса, оказа че не работи - пластинката му е на постоянен контакт, та ми го сменихе с един германски - пише на него произведено в Западна Германия, значи е доста стар, но работи перфектно. Даже ще си взема още един от същия модел за резерва.

Мойте жици също бяха на ключе навремето, рядко загряваше колата и рядко го включвах. Веднъж ппрегря малко на един черен планински път, доста стръмен и оттогава го направих на датчик - по удобно ми се струва само да се включва и изключва. Откакто я прочистих системата с оцет преди 2-3 месеца в града е между 75-85 градуса, пък и на стръмни пътища не качва над 90.

А тоя конкретен радиатор - метален, не е оригиналния за тая кола - имаше преди такъв с пластмасови казанчета, но го смених, след като ударих отзад една Жигулка и протече. След това купих тоя втора ръка от по-стара Шкода (от преди 84 г).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV,

 

Познат си оправи радиатора на рендето с течен метал. Уж временно, май 1 година вече! А там температурите са по-високички от на Шкодето (130 кончета от 1.8).

 

Иначе номера с бързата смяна на датчика работи. Правил съм го и на шкодето и на Vectra-та!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

та ми го сменихе с един германски - пише на него произведено в Западна Германия, значи е доста стар, но работи перфектно
- Тези с надписа "Made in W.Germany" не са стари - просто са турски! Иначе си работят, за разлика от руските за лада.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.