Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Стартер


ivo_radoev

Recommended Posts

Разглобява се, но първо се отпояват двете клеми, за да се освободи капачката. Удобно е ако вземеш от някой помпа за разпояване /аз имам такава/ и става бързо. После капачката пада и може да се сменят вътре медната плочка, която предава големия ток за стартера между двата големи болта. По принцип на шалтера няма общо взето какво да му се развали, освен да му прегори намотката /той е един електромагнит/, което не подлежи на ремонт. Кажи какъв е проблема при тебе с шалтера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При палене котвата залепва, не всеки път но ме нервира. Чува се само едно щракане. Мисля че ако го отворя и почиста клемите ще се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво имаш предвид под залепване - остава постоянно включен да върти или по-скоро имаш предвид, че не избутва докрай бендикса и нищо не става?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С почистване няма да стане т.к. изгарят пластинките на капачката и котвата трудно дава контакт ... на Ст. гара има капачка за шалтера 7 лв. и цял шалтер мисля , че беше към 20 лв. Разглобяването е лесно ако не са запекли болтчетата и двете спойки , за които каза beliq_lebed .

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отварянето е едно, а смяната на капачката е нещо съвсем различно и не те съветвам да го правиш сам, тъй като има рязане на кабелчета, след което те остават по-къси и повторното запояване е проблематично. Ако искаш се пробвай, но по-добре дай на майстор да ти го смени. И то само ако си сигурен, че е от капачката. Иначе цената е там някъде, ама смяната може да се окаже по-голяма беля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taзи темичка мисля, че е удобно място, да попитам едно нещо, защото не ми се пуска нова тема.

Значи става дума за стартера: Преди няколко месеца с бяща ми сменихме четки на стартера+шалтер (онова с 2та болта). Обаче наскоро се появява един леко странен проблем. След като колата е работила известно време и искам да запаля двигателя отново (примерно, карал съм 30 минути, изгасил съм двигателя и след 5-10 мин трябва да запаля отново), в 50% от случаите се случва следното:

Завъртам ключа, стартерът завърта, но по едно време се чува за момент един особен звук, след което, независимо, дали двигателят е запалил или не, се чува бучене откъм двигателя. Явно това е стартерът, който се върти напразно - тоест, върти се без да задвижва двигателя. Това не спира, дори и да съм изключил контактния ключ (да го завъртя наляво, след като съм дал "СТАРТЕР"). Единственият начин да се спре е или да се изчака 1-2 минути (след което той си спира сам), или да се откачи кабела, който е вързан към плюса на акумулатора, да се изчака няколко секунди и да се сложи отново - тогава понякога стартерът спира, но не във всички случаи - след като извадя и сложа кабела отново, тогава вече спира в 100% от случаите, когато е ставало това. Няма какво друго да е освен стартерът, понеже двигателят на колата въобще не работи в този случай, а и като слагам отново кабела към плюса на акумулатора се появява доста силан искра, която може да бъде създадена само от ламя като стартера.

Кое може да поражда този проблем? При положение, че шалтерът и четките (те нямат отношение към проблема де) са сменени, но леко се съмнявам в тоя шалтер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.