Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

КАКВИ ЗИМНИ ГУМИ ДА СЛОЖА


Guest ГОСТ

Recommended Posts

Аз миналата зима си взех Semperit Wintergrip и съм много доволен. Много са меки и добре хващат на лед(доклкото е възможно това). Имат и приличен спирачен път. Мисля, че за цената си са доста добри.

P.S.

Един съвет: може би е всеивестно, но аз да го кажа-за зимни гуми се взимат един размер по-тесни то летните(казвам го от многократен опит)

Успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • zloQQ

    18

  • PRR

    5

  • stenly

    4

  • tyny

    4

Най-много писали в темата

  • 4 седмици по-късно...

Честито - да споделиш впечатления. А може и зимата да ги пуснем една до друга - по добрите гуми по-бързо ще изтеглят....

 

Иначе аз се разминах със Semperit Wintergrip - размер за мен не се произвежда :( За моя размер произвеждат Semperit SportGrip, което е същото. За съжаление в София намерих само една :( Сега се оглеждам за нещо друго...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление в София намерих само една :( Сега се оглеждам за нещо друго...

 

имам познати гумаджии да търсим ако искаш

кажи размер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито - да споделиш впечатления. А може и зимата да ги пуснем една до друга - по добрите гуми по-бързо ще изтеглят....

 

Иначе аз се разминах със Semperit Wintergrip - размер за мен не се произвежда :( За моя размер произвеждат Semperit SportGrip, което е същото. За съжаление в София намерих само една :( Сега се оглеждам за нещо друго...

 

Поздрави

Може зимата да си направим едно турче до Витоша да видим кой ще стигне!!Аз се надявам тази година за 8-ми Декември към Боровец и на Нова година към Банско да нацеля снежец че последните две години все се разминавам!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еуратек са ... дърветата поне стават за огрев... не са и такива.

Корморан... имат хубави модели. Но имат в някои размери и не толкова сполучливи

Дебика-та е една хубава гума от евтиния клас. Разликата между Корморан и Дебика е почти никаква, както в цената, така и в качеството.

Всички модели на Дебика са правени 1 към 1 със стари модели на Good Year. Това им е преимуществото.

BF Goodrich са най-евтините гуми от добрия клас. Цената е точно по средата на скалата. Предназначени точно за хора, които са готови да дадат малко повече пари за хубави гуми, но не им стигат за Michelin и Good Year. И това се дължи на това, че не са познати на европейския пазар. Иначе компанията е на повече от 130 години и са Но. 1 при джиповите, както и не пропускат състезания и ралита, в които да участват. Класи са над доста по-скъпи от тях марки.

Семперит са добри гуми. Но в някои размери са необяснимо скъпи. За мен има и по-добри на не толкова висока цена.

п.с. Този модел на Гудрич е почти еднакъв с новия Алпин А3 на Michelin. Само дето е малко по-твърд.

Nord Frost 3 на Gislaved е един от най-успешните модели гуми, който правен някога. Но вече е в процес на спиране от производство. И все пак да не забравяме, че е Шведски. И човек трябва да помисли за какви условия му трябва тази гума. Ако се катери всеки ден по планините, това е гумата, но в града е супер нерентабилно да си купиш такива. Прекалено е мека и силикона в нея преобладава над каучука. Което води до усилено износване. А от друга страна една гума, когато е по-мека отколкото трябва на сухо спира леееееко по-напред:)

Тази зима поне според мен най-актуален и добър вариант за добра гума е Good Year Ultra Grip 7. Продадохме едно огромно количество миналата година и до момента няма клиент, който да не е казал, че го е отървавала от най-дълбокия сняг. Същевременно шарката е тип "водна" и изхвърлянето на вода е 100 % благодарение и на спомагателните почти успоредни канали по дължина на гумата, с които се получават така известните "самозаключващи се блокчета", зацепващи и на най-непочистения български път.

Гума еднакво добра за сухи, мокри, снежни условия, спиране, киша и кал. Без коментар.

От друга страна цената е доста по-ниска от тази на Alpin A3 нa Michelin, който съм убеден, че няма същите показатели.

Но въпреки всичко последните 2 са на върха и тези два модела, както и високоскоростния Pilot Alpin A2 се отплащат за всяка стотинка от цената си.

 

Смея да съм обективен в преценката си, защото продавам всички марки гуми, които са на българския пазар и не държа на определен модел като другите големи вериги, които вкарват няколко марки.

 

Друг момент - в интернет пространството, а и като цяло много се държи на тези "тестове". На ADAC, Auto Bild и още много журнали.

Не може да ми сложиш на първо място при егати конкурентите Ханкуук... и някакви Кумхо, от които не малко съм продавал, но за нищо на света летния Ханкуук не може да е по-добър дори и от Debica!!! Тези класации са направени за 2 неща: да лъжат и да продават тези гуми, чиито производители имат по-дълбок джоб и второто - да може да им се смеем и да се удивляваме всеки сезон, тези които сме в бизнеса. Както и да е.

Пролетта по същия начин имаше една статия на 2 стр. в Труд за най-добрите гуми и съвети.

Със снимки, телефони и информация за автоцентър Диана.

В нея на челната тройка фигурираше като добра гума Барум.

Е да ме прощават, но е тъпо да платиш една торба пари, за да се рекламираш чрез лъжи. Йохи, ти си доволен, но твоята кола е на 14" и не е особено претенциозна, а Барум правят гуми на 17". Не бих смял да си сложа Барум на колата ми, ако е над 13" или 14". Особено след последния път като искаше да ни пребие една жена, на която й гръмнала предна 15" Барум при 120 км./ч. Случайно беше оцеляла.

 

За регенерати изобщо няма да споменавам...

 

Ако ви интересува определен размер и гума - питайте :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре написано - браво. Ако и цени приблизителни поне сложиш, ще е още по-добре.

За 135R12 , 165/80R13 или 275/45R20?

Защото ако сложа цените на всички марки за всички размери ще блокира форума:)

 

Ако си ми симпатичен, ще ти дам най-ниската цена:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имам предвид като пишеш

Цената е точно по средата на скалата.
или
необяснимо скъпи.
да дадеш някакви примерни стойности от-до, тъй като аз последно съм купувал от Дебицата и не знам по-високите цени какви са.

Лично аз използвам сега зимни 185/65 R14 отзад и 175/65 R14 отзад. Имам и две 175 R14 с шипове, но ги ползвам само за тежки случаи и изкачване по планини.

Та можеш да ми пуснеш ако искаш на лични, цените на Nord Frost 3 на Gislaved - може да потрябват за тежки условия, и на Good Year Ultra Grip 7.

Също така можеш да пуснеш в раздела "Продавам" координати, адрес за който се интересува да мине да види.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хе хе хе

като казах имам познати гумаджии имах предвит точно този човек Balark.

браво добре си го обяснил

сега трябва да помогнеш на приятелите от форума да се обзаведат с нови гуми (желаещите естествено)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изредил съм ги по ценови клас.

Trayal - тия сърби още ли лъжат, че това всъщност са гуми?

Dayton - амeрикански компромис между Tigar u Barum.

Спортива - почти толкова качествени, колкото Барум.

 

Дебика и Корморан са в най-евтиния клас. Политика на големите компании - конкуренти Michelin , Good Year. Kaзах си мнението за тях:)

Ако няма човек много възможности това са две огледални марки

Барум и Tigar са под тях. На компаниите Контитентал и Мишелин пак.

Има една марка Maloya, която доста успешно се продава. Нещо средно между евтин и средния ценови клас. Тя също е добра. Швейцарски в концерн с Вредщайн.

Маrangoni - една италианска марка, която може и да пропусне вашата кола... може би имат един единствен хубав зимен модел. Иначе или са прекалено шумни (досега не се е намерил някой производител в историята на гумопроизводството да направи по-шумна гума от мечтата на голфаджията - Zeta Linea . Е , доста подсилен борд имаха 195/50R15. И това им беше единствения плюс), или са прекалено твърди...

После са Фулда, BF Goodrich и Vredestein. При тях е малко.... в различните размери и модели едната е по-скъпа от другата и обратно. Но за коя е най-добра от трите не може просто ей така да се каже. Много зависи от модела и разликите - зимни, летни. А и както казах цените много варират и в някои случаи изобщо не си заслужава дадена марка. Все пак си оставам поддръжник на BF-то.

Uniroyal - добри шарки за вода. Нищо повече не мога да кажа.

Lassa- или добро или нищо...

Клебер ... зависи от модела... но може да дадат още малко от себе си Michelin за предлаганото на цената от тази марка...

Firestone - колкото имат всесезонни гуми, толкова и измни. Не.

Семперит - бива ги.

Тоуо - отговарят си изцяло на цената.

Continental са на спадове и възходи. Имат някои наисина добри модели... летни... зимните също имат като цяло добри показатели. Висок ценови клас.

Yokohama

Dunlop u Pirelli винаги се придържат към високия ценови клас. За мен това са много близки марки. Но Дънлоп е по-добрата марка. И двете вадят по 10 модела във всички размери и човек тотално се обърква.

Пирели не си заслужават парите. В по-големите цолажи незнайно защо държат по-високи цени и от Мишелин???

:idea:

Bridgestone - винаги по петите на Michelin u Good Year. Наистина добри гуми. Особено добри при високоскоростните. Това си е фактическата Топ 3.

 

Още 2 думи - Всеизвестна поговорка гласи "Всесезонни гуми няма".

Всесезонни гуми има, но само 3-4 прозиводителя правят такива.

Някои марки казват, че имат, но не...

Дебика Navigator 2 (стария е по-скоро летен)

Vredestein Quatrac 2

Toyo Vario V1

Good Year Vector 5

Това са гуми, които при не много големи изисквания се държат еднакво добре и зимата и лятото.

Не говорим да се слагат на някоя тунингована кола, но ако колата се кара повече градско и не много бързо това са перфектни гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След обикаляне на София и търсене на Semperit SportGrip си купих ... Kleber Krisalp HP. Чакам студа да ги сложа (на джантите са, но в мазето) да не ги съсипвам в "жегата" :)

При първия сняг ще споделя впечатления...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, като купих колата и към нея си вървяха в комплект 4 зимни гуми Continental, които всъщност се оказа, че не са зимни, а всесезонни! Въпросът ми е дали зимата в големите снегове ще ми вършат добра работа?! :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми аз миналата година изкарах цялата зима с оригиналните Континенталки Супер Контакт и си вършеха работа в нормални условия,но тази бях твърдо решен за 4 зимни гуми!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, като купих колата и към нея си вървяха в комплект 4 зимни гуми Continental, които всъщност се оказа, че не са зимни, а всесезонни! Въпросът ми е дали зимата в големите снегове ще ми вършат добра работа?! :?

Кажи кой е тоя модел,.че ми стана интересно и ще ти кажа дали изобщо можеш да стъпиш с тях на сняг?

 

А иначе с малко успех и по-бавно каране може да минеш зимата с летни гуми, но е препоръчително, точно така докато са нови, понеже имат голям грайфер, а и са по-меки, но не знам дали би успях да изкараш втора зима.

По-добре се подсигури.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Лично аз имам наблюдения предимно във високия клас.И то във високия клас на високия клас-много показателен за количеството ноу хау в компаниите.Лично аз съм сигурен за себе си относно концерна с най-добро качество в света-безпорно това е Йокохама.Особено при летните е несериозно да се говори,че има по-добра гума от Адван,карал съм и Ф1 и Пилот спорт и Спорт макс. еми нямат нищо общо.При зимните е възможно да се замисля между Авс Винтер и евентуално Гудиър.Иначе гумата за България с най-добро съотношение цена качество е Континентал.Обоснованието е много просто-примерно имате пари за завишен клас гума от високия бранд-давам пример с Континентал и Мишлен.При К това е премиум контакт,а при М.Пилот Примаси.Ясно е ,че Мишлена е обективно по-добрата гума,но цената и е идентична не с премиум контакта,а направо със Спорт контакт и там нещата са други-подобен е проблема и с другите премиум брандове-просто Диана имат прекрасна цена за Конти-особено ако е таксувано на цена 3.Винаги има обаче една скрита лимонка-при летните това е колкото и да не ви се вярва Кумхо,а при зимните Нокиан,но само ако се кара предимно на сняг-не е алроундър

 

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз се колебаех между Малоя - чисто нови и БФ Гуудрич на 1 сезон, карани по-малко от 2000км. На една и съща цена ми се връзваха, но избрах 2-рия вариант, щото чух че Малоята били с много меки бордове и се кривели яко само за 1 сеезон

 

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

balark написа:

...А иначе с малко успех и по-бавно каране може да минеш зимата с летни гуми, но е препоръчително, точно така докато са нови, понеже имат голям грайфер, а и са по-меки, но не знам дали би успях да изкараш втора зима...

 

С интерес ти четох мненията. Много истина има в тях. Но с този цитат съм абсолютно несъгласен. Ти като човек разбиращ от гуми естественно, че правиш разлика между така наречените "всесезонни" гуми и летните гуми. Т.е. според мен е недопустимо да съветваш човека, че може и да кара с ЛЕТНИ гуми зимата, стига да кара бавно. На другата кола съм с Мишлен Пилот, което знаеш, че си е чисто лятна гума. Когато бяха на няма и 10000 км се забавих със смяната им със зимните, а ми се наложи да ходя до центъра в кишавица. Ти знаеш ли, че на 4-та съм въртял гуми по Цариградско шосе... Едвам се придвижих и спирах мноооого отдалече. Също така пишеш, че са меки. Да, меки са, ама не и при температури около и под нулата, когато стават пластмасови. Та нали затова са ЛЕТНИ

 

И все пак предполага, че си допуснал печатна грешка...

 

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, като стана дума за сравняване на летни и зимни гуми - тези дни имах възможността да направя следния тест:

 

В събота се качих на Алеко. Още бях с летните гуми. И нарочно исках да видя как е с летни гуми в сняг. Летните са ми Fulda Carat Progresso - чисто нови, я имат, я нямат 1000км и са произведени средата на тази година (смених ги принудително в края на сезона). Супер доволен съм от тях! Няма значение дали е сухо или мокро - колата е като залепена.

Ситуацията горе на Алеко - отрицателни температури и 10-тина сантиметра сняг (снимката на аватара ми е точно от тогава).

Резултата - нагоре към Алеко - иди дойди, качих се, но само защото съм с двойно предаване. Надолу - влачене с 20-30-40 км/ч, просто защото с повече нямаше шанс нито за взимане на нормален завой, нито за спиране в близките NNN метра. Буквално все едно съм с пластмасови колела. ABS-а се побърка - мнооооого тракане и съвсем маааалко резултат.

 

В неделя си сложих зимните гуми. Те са Vredestein Snowtrac 2, само че, това ще им е 4-ти сезон, т.е. - може да се каже, че ресурса им вече е изчерпан (но просто ще трябва да изкарам тази зима с тях).

 

Вчера вечерта след работа нарочно реших пак да си направя една "разходка" до Алеко. Ей така, за да видя как ще е в същите условия със зимни гуми, пък и от работа ми е близо. За щастите - условията наистина бяха почти същите. Малко по-топло, но пак отрицателни температури. Снежната покривка пак почти същата.

Резултата - в пъти по-добре! Сцеплението си е съвсем прилично вече (е, не че неможе и още, но все пак става дума за 4 годишни гуми). Волана те слуша какво му казваш, спирачката си върши много по охотно работата. Абе въобще - колата се държи както трябва да се държи.

 

И това е разликата между чисто нови летни гуми (меки като пресен хляб ) и 4 годишни зимни. А ако зимните са нови?

 

Така че... с летни гуми през зимата - мерси, но не мерси!

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз просто не мога да си представя,кой ще е тоя глупак,който ше седне да ми обеснява,че с летни гуми можело да се кара и зимата-ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ!Такива далече от форумите,да си слагат летните гуми и да си рият пред гаража цяла зима!

Поздрави!

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да не държим такъв тон един към друг и да правим разлика между може и трябва.

Та да ви кажа дали може да се кара с летни гуми през зимата - може и още как! Вие сте млади момчета, ама преди години се продаваха само едни гуми - "видинки". Те си бяха баш летни по сегашните разбирания. Доста по-късно, преди да фалира завода, пуснаха няколко разновидности: Вида Спорт, Вида Контакт, но и те не бяха зимни. И така, с каквото имаше - с това карахме.

С други думи: може да се кара, друг е въпроса, че при сегашния избор на гуми всякакви - не трябва и е безсмислено.

И по въпроса кой да е далече от форумите, мисля, че всеки има право да си изказва свободно мнението и ако то не съвпада с твоето, това не е повод за обиди!

Ха със здраве!

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи нямах време, та сега ще споделя някои неща. Първите 3-4 години с Шкодата изкарах с добри, с дълбок грайфер всесезонни гуми, и чак след тея години се появиха малко проблеми на баири, поради остаряване на гумите. Опела също съм го карал и аз и баща ми 2-3 зими с летни гуми - естестествено не като състезател и основно в София. По магистрали и извънградско с тея гуми съм бил винаги много внимателен, което пък води до голямо напрежение и умора при шофиране. При все това имам само две произшествия - завъртане и то на лед обаче извън града, поради несъобразена скорост. Само при едното имаше опасност колата зад мен да удари мойта. Да добавя че второто завъртане беше след като бях сложил на Опела хубави гуми с шипове отпред. Така че и зимните гуми не са пълна гаранция, когато няма добра преценка.

Може да се кара и с летни, но това не значи че трябва, нито че се гордея с това. Такива са били обстоятелствата, така съм съм постъпил, но винаги съм държал сметка за това най-вече в София, и не съм застрашил никого от другите участници в движението, нито съм създал предпоставка за произшествие поради това. Има и друг момент, че в момента интензивността на движението в София нараства в пъти едва ли не всеки месец и вероятно не бих рискувал по този начин никога повече.

Сега съм с прилични зимни гуми и на четирите колела и имам още две в резерв с шипове за тежки случаи, но зимно време пак карам внимателно все едно съм с летни.

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам ако съм засегнал някой,не съм имал това за цел!Просто наистина ми се е случвало да карам 100 метра с летни гуми на сняг и не мисля че е възможно да се кара с такива гуми!За зимен преход дори и не съм споменавал,защото надали някой ще твърди че може да се получи...Извинявам се още веднъж ако съм засегнал някой и поздрави!

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета тази тема и си мисля че се занимавате с глупости. Много важно кой каква гума си слагал, ще си слагам каквато ми скимне важното е да е нова. Преди 2 години имах пари само за две чисто нови летни гуми Barum с които на 31.12 без никакви проблеми качих предела и стигнах в Банско. Така че с летни гуми спокойно може да се кара зимата стига да са нови, а който не може да кара с такива значи е просто лош шофьор. Преди 3 дни си купих 4 нови зимни Barum Polaris 2 и съм супер доволен. Така че айде стига от пишман разбирачи на гуми.

 

Преместено от www.skodaowner.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.