Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

[Решен]След смяна на ангренажна верига...


Skoda_Estelle

Recommended Posts

На свален двигател сменях ангренажната верига. Наистина старата беше много разтеглена. Смених я като спазвах условието за 12те звена. Старата верига беше на 13 звена???- защо незнам. Направих всичко както пише в книгата. Качих мотора обратно на колата- запалих обаче за нещастие се чу някакво доста отчетливо чукане. Свалих свещите и пак завъртях със стартера- нямаше чукане. После една по една ги слагах на всеки цилиндър и на всеки цилиндър се чуваше чукане. Инъче двигателя си пали и работи(нестабилно но рабори). Първата ми мисъл беше че се удрят клапани с бутало, но го изклучих при положение че нищо не е счупено. Дайте идеи какво може да се е случило или да съм объркал. Какво ще стане ако съм сложил едно звено в повече или едно в по-малко(което не ми се вярва- проверявах 100 пъти)?. Да го разглобявам ли на ново двигателя :cry: :( ?

Моля всеки който има мнение да казва, че съм в голямо затруднение!

 

П.П Двигателя е 136. Със струбоскоп нагласих изпреварването. С този ремонт съм регулирал и клапаните(да не се окаже че там съм збъркал?) нагласени са на 0.20 всичките(по книга).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В какъв смисъл да си сложил едно звено повече? Тя веригата не е ли фабрична? За ДВГ на 120 звената между белезите трябва да са 11. За 136 не знам. Предполагам, че си сигурен за 12-те, но тогава защо са били 13 преди. И още нещо - смени ли и зъбните колела, щото имаше някакво правило - нова верига само с нови зъбни колела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДА нова верига с нови колела(комплект)! Мисълта ми беше че ако между белезите на зъбните колела не са сложени 12 ами 13 или 11 звена, какво ще стане като цяло(ако стане нещо ;) ).

 

А има ли начин да се провери дали не са сгрешени положенията на зъбните колела.???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДА нова верига с нови колела(комплект)! Мисълта ми беше че ако между белезите на зъбните колела не са сложени 12 ами 13 или 11 звена, какво ще стане като цяло(ако стане нещо ;) ).

 

А има ли начин да се провери дали не са сгрешени положенията на зъбните колела без да се отваря капака???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм сменял и разглобявал 2 пъти и ми се струва че причината е нещо в тези 12-13 звена. не помня колко и как сме ги броили(с белия лебед) но по зелената книга правехме ремонта на неговата кола и за сега е ОК>>> значи пак прочети и пак брой ... казвай после къде е бил проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко нагласи изпреварването на запалването и можеш ли да го провериш докато работи колко е?

Какъв ти е разпределителния вал, оригинален ли е за тоя ДВГ. (Ако е, кажи ми откъде го купи и за колко, че и на мен ми трябва един такъв)

 

И мисля, че не може да се провери положението на веригата без да сваляш капака, щото няма как да видиш белезите. Май трябва да пренагласяваш веригата, щото ми се струва, че проблемът е от фазите на газоразпределението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако не си напаснал коляновия и разпределителния вал, променяш газоразпределянето. примерно когато някой цилиндър му се възпламени сместта трябва клапаните да са затворени за да се използва на макс. силата. ако се промени фазата на отваряне и затваряне на клапаните с един зъб , в момента когато се възпламени сместа някой клапан не е затворил и се губи мощности се чува тракане ,гърмежи в ауспуха и още неща за който нямам идея. Това само си го мисля и представям не съм бил пряк свидетел на подобен проблем.

 

бях чел някъде, че на някой голфове им преместват ремъка с един зъб(то маи не е зъб точно) и по този начин стават с по добра характеристика във високи обороти, но на празен ход не работи равномерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За зацепването на веригата ти трябват две неща - да си прекарал в ГМТ 1 -ви цилиндър и да имаш 12 осички между двата белега / включително и осичките , които са над белезите / , а предполагам , че чука от аванса .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

работата на веригата е да синхронизира въртенето на двата вала - коляновиа и разпределитения . когато валовете не са точни се получава следния ефект - имаме отворен клапан и бутало което се среща с него . резултат е буталата които подпират клапаните ...

клапаните се изкривяват и започват да не уплатняват коректно . понякога се пукат и водачите на клапаните и буталата . колкото по - агресивен е един вал толкова и фазите му са по- широки .

с други думи - клапаните са повече време отворени . за това и шанса за среща е по- голям .

това беше песимистичната прогноза . :(

искренно се надявам да не съм прав .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко при нагласянето на веригата не мисля, че има къде да сбъркаш особено след като си правил всичко по книгата. Щом на предната верига звената бужду белезите са били 13 значи не е била сложена правилно старата. Според мен в момента е станало следното - като си сложил делкото си му дал без да искаш прекалено голям аванс и оттова идва чукането. за този двигател аванса е като на 120: 5+-2. Пишеш, че си го настроил със стробоскоп, но това няма как да стане, защото за това са нужни стабилни 800оборота, които ти нямаш в момента. Според мен направи следното - запали двигателя с разхлабено делко и на ръка го подбутни в посока на часовниковата стрелка, за да намалиш аванса докато заработи добре двигателя без чукане и чак тогава и при стабилни обороти и без вакум закачен регулирай със стробоскопа. Ако при регулировката на клапаните си оставил някой хлабав - той ще издава звънлив звук, който е различен от чукане. Това е според мен ако правилно съм разбрал проблема, защото не ми се вярва да си объркал нещата вътре. Пиши какъв е резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги супер много ви благодаря за изчерпателните отговори. Грешка всъшност имаше. Бяха 11 пломбички а не 12 :oops: . Миро ме светна че след слагането е било хубаво да се превърти за да си сигурен че белезите не са избягали. Е аз това съм пропуснал. Вече си поправих грешката. Остава да сложа картера и го паля! Стискайте палци.

Мерси още веднъж за помоща!

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя беше сглобен и запален ОБАЧЕ пак биеше. Реших че клапаните не са. След оглеждане на всеки лагер- основен и биелен реших, че майката е свалянето му и в мазето на спокойствие... Уви като го свалих и веднага се хванах да гледам маховика. За радост и нещастие ходеше на ляво и на дясно с по 2 милиметра. Оказа се че гайките се развили- дори като е имало контра пластинка!!! Отстраних го проблема и го върнах на колата още същия ден. На следвашия след половин дневно сглобяване го запалих и само като му чух мъркащия глас щях да се разплача от радост :mrgreen:. Осевн че затегнах маховика и смених семеринга зад него.

Сега мога с радост да заявя че имам един ВЕЛИКОЛЕПЕН двигател.

Поздрави на всички :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя беше сглобен и запален ОБАЧЕ пак биеше. Реших че клапаните не са. След оглеждане на всеки лагер- основен и биелен реших, че майката е свалянето му и в мазето на спокойствие... Уви като го свалих и веднага се хванах да гледам маховика. За радост и нещастие ходеше на ляво и на дясно с по 2 милиметра. Оказа се че гайките се развили- дори като е имало контра пластинка!!! Отстраних го проблема и го върнах на колата още същия ден. На следвашия след половин дневно сглобяване го запалих и само като му чух мъркащия глас щях да се разплача от радост :mrgreen:. Осевн че затегнах маховика и смених семеринга зад него.

Сега мога с радост да заявя че имам един ВЕЛИКОЛЕПЕН двигател.

Поздрави на всички :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

o632929762462500000.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.П За първи път пробвах и новото окачване. Много съм доволен. Скоростната кутия е бомба. Окачването е |---| като се движи напред, /---\ като се даде на задна. Това ще се прави, но по-натам. Жилата ми дойдоха малко дълги. Ще трябва само да ги сменя и заспива :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да питам за какво е тоя лагер в средата
- Еми в него влиза първичния вал на скоростната кутия.

 

А ако някой пък каже как може де се смени, защото имам нов, но нямам скоба, ще съм му доста благодарен.

 

Болтовете на маховика фабрично са намазани с Херметик, за да не серазхлабват /освен, че са с по-ситна резба /, така че явно трябва да се намазват с някакво лепило преди повторното им постаняне.

 

ПП. А дали се продават в магазините за Шкода такива болтове, защото главите са им малки и при развиването понякога се закръглят?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За лагера може да го махаш като сложиш дорник и с почукване наляво на дясно и той излиза. Аз нямах дорник и взех от гедорето камък 10 и пасна в отвора мн добре.

Това с херметика беше добра идея, но вече късно. Абе мисля че няма да ми правят ядове повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болтове има при Марто на баня мадара(синия гараж), има всякакви дреболийки каквото ми е трябвало винаги ми е намирал, може да го звъннеш да го питаш, но съм 99% сигурен че има. Аз идеята ми беше за лагера като се износи какво става, като го глезам няма общо със вала, ако му изпаднат съчмите къде ще паднат, това ми е идеята ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.