Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Колко трябва да се натегне ремъкът на водната помпа и алтер?


Phiko

Recommended Posts

Колеги,

 

наскоро смених водна помпа и ремък.

Сега обаче се чудя дали ремъкът е опънат (натегнат) добре.

Четох в една книга, че се опъва със сила 20 Nm между колелото на помпата и алтернатора. Ако ремъкът се вдигне на 10-15 mm - било добре.

Хубаво де, ама как да се опъне със сила 20 Nm - то това не е болт, няма въртящ момент. Има сила 20 N, но не и 20 Nm.

А пък 20 N са около 2 кг - ми се струва.

Взимам едно кантарче с пружина (тип с кука отдолу, която закачам на ремъка) и дърпам докато покаже около 2 кг... И гледам ремъка.

Е, въобще правя ли нещо правилно или само се под***квам :)

 

 

Като хвана ремъчното колело на алтернатора мога да въртя (приплъзва) в ремъка с леко скърцане. Дали ремъкът е хлабав или трябва сменя и това колелце, защото ми се вижда доста старо и изтъркано?

 

Всеки съвет е добре дошъл.

Благодаря!

 

П.С.

И не се смейте много на въпроса :)

Колата е Фаворит от 94 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е толкова притегнат ремъка, че като натиснеш с пръст да потъва навътре около 1 см. Ако го пренатегнеш, скоро ще чуеш лагера на алтернатора да протестира. Ако е много хлабав, ще свири.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

м/у другото аз да попитам...

 

Фаворита който е с двигател 135 само на ремък ли е или има и ангренажна верига?

че малко не съм в час...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едновременно с верига и с ремък не може да бъде. А въпростият ДВГ е с верига, както и всички по-стари двигатели на Шкода до Фелиция.

От Октавия и Фабия вече са с ремък. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защото гледам че имам ремък - пистов който е за водна помпа и т.н.

значи е с ремък двигателя... иначе колко горе-долу издържат ремъците в километри?

то за да се смени ремъка май трябва да се вади двигателя?

за съединителя съм сигурен че трявба да се вади двигателя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и то не всички Фабии са с ремък :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Не, Доня - всички Фабии са с ремък, само че някои от тях имат по 2-3 - един за газоразпределението, друг за водната помпа, 3-ти за хидравликата и т.н. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защото гледам че имам ремък - пистов който е за водна помпа и т.н.

значи е с ремък двигателя... иначе колко горе-долу издържат ремъците в километри?

то за да се смени ремъка май трябва да се вади двигателя?

за съединителя съм сигурен че трявба да се вади двигателя...

 

Ако въпроса е за Фаворитовия двигател 135, то той определено не е с ремък а с ангренажна верига. А иначе всички автомобили имат ремък между алтернатора, водната помпа и коляновия вал, и други ремъци, ако има климатик примерно за компресора и т. н.

Един ремък (ангренажен) издържа между 50 000 и 90 000 км, в зависимост от марката и модела на колата всеки производител дава на колко км се заменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV,

 

аз хубаво да го натисна с пръст, но е доста относително.

Предполагам, че някой майстор си знае колко силно да го натисне с пръст, т.е. определя стегнатостта на усет (на око).

Ако го натисна с пръст мойе да потъне 1 см, ама аз мога да го натисна по-силно с пръст и да потъне повече....

С други думи, зависи и от пръста и от човека :)

 

Ще съм благодарен за малко по-конкретни инструкции.

 

П.С.

Обсъждането на кой двигател с какво е: (ремък или верига) е малко off-topic.

Аз знам само, че 1.3 Шкодовия двигател до Фелиция е с ангренажна верига. Ремъкът е само за помпата и алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Ето какво точно пише в сервизната книжка: при лек натиск с пръст (приблизително 2 кг сила на натиска) ремъкът трябва да се огъне 10-15 мм навътре. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва да не е хлабав до толкова че да не ти изпадне по път, трябва да не е стегнат за да не се тормози самия ремък, както и лагерите. Можеш да си го регулираш така че да потъва и 5см, на колата и е се тая колко е опънат или дали си сменил шайба, важното е да не изпадне, тоест като се опиташ да го свалиш с приплъзване да не става. Напрежението на тоя ремък е нулево

 

и то не всички Фабии са с ремък :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Не, Доня - всички Фабии са с ремък, само че някои от тях имат по 2-3 - един за газоразпределението, друг за водната помпа, 3-ти за хидравликата и т.н. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

кефят ме тея коли с вериги, защото попринцип верига се слагат на коли от рода на 300 коня, и гледаш няква шкодичка 42коня + верига :D пък и е се сещам за Chainsaaaaaaw :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ремъка на алтернатора и водната помпа не трябва да се стяга много защото скоро лагерите заминават . шкодата не е известна със здравия си алтернатор и водна помпа . сменял съм водна помпа на фаворит и не мисля че ще се захвана отново. процедурата е омерзителна .

 

60 - те години двигателите са били или с верига или със зъбна предавка . тогава някъде е проектиран и шкодовия мотор . най вероятно е бил последен вик на техниката - долен разпределителен вал , триупорен колянов вал и ангренажна верига без обтегач и успокоител . за последната не можаха ли да видят един москвич 403 и да сложат колела ? мотора би станал много по- надежден , тих и здрав . не разбирам на какво се радваш maxrpm . тази верига е технически изключително неиздържано техническо решение. за пример давам веригата на мерцедес 123 дизел - кара по милион без ядове . шкодовата на 40 - 60 хиляди е за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам мен никога не ми е правила проблеми веригата, не съм кривил клапан, и не ми бягаше белега януари месец като го гледах. Единственното което виждам кофти по делкото е чукче-наковалнята, другото е ок

 

Е ся ... мерцедес.... шкодата все пак си е кекава кола, аз имам един приятел с омега 2.5 той ми се възхищава как мога да го карам това, като я кара той вика че му било някакво стресово положение през цялото време, и се чуди как така не ползвам огледала странични, той си е свикнал на ел огледалата с подгряване и му е кеф :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при нова верига не бяга белега . след 30 - 40 хиляди ще е друго ...

не ти харесва примера ми с мерцедеса ? веднага се поправям - москвич 412 , жигула . моята шкода си има две странични огледала :) хубаво нещо са .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.