Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Що не гори масло,бе...!?


Spartan

Recommended Posts

Като купувях Шкодата 120 от 1990 г. с 5 скорости /май и викате 125 ама пише 120/, сите познати в един глас:"Много горят масло,Нямат гумучки на клапаните,Ще се късаш да и наливаш..."Смених маслото и филтъра и налях точно до чертата на мерителната пръчка.И вече 2000 км там си стои!Аз ли бъркам нещо или...?Нали знаете има такава приказка:"Гледам-нищо,пак гледам-пак нищо,ааа,тук има нещо!"Та и аз - възможно ли е поне 200 грама да не е изгорила?Проверявам го по буквар-като изстине,с изтриване на мерителната пръчка - на чертата си стои.Кажете бе? :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е добър двигателя може доста по-малко да гори масло от допустимото от производителя, което е до 800 г на 1000 км. Моята , а и на доста други хора от форума също на практика горят 10-20%от това количество. Всъщност сега от капене ми изтича повече, отколкото от горене, но това е друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е както при колегата PV 8) А при теб - сигурно двигателя ти е перфектен и няма никакви течове :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с форман,маслото на мотора ми е сменено миналата година март,оттогава не съм доливал,от маx на сондата тогава сега е малко под средата.и аз понякога съм си задавал този въпрос,но щом и при други е така това е че мотора е добър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като купувях Шкодата 120 от 1990 г. с 5 скорости /май и викате 125 ама пише 120/, сите познати в един глас:"Много горят масло,Нямат гумучки на клапаните,Ще се късаш да и наливаш..."Смених маслото и филтъра и налях точно до чертата на мерителната пръчка.И вече 2000 км там си стои!Аз ли бъркам нещо или...?Нали знаете има такава приказка:"Гледам-нищо,пак гледам-пак нищо,ааа,тук има нещо!"Та и аз - възможно ли е поне 200 грама да не е изгорила?Проверявам го по буквар-като изстине,с изтриване на мерителната пръчка - на чертата си стои.Кажете бе? :?:

 

По бумагите пишеше че гори 80 грама на 1000 километра. Така, че няма за какво да се хабиш, ако не тече от никъде няма проблем, а и ако е правена главата може да има маслоорачи и да няма разход на масло, който идва предимно от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, само че не е 80 г, а 800 г - предполагам, че правописна грешка си допуснал колега. На стр. 25 от книгата на Хуле и Пфайфер пише 0.8 л/1000 км. 80 г ако е ще е много добре, а едно такова количество ще е почти незабалежимо на маслоизмервателната пръчка, тъй като разстоянието между двата белега съответства на 800 г масло. Принципно при ДВГ с гумички на клапаните теоретично нормалния разход на масло е 1% от разхода на гориво на 1000 м, а ако добър двигателя може и почти нищо да не изгори. Максимално допустимия разход е до 4% от разхода на гориво. За Шкодата допустимия разход е повече, но това, че харчи малко може само ни радва - значи че основния ремонт е още много далече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се нахвърляй така де ;) проверих в бумагите ( в книгата която цитираш) 0,8 литра е, но зависи от мотора, явно моя е в добра форма все още защото не ми гори толкова много.

 

И все пак там се казва "Технически обоснован разход....." което означава, че може да е по-малък, но ако е по-голям следва да се търси проблем в двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Не бе, не се нахвърлям, а изпаднах в недоумение малко, ама ми стана ясно, че си изпуснал неволно една нула. :). Сещаш се как ще се объркат хората, ако един пише 800, а друг 80.

Сещам се за една друга причина маслото не само да не намалява, а и да се увеличава, ама това вече ще е много кофти.

Аз си мисля, че единият от двата големи мита за Шкодата е този - че горяла много масло; Това са глупости на търкалета. Аз април смених маслото, досега още не съм си купил допълнително за доливане, при все това че ми капе по малко от страничния капак на двигателя.

Другият мит е че предницата била много лека и нямала управление при сняг и лед или не знам си кво - а аз в такива снегове и ледове съм катерил по планините, а и при силен вятър страничен (разбирай ветровете в Сливенското поле) пак не съм имал никакви проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ааа недеите теи ве хора карал съм във вятър и съм истръпвал(цялата ми предница се е измествала,добре че карах бавно)това е преди като беше висока иначе сега е по добре като и забих предницата на земята

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато метнеш саковете от пред и седнат двама по 100 кила на предните седалки да ти кажа няма проблеми :) иначе ако е много вирната предницата е нормално да е нестабилна, обаче твоята вади страхотен изглед както е сега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е то скодата като се смъкне отпред става друга кола бе,а сега след като миро ми донесе рапидското окачване,хакам отзад едни дискове и ще става яко газзззз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко се отклоняваме от темата, но ако от пред сложиш вентилирани дискове с апарати от рапид - с 4 цилиндъра, които са и с по-големи накладки - ефекта ще е по-добър. Иначе спор няма че от зад дисковете изкарват фаца но като се има пред вид, че преднито поемат 60 или 70 % от спирачното усилие е по добре да се поработи И върху тях. А с това окачване ще стане самия звяр. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наистина се отклонихме от темата,ма то да ти кажа аз тея от зад главно за фаца ще ги сложа,иначе за отпред наистина едни рапидски спирачки биха ми свършили работа но по нататък ще се правят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.