Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Теч на масло от датчика ?


orange!

Recommended Posts

Здравейте,

 

гледам от известно време, че като спра някъде за по-дълго и остава една маслена плюнка под мотора. Подозирам, че прокапва от датчика за маслото, без да съм 100%.

Та въпроса ми е, как да спра това капене ... тоя датчик има ли гарнитура, да фана да я сменя ли?

Тия дни ще сменям масло и това е най-удачния момент да оправя и теча...

 

Колеги, давайте акъл :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма гарнитура и не се слага шайба. Може да тече и отнякъде другаде, примерно от страничния капак над свещите, дето се държи на 4 шпилки. Ако е оттам, го затегни или смени гарнитурата. След това пробвай да затегнеш и датчика, малко, ако не може, не напъвай много. Някои датчици наистина протичат (на западните коли), предполагам възможно е и на Шкодата да е протекъл. Ако е така, един нов струва 4-5 лв, направо го сменяй.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро си правех реглажче на предницата и докато колата беше вдигната мина някъв монтьор да я позяпа от любопитство, защото и той имал такава Шкода ... и каза, че 3 пъти сменял датчика и всеки път си капело масалце от там (всъшност тогава не чух датчика или гарнитурата на датчика е сменял, ама щом няма гарнитура - ясно кое е :) )

 

Ще пробвам да го стегна тоя датчик като начало ... братята чехи що не са му сложили алуминиева шайбичка или гарнитурка и да ми слестят едно клепане :D

 

BTW само на мен ли ми капе от там ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този датчик е с конусна резба и няма нужда от гарнитура. Протича през пластмасата и няма оправяне - няправо се сменя. Аз го смених есента без да източвам маслото дори - изтекоха 20 ml най-много и датчика струваше под 5 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо се увери от къде действително изтича маслото. Свали десния ламаринен капак под двигателя и с четка и бинзин измии двигателя ако е омаслен. Избърши го, покарай малко и пак погледни от къде губиш масло. Малко над датчика за маслото има една малка метална тапа на блока /няколко мм фи/, която е възможно да е поизлезла навън и да трябва да се набие леко навътре. Ако тече откъм датчика обърни внимение дали е от редуциращия накрайник, който е навит на блока или от датчика, който е навит на него. В магазините има нови датчици като за Фаворит/Фелиция, които се навиват направо на блока без преходник. Стария модел се стяга до 25Nm, а новия до 50. Може да използваш и червен силикон за уплътняване. На мен не ми се е случвало да капе от датчика досега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да тече и отнякъде другаде, примерно от страничния капак над свещите, дето се държи на 4 шпилки. Ако е оттам, го затегни или смени гарнитурата.

 

Под свещите :mrgreen: ;)

 

Въпросният капак е доста неприятно нещо, като се стегне може да се измести гарнитурата и направо се лее масло, абе, трябва да се отдели време и внимание за монтирането му, най-добре докато колата е на канал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно е под свещите, забравих или се обърках по-скоро, въпреки че скоро сменях гарнитурата и знам как е. Наистина е гадно и пак се процежда оттам малко въпреки силикона, но засега е в рамките на приемливото, а го отдавам и на високите температури и на маслото с вискозитет 10W-40. D А може и проблема да е в капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, капе масло, и през гарнитурата, и през шпилките, два пъти съм се занимавал, със силикон, на третия ще го залепя добре и ще си сменя маслото на двигателя. На всичкото отгоре трябва да се сваля и бензиновата помпа за тия манипулации. Помпата е друго място за редовен теч,т.е, , чака я смяна, абе, побърквам се , и една капка масло по почестената ламарина под двигателя е ужасно дразнеща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един ден забелязах че въпросния датчик капе по малко . купих си нов и го сложих в колата . започнах да отлагам смяната - когато сменям маслото на куп . (бях на 9850 км , сирея оставаха ми 150 км)когато смених маслото и филтъра бъразх и пак отложих смаяната на маноконтакта. до момента в който маслото тръгна със струя . това беше точно след смяната ! една туба масло отиде на вятъра . сменяй датчика с хубав - не си копувай турско менте с надпис made in france внесено от евро 07 - не става за нищо .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това турското да не ти е го е пробутал бай Мето от Сточна гара - щото и аз си купих такова, дето пише Made in France.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само при Бай Мето протичат хубавите датчици ... и аз преди време сменях датчика / моя беше от старите големи топузи / птобутаха ми от тез мъндзърките за Фелиция , смених го в началото на зимата и пролетта вече течеше като лейка , хванах стария почистих го , минах му една шкурка и на дебело го намазах с течен метал / става и с Poxypol / от тогава проблем няма 8) 8) 8)

П.П. Не е нужно да се източва маслото за смяната му , просто трябва да сте по - бързи при подмяната и изтичат 50 -на грама ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.П. Не е нужно да се източва маслото за смяната му , просто трябва да сте по - бързи при подмяната и изтичат 50 -на грама ;)

 

Нали и аз това писах 10 мнения по-нагоре ама кои да чете ;) и както казват англичаните - "Един шев на време спестява девет" - с други думи ремонтите не бива да се отлагат, защото става по-зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за идеите ... прави сте че е по-добре първо да разбера със сигурност от къде тече, затова минах двигателя на пароструика, защото нямам възможност сам да си го излъскам, и сега чакам да видя от къде ще протече ... ама засега от никъде не протича :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.