Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[Решен]Двоен спирачен маркуч на Шкода 125-оказа се 130


PV

Recommended Posts

Тия дни минах да гледам една 125-ца, стояща на улицата полуизоставена, говорих и със собственика, колата е малко зле външно, но като погледнах над предните гуми, забелязах, че има два спирачни маркуча - става въпрос за предната дясна гума. Има ли обяснение за това нещо, дали не е дублирано или по каква причина има два спирачни маркуча. Пък и ако някой има повече информация за този модел, моля да я сподели, тъй като е оскъдна. Това, което аз видях, е че колата е с табло на 120 GLS, както е нарисувано в моята сервизна книжка. Има и седалки с подглавници, а предното шкафче се заключва. Двигателя предполагам, че е тоя с мощност 58 коня, но не знам как да го установя от външен оглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бре, да не е 130-ка? Двойни са маркучите на 130 и Рапид. Най-добре виж полуоските. 125 са с нормални, мокри, като на 120, а Рапида и 130 - със сухи полуоски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@PV както ти казах и оня ден тая червената шкода е боклук, изглежда добре, ама е много зле всъщност, като видях че праговете са занитвани и ми стана ясно как се е грижил за нея, то тоя не беше и особенно умен, щом е сложил газ на пълен инжекцион. Според мен е по - добре ако имаш някой познат кука да закара 125цата до вас и да си смениш всичко по твоята от нея, то и без това по твоята има доста за смяна, пък защо не да си сложиш и 5 степенната кутия

 

ето ти да видиш двигателя какъв е, значи над водната помпа пише примарно хххххх *2 като цифрата 2 означава 120 ето тука ги има останалите цифри от 1 до 9

http://spasm.cjb.net/common/Skoda%20Boo ... a/9956.jpg

 

Освен това отпред на табелката може да разбереш каква е колата

 

105 S 10MOOS

105 L 10MOOL

105 SP 10MOSP

105 GL 10MOGL

120 12MOOS

120 L 12MOOL

120 GL 12MOGL

120 LS 12MOLS

120 LE 12MOLE

120 LX 12MOLX

120 GLS 12MGLS

130 L 13MOOL

130 GL 13MOGL

135 L 135OOL

135 GL 135OGL

136 L 136OOL

136 GL 136OGL

Rapid 12MOOG

Rapid 130 13MOOG

Rapid 135 135OOG

Rapid 136 136OOG

ето ти и буквите

A=1980

B=1981

C=1982

D=1983

E=1984

F=1985

G=1986

H=1987

I=1988

J=1989

K=1990

например

TMB 10MOOS E1234567 = škoda 105 S произведена 1984 (гледа се буквата преди 1234567, а цифрите май са номера на купето).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Сашо за таблицата с индексите. И аз се сетих, ама днес не можах да погледна колата. Утре ще мина за по-подробен оглед и ще видя кво е щамповано на рамата.

Мисля, че официално модел 125 няма, но последните 120-ки към края на производството също имат по два спирачни маркуча на колело. Защото не мога да намеря нито в горния, нито в друг списък индекса на двигателя на 125L, който всъщност трябва да е съшия като на 120L.

Утре ще пиша пак какъв модел се е оказал, ако намерят ключовете да ми я отворят.

Полуоските не мога да ги видя, щото е спряла в много неудобно положение на кофти място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как трябва да изглежда гайката? Щото на мен ми се видя същата като на 120. Но ще погледна пак - ще се опитам под колата да хвърля един поглед с фенерчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Maxrpm - какъв е проблема да сложиш газова на пълен инжекцион?

разликата е човече че като имаш шкода 120 и кола пълен инжекцион с газова е по добре да си преместиш газовата на шкодата, защото :) 1 дюза на хонда акорд е 1200кинта, тая сигурно е към 5-600лв бройката, и като се запуши оня ще плати 7-8 пъти тая шкода където му седи пред блока

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само едно леко уточнение виждал съм 120ки от 90та те са си с нормални спирачки и полуоски тоест като нашите. До нас има една шкода на която пише 125 но е с мокри полуоски и нормални спирачки макар и с Рапидово табло и 5 степенна скоростна. Тъи че е възможно колегата PV да е случил на 130ка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не всички, а само някои модели 120 са били оборудвани с двойни челюсти и съответно с два спирачни маркуча, а не всички. Лошото е, че всичко в интернет е на чешки, а не го знам. На английски намерих следното от енциклопедията:

 

The very first Škoda 130 models were introduced in August 1984. Developed from the earlier Škoda 105/120 models (some of which continued in production alongside the Škoda 130 models), the 130 series had a 1289cc engine that produced 58bhp, 5-speed gearbox, semi-trailing arm rear suspension, wider track and four-pot front brake disc calipers (the last two of which were also fitted to the later Škoda 105/120 models).

 

Възможно е да е и 130-ка, това ще е твърде голям късмет. Ще изчакам да ми я отключат да видя номера на двигателя и багажника щампата на рамата. Всъщност утре ще мина да погледна специално полуоските и гайките им.

Дончо ще те помоля ако ти позволи собственика също да хвърлиш един поглед на номера на двигателя (цифричката в края най-вдясно след наклонената черта и звездичката) и на щампата на модела на рамата (в багажника) на 125-цата, тъй като в литературата никъде не пише обозначението на този модел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Maxrpm - какъв е проблема да сложиш газова на пълен инжекцион?

разликата е човече че като имаш шкода 120 и кола пълен инжекцион с газова е по добре да си преместиш газовата на шкодата, защото :) 1 дюза на хонда акорд е 1200кинта, тая сигурно е към 5-600лв бройката, и като се запуши оня ще плати 7-8 пъти тая шкода където му седи пред блока

Нещо нищо не схванах от отговора ти, ама карай. На това което схванах (ако правилно съм разбрал) ще кажа - на кола пълна инжекция е добре да сложиш газов инжекцион, защото на инжекция да сложиш обикновенна газова май е грехота и сакатяване :mrgreen: Та един такъв газов инжекцион как ще го метнеш на 120-ката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пише 2 на като последна цифра на тази 125ца. Значи мотора си е 120ков макар че вероятно е с по висока компресия от стандартният. Имам въпрос към колегата Maxrpm хубаво си дал буквите ама я намери каква е буквата за 79та ;) аз си знам че моя хаиван е оттогава ама да знам като видя на друго място как да позная че е от този период :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пише 2 на като последна цифра на тази 125ца. Значи мотора си е 120ков макар че вероятно е с по висока компресия от стандартният. Имам въпрос към колегата Maxrpm хубаво си дал буквите ама я намери каква е буквата за 79та ;) аз си знам че моя хаиван е оттогава ама да знам като видя на друго място как да позная че е от този период :)

По джантите :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:lol::lol::lol: верно 14ките за 105-120 не са често срещани. Ама все пак интересно ми има ли буква като другите и колега кажи ми как тогава ще различиш 78ма от 79та
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре си виж номера на рамата. И аз не знам защо но Шкодите почват от буква А-1980 година и оттам нагоре. Интересно ми е кви са преди произведените. На мойта кола буквата е F, за 1985 година, но всъщност е произведена октомври 1984.

Сега за Шкодата, в чиято чест е темата. 130L е. Гайките на полуоските са 36 мм, полуоските са сухи, на рамата пише 13MOOL F, произведена 1985 година. Лошото е, че на двигателя пише накрая вдясно /2, т.е. оригиналния двигател е сменен с обикновен от 120. Колата запали на второто-третото въртене, след като не е била палена 7-8 месеца минимум. Другото лошо е, че има проблем със скоростната кутия - лоста е блокирал на някаква скорост, но колата като че ли не може да мръдне и при натиснат съединител. Всъщност и лагера на съединителя е разбит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лоста е блокирал на някаква скорост, но колата като че ли не може да мръдне и при натиснат съединител

 

Може би проблем със съединителя, а не със скоростната кутия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, лагера корпуса му е разбит и дрънчи, а капачката върху привода на съединителя, където е щуцера и вилката липсва. Абе диваци са я карали, дееба тяхната ..., за да докарат такава кола до подобно състояние и да я изоставят ей така на улицата. Лошо. Хубавото е, че мога да я купя, на човека не му се занимава с нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ako се откажеш давай кординатите и да се включим и ние хиените и да я разграбим на части :mrgreen: а забеляза ли дали е разкрачена задницата ?? /--\

 

 

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай, части ще има, ако реша да я купя и да я разпродавам, а ако не я взема, ще свържа с човека всеки, който се интересува. Макар, че на мен ще ми жал да я разглобя, както и ме е яд, че стои и гние на улицата. Много ми се иска да си я взема да я стегна за каране, купето е горе-долу запазено за тия години.

Сега ще мръдна пак да я видя и да разбера какъв е проблема със скоростите/съединителя.

Като че ли не е разкрачена, но и нямам добър обзор отзад тъй като колата е спряла на страничен наклон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да я взема колата. Платих я и горе долу я приведох в движение, ама ще е мъка с тоя разбит лагер на съединителя. За теглене пак трудно, щото трябва да се направи ляв завой по оживена улица, така че денем не е реалистично. Сега ще отида да поизчистя карба и да смажа педала на газта, и довечера към полунощ отивам да я докарам - не знам дали няма да остане на пътя, но искам да си я прибера. Благодаря за предложението за тегленето, може и да се наложи, но се надявам успешно да мине поне километър и нещо до нас. Пък после така или иначе ще се сваля ДВГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.