Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Първа смяна на масла в Еуратек


PRR

Recommended Posts

Понеже не успях да реша дали е за бял или черен списък реших тук да пиша.

 

Та днес смених масла и филтри за първи път. Колата е на 15ооо км и и дойде времето. Обадих се сутринта в ЕураТек и ми записаха час за 17:30. Малко неудобно, но както и да е. Отидох в 17:30. Приеха колата в 17:45. Помотаха се 15 минути и източиха маслото в 18:00. Предполагам, че чакаха да поизстине преди смяната. Поисках да видя въздушния филтър преди да го хвърлят (чак после разбрах че така или иначе ще ми го върнат) и останах неприятно изненадан от отговора "няма да сменяма въздушен филтър сега!". После ми казаха че по мое желание ще го сменят. Срещу 17лв се сдобих и с нов въздушен филтър. По вида на стария си мисля, че съвсем резонно си е да се сменя на 15 а не на 30к км както препоръчва Шкода. Огледаха колата и забелязах че съм я подпрял отдолу. Не било страшно, но били длъжни да ми го споменат. За съжаление нямам никакъв спомен за това, но е съвсем нормално с нашите пътища. Като цяло свършиха цялата работа за около 40 минути. Не беше супер експедитивно, но в никакъв случай и бавно. Накратко, доволен съм.

 

Поздрави

 

PS: Приятно изненадан бях от бордовия компютър който 1100 км преди сервизния период почна да ме предупреждава, че наближава. Не знаех че имам и тази екстра. За съжаление бях на 1200 от София та попрескочиш границата. Естествено не фатално :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си изрод човече, на последната среща беше на 7000км :smt103 тая твоята кола е бетон ;) Чувствам се засрамен аз за 3 седмици минах само 230км :lol: и то само в София :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами въздушния филтър си е добре да се сменя на 15К, както и този за въздуха в купето (аз лично, него го сменям на 6-7К). Все пак не караме колите си по швейцарските Алпи, а в доста замърсена среда (то не е мизерия, прах, боклуци, а са и ремонти на главни артерии)... Та по-добре за нас и за двигателя да има малко повече чист въздух :)

Поздравления за първите 15К и пожелания за още много такива безгрижни километри!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

maxrpm, Колата на два месеце беше на 7к, нормално на 4 да е на 15 :mrgreen:

 

drift, моя филтър определено беше за смяна. Не мисля че 17лв (към 20 с труда) са проблем. Освен това имам чувството (може и субективно да е), че сега колата върви някак по-леко, т.е. с по-малко газ.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си записал час за 28-ми от 8 сутринта. И аз също мисля да сменя въздушния филтър, все пак я карам най-вече в София, а тук въздуха е много зле. Ще споделя впечатления след процедурата :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е 40 минути звучи добре... а смяната на въздушния филтър освен че намаля малко разхода пази и дебитомера да не даде фира че и тои е едни 360 лева спрямо 20 за въдушен филтър ...

и да и направиш много по 15 000 безпроблемно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest собственик на фабия

Би ли ми казал, когато си смени маслото ( при гаранционна кола) колко ти взеха за смяната и за маслото и какво масло ти сложиха...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

163лв за масло + маслен филтър + въздушен филтър + труд.

Маслото е Shell пълна синтетика (нещо от рода на 501 501 xxx). Това препоръчва Skoda...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре че колегата ме подсети, бихте ли ми казали как се нулира компютъра на Октавия 97-а след смяна на маслото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре че колегата ме подсети, бихте ли ми казали как се нулира компютъра на Октавия 97-а след смяна на маслото?

 

"""Нулирането на сервизните интервали може да се извърши и с помощта на бутона на дневния брояч за изминати километри по следния начин:

1. При изключено запалване натиснете нулиращия бутон на дневния брояч за изминати километри под скоростомера и го задръжте.

2. Включете запалването и отпуснете нулиращия бутон. На дисплея се появява един от сервизните интервали

3. Завъртете при желания сервизен интервал с обслужващото копче за сверяване на часовника в посока надясно. На дисплея се изобразява "service - - - -"

4. Изключете запалването. Едва сега съответните данни се привеждат към нулата."""

 

Това е цитат от "Pъководство за експлоатация - Octavia"

Дано съм бил полезен :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я я дай тая документация за чек. Че в мойта нищо не пише по въпроса...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

"""Нулирането на сервизните интервали може да се извърши и с помощта на бутона на дневния брояч за изминати километри по следния начин:

1. При изключено запалване натиснете нулиращия бутон на дневния брояч за изминати километри под скоростомера и го задръжте.

2. Включете запалването и отпуснете нулиращия бутон. На дисплея се появява един от сервизните интервали

3. Завъртете при желания сервизен интервал с обслужващото копче за сверяване на часовника в посока надясно. На дисплея се изобразява "service - - - -"

4. Изключете запалването. Едва сега съответните данни се привеждат към нулата."""

 

Това е цитат от "Pъководство за експлоатация - Octavia"

Дано съм бил полезен :)

Поздрави!

 

Много благодаря колега, ще го пробвам :)

...и ще имам да черпя разбира се ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте я тая autodata. Утре ако може някой да я врътне за сбирката.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си изрод човече, на последната среща беше на 7000км :smt103 тая твоята кола е бетон ;) Чувствам се засрамен аз за 3 седмици минах само 230км :lol: и то само в София :(

Който пътува редовно извън града и най-вече из Европа е нормално да ги навърти тези километри :) Аз по време на тазгодишната почивка за 2 седмици врътнах има няма 5000 км. А като знам, че PRR доста пътува - нормално е :)

А относно смяната на въздушния филтър - по лични наблюдения смятам, че 15000 км е много за един филтър, особенно в БГ с тези строежи, макар и на нова (съвременна) кола. И аз на Астрока на толкова го сменям, но на интервали от около 5000 му правя "профилактика". Иначе на Шкодака - на 6-7000 му слагам нов, защото ако чакам до 10000 да е заедно със смяната на маслото ще го извадя тъмно сив на цвят :)

За поленовия филтър - един път си направих експеримент да сменя поленовия филтър на 30 000 и като го видях как от бял е станал черен (буквално) повече не се и замислих - смяна на всеки 15 000 с маслото.

 

PRR - много подобни безавариини километри от мен и все така да си доволен от сервиз и майстори. Пуснах Ауто датата да се дърпа. 2 диска е, версия 2005 или 2006 (не видях :oops: ) и след 10 мин. ще е на харда, а утре ще е у тебе :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте я тая autodata. Утре ако може някой да я врътне за сбирката.

 

Поздрави

имаш я, ще донеса 2 копия ако някой още я иска може да си я изтегли от тук защото имам само два диска http://www.data.bg/f.php?fid=8250066 версията е 2004 защото 2005 не можах да я кракна, ако някой я кракне и каже как, има една бира от мен
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Autodata2005 има супер елементарен крак - няколоко фаила, които заменят оригиналните. Има го на линка, който беше дал PV към форума на Опел. Погледни по назад или го питай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моита работи и съм я теглил от дата -та ... драснал съм я на CD та , но са последните , тъй че може да си я менкате по комшийски , пък на следващата среща ако не е излязла по - нова ша я драсна пак ако има желаещи , че сега не ми се излиза :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle, 10x за пожеланията. Надявам се да е така. И довечера се надявам да си взема диска. Всичко зависи от това как се развие деня, че нещо все проблеми около мен :(

 

maxrpm, аз ти казах, че с Vectrata въртях 30++к годишно. С Шкодака ще е повече. Към 35к.... Пък и лятото се върти повече. Да не говорим че за десет дена врътнах 5600км....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest собственик на Фабия

Кажете каква ми е файдата от това че колата ми е гаранционна като на PRR като отида в ЕТ за смяна пак си плащам като пич все вдно съм в кой и да е сервиз, навсякъде където мога да имам доверие могат да ми сменят маслото, филтрите и да ми нулират компа и пак си плащам...И квоо му е гаранционното на ЕТ. Като гледам какво пишете за сервизите на ЕТ направо се плаша за моята Фабия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти като си купиш печка тока безплатен ли ти е!??!?!?!

 

Консумативите си ги плащаш сам. В моя случай масло и филтри. Гаранцията е за другите неща - двигател, скоростна кутия, купе, електроника, окачване и т.н. Ако се повреди нещо по двигателя в гаранционния период трябва да го оправят безплатно. Ако обаче причината е в мен (примерно некачествено масло) си е за моя сметка. Затова сменям масла там, та ако има проблем да си го решават те.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.