Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Въпросче


Guest

Recommended Posts

Каква е разликата между степента на сгъстяване и степента на компресия при бенз двг. Някой да е срещал нещо за двг с вътр горене на бългалрски по нета по обемисто

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Мулето си намери учебник по Engineering Thermodynamics. Има много инфо. На български не знам... Някъде около МЕИ със сигурност ще продават и литература на български.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в ТУ се продават и има 1000 учебника докато намериш тва което те интересува ще мине доста време.

найстина интересен ти е въпроса, уж ми е ясно, но като се замислих да ти напиша обяснение разбрах че не знам. с интерес ще прочета ако някой напише обяснение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко инфо по темата. Нарочно е на английски, за да няма загуби в превода. Ако някой не разбира няма проблем да го преведа.

 

The compression ratio, r, is defined as being the cylinder volume at bottom dead center divided by the cylinder volume at top dead center.

 

The thermal efficiency of Otto cycle is a function of the compression ratio only. As the ratio increases, the efficiency increases. The efficiency of the Otto cycle is much greater than that of an actual engine.

 

Значи това е за бензиновите двигатели. Други коефициенти няма. При дизеловите двигатели има още един коефициент, който отново е отношение на обеми. Казва се cut-off ratio.

 

Все пак обаче не съм специалист по ДВГ, нека ако някой има повече инфо да го сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът ти е малко неправилно зададен според мен! Степен на сгъстяване и степен на компресия е едно и също - и двете са "степени", т.е. съотношение на нещо към нещо! :D

Може би те интересува разликата между степен на сгъстяване/компресия/ и компресия/сгъстяване/ в цилиндрите! ;)

Степента на сгъстяване/компресия/ е математическа величина - съотношението на обемът намиращ се между буталото и главата в ДМТ/долна мъртва точка/ и същия обем, но при ГМТ/горна мъртва точка/. Колкото е по-голяма степента на сгъстяване, толкова по-висококалорично гориво се изисква за нормалната работа на двигателя. Бензиновите двигатели имат почти два пъти по-малка степен на сгъстяване от тази при дизелите, но там горивото се самозапалва именно от голямото налягане. Ако има турбо или механичен компресор степента на сгъстяване е по-ниска.

Компресията/сгъстяването/, което се измерва в цилиндрите на двигателя е вече физична величина - налягане. Според получените данни може да се съди дали цилиндрите са еднакво износени, дали има клапан, който да изпуска, дали има проблем в сегментите и т.н.

Какво може да се променя?

Степента на сгъстяване/компресия/ може да се увеличава/да се форсира двигателя/ или да се намаля/да се дефорсира същия/. Това става по различни начини.

Форсиране - шлайфане на главата и/или/блока, монтиране на по-изпъкнали бутала, промяна на хода на буталата.

Дефорсиране - подлагане на "пакет" от гарнитура-алуминиева вложка-гарнитура, монтиране на по-вдлъбнати бутала, скъсяване на хода на буталата.

Сгъстяване/компресия/ - горните действия не влияят на тази величина. Т.е. дали ще форсираш или дефорсираш един двигател налягането в цилиндрите ще е едно и също, защото за него влияят работата на клапаните и уплътняването между сегменти и цилиндри.

Дано съм го обяснил ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много добро обяснение колега тъкмо ме светна за някои термини за които имах представа за какво става дума но обяснението ми помогна да ги разбера перфектно. Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.