Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Някой знае ли кви пари е спирачния барабан на 120?


PV

Recommended Posts

Моя нещо почна да играе и скърца зловещо - има си луфт като вдигна колата и завъртя колелото. Затягането помага само временно. Явно му е дошло времето. Но си мисля, че май не е евтините артикули. Дали е удачно втора ръка да се сложи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV колега maxrpm ти е написал правилно за цените. Толкоз са нещата нови. Втора ръка вървят около 20-25 кинта за полуоска и около 20 кинта барабана. За проблем като твоя чувам за първи път. Успех в отстраняването

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колеги. Темата за износването на барабаните я има - даже 2-3 теми са от преди няколко месеца. Вътрешния конус като се износи и се явява хлабина между барабана и оста на полуоската, понеже тя е доста здрава, се износва барабана, предполагам, че от приплъзване някога от недобре затегнат барабан. Сега напоследък не е приплъзвал, маркирал съм го и гледам, но с едно скърцане, появяващо се отвреме навреме карам вече 1-2 години. Вчера като отвих гайката, барабана си падна сам без никаква скоба, което не е нормално за барабан на Шкода 120.

Цената му си доста яка цифромания, май по-добре втора ръка. Лошото е, че и той може да се окаже износен. Може би ще трябва да меря диаметъра на конуса на моя и да го сравня с някой друг. Пък реших да сменя и задните накладки, без това от 7-8 пазя един чифт тука.

Абе явно днес ще бъде продължителен, но за сметка на това гаден ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега напоследък не е приплъзвал, маркирал съм го и гледам, но с едно скърцане, появяващо се отвреме навреме карам вече 1-2 години. Вчера като отвих гайката, барабана си падна сам без никаква скоба, което не е нормално за барабан на Шкода 120.

 

Проблема ти е съвсем обичаен, но от това че си карал толко време с износен конус на барабана най вероятно е довело до износване и на полуоската. По принцип се износва барабана, защото той е от чугун, а полуоската е стоманена и е закалена. Втора употреба барабан не взимай - безмислено е. Не си играй да мериш конуса - работата и сега е ясна. Щом ти е паднал без скоба барабана значи вече няма накъде да се стяга и е време за нов. Трябва да се прецени обаче дали има смисъл на твойта полуоска да се сложи нов или направо да се смени и тя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно, но как да преценя дали и полуската се е износила и трябва да се смени. Те по принцип като се късат къде точно става - след конуса някъде, може би около лагера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повърхността на полуоската където е конусовидна трябва да е идеално гладка, а не да е надрана или да е станала като на шупли. Канала за шпонката също трябва де безупречен и шпонката да застава без хлабина в канала. Това може да се прецени на око. Ако е износен конуса на полуоската трябва да се смени с нова. Иначесе чупят обикновено така, че в барабана остава едно съвсем късо парче. Но за да се стигне до чупене на полуоската трябва доста време да е пренебрегван проблема - това не става ей така от нищото изведнъж без симптоми да се счупи. Аз съм писал и преди доста по тая тема разрови се и ще видиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Засега не е надран конуса на полуоската, нито е на шупли. Днес ще сменя накладките, ако успея после на нанижа барабана, а утре ще обикалям за нов. Тя май не е толкова на зор ситгуацията, може да се кара и така още няколко дни, но не обичам да ми има нещо неизправно по колата. Лошото е, че навън жегата е ад и се работи трудно.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не е нужно много време......Преди години, когато скъсах първата полуоска и сложих чисто нова, никой не ми каза/а и аз нямаше от къде да знам/, че трябва да сменя и барабана! И....след 7 дни новата полуоска се скъса при скорост около 70 км/ч точно пред Панаира в Пловдив, та щях да изпотрепя народа на спирката! Тогава ми обясниха, че ако се взима нова или втора ръка полуоска се взима заедно с барабана и обратното - барабана, заедно с полуоската. Може би за това и за вече близо 1 400 00 км съм късал само две полуоски - никога не карам с луфт, със скърцане или с по-висока шпонка в канала и винаги с дистанционна шайба между лагера и барабана!

Вярно е, че са си пари...но си помисли заслужава ли си да рискуваш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

scorost, искаш да кажеш, че ако взема нов барабан, трябва да сложа и нова полуоска; или ако взема втора ръка, трябва да бъде пак заедно с полуоската.

Именно, не искам да рискувам, но и не искам да давам пара излишно. Но щом трябва...

 

А какво точно представлява тая дистанционна шайба?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително и полуоската да е нова, това се преценява при оглед на око. Обаче след като си карал доста време така е твърде възможно да се е повредила. Само не разбирам за каква дистанционна шайба говори Скорост като там такова нещо няма и не е нужно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като направиш повечко километри, като мен и от многото дупки по пътя, които не знам от къде намирам, полуоската почва да играе осово в лагера. В този случай чехите препоръчват изработване на втулка, която да не позволява пословичното "хлопане" на колелото на Шкодата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако погледнеш на стр.154 отдолу нагоре след ред пети на книгата на Суванджиев, ще прочетеш че дебелината на пръстените трябва да е 0.3 мм, а подложените пръстени не трябва да са повече от три, т.е. общ размер до 1 мм. С годините се уверих, че дори и 3 мм се понасят нормално и няма дертове. Поръчах си по 2 с размери 0.5, 1.0, 1.5 и 2.0 мм и с тях нагласям така, че да не чука.

Размерите на втулките са:

външен диаметър 35 мм и вътрешен 31 мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох го, така е явно аз не съм знаел тази подробност но и не е имало нужда от реглажни шайби при мен засега. Обаче ми е малко странно как може да се измества осово полуоската като лагера я фиксира доста плътно. Тя ако почне да се движи по вътрешната страна на лагера то има опасност да се върти без лагера и да се износи там където е местото за лагера, така че може би номера е да се смени лагера. То според мен като се слага нова полуоска трябва задължително и нов лагер, защото не са вечни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав, че като се сменя е добре да е всичко накуп, но....пусти финанси!Все не достигат! А и сорка, ама след като ми се наложи за има-няма 100 000 км да сменя 3/три!!!/пъти лагер на полуос се вбесих, че купувам нови боклуци! Ако искаш вярвай, но на лявото ми колело лагера е може би на 700-800 000 км и не ми пука че имал лееееек шум. Защото вече си патих от "нови" и "оригинални".

Колкото до разсъжденията ти относно стегнатата пресова сглобка между полуоската и вътрешната гривна на лагера - отново си прав, трябва да е неподвижна. Но...с времето/при мен километрите са изключително много/ от многото лашкане из дупките се появява едно такова чукане, от което се спасих с въпросните втулки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах от книгата на Суванджиев, подложките или втулките (с дебелина до 0.3 мм) се слагат между външната страна на лагера и главината, т. е. се налага поради износване на главината.

Цените на барабана и полуоската не са от хубавите - 80 лв. за барабан, 45 лв. за полуоска, значи 125 лв. Като гледам идеята за още една кола за части за 200-300 лв. става още по-привлекателна.

Още нещо, като сглобих вчера барабана и го стагнах скърцането и всякакъв шум оттам напълно изчезнаха. Може шума да е бил от неправилно сложена и изместена шпонка по моя вина след някое слагане на барабана. Днес я покарах колата малко и утре ще я вдигна на крик и ще видя дали има хлабина. Дано се размине засега необходимостта от смяна, че не ми се дават толкоз пари накуп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

миналото лято ми се наложи да сменям барабан и полуос>>> имаше едно скърцане и луфт. купих нов барабан и полуос като сложих смао барбана защото по лесно се сменя а оста ми стоеше в мазето до преди 1 месец и я прододах. за сега нямам проблем че не съм сменил и 2те неща, надявам се и в бъдеще да е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз видях старите теми, че си сменял. Там пишеш доколкото си спомням, че около 60 лв. си го купил спирачния барабан, така ли е? И ако да, откъде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

po спомен го купих за 50лв а в магазина беше към 65 - помня че беше малко под 70лв. взех го от един човек който е бивш собственик на шкода и има в мазето си много нови части. барабан със сигурност няма, защото аз го купих единя, а белия леббед втория.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.