Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Парно за "Фаворит"


Guest Lok

Recommended Posts

Имам проблем с парното на фаворита.От както съм го взел нямам почти никакво парно.Вярно,че сега е лято,но ще дойде зима и тогава е проблема.Смених термостата и водната помпа почистих системата с препарат и я продухах с маркуч,но няма ефект,на трета степен на вентилатора духа хладно(да не кажа студено).Жилата са вързани правилно и маркучите също.Та се чудя понеже кранчето е от старите модели с изместен изходящ отвор на щуцера спрямо отвора на радиатора,ако сложа от новия модел,където отворите са един срещу друг дали ще има ефект намалявайки по този начин съпротивлението на изходящия антифриз.Ако може някой да каже или да даде съвет ще съм много благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изместените щуцери на кранчето се монтират на модели след 10.92 г. та ако го свалиш и са хоризонтално отворите на радиаторчето слагаш съответно и такова кранче , но ако не съответства кранчето няма и да затваря като хората и ще духа топло дори когато е затворено ... има и още нещо , което не е лошо да направиш - свали смукателния колектор и го почисти ако има отлагания / водата минава през него на път за парното и често ръждата и мизериите се натрупват на изхода за парното / ;)

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят модел от преди 92-ра година и кранчето е от старите.Затова се чудех дали ще стане от новите модели.Иначе есента сменях гарнитура на главата и колекторите съм ги чистил.Чудих се ако в гарнитурата на главата пробия по големи отвори за водата към колектора дали би имало по добър ефект и дали ще се отрази неблагоприятно за охлаждането на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Дотук всичко добре казано само пропуснахте да споменете най-елементарната и често срещана причина поради която да няма парно - парното да се е задръстило с л...а и просто да трябват едни 40 лева за смяната.... Успех Lok

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Абе не е точно така.Аз моя Форман го имам от нов и тогава , а и сега парното е символично.Колкото да размрази предното стъкло.Третата степен в градско движение е неизползваема - на празен ход духа студено.ЗА да има топлина трябва оборотите да са над 2000.Догава вече става прилично парно.Аз карам главно в града и никога не мога да се стопля.И аз в началото сменях термостата, но без успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Значи от една седмица имам Фаворит 135 ls.Ма няма парно.Маркучите до,и от парното са топли но духа студено.Лесно ли се демонтира радиаторчето за да го промия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не е точно така.Аз моя Форман го имам от нов и тогава , а и сега парното е символично.Колкото да размрази предното стъкло.Третата степен в градско движение е неизползваема - на празен ход духа студено.ЗА да има топлина трябва оборотите да са над 2000.Догава вече става прилично парно.Аз карам главно в града и никога не мога да се стопля.И аз в началото сменях термостата, но без успех.

 

Колата си има добро парно не както го обясняваш. Трябва да намериш проблема просто ;) Никакви 2000 оборота не са нужни :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е какъв е според тебе вероятния проблем?Опиши как работи твоето парно.Моето работи (от около 140 000 км) по следният начин:

На празен ход, обикновено в града , при що годе загряла кола, въздушната струя е хладка.На трета степен на винтелатора е направо студена.Ако обаче кача оборотите над 1500 въздушната струя става гореща.То зависи и от околната температура, но над 1500 оборота при термометър над средата парното е добро.Да не бъркаш Форман с Фелиция?Във фелицията парното е различно и по-силно.Чехите си видяха грешката от Фаворита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,моя проблем с почти пълната липса на парно е установен.Кранчето почти не отваря като местя лоста отвътре.Помогнах му от вън с ръка и топлото е налице.Някои да каже как да си реголирам жилото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги! формана го държа в контейнер и там температурата е като вън. ръчките на отопление на прозореца и пускане на отоплението са надясно и не ги пипам, вентилатора го пускам на 2 степен и тръгвам веднага. студения въздух не позволява изпотяване ,постепенно се загрява и стъклото остава сухо.миналата зима отоплението беше слабо и затова есента промих с няколко литра вода радиаторчето внимателно с водоструйка,но може и с маркуч и по възможност с топла вода,а сега съм вкарал две тръбички през кранчето за да може антифриза принудително да минава през радиаторчето а да не минава и пред шибъра на кранчето и така ще карам още няколко месеца.когато е топло затварям да не духа през решетките и спирам вентилатора.опитайте като мен може би ще има добър резултат.като направите промиването намерете начин да обезвъздушите системата.това се налага защото нивото на антифриза в разширителния съд е по ниско от горната част на радиаторчето за отопление и там остава въздух.аз съм го направил като като съм срезал маркуча от радиатора към помпата и с тройник от газсистема съм направил отклонение с парче маркуч накрая на който съм монтирал кранче,откачам разширителния съд и го повдигам колкото може нависоко и като пусна мотора да работи и го отворя крана през него излиза въздуха,а разширителния съд е отворен и при нужда доливам антифризза да не засмуче въздух.като потече плътна струя затварям.

част от това мнение съм го писал по рано ,сега го допълних с неща които съм правил по скоро.

надявам се че съм помогнал за по добър уют при каране ,успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е какъв е според тебе вероятния проблем?Опиши как работи твоето парно.Моето работи (от около 140 000 км) по следният начин:

На празен ход, обикновено в града , при що годе загряла кола, въздушната струя е хладка.На трета степен на винтелатора е направо студена.Ако обаче кача оборотите над 1500 въздушната струя става гореща.То зависи и от околната температура, но над 1500 оборота при термометър над средата парното е добро.Да не бъркаш Форман с Фелиция?Във фелицията парното е различно и по-силно.Чехите си видяха грешката от Фаворита.

 

Не бъркам Фаворит с Фелиция това е сигурно. (продадох моя скоро). На всички степени след като си загрее колата си духа топло а не хладно :!: Ако колата ти загрява както трябва и нямаш проблеми в кранчето както и в двигателя остава радиаторчето да ти е пълно с мизерия и в него евентуално може да търсиш проблема. А иначе така в форума пред монитора трудно мога да ти кажа какъв ти е точно проблема но ми звучиш като героя от следния разговор -той- "колата ми губи антифриз и загрява!" аз-"ами водната ти помпа тече" той-" то при шкодите е така" :!: :| :mrgreen:

 

Нека колегите с Фоврити и Формани да кажат дали техните коли на трета степен духат студено.

п.с. всъщност този спор е безмислен защото всеки може да има различни разбирания за хладно,топло,горещо и т.н. Поздрави ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе незнам къде са причините, но на Favort 1.3LX наистина топлеше и на 3-та степен, за разлика от мойта барака. До 2-ра всичко си е наред, но на 3-та студ. Но мен ме очаква смяна на кранче и на радиатор на пролет. Сега съм само с пуснато парно без възможност за регулиране :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Миналата година карах фаворит 89-та 1.3 карб парното беше все едно няма парно. Свалих радиатора на парното, преебах кранчето :oops: (скъсах жилото, ма то си беше яко изгнило), прочистих хубаво радиатора, кранчето си го оставих отворено щото нямаше как да го оправя. След тва

Пускам топло -работи перфектно

Пускам студено -перфектно :)

Как така работеше и студено при положение че жилото към крана го скъсах не знам ама останах доволен :D

П.П. Само да кажа, че парното на фелицията в сравнение с фав-а е мноого по-добро 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.