Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кoрмилна Кутия


SKODA 105 RS

Recommended Posts

Колеги, въпросната джаджа прокапа и като мина през дупка или неравност трака ужасно.Имам чувството, че ще ми се откачи моста. Някой може ли да ми даде съвет как да процедирам ? Преди около месец при ремонт на моста и долях малко масло и я натъпках с грес. Всичко си беше перфектно до преди няколко дни, когато се появи този ужасен шум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи според мен кормилната кутия конструктивно е зле направена и не се уплътнява хубаво, което води до изпускане на масло от нея - аз и доливам пролет и есен. Пълненето с грес не е добра практика според мен. Ако мислиш, че при теб е изолиран случай - лъжеш се - аз не съм виждал кутия, която да не тече. Издаването на звук е от това, че евентуално е останала без масло, но след като си я напълнил с грес ми е странно - т.е. остава да са износени червяка и гайката, което е лошо - комплекта в София е ~40лв., но пък не мисля, че е особено фатално освен, че звучи доста неприятно, имам представа какво е. Има отгоре на кутията един винт, с който евентулано може да се обере луфта, но на практика ако са износени не помага, а само може да доведе до затягани и от това да не ти се връща волана след завой, но може да пробваш и с него да видиш какво е положениет - той има контрагайка за осигуряване в последствие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а мойта не трака, но като че ли затегна в последно време...Кажете къде точно се долива и как (на канал ли, със спринцовка ли, колко горе долу масълце...) :?:

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пред блока - канала няма да ти помогне много. Вадиш резервната гума. Отвиваш болта, който е горе на кутията отстрани - т.е. отпред /не този горе, той е за обиране на луфта между червяка и гайката/. Трансмисионно масло ЕP90 като за ск кутия. Аз съм направил следното приспособление - пластмасова бутилка 0.5л кока кола с дупка в капачката и маркуче бодната в дупката - слагам маркучето в дупката на кутията и натискам шишето докато не потече от кутията. Влиза ~50мл при доливане /при мен/. Може и с по-голяма спринцовка. кой каквото има.

 

Затягането ако не си пипал регулиращия болт на кутията се получава от блокиране на паразитния хебел /той вътре е ос със 2 черупкови лагера отстрани един над друг и запича след 20г. примерно и почва да се върти със все тялото си. Другия вариант е шенкелите да са позапекли, защото трябва да се гресират на всеки 3000км. или пролет и есен. Като дигнеш и двете предни колела общо взето се разбира къде е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия дни ще проверя работата с паразитния хебел и ще пробвам да налея масълце в кутията. С оглед на това, че не съм наливал изобщо откакто я карам ~ 20 хил км предполагам, че е от това. А шенкелите ги сменях преди година, би трябвало да са ОК.

 

Благодаря за инфо-то със Шишето - звучи ми като хитро приспособление. =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ще пробвам да долея масло и дано се оправи. Пък ако не се оправи ще усилвам повечко музиката, щото сега събирам пари за кърпене и боя, а 40 лв. са си сериозна сума за моята "фирма" :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с кутията е така и моята е омаслена яко а като се замисля откога не е доливано ми стана лошо. И аз като влеза в сериозна дупка имам чувството че ще ми падне предният мост :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странното при мен обаче е, че това се появи изведнъж.Отначало малко по-тихо, а след това се превърна в ужасяващ звук. Сега не я карам много и само в Неделя мога да й отделям време, та тогава ще споделя дали е бил там проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, установих проблема и съм благодарен, че съм жив. Значи беше се случило следното - бяха се развили 4те болта, които държат предната ос, на което е главината с колелото. Всичките болтове ги развихме на ръка /с един приятел я гледахме/ и ги заменихме с нови. Сега вече всичко е наред ... и съм благодарен, че съм жив, щото онзи ден ми се наложи да пропътувам 120 км и я продухах яко, та ако се беше откачило нещо, сигурно вече нямаше да може да споделям с вас проблемите и радостите от колата ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четирите болта на главината? Ебати, те бая трудно е да се развият сами. Добре че си го видял овреме.

И аз трябва да проверя и да долея, но едно време като се мъчих, не можах да отвия пробката. А имам спомен само за болт за отвиване отгоре, а не отпред, както пише Белия Лебед. Но сигурно съм забравил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми като легнеш ще го видиш - той пак е в горната част но гледа към предницата. Пробвай с тресчотка да го развиеш - с гаечен ключ е ясно, че няма да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.