Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[Решен] Помогнете за един чарк на карбуратора


PV

Recommended Posts

Днес свалих да измия карбуратора в кореселин, и след като свалих двата жигльора от дъното на поплавковата камера и двата въздушни жигльора (дългите), при обръщане на карбуратора надолу изпадна един чарк, както ми се стори от средата на карбуратора, дето има още един жигльор, но е по-надолу (в средната дупка между двете камери). Него не бях го отвил изобщо. Значи това нещо прилича на жигльор, но без външна резба. Високо е 7 мм и има два външни диаметъра - в горната част 5 мм, а в долната - 4 мм. Дано снимките да са ясни. пускам и една на карбуратора за всеки случай. Долу и вдясно от 2 е единия въздушен жигльор, а вдясно от него - другия. 3 е дупката, от която ми се стори, че падна това нещо. Но жигльора вътре си беше завинтен. Вдясно от 5 и вляво от 6 не вярвам да му е мястото, въпреки че се събира. Вдясно от 6 е човката.

Казвайте, който има опит скорошен и някакви спомени от разглобяване на карбуратора, къде му е мястото на това. Сега ще търся и по разни каталози, но някоя идея няма да навреди. :)

 

Чарка няма никакви означения, букви и цифри по него.

 

http://plgv.data.bg/Skoda/Karburator/karburator.jpg

http://plgv.data.bg/Skoda/Karburator/karb-1.jpg

http://plgv.data.bg/Skoda/Karburator/karb-2.jpg

http://plgv.data.bg/Skoda/Karburator/karb-3.jpg

http://plgv.data.bg/Skoda/Karburator/karb-4.jpg

http://plgv.data.bg/Skoda/Karburator/karb-5.jpg

http://plgv.data.bg/Skoda/Karburator/karb-6.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, maxrpm.

Снимките са много добри, това, което разбрах е, че не е изпаднало (не е било) отгоре. Мисля, че е свързано с пътя на въздуха, или ми прилича на някой от жигльорите за пълно натоварване на втората степен. Но не е ясно къде точно са, някъде вътре са при всички случаи и не се предвижда да се вадят. Става въпрос за схема 3.62 на стр. 89 на зелената книга, но не се виждат хубаво, щото е теглена една хоризонтална черта през тях. По-добре се виждат в pdf-файловете тия чешките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде вътре е, не знам как се е измъкнало от където е било, но имах проблеми вчера с непостоянни обороти, даже ми загасна на светофара на 100 м.

Ще се пробвам така да го монтирам без това нещо, той на газ ще работи надявам се и ще мръдна до Методи на Сточна гара да видя в големия каталог.

Благодаря все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV, може и да бъркам, но това ми прилича на горивния жигльор, който е под смукателната тръбичка, завита на капака на карбуратора: тази, дето стърчи надолу от него и влиза в средното "кладенче". По принцип жигльора само лежи под нея, поставен с "лицевата" си част надолу (т.е. към тръбичката).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да е така, щото това точно от там изпадна, но то как си стои просто така, без да влиза в тръбичката. И не може да влезе. А отделно под тръбичката си има жигльор с резба, завит в карбуратора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е: не влиза в тръбичката. Но щом този под нея си е на мястото (вероятно и при теб само се е заклещил, защото предполагам също няма резба), значи очевидно не е той.

 

Други кандидати, за които се сещам, са двата жигльора под цифрите 1 и 4 на твоята снимка (в ъглите на поплавковата камера), но те май са си на мястото. Сега не мога да си спомня дали нямаше жигльор и в отвора за въздух на празен ход, който е в дупката долу вдясно на въображаемия триъгълник, който се образува с 4 и 6. Сещам се също за горивните жигльори под двата малки винта вляво и вдясно от тялото на шибъра на смукача. Вижда ми се малко вероятно някой от тях да е изпаднал, но знае ли човек.

 

Довечера ще си разгледам стария карбуратор, и може да направя някоя и друга снимка за сравнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е под тръбичката, гледах в една схема - и в зелената книга я има. Само че в едно от чешките ръководства при резбата на тая тръбичка горе има нещо, но като не разбирам чешки - написано е tlumitko. В българската книга тоя компонент изобщо не е даден.

Почти сигурно не е в някой от отворите отгоре - щях да го помня. 1 и 4 са резбите за болтчетата на капака на карба. Цифрите ги написах ориентировъчно, като тогава мислех, че е от някой от горните отвори.

Не е и зад двете винчета от двете страни на шибъра на смукача. Там при мен има калибровани отвори, няма жигльори.

Значи остава вероятността, която ми хрумна - да е някой от жигльорите на втората степен за пълно натоварване. Но те са вътре и няма как да изпадне, пък няма и как да се постави така. Иначе по форма приличат.

Има още една вероятност, но малка - да не е от карбуратора тоя чарк, а да се е озовал по някакъв начин там, но това е малко вероятно. Така или иначе след малко отивам да го монтирам без тоя чарк, пък ще видим кво ще стане. Така че след 2-3 часа ще пиша пак кво е станало.

Благодаря за помощта досега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ти се мърда до малдост имам един резервен карб от първите М модификации края на 84та баш като твойта, да го разглобим и да видим отде е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема се реши по следния начин: качих карбуратора без въпросния чарк, запали и започна да работи неравномерно и на газ и на бензин. После на газ спря да пали, а и трудно връщаше газта като се натисне педала на бензин. Понеже съм ограничил въздуха за работа на газ, махнах ограничителите и си отидох на ход нормално да заредя газ и се оказа, че тя била свършила. И така сега си работи нормално на газ и на бензин без ограничаване на въздуха. Предполагам, че причината за ограничаване на въздуха при работа на газ е била неплътността между уплътнението на карбуратора и въздушния филтър. Сега обаче в последно време луфта се е увеличил, а също се е скъсала мембраната на вакуума на втората степен. Ограничаването на въздуха е пречело на връщането на газта обратно, тъй като е създавало по-силен вакуум и пружинките не са можели да го преодолеят. Сега всичко е наред - с нова кутия на въздушния филтър, ново уплътнение, нова мембрана за вакуума на втората степен и без ограничаване на въздуха.

А въпросния чарк си остава мистерия. Който разбере нещо за него, да пише. :D

И благодаря на всички, които изявиха желание да помогнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Относно махането на ограничителя на въздуха - както вече доста поспорих, щом е необходим значи има проблем. Отстраняваш проблема и нямаш нужда от ограничителя...

2) За чарка - още една резервна част :) Може да е остатък от предишен ремонт...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,приказвах с чичо ми - завършил е чешка филология.Та tlumitko значело нещо, което заглушава или изолира,но не успя да ми даде точен превод.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата се изясниха като минах днес следобед през магазина на Сточна гара и хвърлих един поглед на книжния каталог, който е на чешки. Чарка е същото нещо, дето на чешки му викат tlumitko, в схемата на карба е означен с №88, а отделно си има и каталожен номер. Поставя се в горната част на тръбичката, която се завива в капака на карбуратора, а долният й край се намира над смесителния жигльор за пълно натоварване. В момента и без него си работи нормално карбуратора. Все пак не ми е ясно как така е паднало, без да съм отвивал тръбичката, но както и да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти за един чарк ли се притесни толкова аз като разглобявах карба за първи път колко резарвни части останаха чак ме е срам да си спомням. И ти се убеди че дори без някои компоненти карба пак работи :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притесних се преди да сваля карба, щото ти видя кво стана преди гарата, а после преди нас на светофара като изгасна, ебати резила, от 7-8 години не ми се беше случвало да ми изгасне на кръстовище и да не мога да потегля. А после верно се чудих откъде е паднало това, е, вярно, че карбуратора може без това-онова, особено при работа на газ карба може и да е без основните жигльори. Мислех да сменя жигльорите, ама се отказах затова, а и днес като минах през магазина и хвърлих още няколко лева, реших че докато работи карбуратора няма нужда да сменям нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм, абе един инжектор май му е майката (поне за тия, дето сме на бензин, де) и забравяш за карбуратора въобще, ама засега ще почакам май... ;):lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.