Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

връщане на софийското жителство


какво мислите за софийското жителство ?  

38 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

PRR ако темата беше само за жителството то тя нямаше да е в тозе форум, а във форума на кметството примерно така че със сигурност двете неща са свързани в случая. Значи има разлика между мит и преди 4-5 години. Мит е нещо което никой не е виждал но всеки знае за него, а аз в Атина съм го виждал наистина преди 4-5 години. Виж за проблемите не съм чувал но нищо чудно така да е. Просто идеята ми е да се намалят колите в шибаната столица защото са адски много.

йохи нали знаеш че съм фен на градския транспорт и мисля че транспорта си е на доста добро ниво и при положение че не попада в задръствания мисля че ще е едно добро решение за достъп до центъра...

тези забрани и ограничения и сини зони са за да се намали претрупването от автомбили в центъра и превръщането на въздуха в столицата в отрова...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 78
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PV

    10

  • PRR

    8

  • high_octane

    7

  • ръжди

    6

Най-много писали в темата

ееее човек ти пътуваш от Х. Димитър до НДК

а ако трябеа да отидеш до Овча купел или младост или дружба? Фен си защото пътуваш 15 мин.

Я си представи 2 - 3 прекачвания и 1 час потене и миризма - непоносима от ннякой мангал който се е намааал с лук и шкембе

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз за центъра говоря а не от едно село да друго

от дружба транспорт до центъра бол

от младост също а скоро и метро ще има

овча купел си имат трамвай до ндк

така че всичко си е ОК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който е фен на градския транспорт да дойде да живее в Надежда, ще му спадне ентусиазма - 40 мин до център (с трамвай, щото при мене друго не минава). По два часа и нещо на ден път за четири години гимназия и 4 години студент ми стигат. Ако ще Трабант да е, ама с кола ще си ходя. Иначе ако ходиш на бачкане и сменяш по нормални две превозни средства от градския транпорт, става 2.80 лв/ден. Ако ги давам, за кво я поддържам и й плащам данъците на тая кола? За да си спестя малко време и нерви от висене по спирките.

За Младост и Дружба работата е малко по-друга - удобна бърза артерия да Лъвов мост, където разликата между автобуса и колата е примерно 5-10 мин. За Люлин донякъде е така, защото Сливница минава леко по периферията на центъра.

И за кво трябва да се намаляват колите в центъра с административни мерки? Не е ли по-добре да се изградят улици с 4 платна в посока и едно с жълта линия край бордюра за паркиране. И нещата си заспиват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега PV, как смяташ че може да се разширят улици конструирани преди повече от век ? В смисъл не че не е възможно, ама това ще струва сигурно космическа сума. Градоустройството не е предвиждано за толкова голям град. Кои улици мислиш, че може да се разширят ? Те околовръстното дето има толкова място ( и интереси ) не могат да го направят с 2 ленти в едната посока, каму ли нещо по-близко до центъра. Че нали трябва място. Я това място струва пари. Предприемачите веднага ще ревнат, да неговориме за тока, водата, канализацията и тн. и тн. Според мен единствения начин е да се прекара метрото, което да облекчи градския транспорт. Бил съм в Ню Йорк, еми там 90% от градския им транспорт е метро ( ама града е правен за толкова хора) тук-таме да видиш някое малко автобусче ( като тея по линията 306 :) и някои от тея без покрив - туристическите ). И поради тая причина на служителите, работещи в метрото ми е забранено със закон да стачкуват. Затова миналата година като протестираха, глобиха профсъюза 1млн. $. Как да е, Метро станция Младост трябва да е готова до 10.07г. Ако се открие тогава хилядите хора от Младостите няма да чакат и да се бутат за 76, 213, 306, 313, 305, 214 ( при разумни цени на метрото де :) ) а може и хората дето ползват автомобили да преоткрият градския :) Ами така де, да ви е правило впечатление, че повечето коли са само с водача на автомобила ? Ако градския е удобен и на приемливи цени всички ще го ползват ! А няма да дават по 1,8 лв. за литър ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, нека приключим темата! Струва ми се много обидно за колегите от цялата страна да си чешем езиците по този грозен начин! Аз лично се извинявам на всички колеги от цяла България, които са се почувствали засегнати :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

high_octane, имаш право, това не е въпрос, на който може да се отговори с две думи. Накратко обаче аз ще опитам. Улиците в центъра като "Цар Освободител", "Раковски", и между тях да речем "6-ти септември", "Шишман", "Иван Вазов", "Славянска", "Хан Крум", "Граф Игнатиев" и др. са проектирани преди 110-120 години от кмета Димитър Петков. Значи излиза, че преди 120 години са мислили с перспектива 50-100 години напред, а сега наште управници мислят на максимум 1 метър от носа си и как да се налапат.

Разширяването на улиците знам че ще стане трудно, но е необходимо. Ще има протести, несъгласия и недоволство от събарянето на старите сгради, но е необходимо. Всяка сграда си има свой живот или срок на експлоатация, след което е редно да се събори и да се построи ново. Сега в много от старите кооперации живеят пенсионери, които не могат да си плащат нито парното, нито разходите за поддръжка на сградите. Не ме разбирай погрешно, и аз искам да живея в къщичка на тиха уличка в центъра. И на мен ще ми е жал да се съборят много от тия сгради. Но какво, и в 22-и век ли улиците в центъра на София ще бъдат широки по 5 метра? Дотам ли трябва да се чака - със сгради в центъра на София, строени между 1900-1940 г.?

 

Що се отнася до цените на градсикя транспорт и горивата, в момента на газ пропан-бутан определено е по-евтино от билетчета по 70 ст.

 

Колега BOZZZI, темата наистина изостри страстите, тъй като наистина има обективни и субективни причини за това. Аз лично се придържам към желанието коректно да се води спора. Още повече, че понастоящем никой няма намерение да забранява на когото и да било да се настани да живее и работи в друг град. То е и невъзможно по закон. Мисля също така, че с моите постове не съм обидил никого.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако се ограничават четни и нечетни номера на колите да не движат в определени градове си представям следното нещо: баща ми работи като поддръжка на медицинска апаратура, звънят му от АГ шейново(както стана преди 1 седмица) и казват, че се развалил даден апарат и да идва спешно, че ще мре някаква родилка и бебето... е в този момент отговора на баща ми трябва да е ...: "Ще мина утре ,че днес не мога с колата, а с рейса няма смисъл, че ще дойда след 2 часа"

 

нагоре някой беше писал че в СФ имало много авантаджий и гратисчий който не дупчат билет и не плащат в градския транспорт. ако тука бъде като Пловдив и Варна(а може би и останалите големи градове) като се качиш да дойде една лелка и да ти вземе парите, няма да има проблем със гратисчий. ако в другите градове е като тука на 25 возения да срещнеш контрольор и там ще е така.

 

съгласен съм с Йосиф, може да се разреши до някаде проблема със задръствания ако не всеки човек си пътува с колата, а се прави някаква организация за да се напълни колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV,

 

нямаш си на представа колко НЕ СИ ПРАВ за сградите в центъра!

В Белгия, Холандия, Германия, Франция и къде ли още не, за да пипнеш фасадата на 50++ сграда ще трябва да платиш такива суми, че и през акъла няма да ти мине! Резултата - отиваш и виждаш какво е било преди 100-200 години! Аз лично поживях в Антверпен. От чисто любопитство погледнах книгите по история и се оказа, че центъра не се е променил и една идея! Изобщо целия център си е същия!

Колкото до проблема с колите - ми там са го решили без да разрушат града. Как? На всяко място различно. На централната търговска улица е имало трамвай. Вече го няма. Под земята е. Това е един пример. Друг. Техния околовръс - магистрала! Нашия - минно поле след активирането му....

Абе накратко - проблема не се решава с рушене а с градене. И с организация и дисциплина. А, да. И трябва на някой да му пука. Уви, няма такива...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не може да се поставят първо всички стари сгради в София под общ знаменател, второ - няма база за сравнение в това отношение между София от една страна и Париж, Антверпен и пр. от друга; трето - в последните години бяха унищожени доста ИСТИНСКИ исторически паметници, а се настроиха разни кичове, дето рухват още по време на строежа.

Целесъобразно е да се обособи един исторически център на София, който примерно да не се пипа, да си остане така и да е пешеходна зона. Хубаво е да се почита историята, но аз предпочитам да се гледа към бъдещето и да се мисли в перспектива, а не да се вкопчваме в миналото. Предпочитам широки улици с нови сгради и паркинги между тях - това са изискванията днес и за в бъдеще, отколкото град със 100-200 годишни сгради, тесни улици, Синя зона и невъзможност за движение с коли и паркиране. Както е София сега. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак казвам - не са проблем тесните улички! Проблема е в организацията на движението. Примери бол. Най-пресния е в нашия квартал - Гоце Делчев. Сложиха нов светофар на Сребърна. На 30 метра от предишния. Резултата е задължително задръстване сутрин и вечер. Вместо това беше достатъчно да се забранят два леви завоя и готово! Е, някой веднага ще каже "ами аз там как ще вляза в квартала?". Ама като направиш левия завой 25 метра по-нататък. И готово. Е, ама както писах, няма кой да помисли преди да действа. Симулира се дейност вместо да се върши работа.

Освен това е достатъчно половината улици в "центъра" (за тези които не знаят - раиона на Орлов Мост се води 3та извънградска!) да се направят еднопосочни и половината проблем отпада. Но и това трябва да се направи разумно а не на посоки.

Друго което се сещам е да има патрулиращи полицай които да глобяват ВСЕКИ спрял по основните артерий. Такива тарикати има всеки ден и те достатъчно много натоварват трафика.

Има и още мерки. Камери за минаващи на тъмно жълто, ченгета дебнещи за такива минаващи в насрещното за да спестят чакане по светофарите и още куп други административни мерки.

Айде стига че стана цял роман.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с някои неща, а и наистина има път за по-добра организация. Но и тези мерки могат да се окажат недостатъчни в един бъдещ момент, т. е. пак ще се окаже, че нещата се правят на парче, а не в перспектива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко попроменихме темата пичове ама на кой му пука важно е спор да става - в спора се ражда истината. PRR много хубаво мнение , напълно съм ЗА. Аз казах някои идеи и повечето хора започнаха да им намират кусури, еме идеален вариант няма.

Просто трябва да си сменим манталитета....по-голямата част от грешката е в нас, а не в сградите или нещо друго...

...но винаги има някой който бърза и е***а майката на целата схема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не считам, че не сме променили темата. Мисля че в основата на "за и против връщането на СФ. гражданството" седеше до голяма степен натоварения трафик и проблемите с движението в София. Съгласен съм с PRR, но колкото и да е организирано движението, просто идва един момент, когато инфрасктруктурата не издържа големия брой автомобили. Вярно е, че знаци се поставят едва ли не на произволен принцип и това докато не се промени ще се търпят последиците...

PV, колега и ти си прав в това отношение, че се строи какво ли не и къде ли не без никакво съображение с околната архитектура и тн. И определено има сгради в София с не малко историческо значение, но в повечето случай те се дават под наем за офиси, само защото са в центъра, а в същото време фасадите им са ужасни, мазилките падат и трепят народ и тн. Та трябва да има някаква еволюция на града в това отношение. Абе положението май няма да се оправи скоро. То и в Ню Йорк е имал същия проблем, ама са го решили още през 19 век. Разрушили са всичко и са направили една "решетка" представляваща система от авенюта и улици и се образуват квадрати, където се разполагат сградите. Та сега в центъра си имат магистрали :) Само едното платно е 4 ленти. Малко отхвръкнах, ама идеята ми е, че цялостно решение не може да има, ако не се направи генерално преустройство. А това е ужасно трудно. Да не забравяме многото паметници, под земята. Вземете за пример новооткрития колизеум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо по темата! Вярно е, че не сме дорасли, но...

 

Велосипедистите

 

Раят за колоездачите от Стария континент е Холандия, разказва РФИ в рубриката си "Европейски акценти"

21.07.2006

 

Няма никакво съмнение, че раят за велосипедистите в Европа е Холандия. Колелата там са повече от жителите, а децата започват да въртят педалите още преди да проходят.

 

Затова и няма нищо чудно във факта, че инфраструктурата в холандските градове е изцяло съобразена с колелото като средство за придвижване.

 

Общата дължина на велосипедните ленти на територията на страната е 20 хил. км

 

Движението на велосипедистите в натоварения градски трафик се регулира от специални светофари, но това съвсем не означава, че всички колоездачи спазват стриктно правилата.

 

Нормална гледка са слаломиращите сред автомобилите велосипедисти в опит да се придвижат по-бързо напред.

 

Всички стълби на подлезите са пригодени за улесненото им използването от колоездачите, а край гарите, търговските центрове и големите обществени сгради са изградени огромни паркинги за колела.

 

Германия също е една от малкото страни в Европа, където на велосипедистите се отдава наистина заслужено място.

 

Няма нищо по-просто от това посетителите на Берлин да си вземат колело под наем и да разгледат града.

 

Колкото и странно да е, услугата се предлага от немските железници "Дойче Бан". Достатъчно е да имате мобилен телефон и банкова карта, за да наемете колело.

 

Системата е проста - виждате на ъгъла на улицата колело с инициалите DB и ви се приисква да направите едно кръгче. Набирате от мобилния ви телефон номера, който е изписан на колелото, операторът от другата страна ви дава код, с който да го отключите и това е всичко.

 

Цената ще бъде изтеглена от банковата ви карта. Връщането на колелото е също толкова просто - може да го оставите, където искате като съобщите отново на оператора местонахождението му.

 

Единственото условие е, че колелото трябва да бъде оставено на някое кръстовище.

 

Общо 3800 велосипеда със знака на "Дойче Бан" се предлагат в Берлин, Франкфурт и отскоро в Кьолн

 

За жителите на Лондон карането на колело се превръща в навик и определен стил на живот. Всички, които карат велосипеди демонстрират, че имат отношение към околната среда и "зелено" мислене.

 

Някои от фирмите вече са задължени да осигурят гардероб на служителите, които идват на работа с велосипед, за да могат те да свалят спортното си облекло и да облекат костюма си.

 

С колело придвижването става много по-бързо, ако е на сравнително къси разстояния.

 

Компанията Transport for London съвместно с кметството на града е инициатор на кампания, която цели да накара повече лондончани да изберат велосипеда като транспортно средство.

 

Целта й е до 2010 година велосипедистите да достигнат 80% от жителите на града

 

Колкото повече велосипеди има, толкова по-малко ще са автомобилите и толкова по-безопасно ще бъде движението - това е основната идея. В нейна подкрепа в момента вместо коли се използват триколесни рикши, с които се разхождат туристите из центъра на британската столица.

 

Велосипедистите пък се ползват с предимство на пътя и толератно отношение от останалите водачи. По улиците има специални алеи.

 

Очевидно придвижването с колело е по-евтино. Велосипедистите могат да паркират свободно почти навсякъде, без да плащат такси - за разлика от шофьорите, на които се налага да дават по 5 паунда за час престой.

 

Освен това един велосипед струва средно 250 лири, докато един автомобил е 6000 лири

 

Има, разбира се, и маниаци, които са склонни да дават 3000-4000 паунда за колело.

 

Масово се купуват бегачи и стрийт байкове за придвижване в града. На особен интерес се радват и сгъваемите велосипеди, които улесняват много пътуващите с влак.

 

Бизнесът с аксесоари за велосипеди също върви отлично.

 

У нас рядко се срещат колоездачи по улиците. Големият проблем в България е, че няма условия за каране на велосипеди.

 

Улиците са много натоварени, шофьорите са агресивни, тротоарите са превърнати в паркинги.

 

Общинските власти отдавна са длъжници на любителите на колелото

 

Красноречива илюстрация на политиката на общинските власти е наредба, в която е записано: "Велосипедистите са задължени с поведението си да не създават затруднения или опасности за движението на моторните превозни средства."

 

С основание българските велосипедисти си задават въпроса: "Защо, когато си карам колелото, спазвайки правилника, никой не приема факта, че съм участник в движението?".

 

Доста хора биха си направили труда да карат колела в градски условия, дори биха ходили на работа с тях, ако не рискуваха да бъдат блъснати или пък да се натровят от задушаване с газовете от колите.

 

В момента в София колело може да се кара без риск за здравето и живота само в някой от парковете.

 

Липсват алеи и светофари за велосипедисти

 

Освен това в българското законодателство не е предвидено най-елементарното изискване за безопасност- велосипедистите да карат с каска, както мотоциклетистите.

 

Тази година екологичното сдружение "За Земята" организира за осма поредна година шествие за велосипедисти и пешеходци в знак на протест срещу невъзможността за нормално придвижване.

 

Сдружението внесе и предложение за създаване на велосипедни алеи в София.

 

От екоминистерството засега препоръчват, когато се правят ремонти на улиците, да включат и алеи за велосипедисти. За да стане това реалност обаче, трябват и нови градоустройствени планове.

 

http://news.netinfo.bg/?tid=40&oid=912295

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DEYAN IYI,

 

Това с колелата е добра идея, НО в Белгия и Холандия. Там баири няма и колело се кара лесно. В София (да не говорим за градове като Велико Търново) с тия хълмове е трудна работа...

 

high_octane,

 

В щатите е лесно. Там най-старите архитектурни паметници са на 200 години! В Европа са на 2000. Те хората тепърва си пишат историята (ама и как я пишат само....).

Аз пак повтарям. Белгия, Холадния, Германия, Франция и т.н. са решили проблема без да унищожат стария си център (май Париж е изключение...). И то без административни забрани. Просто никой, ама наистина никой (виждал съм как извозват поршета и мерцедеси) не може да паркира на забранено място. А паркинга е по 3 евро на час. Ако щеш... Иначе си паркирай колата малко по-далеч, вземи си ГТ и плати 5 евро за цял ден... Между другото така е и в Амстердам и в Ротердам (между другото един от градовете без запазен център, но там е заради бомбадировките от войната) и в Антверпен и т.н. и т.н.

 

А днес се опитах да броя нарушенията от типа не минаване в насрещното за да спестим 1-2 светофара. След 10тото се отказах. А това е за разстояние от 7.5 км (7ми км до Южния парк). Коментара оставам на вас.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм много ЗА идеята с колелата и ходя с колело на работа. От Х.Димитър до НДК - 20 мин. С кола стигам за 25-35мин. зависи и от задръстването на Университета.

Баирите из София не са чак толкова много. Все пак като има баири значи, че има и спускания на които си пичиваш.

Друг интересен вариант за намаляване на колите и избягване на проблема с баирите е скутера...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.

Друг интересен вариант за намаляване на колите и избягване на проблема с баирите е скутера...

 

аз за това си купих май месец, няма задръствания и ми е 3 пъти по икономично от колата. Забранено паркиране, затворена улица през тротоари и градинки>>> готино е!! и още нямам актове, а карам като кретен. за скутерите и колелетата е решение за 4 - 5 месеца от годината а през останалото време проблема си остава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.

Друг интересен вариант за намаляване на колите и избягване на проблема с баирите е скутера...

 

аз за това си купих май месец, няма задръствания и ми е 3 пъти по икономично от колата. Забранено паркиране, затворена улица през тротоари и градинки>>> готино е!! и още нямам актове, а карам като кретен. за скутерите и колелетата е решение за 4 - 5 месеца от годината а през останалото време проблема си остава

Да,вариант е!Само дето не те броят за участник в движението и безкрайно опасно.Мъжът ми преди време един таксиметров шофьор го вкара под колата с оправданието"Извинявай,не те видях! :!: Гледах за нещо голямо."Добре,че мина само с охлузвания,а можеше да е фатално.

На мен обаче ми се струва,че при по-добра дисциплина и толерантност на пътя,нещата ще се променят драстично!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз едно време имах мотор. Една мацка ме засече и се нацепих централно в задната и врата и репликата и беше абсолютно същата "Извинявай, не те видях!" :? :evil:

 

А сега ходя с колелото на работа и ми е екстра ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, ама тая дисциплина и толерантност не може да дойде от самосебе си. Вярно има доста културни водачи, ама като че ли като се смесят с тълпата и изнервени от движението си променят поведението... Докато не се променят разбиранията, манталитета и ценностната система на българина няма да се променат много нещата...

Колкото до велосипедите и скутерчетата - ами гот е, ама е доста по-опасно и пораженията в градски условия може да са фатални. Предполагам сте забелязали заглавието на "24 часа" вчера :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема по-скоро е следния.Ако някой от нас се качи на мотор или на скутер-покара малко и тн.След като седне в колата-отношението му към участниците в движението със скутер или с мотор ще е коренно различно отколкото преди това.Много хора не са се качвали на мотор(мощен) да го наежат здраво по булеварда-после като са в колите си 100% ще внимават с мотористите-същото е и със скутерчетата-като се качат и ги покарат да видят как се отнасят останалите участници в движението с тях-после като си карат колата винаги ще имат 1 наум!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствената промяна, която забелязах като се качих на скутера,беше че ми се струваше, че съм спрял, а уж се движа с 50 и малко ми се надува главата, иначе другото си е същото.Другото, което също указва доста влияние, е че нашия "град" е колкото половината на някой Софийски квартал :mrgreen: и просто няма такова движение, но както навсякъде и тук има идиоти, само че са по-малко :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема по-скоро е следния.Ако някой от нас се качи на мотор или на скутер-покара малко и тн.След като седне в колата-отношението му към участниците в движението със скутер или с мотор ще е коренно различно отколкото преди това.Много хора не са се качвали на мотор(мощен) да го наежат здраво по булеварда-после като са в колите си 100% ще внимават с мотористите-същото е и със скутерчетата-като се качат и ги покарат да видят как се отнасят останалите участници в движението с тях-после като си карат колата винаги ще имат 1 наум!

ето това е много умно, се едно аз съм го казал :D

 

но наистина това решава проблема за 4-6 месеца макс, в другото време чакаме някой да дойде да ни промени манталитета и дисциплината

ама кой ли ще да е той????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.