Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна прагове на 120 без флекс и електрожен


Recommended Posts

Като инструменти за смяната на праговете са необходими бормашина (преносима или с кабел) с бургийки 4 или 5 мм; резачка за ламарина и малък остър секач (длето), чук, клещи и пр.

Като консумативи - за боядисването отива по около 1 кг кит на праг и 1 кутия Боди 930 за вътрешната страна на праговете.

Необходими са и рапидки 4.2, 4.8 или 5.5 мм, в зависимост какви бургийки се използват.

Първо се отвиват едни болтчета по протежение на пода до вратите, които държат ламаринките и мокета на пода. Понеже са ръждясали обикновено, става трудно.

В долната част на предния калник има болт с гайка, който съединява прага към калника. Ако не може да се отвие (обикновено не може) се пробива главичката на болта с бургийка, за да падне. Демонтажа започва отгоре с пробиване на дупки в местата на точковата заварка, а след това се разширява със секача и се разцепва надлъжно горния ръб на прага. Трябва да се има предвид, че има три слоя ламаринка, двата от които трябва да останат отвътре, а външния ръб на прага отива навън. Около колонката се цепи направо със секача. Един от проблемите са остатъците от ламарина, които остават да стърчат под колоната, които трябва да се изрежат, а квото остане да се набие нагоре с чук. Праговете обикновено са изгнили, тъй че най-лесно е да се цепнат през средата и да се режат надлъжно напред и назад - те всъщност оригиналните прагове имат долна и горна част, съединена в средата. Новите са компактни, едно цяло парче ламарина. Имайте предвид, че при чукането за разделяна на прага от каросерията се вдига адски много прах, така че ползването на противопрашни очила за предпазване на очите не е лоша идея. Понеже отдолу е трудно да се чука със секача, най добре долната част да се изреже до ръба, като най-долната част на стария праг остане, както си е била заварена на каросерията. Ако разбира се долния ръб е изгнил това не може да стане. Трудните моменти са рязането на стария праг в предния край, трябва да се махне нита от механизма на предната врата, за да може тя се отвори повече. Там стария праг трябва да се ореже приблизително малко над средата на сгъвката или по преценка на майстора Квото остане от старите ламарини трябва да се сгъне с чукане, за да може новия праг да дойде над него. Напасването на прага в задната част също е проблем, там има няколко начина - да се постави новия праг върху предната част на калника, или да се отреже задната част на новия праг. При мен от едната страна го направих по първия начин, а на другата по втория, който май е по-лесен. Тъй като и пъхането на предната част на прага под предния калник също е проблем, прагът трябва да се ореже и там, но малко, за да не стане пролука точно под маркуча за оттичане на водата в предните калници. Водата ке влиза във вътрешността на праговете, оттам е ясно кво ще стане.

Новия праг трудно влиза и в областта на колоната, затова и там леко и по-малко трябва да се реже, докато влезе стабилно под колоната. Мойте прагове ги намазах отвътре с Боди 930, за да не ръждясва. Разхода на кит е огромен - по около 1 кг е нужен за един праг. Вече като се напасне прага в горната му част се пробиват дупки примерно 4 мм срещу предишните дупки, пробити за свалянето (в точковата заварка) и се фиксират с рапидки 4.2 или 4.8 мм (дължина 10 или 15 мм). После се фиксира и в долната част също с рапидки. Ако отдолу ламарината е много изгнила, както е при мен, аз първо китосах, после с Боди 930, а накрая закрепих ламарина с рапидки в долната част на прага, с широчина около 15-20 мм - т. е. краят и отива някъде под купето, където се лепи с течен метал. Това го направих с цел да възпрепятствам прекия достъп на влага. Уместно е и мазането с кит или Боди 930 на всички потенциално заплашени от ръжда ламарини, до които се открива достъп. Преди това могат да се обработят с преобразувател на ръжда.

Като цяло смяната според мен в най-добрия случай може да стане за един ден, но без боядисването и мацането с кит и Бодито. Ако ползвате преносима бормашина демонтирането само може да отнеме 1-2 дена, тъй като батерията се изтощава бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какъв беше крайния резултат или не си ги завършил още ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нееееееееее пробиването на дупки в каросерията е една огроооомна грешка. Нали от там след 1 год ще избие ръжда бе приятелю, ти защо мислиш че хората ходят на оксиженист а не си кърпят пода с нитове и кит :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не приемам този начин за смяна на праговете, но явно той е най-евтин и бърз и затова си го предпочел. Имам и следния въпрос - къде отиде толкова кит? И заради количеството му - сигурен ли си, че от вибрации и т.н. няма да почне да се пука?

И maxrpm е прав - колккото по-малко дупки, толкова по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за упорството и положения труд.

 

Аз лично имам 3 основателни причини да си спестя това главоболие:

1. Ако процедурата отнема 2 дни, това мое време струва доста повече от 80лв, които бих дал за смяна на прагове.

2. Праговете са крепежни елементи на носещата част, което означава, че трябва да бъдат здраво прихванати за рамата. С рапидки или дори поп-нитове не бих го направил.

3. Моето качество и рутина по рязане, припасване, обработка, китване, боядисване и т.н. не мога да ги сравнявам с тези на майстора-тенекеджия.

 

И все пак, както казват французите "ЕВАЛЛА"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хашек, благодаря за поздравленията.

Праговете от вчера са поставени и двата, не е много красиво, но и не съм си оставил ръцете толкова, поне на пръв поглед като погледнеш.

По забележка №1 съм съгласен, че в някои случаи е по-добре да дадеш парите, но даже тук във форума като е поставял някой въпрос за добър бояджия и тенекиджия, който не си оставя ръцете, тая тема стои без отговор. Аз затова се хванах, ако нещо се осера, да знам че сам съм си виновен.

Дали са носещи елементи праговете - не съм сигурен. Каросерията е самоносеща, но праговете мисля, че са отделен модул. Както и да е. Ако се снабдя с електрожен или телоподаващо след някой и друг месец може да ги заваря.

Нистина китването е трудна работа и търкането с шкурка после е още по-гадно. Не знам, ама близо една кутия наистина отиде за първия праг, а втория сега го боядисах така направо, а като имам време на части ще го търкам, китвам и боядисвам. Пък и така да остане, не му пречи.

 

Mishelle, не знам дали ще се напука кита, ама ще видя, ако почне да се напуква, ще ти кажа. Мисля, че не, щото иначе и по другите части на каросерията ще се напуква, а това става ако е удряна там ламарината примерно.

 

maxrpm , ти прочете ли добре каквото съм написал. Между което и това:

 

а накрая закрепих ламарина с рапидки в долната част на прага, с широчина около 15-20 мм - т. е. краят и отива някъде под купето, където се лепи с течен метал.

Не съм дупчил пода, разбира се, не съм и писал такова нещо.

Грешката ми в първия пост е в това, че става въпрос за обща широчина 15-20 см, а не мм, като 10-15 мм от края на прага е прегънат под прав ъгъл и е закрепен с рапидките за долния край на прага, а другата част отива успоредно на земята под купето, където се лепи с течен метал.

Т.е. ламарината е закрепена към ръба на прага, а не на каросерията, а другата й част е залепена с течен метал за каросерията. Може би не съм го описал добре, за което ще се опитам да пусна снимки. Или направо като се видим, който дойде на 15-и юли.

Наистина работата беше трудна, но за сметка на това и продължителна И обратното :D

Но все пак вече се знае, че човек и сам може да си ги смени.

А и удовлетворението, че си свършил сам работата е много яко. :D Пожелавам на всеки от нас да го изпитва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод темата за бояджията - много от колегите тук във форума са или финансово притеснени, или не биха дали достатъчно пари за добър бояджия. Защо да пиша примерно, че познавам наистина добър бояджия (наистина познавам), който работи качествено, но и добре си оценява труда и времето. Т.е. цената е около 600-700 кинта и нагоре без боята. Парите определно си заслужават, защото колата ще е пипната като хората. Виждам го почти всяка седмица, знам как работи и т.н. Но кой от форума ще прояви интерес? Малко са хората, които биха дали толкова пари. За това и не съм споменавал.

Относно кита - той не се пука от удряна ламарина, ако ламарината е оправена като хората и кита не е просто клепан отгоре. Пука се най-вече от наслояване, т.е. от голямо количество на едно място, ако ще и влакнест да е. Та затова те попитах не се ли притесняваш от наслояването.

Иначе относно удовлетоврението от някаква свършена работа - прав си, чувството е готино ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle прав си за добрите бояджии и съм сигурен че които имаше парите нямаше да се зачуди и щеше да ги даде с удоволствие. Толкова взимат и едни познати доста добри в това отношение но колегата правилно каза като няма други алтернативи по добре сам та после да не се ядосвам на някои

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като му дойде времето, аз ще дам колкото трябва пари за добър бояджия и тенекиджия. Стига да ми прави мойта кола като се хване, а не по 1 час на ден и един месец за едно боядисване.

Сега съм доволен, че си свърших работата с праговете преди да почне поредния дъждовен период. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като му дойде времето, аз ще дам колкото трябва пари за добър бояджия и тенекиджия. Стига да ми прави мойта кола като се хване, а не по 1 час на ден и един месец за едно боядисване.

Сега съм доволен, че си свърших работата с праговете преди да почне поредния дъждовен период. :D

Колега, а за колко време си мислиш, че може да се направи едно найстина добро изпъване на ламарини, подготвяне за боядисване и самото боядисване? Казвам изпъване, защото всички знаем, че дори и да не е удряна колата, все има тук-там чукнато и общо взето има работа.На дядо ми новата (стара) кола я правиха месец и половина.Вярно даде 1500лв, ама после не можех да я позная.Колата беше все едно сега излиза от завода ... Та толкова за добрите майстори. А само да те питам, горе-долу колко пари даде за консумативи /кит,течен метал,шкурки и т.н./???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих 2 кг. кит по 6.50 лв кутията, 13 лв.

Две кутии Боди 930, щото имаше за мазане доста, иначе и една стига - по 7 лв. кутията, дотук 13+14=27 лв.

Праговете са по 13 лв. парчето.

Боя и шкурка си имах от преди.

Течният метал отиде доста заради лепенето на тенекиите отдолу, иначе може и без него. Иначе дотук две големи опаковки Поксипол по 10 лв съм взел, като едната остана доста, имам и от кита и от Бодито още. И още някои дребни пари за други разходи - рапидки, бургийки и пр. Но ако всичко е наред и няма нужда да се маже отдолу с грунт са необходими само кит, боя, шкурка и четка за боядисване. Боята доколкото знам е по 8-10 лв. кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... който работи качествено, но и добре си оценява труда и времето. Т.е. цената е около 600-700 кинта и нагоре без боята...

Може ли да ми кажеш подробности за майстора-бояджия. При мен трябва само пръскането. Майстора на един приятел знае бояджия, който имал камера и взима точно 700 + подготовката(която при мен не ми трябва)!!! За сега събирам само инфо и ще съм ти благодарен.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ти с четката ли ги боядиса?! Много грубо :? с дунапренено валяче става доста добре, а цената му е лев и нещо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво повече от това да напиша - добър е, кадърен е. Намира се в Орландовци. НО - не взима "подготвени" коли. И го разбирам - надали непрофесионалист ще подготви колата като професионалиста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... който работи качествено, но и добре си оценява труда и времето. Т.е. цената е около 600-700 кинта и нагоре без боята...

Може ли да ми кажеш подробности за майстора-бояджия. При мен трябва само пръскането. Майстора на един приятел знае бояджия, който имал камера и взима точно 700 + подготовката(която при мен не ми трябва)!!! За сега събирам само инфо и ще съм ти благодарен.

Поздрави

 

Тея софииски цени са ужасни бре ;)

 

Тук добро боядисване (само пръскане без подготовка и материали) е 100 - 150 лева + 30 - 40 за камерата. Естествено има и по скъпо но колкото коли съм видял направени от този майстор са като нови. Само дето е малко далече :(. Ако въпреки че то с път и хотел да си платиш за 2 дена пак ще излезе по-евтино а и че видиш един от най красивите градове в страната ;)

 

Аз от два месеца правя 105-цата когато имам свободно време и съм стигнал почти до боядисване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, колега за усилията. С машинка ли търкаш, и имаш ли компресор да си я пръснеш? Интересуват ме цените на тия неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако въпросът е към мен - аз първо позкърпих някои неща и после се почна подготовката за боядисването - купих си ъглошлайф малък - black and decker или както се пише там за 50 кинта от метрото - от него съм много доволен и един виброшлайф същтата марка от същото място. но доста търках и на ръка няма как - виброшлайфа може да се ползва само на тавана капаците и вратите но колонки и калници не стават с него.

 

За китването съм вкарал 1 кило влакнест кит от които 2/3 поне е смъкнат при шкуренето и малко от жълтия на боди за да загладим тук таме върху влакнестия.

 

Общо съм дал до тук за материали (за кърпенето не съм плащал - подготвих си сам всичко и го заварих при един познат с цо) съм дал 250 кинта като двата нови предни калника и шприцкита са 150 кинта.

 

Като го привърша тоя ремонт ще напиша повечко - надявам се да стане до края на другата седмица.

 

П.П.

А да компресор няма - взех един на заем да си напръскам шприцкита, а пръскането на боята ще е в камера с акрилна боя от бояджия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако знаех толкова надежден тенекеджия и аз бих дал толкова пари (нищо че ще ги събирам 5месеца ;) ) Като се има и в предвид че излиза както е излезнала от завода! Това е сам се справям и с помоща на приятелчета и така. Единствено пръскането искам да си го направи професионалист и да бъде в камера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моята 110R цялостната тенекеджийска и бояджийска работа ще ми струва 2500лв :!:

 

С пръдня боя не става :mrgreen:

 

Абе Миро чудех я кажи как я запазваш тази твойта Шкода,защото моята за има няма 1 година и я прецаквам...Айде зимата не я караш може би като мен в снеговете ама на боята нямаш 1 ударено местенце.Е как става тоя трик,защото и аз мога да кажа,че внимавам ама все е ударено тук там има,драскотини...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствено пръскането искам да си го направи професионалист и да бъде в камера.
Абе да ти кажа и в гараж става супер стига да го изчистиш с препарат, и да полееш вода преди боядисването
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой иска да постигне ефекта "матов покрив" да направи като мене - боядисах я на открито миналото лято и леко следобед беше последната ръка. И като по4на да пада росата към 8-9 вечерта се получи ефекта "матов покрив", въпреки че беше покрита колата с шатра и найлон :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не бих си окепазил колата с разни подръчни средства за боядисване ... мога да боядисвам с акрилни и минерални бои , но когато трябва да си правя моита кола тичам при майстор ;)

Според мен колата освен , че трябва да е технически изправна , трябва да изглежда и добре и в този ред на мисли страхотен кеф е някой да ти гледа колата на светофара и да цъка невярвайки , че колата ти е с 10 на години по - възрастна от неговата и изглежда по - добре 8) 8) 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.