Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ангренажна верига!!!


Skoda_Estelle

Recommended Posts

Ще сменям ангренажната верига на 136, че така или инъче ми капе от капака. Освен веригата колелата и гарнитурата друго има ли което ще ми трябва???

Предварително балгодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си вземеш и нова осигурителна шайба за под болта на разпределителния вал, че те нали са за еднократно кривене. За семеринга на коляновия вал сам се сещташ. Може да си вземеш и една реглажна шайба за под зъбното колело на коляновия вал, с която евентуално се изравняват в равнината двете зъбни колела - за долното е възможно е леко па-навън от горното, но не и обратното. За блокиране на съединителя, с цел предпазване на осово изместване на кол. вал аз съм си направил едно малко парче летва отрязано, което бутам между скоростната кутия и вилката на съединителя, за да я застопоря. Важно е да имаш под ръка и динамометричен ключ. Проблема е в това обаче, че тези които мерят до 120Нм обикновено са за 3/8 размер, а 30 камък за болта на кол. вал няма за 3/8 и трябва или с по-голям динамометричен или със специално направен камък. Колкото до делкото аз никога не съм имал проблем с правилното му поставяне след вадене. Важно е да запомниш в какво положение го вадиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

136 двигателя трябва да е като 120 така се налага махане на картера. ще ти трябва гарнитура за там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си купих комлект берига и колела от монтевидео и гарнитура. Питах за подложките под колелата - каза че не ми трябвали!!! Аз пък не мисля че не ми трябват! Някой знае ли всъшност дали ми трябват и от къде да ги купя!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не мисля че не ми трябват! Някой знае ли всъшност дали ми трябват и от къде да ги купя!!!
- Знаеме ве, тя е само един реглажен размел подложката - 0.16мм. Като махнеш твойта верига със зъбни колела може и да си имал може и да си нямал такава - аз лично нямах, после сложих. Идеята е следната: слагаш новите зъбни колела без веригата и ги стягаш с динамометъра и ако са в една равнина /проверка с голяма метална линия/ доколкото може да се прецени ок; ако долното е по-навътре добавяш една шайба. Повече от една не би трябвало да има нужда. По принцип долното колело понеже е3 по-малко може да седи по-навън от горното - това е и по книга. Като слагаш долното зъбно колело внимаваш направляващия пръстен да влезе в канала на основния лагер направен за издатъка на направляващия пръстен. След като си видял без верига как е после повтаряш същото със верига. като отработиш тая процедура ще ти се струва песен цялата работа. Аз всичко съм го правил по зелената книжка както си го пише и мисля, че няма много за чудене - просто си е хамалогия. После видях в друга книжка, че при желание може да си затягат болтовето на картера в специален ред, но това не е толко важно в крайна сметка. Надявам се да го правиш при двигател във колата иначе има още особености и ще е по-трудно.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mи аз съм го махнал и така по книгата ще го правя! Само ме е яд че трябва да разлепям картера :( :evil: (много добре си го бях залепил)!!! Ама няма начин. Също ще използвам да притегна главата и да регулирам клапаните!!!;) И така Значи ще си взема една пластинка. Мерси за помоща!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Също ще използвам да притегна главата" - искам да те предупредя , а и в книгата си го пише - глава на 135/136 моторите не се притяга , стяга се веднъж и повече не се пипа ... в противен случай рискуваш на следващо отваряне да тичаш за болтове / много качествено повлича резбата / , а и хич не са евтини пущиняците ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Woow!!! ХА мерси че ми каза! Аз не знаех :oops: То щях преди това да си погледна в книгата и сигурно да го прочета де! Еееее мерси! Значи остават клапаните ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм чувал, лятос клапаните се оставят хлабавки, щото е горещо!

 

Стига бе, ебати майтапа!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Откъде си го чувал?

 

Малко като виц звучи. Не че няма известна логика де. То по принцип увеличената хлабина вреди по-малко, виж ако е по-малка се отразява отрицателно. Ама аз предпочитам на мойте хлабините да са точни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПВ, от моя майстор за двигателя, който е специалист само и единствено по ДВГ! И за двете ни Шкоди (когато трябва да се правят клапани) човекът казва, че тази операция се прави наесен, защото лятото трябвало да са по-хлабавки!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПВ, от моя майстор за двигателя, който е специалист само и единствено по ДВГ! И за двете ни Шкоди (когато трябва да се правят клапани) човекът казва, че тази операция се прави наесен, защото лятото трябвало да са по-хлабавки!!!

Добре де мислиш ли че работната темп. на двигателя се изменя лято и зима(стига да работи термостата ;) ). Смисъл аз си мисля че там все трябва да си е ~80 градуса по целзии. Аз лично мисля че трябва да са си така клапаните. + това в книжката ще пише кога да са по-хлабави и кога по-стегнати.

Хаха това малко ми прилича на темата за летен и зимен термостат.!!!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.