Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ремонт на ск. кутия


Skoda_Estelle

Recommended Posts

Най-накрая сглобих скоростната кутия(с 1000ди зора) :mrgreen:

Първото нещо, което направих преди да я отворя, разбира се беше да изчистя кутията и окачването. Като отворих кутията, първото нещо което забелязах е разбития диференциал и изтъркания лагер на малкия вал. Диференциала беше с счупени сателитни колела, леко изтъркани планетарни. Също така не бяха завити докрай 4те болта, които съединяват 2те части на диференциала и така се бяха разбили ръбовете. Това го оправих при стругар като смъкна малко от площа и сложи втулка, за да могат да прилепнат двете части плътно.

 

o632875219874843750.jpg

Едната част на диф.- Тази без короната. Тази част беше взета на стуга.

o632875219893437500.jpg

o632875220053281250.jpg

Трябваше да се махне лагера за струга!

 

o632875219825156250.jpg

Малкия вал с махнато зъбно колело и лагер. Колелото го избих заедно с лагера наведнъж. Два цилиндъра дойдоха подходящо за избиването.

o632875219839062500.jpg

Лесно става слагането на лагера когато се е разширил. 150 градуса бяха достатъчни :)

o632875219851406250.jpg

Лагерите на малкия вал. Руски са но мисля че са си екстра.

o632875220076250000.jpg

Готови са за монтажа...Топли топли :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След още някоя друга седмица стана тя каквато стана: Готовото изделие:

o632875220234218750.jpg

Окачването го обработих с телената четка на бормашината. Шкурка P80(мисля). Измих го с гореща вода. Намазах го с ръждопреобразовател. Изчаках два часа. След това с бързосъхнещ грунд-черен. След 30мин го пръснах с Боди 950(мисля). Сега освен че има защита и е мекичко ;)хахаха

o632875220283750000.jpg

Маншони от фаворит :mrgreen:

o632875220296875000.jpg

Всички втулки, маншони, тампони са сменени. Втулките този път ги смених за няма и 2 часа. На помощ дойде газовата горелка. Гумата се "изцръцка", махнах вътрешността, резнах с ножовката остатъка от втулката и набих новите. Само ме притеснява втулката на носача, която се свързва към купето- завил съм я с три винта, които мисля че няма да издържат много- май си трябват нитове...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още някои снимки за Сам се справих :) :

o632875220316875000.jpg

Ауспуха за 136 двигателя от ...РЕНО 5

o632875220400937500.jpg

Доста играчка падна докато стане толкова голям ъгъл. За напред мисля да слагам мека връзка.

 

o632875220494062500.jpg

Добрия стар, безотказен 120ков двигател. На 25000 след основен :|

o632875220508437500.jpg

Старото задно движение на 105цата.

o632875220520000000.jpg

И части от нея

o632875220571250000.jpg

Пластините, с които регулирах лагерите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голям ремонт, колега!

И сега какво - няма разкрачване, седят си колелата хуубаво спретнато успоредни, Браво!

 

Едно въпросче: Виждам един преден капак там облегнат на стената -

има ли много ръжда и ако не - кажи кви пари му искаш, да го спазариме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ухааааааааааааааааааааааааа

браво колега ей това му се вика добра работа :)

А един въпрос със 130кови пружини ли ще си ??Май и там имаше някаква врътка щото са по дълги ;) може о да грша де

 

Поздрави и успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голям ремонт, колега!

И сега какво - няма разкрачване, седят си колелата хуубаво спретнато успоредни, Браво!

 

Едно въпросче: Виждам един преден капак там облегнат на стената -

има ли много ръжда и ако не - кажи кви пари му искаш, да го спазариме.

 

За съжаление е блъскан и мацан яко с кит! Има си и яко ръжда! Аз си намерих що годе добър капак от едни цигани, които разфасоват коли. Обаче след тази градушка... :cry: вече не е толкова добър-има 3-4 вдлъбнати

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ухааааааааааааааааааааааааа

браво колега ей това му се вика добра работа :)

А един въпрос със 130кови пружини ли ще си ??Май и там имаше някаква врътка щото са по дълги ;) може о да грша де

 

Поздрави и успех

 

Мисля да си сложа тези с които бях на 120ката- ладови. Значи той носача си е един и същ => и пружината е същата, която върви с купето. Инъче за разкрача още нищо не смея да говоря, че още не е монтирано на колата..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес направих плахи опити да монтирам скоростната кутия на 105-цата. Ненадейно се натъкнах на един проблем- пръчката на лоста се оказа по-дълга- все пак сменям 4степенна с 5 степенна, която е по-дълга. Ножовката, чука и бормашината и лоста стана по къс. Така вече успях да я монтирам. ОБАЧЕ като я погледнах накрая ми се видя малко височко да стои. Мисля че 4 степенната стоеше доста по-ниско и това ме притеснява. Някой знае ли това нормално ли е или не(може би аз нещо си въобразявам)! Гредата е завинтена към купето заедно със ск. кутия.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростните кутий (4ка и 5ца) са почти еднакви. Единствената разлика е в капака откъм лоста. Там на 5цата има една допълнителна издатина за 5тата скорост. На Шкодетата след 1984 (или 86.. вече не помня) купето е предвидено. На по-старите май трябва с чука и ножовката (или квото има). Там може да oпира. За височината - трябва да е същата. При мен нямаше разлика. Относно лоста - ми май не само е по-къс ами и има разлика в накрайника откъм скоростната. Ама вече не помня. Минаха 6 или 7 години от смяната :(

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко, превключвателният механизъм за 5степенната кутия е съвсем друг от този за 4ката - на 4ката има едно каре на него преди опошката на ск. кутия както знаеш, а на 5цата по-спомен на превключвателния мехавизъм там беше по-друго. Този превключвателен механизъм си върви задължително със скоростната кутия, за да може да я монтираш правилно. При него и превключвателният лост е по-дълъг. Виж който ти е продал кутията да ти даде и превключвателния механизъм, защото това с рязането не звучи сериозно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.