Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Обороти на волана от край до край?


Recommended Posts

Здрасти,

 

Искам да събера малко статистическа информация - интересува ме колко оборота на волана са нужни за завъртане на колелата от крайно ляво до крайно дясно положение (или обратно ;) ) на задномоторните шкоди.

Също дайте и годината и модификацията на колата (рейка или кормилна кутия, къси/дълги полуоски ...).

 

Мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойта 120ка 82г. с кормилна кутия са нужни 2,5 оборота на волана за завъртане на гумите от крайно-ляво до крайно-дясно положение. Това е и по книжка и на практика.

 

Жоро /Odin/ да каже за неговата - тя е пак с кутия, но с по-широка средна щанга. /Това са 83-84г. с новия вид но преди рейката/.

 

За другите си виж на твойта, нали е с рейка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойта е както по книга - 3.8 оборота (рейка, широка следа).

В книгите, обаче, пише че при кормилна кутия е 2.5, а на едно 1000МБ днеска гледахме че е някъде 3.5-4 оборота... което ме озадачи.

А има ли вариант по-малко от 2.5 и кой е той :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята е с рейка - широкия мост от японка, но съм и с малък спортен волан, който променя оборотите... все пак ще проверя и ще кажа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Krankenstein

... но съм и с малък спортен волан, който променя оборотите...

Майче нещо си се объркал няма никакво значение какъв размер ти е волана, оборотите му се запазват било то оригинален или по-малък. Единственото което ще се промени е трудноста на въртенето му ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моята е 105 л 1979г и прави 3 1/4 оборота без малко. С курмилна кутия е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Krankenstein
... но съм и с малък спортен волан, който променя оборотите...

Майче нещо си се объркал няма никакво значение какъв размер ти е волана, оборотите му се запазват било то оригинален или по-малък. Единственото което ще се промени е трудноста на въртенето му ;)

По-скоро ти си се объркал колега. Все едно с 13'' и 15'' джанти колата да върви с еднакви обороти и еднаква скорост на дадена предавка :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за офтопика но ми стана интересно да разнищим този въпрос.

SKODA 105 RS разликата при оборотите и скороста на колата с 13" или 15" идва от там че е ралична обиколката на гумата стига 15"-ката да не е нископрофилна защото може обиколката и да е същата като на 13"-ка по високичка и за това мисля, че единственото което ще се промени с по-малък волан ще е усилието, но оборотите ще останат пак такива.

Все едно дори без волан тогава диаметъра му е още по-малък (имам предвид кормилната щанга) да я въртиш и тя да завие за примерно: 1 оборот защото е много малка, вместо за 3,5.

От време на време много калпаво се изразявам и дано сте ме разбрали :)

Нека и някой друг да каже мнение, ако греша се извинявам за поправката на колегата която направих в предния пост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CaRp ---е прав!!! който не вярва да си направи следния опит: хващате един голям кадастрон формат А0(примерно) чертаете един огромен кръг и едно малко кръгче в него. Все едно 2 различни размера на волана. единя на камион беларус другия е на картинг.

като завъртите кадастрона какво става ????? малкия кръг се върти повече от големия или 2та се въртят по отделно при положение че са на 1 кадастрон??????????? :?: :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата в диаметъра не влияе върху оборотите. Променя се ъгловата скорост на периферията на волана, а диаметъра като е по-малък трябва да приложиш повече сила, за да създадеш необходимия за завиване въртящ момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен,доколкото си спомням, оборотите са 4 без малко.С кормилна кутия съм, която е на 30 - 40 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина не съм се изразил много точно :oops: - всъщност разликата не е в броя на оборотите от крайно ляво до крайно дясно положение, а в бързината (честотата) с която те се правят - както при скоростната кутия: колкото по-малка е предавката, толкова повече са оборотите в минута, в зависимост от размера на зъбното колело...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Krankenstein
... но съм и с малък спортен волан, който променя оборотите...

Майче нещо си се объркал няма никакво значение какъв размер ти е волана, оборотите му се запазват било то оригинален или по-малък. Единственото което ще се промени е трудноста на въртенето му ;)

По-скоро ти си се объркал колега. Все едно с 13'' и 15'' джанти колата да върви с еднакви обороти и еднаква скорост на дадена предавка :mrgreen:

 

абе пич моля те не се изказвай неподготвен!кви 13"ки и 15" те гонят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любезниий, кви са тия НЕлюбезни изказвания от твоя страна :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре че е само форум, иначе току-виж някой си изял боя :mrgreen: М/у другото се извинявам за грешката си/заблуждението/, дано няма други ядосани колеги :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре че е само форум, иначе току-виж някой си изял боя :mrgreen: М/у другото се извинявам за грешката си/заблуждението/, дано няма други ядосани колеги :roll:

 

бой ли ще ям,аааа ама от тебе ли "колега"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно с теб няма да може да си угодим. Не съм искал и не искам да имам конфликт с когото и да било от форума. Просто изкоментирах, че си доста нервен и АЗ можеше да ям бой,но здраве да е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре че е само форум, иначе току-виж някой си изял боя :mrgreen: М/у другото се извинявам за грешката си/заблуждението/, дано няма други ядосани колеги :roll:

 

бой ли ще ям,аааа ама от тебе ли "колега"?

 

Абе,момчета,не мога да ви разбера, като ще си мерите пишките,що не си ги мерите на друго място? :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Krankenstein
... но съм и с малък спортен волан, който променя оборотите...

Майче нещо си се объркал няма никакво значение какъв размер ти е волана, оборотите му се запазват било то оригинален или по-малък. Единственото което ще се промени е трудноста на въртенето му ;)

По-скоро ти си се объркал колега. Все едно с 13'' и 15'' джанти колата да върви с еднакви обороти и еднаква скорост на дадена предавка :mrgreen:

 

абе пич моля те не се изказвай неподготвен!кви 13"ки и 15" те гонят!

 

Аз твърдя, че с по-малък волан колата реагира повече на по-леки завъртания. Ако искате ме набийте icon_dupa.gif :smt047 .

 

Иначе мен лично ме гонят 2 броя 15" откъм задния мост на Favorit-a :mrgreen: ...

 

 

Кво,ако сложа монета от 1лв вместо волан ще прави 1000 оборота щот и е по малък диаметъра????? , я помисли няма значение!

 

A тогава защо според теб слагат на състезателните коли по-малки волани, за да им е по-трудно на пилотите ли :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A тогава защо според теб слагат на състезателните коли по-малки волани, за да им е по-трудно на пилотите ли

 

слагат по-малки за да им е по-лесно да завъртят от крайно ляво до крайно дясно положение. Повече усилие ще се изисква за да го завърти, но доста по-малка траектория ще опише ръката на пилота,което според мен е крайната цел. даден състезател няма да усети разлика във усилието когато се движи по пистата, но на място ще се усети 100%

 

спомнете си като се завива или отвива болт(гайка) с какво е по-лсено с голям гаечен ключ с голямо рамо или с малко(късо) ключе.Същото е и при волана. радиуса на кормилото е еквивалентен с дължината на рамото при гаечните ключове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво corropt =D>,

 

Най сетне някой да го обясни нормално и да се прекрати тоя безмислен спор! Само ще добавя, че при еднаква скорост на въртене (примерно един оборот в минута) линейната скорост на волани с различен диаметър ще е различна (математиката казва S = V * t ==> V = S / t ==> V = Pi * D / t, където D е диаметъра)

 

Мисля, че някой модератор трябва да затвори темата щото само ще се избие народа :smt010

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A тогава защо според теб слагат на състезателните коли по-малки волани, за да им е по-трудно на пилотите ли

 

слагат по-малки за да им е по-лесно да завъртят от крайно ляво до крайно дясно положение. Повече усилие ще се изисква за да го завърти, но доста по-малка траектория ще опише ръката на пилота,което според мен е крайната цел.

 

Аз твърдя, че с по-малък волан колата реагира повече на по-леки завъртания

 

Аз казах същото (или поне така си мисля), но с по-прости думи ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.