Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Лампичката за маслото май си ме харесва


Guest

Recommended Posts

Здрасти, значи имам проблем със маслото, още от както я взех. 1во светеше при по-голямо натоварване, примерно ако реша да тръгна на 3 та, и като вдигне 80С на малки обороти светеше, после март месец го смених с една полусинтетика и сега свети само като загрее и поработи 15 мин. Светенето не води до задиране и е само на малки и малко над малките обороти, но пак е кофти да свети. Дайте идея дали е от датчика или де да знам :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ми обесниш как и за чии *** си тръгвал на трета :lol: !Както и да е де, относно въпроса.

В книжката на 1000МВ пише,че ако лампата свети,но като отвориш капачката за наливане на масло при работещ двигател и маслото се оттича по,цитирам "лостчетата,които задвижват клапаните, то смазването работи правилно" следователно е датчика.Би трябвало при теб да е идентично.Дано да съм помогнал :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега то и при мене е така... се се каня да сменя маслото ама... та при мене като загрееше малко на празен ход почваше да свети... като загрее повече светеше до обороти до към 1500 а при студен ДВГ светеше... никога :mrgreen: Предполагам маслото ми е отишло поне на мене щото датчика си бачка. Ама ако го сменя тия дни (както се очертава) ще казвам дали има ефект, щото предполагам и твоя проблем е същия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да абсолютно същото е и при мен само че с тая разлика че не светва преди 80.

Като го смениш маслото драсни 1 ред, а ако не стане, драсни 1 ред с какво си го оправил и ако можеш изпробвай съвета на gogata защото аз съм без бензин, again :( Ся почти събрах кинтите за релето на алтернатора и нямам никакъв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно бароскопа /датчика за налягане на маслото/ ти е наред, но за всеки случай си вземи нов - струва 4лв. Ако пак свети при загрял двигател => маслото което си сипал не е подходящо за твоя двигател или поне за конкретното му състояние /износване по-скоро/. Това че е полусинтетика допълнително ме навежда на тази мисъл. Сипи минерално масло 15W40 или мен ако питаш направо 20W50, което е малко по-гъсто и трябва да държи налягане при загрял двигател. Ако и това не помогне се сещаш къде е проблема. То и сега е ясно де ама има вероятност да е от маслото ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с маслото е почти сигурно но да ти кажа че моя датчик имаше някво такова стртанно поведение смених го и работата заспа 4лв не е много и ще го изключиш като причина за проблемите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен най-вероятно е от маслото. Иначе щеше да свети постоянно. И аз до преди да сменя маслото като се натовари повече колата и после почва яко да свети на ниски обороти.Сега като го смених и не мигва 8) Така че колега търси някакво по-гъсто за лятото, пък зимата ако те зори паленето ще се наложи да търсиш друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ave hora nqma shkoda na koqto da ne i sveti masloto :)

smenql sam masla dachici i faida nikva kolkoto do masloto m16d i m10d sa za nashite kochinki

 

 

Ела да ти покажа мойта,пък и повечето Шкоди дето съм ги виждал не им свети лампата. :) .Относно маслото - всеки сам си решава!А, да, пиши на кирилица,моля те!Поздрави!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на моята не свети ! :lol: Аз съм с 15В50 и засега съм доста доволен :)

ПОЗДРАВИ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ave hora nqma shkoda na koqto da ne i sveti masloto

smenql sam masla dachici i faida nikva kolkoto do masloto m16d i m10d sa za nashite kochinki

 

То с това масло брато ще ти свети не, ами ще сияе кат слънце, докато ти блокира двигателя. За кво трябва се правиш на циганин и да слагаш масло, което и преди 20 години не съм си слагал и на ладата. Сегашните полусинтетични масла имат много добри мажещи и миещи свойства, при използването им шума на двигателя намалява, качва се мощността леко и спада разхода.

И мойта лампа никога не е светела, обикновено една секунда след като запаля и угасва, а понякога още и докато върти стартера. Само веднъш просветна, като оставих маслото повече от една година - не я карах известно време колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV,

 

1000MB, 100S и 120ката съм ги карал САМО с М10Д. Лампата ми е светвала веднъж (на 1000MB) заради скапан датчик (на 27 години беше...). Имало е случай, лятото, при големите жеги и много свалени обороти да се опитва да светне след голямо натоварване, но толкова. Като поистине няма проблеми.

Мисълта ми е, че М10Д хич не е лошо масло за тия коли. Само за инфо ще спомена, че дядо ми на времето е блокирал неговата 100S карайки я със SHELL! При това говорим за 1970г., т.е. когато в Бг ментета нямаше! Просто се оказало, че това масло (Shell Helix!) било много тънко за този двигател....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ave hora nqma shkoda na koqto da ne i sveti masloto :)

smenql sam masla dachici i faida nikva kolkoto do masloto m16d i m10d sa za nashite kochinki

:smt042 :smt101 :mrgreen: Опита ли да смениш двигателите- може пък и да спре да свети!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV,

 

1000MB, 100S и 120ката съм ги карал САМО с М10Д. Лампата ми е светвала веднъж (на 1000MB) заради скапан датчик (на 27 години беше...). Имало е случай, лятото, при големите жеги и много свалени обороти да се опитва да светне след голямо натоварване, но толкова. Като поистине няма проблеми.

Мисълта ми е, че М10Д хич не е лошо масло за тия коли. Само за инфо ще спомена, че дядо ми на времето е блокирал неговата 100S карайки я със SHELL! При това говорим за 1970г., т.е. когато в Бг ментета нямаше! Просто се оказало, че това масло (Shell Helix!) било много тънко за този двигател....

 

Поздрави

 

Знам го твоя опит. Писал съм донякъде в рамките на шегата. И аз веднъж съм слагал М10 като нямах пари, но както и да е. Сега сериозно. Наистина може да се кара с М10 и няма да блокира ДВГ от това. От друга страна когато е кинструиран тоя двигател в България е имало само или почти само М10Д и Диона супер - 2-3 класа масло да е имало и избора се е свеждал до това. Сега М10 е SAE 30 - само лятно масло, значи остава другото - всесезонно. То определено е по-добро. В оригиналните книжки на Шкода като пише за маслата, става дума само за спецификации по вискозитет. Препоръчват се три вида чешко SAE 15W/50, SAE 15W/40 и SAE 10W/50. Тогава спецификации по API не е имало, за де преценим по-добре качеството на маслото. Сега в Autodata-та 2005 се препоръчва за Шкода 120 при студен климат SAE 5W/30, за умерен климат SAE 15W/40, а за топъл - SAE 20W/50. Алтернативно за умерен климат се препоръчва и 10W/40 със спецификации по API SG и по ACEA A2-96. Понеже SG - класа вече го премахнаха, беше предназначен по принцип за двигатели, произведени преди 1993 г., отиваме към по-добрите масла - SH, SJ и SL. Класа SH също вече го премахнаха, той беше за двигатели, произведени преди 1996 г. Значи остават само другите две спецификации, което означава качествено минерално или полусинтетично.

Е, всеки сам решава, разбира кво да сипва, но не е без значение избора според мен.

 

Само да спомена, че имам една стара червена тубичка от Шел Хеликс и на него пише спецификация SG. Но тогава, за когато разправяш, сигурно е бил по-нисък класа, но и този двигател е доста стар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV,

 

1000MB, 100S и 120ката съм ги карал САМО с М10Д. Лампата ми е светвала веднъж (на 1000MB) заради скапан датчик (на 27 години беше...). Имало е случай, лятото, при големите жеги и много свалени обороти да се опитва да светне след голямо натоварване, но толкова. Като поистине няма проблеми.

Мисълта ми е, че М10Д хич не е лошо масло за тия коли. Само за инфо ще спомена, че дядо ми на времето е блокирал неговата 100S карайки я със SHELL! При това говорим за 1970г., т.е. когато в Бг ментета нямаше! Просто се оказало, че това масло (Shell Helix!) било много тънко за този двигател....

 

Поздрави

 

PRR, и бащата е скапвал двигател с Шел Хеликс, от жълтия точно през 70-те.Нещо като епидемия е имало сигурно :lol::lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на Favorit-a ми светеше лампичката за маслото, когато вдигне до работна t и се бях запритеснил, обаче сменихме датчика и от тогава светва само при палене :lol: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята лампа също НИКОГА не свети въпреки, че в момента карам с масло Приста супер бензин. При ладите наистина е нормално да премигва лампата при загрял ДВГ на ниски обороти май поради някаква особеност на маслената помпа... обаче на Шкода не е редно дори да мига, камо ли да свети!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема се реши по най-евтиния възможен вариант. Сложих датчика от стария си мотор и лампата веднага изгасна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Goga,

 

Личи си кой от кога има Шкода :)

За Shell-a -> сигурно е било така. Просто си мисля, че в онези години това масло не е било за тия коли. Между другото някъде на тавана още се мотае една от тубите - метална! Кой в днешно време ще си го позволи.

 

Както и да е. По темата - каквото и масло да сложите (дали лятно, дали зимно, дали М10Д или Shell) не би трябвало да светва лампата. При големи натоварвания и горещо време е допустимо на празен ход да се опитва да примигва, но толкова. Ако свети или датчик или ремонт. Проверява се лесно с манометър в сервиз.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да сменя маслото на моята, доколкото знам е била с Диона Супер и вдигне ли 80 градуса и почваше да премигва от време на време, а като я назоря някъде по байр или да направя 1-2 отсечки и си светеше като светофар :evil: Но всичко това изчезна след смяната му :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми на моята 105-ца като дам на контакт светва като завъртя угасва още преди да е запалила ако не запали и изключа от контакт и пак включа и не свети а кажете ми на ко прелича тва дачика ми е сменен а преди да го сменя на ниските винаги ми е светил като на жигула :) направо ще се побъркам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами може би и тоя има някакъв дефект :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.