Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[РЕШЕН] 120L: пламък от ауспуха; в движение се спъва...


Bilbo

Recommended Posts

Заслужава ли си за 30на лева колкото струва нова верига да направиш цялото разглобяване и сглобяване, което си отнема половин ден ако имаш опит и повече иначе, без да смениш веригата с нова? Аз не бих се занимавал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Bilbo

    17

  • Viktor_

    11

  • PV

    7

  • Penaowner

    5

Най-много писали в темата

Ами аз като сменях моята сложих оригинална купувана от дядо ми доста отдавна и въпреки това след по-малко от 10 000км не е толкова стегната както при слагането, но предполагам, че е нормално. Все пак по-добре нова отколкото никак. Аз не бих се замислял толко дали са ментета - не виждам какво може да не им е читаво като е нещо елементарно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет! Кратки новини... :)

 

Вчера правихме малко опити пак. Колата хич нещя да запали, докато не й сложихме старите свещи. А те пак са Бош, само по-стария модел (не с итриев електрод) и без резистор. Ама че работа... :roll:

 

Веднъж запалила, отново започна да прави магарии. На смукач не гърми, държи ~2000 оборота, със средно отклонение ~200 оборота. Това май не е особено стабилно. Всъщност, въобще не успях да хвана надеждно отчитане по ВВ кабел на първи цилиндър, и се наложи да меря по клема 1 на бобината.

 

Тук май е момента да вмъкна, че взех нови ВВ кабели Тесла, нова дистрибуторна капачка, и дори нов капак на карбуратора (за последното още се чудя дали постъпих разумно, ама нейсе).

 

Връщайки се на тестовете, при сваляне на смукача, отново започва познатата много нестабилна работа, която обикновено завършва с гърмеж и пламък от ауспуха и двигателя угасва. По тази причина успях да пробвам стробоскопа само на смукач, т.е. при въпросните ~2000 оборота.

 

Беше ми доста напрегнато, така че наблюденията ми вероятно не са особено точни. Общо взето, белегът играе с около +-5 градуса, но на моменти изведнъж "скача" (еднократно) назад с още 5-10 градуса. Не успях да преценя дали това се дължи на някакви проблеми, или е просто следствие на нестабилните обороти. Все пак май не е нормално, защото центробежния регулатор изглеждаше да работи според очакванията, давайки около 15 градуса допълнителен аванс при въпросните ~2000 оборота (вакуумния засега не съм го включвал в играта). Но, пак повтарям, бях уморен и напрегнат, и може би малко преувеличавам нестабилността на белега.

 

В крайна сметка, днес сутринта решихме да направим един доста наивен опит, а именно: от отверстието на делкото да "опитаме" веригата за стегнатост. Без да имам никаква база за сравнение, можах само да установя, че веригата наистина поддава малко (може би около 1/2 сантиметра) между двете колела, но при опита да въртя единия вал, при заклинен друг, не можах да установя някакъв забележим луфт. Честно казано, не знам въобще дали могат да се правят каквите и да е изводи от тези наблюдения.

 

Както и да е, следващата стъпка беше да се проверят всички електрически връзки по веригата от акумулатора и алтернатора до бобината, през шалтера на стартера, контактния ключ, и бушоните. Шалтера и ключа обаче явно решиха, че сега е момента и те да се направят на интересни, и ни утрепаха остатъка от деня. Първия си имаше проблем още от едно време, та се наложи да го разглобяваме. А пък ключа се оказа много несериозен, и направо е чудно как досега не ни е оставял на пътя с разхлопаната си керамична плочка. Сега и двете са оправени (надявам се), така че утре най-сетне ще може да направим нов тест.

 

В плана за утре също влиза промиване на резервоара и съответно смяна на "щатния" бензин с Лукойлски 92. За целта има приготвени две шишета спирт, който можеше да бъде използван и по-целесъобразно, ама науката иска жертви, както казват. :mrgreen: Е, всъщност спирта е син, пък не съм отчаян още чак толкова. :lol:

 

За момента най-дразнещия ме въпрос е има ли смисъл да си играя със смяна на веригата (щото ако ще се сменя, смятам аз да си го правя; на шефа ми навремето майстора забравил да му сложи маслообиращата плочка, та... абе ясно ви е ;)). От една страна, някои смятат, че това е напълно възможно да е причина за проблемите или дори са напълно сигурни в това. Други пък (примерно Хорст Илинг също пише това в книгата си) казват, че разтеглянето на веригата не влияе (съществено) върху газоразпределението (запалването, хайде, мога да го компенсирам, ама клапаните няма как)... Мда, ако утре колата пак се държи лошо, май ще има брейнсторминг. :?

 

Пропуснах май да спомена, че премерихме налягането в цилиндрите, та поне там да видим има ли поводи за безпокойство. По реда на цилиндрите, резултатите бяха: 11.00, 11.50, 11.25, 11.25 атмосфери. Май поне тук имаше малък повод за хубави чувства. ;)

 

Новините май не излязоха толкова кратки, но се надявам поне да не са били (твърде) скучни. :)

 

Edit: Малка корекция -- резултатите за налягането бяха в МПа (1.100, 1.150, 1.125, 1.125), така че в атмосфери са малко по-ниски от цитираните от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Господин Илинг е написал вярно в нашата "Библия" неможе да оказва чак такова голямо влияние. Проблемът е някъде другаде ама къде ли. Ако ти се занимава смени веригата поне ще знаеш че ти е нова. Незнам дали нещата са сравними но да ти кажа на един авер с лада(там има начин да се стяга въпросната верига) така му се беше разхлопала че се чудя как не стана някоя беля. И с ужасно разхлопана верига мина към 10тина километра но такива гърмежи и проблеми от естеството което описваш нямаше. Много ми е интересно какво ли ще излезе накрая. Дано по бързо разгадаеш мистерията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Де да са само новите вериги......Имаше ментета още от едно време! :x

Докато бях с оригиналния мотор на два пъти купувах верига и ме изкарваше по има-няма 10-на хиляди.....На края ми писна и се оказа, че веригата на ВАЗ е със същата стъпка. Взех една ама наистина оригинална и от нея направих две за Шкода, че и парче остана. И така си реших проблема. Лошото е, че сега и за ВАЗ са ментетаааааа! Мамка им на всички дето продават боклуци!!! :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има право като че ли Дончо, веригата колкото и да е разтеглена, чак такива мизерии не може да прави. Все пак сравни с някоя друга Шкода около тебе какъв е нормалния луфт на делкото. За мен проблема е някъде другаде в горивната система/карбуратора и или запалителната система - това за свещите, дето го каза, сигурно говори нещо.

scorost, много си прав за частите - и преди, и сега иза страшно много ментета, особено през последните 4-5 години. Затова аз от 7-8 години не хвърлям нито една оригинална част, свалена от колата - всичко пазя, защото новозакупената част по правило изкарва 2-3 пъти по-малко от оригиналната в колата. При мен изключение правят като че ли само амортесьорите, които купих през 1998-99 г от последните запаси на Еуратек за 120. Да чукна на дърво, веригата ми е сменяна през 1995 г, досега не съм усетил голям луфт да има. Късмет явно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече ти писах относно веригата - не е възможно да води до подобен проблем колкото и да е разтегната. Кажи на колко км е двигателя и знаеш ли да е сменяна някога. При разтеглена верига действително запалването мърда с между 5 и 10гр., но в това отклонение има известна вина и приводът на делкото и самото делко. Със стробоскоп за да се направи центровка трябва оборотите да са стабилини на празен ход и да са ~800 +-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще добавя, че преди година се установи че веригата ми е оригиналната, когато симо я свали, беше толкова разтегната че чукаше по капака като 1.9Д, но единствения проблем беше мудноста на колата и то главна в ниски обороти

иначе стабилна работа и безпроблемно палене

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги, колеги... Иде ми да си посипя главата с пепел... Или може би нечия друга......

 

Проблемът накрая беше решен. И причината се оказа... КОНДЕНЗАТОРЪТ!!!

 

Същия този кондензатор, който беше два пъти сменян с нов. Просто не знам какво да кажа, но май и няма особен смисъл. Добре че познатия майстор, дето реших накрая да се консултирам с него, имал навремето точно такива проблеми, когато кондензаторите даже с шепи ги хвърлял.

 

Е, в крайна сметка, хубавото е, че поне покрай другото понаучих доста неща за шкодичката (че даже взех да чета един учебник по ДВГ), и че си имам чисто новички бобина, делко, и карбуратор (и трите чешки; карбуратора даже от соцзапасите).

 

Между другото, говорейки за бобини и кондензатори, майстора ме посъветва също винаги да си нося резервни (и проверени предварително) такива, даже приготвени за бързо превключване: очевидно си беше изпатил не по-малко от мен.

 

Ами това е засега от мен накратко. Ако се сетя за още подробности, ще пиша отново. Поздрави на всички, и... Помнете: малките камъчета обръщат каруцата. ;)

 

Лъчезар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колеги... Иде ми да си посипя главата с пепел... Или може би нечия друга......

 

Проблемът накрая беше решен. И причината се оказа... КОНДЕНЗАТОРЪТ!!!

 

Същия този кондензатор, който беше два пъти сменян с нов. Просто не знам какво да кажа, но май и няма особен смисъл. Добре че познатия майстор, дето реших накрая да се консултирам с него, имал навремето точно такива проблеми, когато кондензаторите даже с шепи ги хвърлял.

 

Е, в крайна сметка, хубавото е, че поне покрай другото понаучих доста неща за шкодичката (че даже взех да чета един учебник по ДВГ), и че си имам чисто новички бобина, делко, и карбуратор (и трите чешки; карбуратора даже от соцзапасите).

 

Между другото, говорейки за бобини и кондензатори, майстора ме посъветва също винаги да си нося резервни (и проверени предварително) такива, даже приготвени за бързо превключване: очевидно си беше изпатил не по-малко от мен.

 

Ами това е засега от мен накратко. Ако се сетя за още подробности, ще пиша отново. Поздрави на всички, и... Помнете: малките камъчета обръщат каруцата. ;)

 

Лъчезар

 

Първо - честито, че си оправил колата!

А за частите - няма да те кажа като съм на дълъг път каква чанта с части си нося :lol::lol::lol: !Имам си делко, водна и бензинова помпа,2 реле-регулатора и куп дребни чарколяци.Аверчетата ме скъсват от ебавки, ама аз си знам,че трудно ще остана на пътя 8) .Така че, носи и ти, особено на дълъг път ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега. Оттук нататък единствения ти проблем да е ,че ти свършва бензина/газта и само приятни емоции да изживяваш с колата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо - честито, че си оправил колата!

А за частите - няма да те кажа като съм на дълъг път каква чанта с части си нося :lol::lol::lol: !Имам си делко, водна и бензинова помпа,2 реле-регулатора и куп дребни чарколяци.Аверчетата ме скъсват от ебавки, ама аз си знам,че трудно ще остана на пътя 8) .Така че, носи и ти, особено на дълъг път ;) .

 

Благодаря! :D

 

Това е добър съвет наистина. Треската по оправянето беше точно защото родителите ми ще ходят на море с колата, а на такъв път частите действително могат да бъдат разликата между нещастното чакане на някаква пътна помощ (със съответната многоцифрена сметка) и прибиране, пък дори и криво-ляво.

 

Всъщност аз вече имам едно съвсем конкретно нещо предвид: бендикса взе да ми прави номера и просто усещам как някой ден изненадващо ще ме остави някъде, и ако нямам под ръка резервен...

 

Пък който се ебава... Ами, ако перефразирам добре известната приказка: който се ебава последен, се ебава най-добре. :lol:;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

":3uxgum64]Честито колега. Оттук нататък единствения ти проблем да е ,че ти свършва бензина/газта и само приятни емоции да изживяваш с колата :)

 

Благодаря сърдечно! Ех, сега една от фасонките на мигачите направо ми се разпадна (от ръжда) в ръцете, ама наистина: дай Боже на всички такива да са ни проблемите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,това поне знаеш как ще оправи :lol: Но не се отчайвай, така е със старите коли - все има какво да се ремонтира ;)

Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, такъв е живота - и аз нося купчина части с мен, включително и 10 години едно кондензаторче, но никога не ми потрябва. Сега си имам 2 кондензаторчета и електронно запалване. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старите коли са като старите приятел(к)и. Може и ръждата да почне да ги гризе, но пък ги познаваш по-добре и от себе си понякога. Е, може и да се позагледаш по някоя млада девойка понякога (на четири колела, де ;)), но то е по-скоро за да си дадеш сметка, че трудно можеш да замениш близостта и доверието.

 

И понеже днес ми върви на разни поговорки: една стара кола (може и да) е по-ценна от сто нови. :D;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

една стара кола (може и да) е по-ценна от сто нови. :D;)
Аз бих добавил: "особено ако в нея е минал живота на 3 поколения!" ;) .Поне в моя случай е така :) .
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова се оплаквам от малък багажник. Имам гидори кутия с инструменти почти всякакви доскоро с мен беше скобата за сваляне на задните барабани и какво ли още не. Но така съм подготвен за почти всякакви ситуации на пътя. Честито за диагностицираното и отстраняването на дерта колега. Мен специално тази тема доста ме вълнуваше и съм се чудил доста откъде може да ти е дерта. Отсега нататък много безавариини километри

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко, че не можахме да помогнем по-качествено, но за съжаление тия симптоми са едни и същи и за горивна уредба и за запалителната уредба, така че проверките са много докато се елимира едното. А понякога се случват дв-три и повече неща да правят проблем и в двете уредби и там вече става мазаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моралната подкрепа съвсем не е с по-малко значение, а пък и да се дава съвет без да познаваш горе-долу возилото, или поне да си го видял (и чул) е МНОГО трудно, да не кажа невъзможно.

 

Освен това, аз бях внесъл (несъзнателно) заблуда с това, че кондензатора беше сменен с нов. Затова и не обърнах никакво внимание на бележката на онзи "Гост" от първата страница, да го проверя. Даже, спомням си, казах си: "Виж сега как не е прочел какво съм писал..." Ирония... :lol:

 

Това ми беше също в главата като споменах, че пепелта може би трябва да я изсипя върху нечия чужда глава, а именно: тая на производителя на зловредните кондензатори. Затова сега съм си купил два стари Тесла, от тия дето са за предния модел делко: само с една жичка. Ще им припоя останалите неща и ще знам, че тях поне не трябва (надявам се) да ги мисля.

 

А като цяло, наистина не съжалявам. Научих много неща, припомних си други, допълних с още малко уменията си... Въобще, човек се учи от проблемите. Ако ги няма, така и ще си остане ненаучен. Но пък за да има сили да продължава борбата, много важно е да има кураж. За това (най-малкото) дължа на всички ви искрената си благодарност. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше сложил направо електронно запалване както ти казах още в началото, щеше веднъж завинаги да спреш да се занимаваш с кондензатори! Какъв е смисъла да си накупиш резервни - за същите пари щеше да си си взел едно електронно запалване. Както и да е. Аз изобщо не съм привърженик на носенето на един куп боклуци за резерва в колата - нося единствено една кутия с инструменти и то не кой-знае колко. Това с носеното на резервни бубини, делка и прочие глупости винаги ми е било адски смешно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вики, всеки сам решава кво да носи разбира се, но защо да е смешно? Това, което носиш като резервни части може да ти помогне много на път. Я си представи да закъсаш на 400 км от София, на 50 км от най-близкото село и в събота вечерта например. Аз само вендъж ми се налагало на път да ремонтирам принудително, но бях доволен, че поне бобина си нося, което ми помогна да диагностицирам повредата. Ами като ми изгоря окончателно тая бобина преди два месеца ако нямах в себе си резервна трябваше да търся да купувам първо някаква, а така направо си я смених и готово.

За електронното подкрепям идеята - мисля, че наистина е по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.