Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[РЕШЕН] 120L: пламък от ауспуха; в движение се спъва...


Bilbo

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Това е първото ми съобщение в този форум; надявам се да ме извините, че е свързано с проблем, но това май е неизбежно при възрастта на (някои от) автомобилите ни. Надявам се също да не е прекалено отегчително, щото за дълго, си е дълго. ;) Към края все пак съм направил кратко обобщение на проблемите (в bold), другото е по-скоро фонова информация и подробности.

 

Става дума за 120L '86 г., на ~ 75 000 км. До сега не е имала сериозни проблеми с двигателя. Маслото (и филтрите) са сменят всяка година, при все че, както си личи по километрите, колата се кара сравнително рядко. За последно обаче, признавам, беше регулирана преди 10 години, но пък оттогава не е и давала поводи за оплакване. Впрочем, по-добре да пристъпя към самия проблем...

 

И така, доскоро колата си вървеше задоволително, с разход към 10 на градско и около 7 извън града. Един ден обаче, на връщане от провинцията, започнаха да се чуват съвсем ясни детонации от двигателя когато се отпусне рязко педала на газта. Предполагам, че са били в изпускателния колектор, макар че не мога да твърдя със сигурност. Освен това, появи се и един друг проблем, който впрочем съм наблюдавал и преди: на топъл двигател, при спиране (особено по-рязко) двигателя гасне; след това пали, но поддържа доста ниски обороти.

 

Първоначално реших, че проблемът може просто да е в бензина (Шел 92), който така или иначе не беше много в резервоара. Налях на следващото зареждане V-Power 95 (не че съм прехласнат по Шел, но просто бях свикнал да зареждам там), обаче положителен ефект нямаше. Колата даже продължи да се влошава: вече гаснеше не само при спиране, ами винаги щом отпуснеш газта и изключиш от скорост (единственото временно решение беше да се кара постоянно на смукач). Освен това и мощността и пъргавината спаднаха.

 

В крайна сметка с баща ми се заехме да направим това, което и без друго отдавна чакаше: свалихме карбуратора, измихме го добре с кореселин, продухахме всички жигльори и каналчета, проверихме мембраните на втората степен и на ускорителната помпа, смазахме всички лостови системи, сменихме гарнитурите. Последваха клапаните, чиито хлабини не бяха проверявани от поне 10 години: за щастие бяха почти точни, само на някои хлабиномера влизаше трудно, така че ги охлабих леко. Делкото се сдоби с нов палец и ЧН (на което естествено му бяха регулирани контактите), момента на запалването го нагласих на -5 градуса с пробната лампа (но за това колко е било точно виж по-долу). Капак на всичко бяха новите свещи Bosch WR7BC+ (мисля, че не бъркам модела), на които обаче реших да не пипам разстоянието между електродите, въпреки че може би трябваше да го намаля от 0.8 на 0.7 (нямам телен хлабиномер, пък казват че с плосък не ставало точно).

 

Крайния ефект от всичко това беше поразителен: на другия ден колата беше дори по-добре от "като нова". Такова удоволствие от карането не бях изпитвал отдавна: много пъргава, чувствителна към педала на газта; с две думи, изключителна динамика. Обаче хубавото не трае дълго. След малко каране в рамките на една седмица, реших да зарежа Шел (най-вече четейки форума) и да мина на ОМВ. За да изгоря остатъка от стария бензин, се "поразходих" по магистралата от София до Костенец и обратно: колата си вървеше отлично. На връщане, при вече съвсем празен резервоар (чак ме хвана страх, че ще се наложи да я бутам), сипах от ОМВ-то на разклона за летището 95 догоре, и доволен се отправих към вкъщи. На следващия ден тръгваме с баща ми към Метро. На отиване кара той, за да види какъв "звяр" е станала колата. Общо взето добре вървя, макар и не впечатляващо. Изненадата обаче беше на връщане.

 

След като просто кротко си беше стояла колата два часа на паркинга, като потеглихме обратно започнаха сериозните проблеми. Натискаш педала на газта: за около секунда няма никакъв ефект, след това изведнъж подръпне, но току почне да се "спъва". Натискаш още педала, но ефектът си е все същия: първо няма реакция, после изведнъж дръпва и веднага пак започва да се "спъва". Ефектът общо взето е като да теглиш някого на въже и то постоянно да се опъва на тласъци. Как да е може да се кара, но мощността е просто жалка, а придърпването изчезва само ако отпуснеш педала на газта почти докрай. Натиснеш ли го малко повече, и историята с "давенето" се започва отново. Освен това на празен ход пак проявяваше тенденция да гасне.

 

Като елиминирахме бензина като възможна причина (все пак три вида бензини бяха се сменили напоследък), решихме, че явно ще е или запалителната система, или горивната. Без да сме правили точни измервания на налягания и т.н., бензиновата помпа, игления клапан, филтрите и поплавъка си изглеждаха добре. Жигльорите, както вече писах, ги бяхме чистили, така че не изглеждаше възможно и те да са причина (а ги вадихме един по един, така че не може и да са били объркани). Втората степен пак малко заяждаше, така че я смазахме допълнително: без ефект. Накрая дори разбърникахме винтовете за сместа на празен ход, което може би не трябваше да правим, защото нямаше причина да са се разместили, но така или иначе и от това нямаше резултат.

 

В запалителната система също не намерихме нещо особено подозрително, поне на първи оглед. ЧН си изглеждаше добре, замасяващите кабели по делкото също, високоволтовите са на година, година и нещо, капачката също не изглежда да има проблеми. Свещите, които впрочем след онова каране по магистралата си имаха онзи приятен кафеникав прашец по тях, сега бяха (очаквано донякъде) силно опушени. В крайна сметка сменихме бобината и кондензатора за всеки случай, пробвахме и с друга капачка на делкото и ВВ кабели, но без успех.

 

Поведението на колата на място, впрочем, е още по-стряскащо, поне за мен. Често, при подаване на газ, в изпускателния колектор стават експлозии, и на няколко пъти дори изкочи пламък от ауспуха (поради което сега кварталните деца, котки и други такива обитатели ходят постоянно стресирани, предполагам). Опитите да се промени сместа чрез винтовете на карбуратора, или да се експериментира с момента на запалване нямаха почти никакъв ефект (най-много колата преставаше въобще да пали или гаснеше моментално).

 

Покрай тези експерименти установих само, че делкото има луфт в оста си, който отговаря на малко над 10 градуса по коляновия вал. Това, естествено, прави центровката доста условна, но според разни познати, само по себе си това не може да е причина за проблемите, които ви описах. Така или иначе сега се занимавам с оправянето на делкото (или пък, мисля си направо да го сменя с нещо по читаво, ама явно ще трябва да почета повече по въпроса), но се притеснявам, че и след това проблемите няма да изчезнат. Между другото, при разглобяването му се видя, че поне привидно центробежния регулатор си е наред (пружинки, тежести и т.н.), вакуумния вероятно също (в смисъл, че не изпуска отнякъде).

 

Вече започнах да се замислям може ли проблемите да се дължат на сегменти, клапани и други такива работи. Така или иначе ще е полезно да премеря за неплътности в цилиндрите, които явно вече си ги има, щото от гърловината за наливане на масло си подухва значително, но все пак се надявам да не се окаже нещо толкова сериозно. До момента само пробвах описания в книжката на Haynes опит: вадих последователно кабелите от всеки от цилиндрите, но при всеки един се забелязваше как двигателя започва да работи по-неравномерно, т.е. не изглежда проблемът да е локализиран в един само от тях. Качеството на искрата не можах да преценя, защото нямам база за сравнение. Мога само да кажа, че не беше синя, ами бяла, и някак тъничка. Но дали това е нормално, не знам.

 

И така, да обобщя:

1) на място, при подаване на газ, в изпускателния колектор се чуват ясно експлозии, придружени понякога с изхвърляне на пламък от ауспуха;

2) в движение колата има много голям спад в мощността; при натискане на педала на газта, реакцията е мудна, бавна, колата ту придърпва, ту се "спъва" (буквално както като теглите някого, и въжето се опъне изведнъж); работи горе-долу добре само когато дроселовите клапи са притворени; при спиране, добре загрелия двигател често гасне.

3) всичко това се случва при почистен карбуратор, с (видимо) изправна бензинова помпа, с нова запалителна бобина, палец, ЧН и свещи; смяна на ВВ кабели и дистрибуторна капачка не изглежда да оказва въздействие, също както и опити с винтовете на карбуратора и момента на запалване (който обаче, както казах, може в момента да се нагласи с точност само до +-5 градуса).

 

Ще бъда много благодарен за всякакви мнения, препоръки, или дори направо критики (признавам, че макар и не съвсем смотан в ръцете, нямам много опит). По принцип ми е ясно, че е най-лесно да я закарам на някой майстор, но:

1) досега колкото майстори са я пипнали, все са си оставяли ръцете (последния и най-трагичен случай беше, когато изядоха резбата на пробката на диференциала, та сега тя се крепи на тефлонова лента);

2) обичам, когато ползвам нещо, да го знам как работи, и съответно когато е възможно да си го ремонтирам сам (защото всъщност само така и мога да си го познавам); и

3) разбира се, много си обичам колата (с нея сме имали какви ли не приключения, като примерно селски път със сняг до над коленете и то по мръкнало, и никога не ме е изоставяла), затова не мога лесно да я поверя в чужди ръце.

 

 

Сърдечни поздрави,

Лъчезар

 

Edit: Дано успях да оправя заглавието, че нещо преди беше се объркало.

 

Edit2: Проблемът е решен. За решението четете тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Bilbo

    17

  • Viktor_

    11

  • PV

    7

  • Penaowner

    5

Най-много писали в темата

Здлавей - пиши от коя част на София си, за да може ако си наблизо направо да ползваш помощ от някой от форума. Ако сиоколо Дружба/Младост свиркай. Аз предполагам по така направеното описание, че имаш проблеми и в запалителната система и в карбуратора, но най-вече второто, което си пипал сам - въпреки че от поста ти си личи, че имаш идея кое как работи понякога стават грешки. Проблема може да се провери дали е в карбуратора като сложиш друг - работещ за проба. Това от опит помага за лесното локализиране на проблема. Абе като цяло трябва да се погледне, че така с писане по форума не е ясно дали ще се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Симптомите, които описваш колега на мен ми се случваха често като карах на бензин от запушена инжекторна тръбичка на карбуратора - човката. Ако караш с бензин само с цедките на бензиновата помпа и на карбуратора, това може да е често явление. При мен се оправи като сложих два допълнителни филтъра за бензин преди и след помпата. Може да се предположи, че си сложил и лош бензин. Мойто мнение за бензина на ОМВ не е особено високо, и не само моето. Почни от най-лесното - налей спирт за горене в резервоара, отвори карбуратора и налей в поплавковата камера пак чист спирт да видиш дали ги прави същите проблеми и виж човката дали не е запушена. Да ти кажа, че след миене на карбуратора с коресилин може да има промяна в оборотите. Може да навиеш и двата винта докрай (да ги затвориш) и да експериментираш с тях малко. Почни от това и пиши после какво се е случило. Или, както казва Белия лебед, някой да мине да ти помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет отново! Благодаря ви за отговорите.

 

Тая вечер, докато с баща ми гледахме как да уплътним луфтовете по делкото, се загледах по-внимателно в ЧН-то, и ми направиха впечатление две неща. Първо, понеже имам зловредния навик, като смазвам, да го правя сякаш е за последно, част от излишното масло е успяло да попадне върху контактите, където май даже се е поизпекло от искрите. Второ, самото ЧН изглежда така сякаш... ами, едно време в часовете по трудово правехме разни не много по-лоши неща... които понякога даже работеха. :mrgreen:

 

Като се порових, намерих си едно старо оригинално Пал ЧН, което въпреки годините си, изглежда доста по-добре. Смятам покрай другите опити да пробвам и с него. Доста забавно ще е, ако масломанията ми се окаже причина (или поне една от тях) за проблемите.

 

PV, инжекторната тръбичка работи, но ще имам предвид това, което казваш за филтрите. Явно ще трябва наистина и още игра с винтовете. Иначе спирт сипвахме в резервоара, но поне след 5 минути кръгчета нямаше ефект, пък после вече стана късно и я оставихме за тая събота и неделя.

 

Така че в събота (и сигурно в неделя също) ще продължавам да дерзая. Живея край Трета градска; ако някой има свободно време и желание, разбира се ще се радвам. Мисля че с тия гърмежи е доста лесно да бъда открит. Ако видите куче да бяга като обезумяло, това от което бяга ще да е моята шкодичка. :lol:

 

beliq_lebed, съжалявам за нета, и ти съчувствам (аз поне едно време така се чувствах, като нямах часовник на ръката си :D). А за ремонта: ще се постарая да не посрамя шкодаджийското съсловие. ;)

 

Благодаря още веднъж. Естествено, ще се радвам да чуя и всякакви други мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж с регулировките дали не е много богата сместа, дали не влиза въздух по пътя на бензина и дали изпреварването на запалването не е прекалено голямо. И имай предвид вероятността, че може да не е само в един възел повредата (карбуратор), а в два или повече. С проверки лека-полека на горивоподаване и заплаване ще откриеш причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност буркам и причината е някоя описана от колегите, но ако ти се занимава провери колата работи ли добре на празаен ход. Ако ли не виж електромагнитният клапан. При мен правеше проблем и симтомите бяха подобни. Бензинов филтър е задължителен за нашите калпави бензиностанции. Според твоите проблеми може да ти е запушена човката на ускорителната помпа. Наи лесното решение да намериш някои и да пробваш с неговият карбуратор как ще се държи колата. Ако беше от Пловдив щях да ти услужа с удоволствие да направим една проба. Успех с откриването на проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз имах що годе същите проблеми... само че тъка и не можах да ги опиша в форума така както си е. Става въпрос за оригинялния 120ков ДВГ. Та проблемите ми бяха буквално същите и след като отворих ДВГто видях пукнатините в буталата. Не разбрах кога са се счупили преди или след, как и кога ама тъка и не разбрах какво и беше. А след ремонта си вървеше перфектно около 500- 1000км :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет отново. Благодаря на всички ви за отговорите!

 

Днес колата трябва да беше доволна, защото й отделихме доста време. Успяхме почти напълно да махнем луфта от делкото (остана малко основно от палеца), сложих и чисто от масло ЧН. Ефект нулев. Последва дълга игра с изпреварването на запалването (както и предния път, само става по-лошо като се отклоним от предписанията) и с винтовете за сместа на празен ход (същата история). Пробвахме от немай къде дори с нивото на бензина в поплавковата камера, но отново с негативен резултат.

 

В крайна сметка общата тенденция за деня беше на непрекъснато влошаване, докато накрая колата дори престана да пали. Опитва се да тръгне, доста необичайно "кашля" и "пуфти", и ако все пак запали, при подаване на повече газ обикновено "гръмва" с добре познатия пламък от ауспуха. Цялото това поведение, както и факта, че въпросната негативна тенденция доби съвсем ясно изражение след последното зареждане с гориво, ни наведоха на мисълта, че може все пак бензинът да е в основата на нещата (наред с другите възможни проблеми).

 

Така че утре ще пробваме с друг бензин, с надежда това най-после да промени поведението на колата. Междувременно, свалихме отново карбуратора, и го подлагаме на още по-сериозно миене, след което ще има и щателен преглед. Ще имам предвид отново и нещата, за които сте писали. Имайки предвид казаното от Калоян, измерване на налягането в цилиндрите явно също няма да е излишно (в тази връзка, Калояне, ти мерил ли го беше преди да разглобиш двигателя?). Основание за него ми дава и това, че свещите изглеждат леко омаслени, освен зацапани с обичайните сажди и бензин.

 

Въобще, борбата продължава. Благодаря ви още веднъж за съветите и пожеланията. Утре ще пиша отново. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , пробва ли след всичките тез опити да смениш свещи и кабели ... като нищо някоя свещ или кабел неработят , неработят , па туко прескочи някоя заблудена искра та взриви парите в гърнето ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че ако не целия, то по-голямата част от проблема идва от свещите. Смени ги и четирите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при мен станаха няколко неща на куп. Първо свещите ми не работеха на средни и високи обороти (смених ги, оправиха се) Компресията преди ремонта беше 6, 3, 5, 7 след смяната на сегментите 7, 4, 5, 8... но и преди ремонта и след ремонта колата вървеше многО. Преди да здаде багажа (предполагам вече се беше счупило буталото) свещите на 2ри и 4ти цилиндър бяха омаслени. Дори преди да запаля да и изчистя работеха известно време после пак отказваха и вся бяха омаслени сериозно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо виж кондензатора дали е ОК. Всъщност няма как да го видиш де смени го, най вероятно е от него проблема.
- Вместо това е по-икономически целесъобразно и по-полезно да си купи и монтира едно електронно запалване за 14лв и да не се занимава с кондензатори.

 

Ех, тоя бензин много ви мъчи, вземете да пробвате на газ бе! Това на майтап де. Пробвай с друг карбуратор - работещ, поне за да разбереш дали това е проблема. Нови кабели за Фаворит /които силно препоръчвам/ са ~16лв. Свещи за бензин BRISK са 8лв.! Огледай и дистрибуторната капачка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пламък от ауспуха значи запалване при отворени изпускателни клапани (коригирайте ме ако не съм прав)

А това пък значи или кофти момент на запалване или кофти газоразпределение,

Не че се сещам от какво може да е, ама така звучи

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, а да не би някой да е объркал реда на запалване ? Това проверено ли е ? Белезите на коляновия вал и на блока трябва да съвпадат, клапаните на първи цилиндър да са затворени - по това можеш да се ориентираш дали е зацепено правилно делкото. При това положение гледаш накъде сочи палеца на делкото, този електрод на капачката на делкото трябва да е свързан със свещта на първи цилиндър, после по посока на часовниковата стрелка следват трети, четвърти и накрая втори. Малко мъгляво го обясних, но се надявам разбираемо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, колеги! Извинявам се, че толкова време не писах: в неделя вечерта бях капнал от умора, а от понеделник ме подхвана сериозно работата. :(

 

Накратко да обясня дотук. С 92 от Лукойл колата работи малко по-добре. Най-вече пали, нещо което се оказа доста трудно с ОМВийския 95. Случайно, поради моя грешка, установихме че при 15 градуса аванс двигателя работи по-стабилно и без експлозии в колектора. Това, както и другите наблюдавани явления, ме наведоха (както и Lazy обобщава) на мисълта за проблеми с точността на газоразпределението и запалването, и в частност: за състоянието на ангренажната верига. Днес един доста опитен съсед, наблюдавайки колата, също потвърди че вероятно е доста разтегната.

 

В крайна сметка, за да не блуждая без опорни точки, и понеже нали съм ентусиаст, си намерих компресомер и стробоскоп. Компресомера не вярвам да покаже нещо пряко свързано с настоящите ми проблеми, но на стробоскопа разчитам да преценя състоянието на веригата (при положение, че делкото е вече стегнато). Мисля, не бъркам, че ако прекалено много "бяга" белега, ще трябва да се ляга под колата за повечко време. Друг е въпросът, дали само това може да е причина за неприятностите. :?

 

За подреждането на кабелите: много хора ме питат наистина, не съм ли го сбъркал, но десетки пъти съм го проверявал (знам, че стават и такива елементарни грешки все пак). Вече и на сън да ме бутнат, 1-3-4-2 ще го рецитирам уверено, пък и поредните номера по реда на запалване са си отляти на цилиндровата глава. Между другото, и във връзка с ангренажната верига, понеже имаше съмнения за прескочен(и) зъб(и), проверих много внимателно положението на клапаните и на палеца спрямо коляновия вал.

 

Това, което установих, е че при "колебаене" на клапаните (т.е. затваря изпускателния и в този момент отваря всмукателния) на 4-ти цилиндър (т.е. 1-ви е в ГМТ), белегът на шайбата на коляновия вал е точно на 0 градуса, и палецът, съответно, сочи към отметката на делкото (същото, естествено, се получава и за обратната комбинация от цилиндри). Не знам прескачане на един зъб дали бих могъл да го забележа на око, но все пак ми се струва, че синхронизацията е доста точна.

 

За свещите: попаднах на един хубав онлайн каталог на Бош, който сигурно знаете и вие (от форума на ЕМК-33). Там видях че свещите ми са точния модел, но пише изрично междуконтактното разстояние да се намали от 0.8 на 0.6. Направих го днес, макар че засега няма ефект. Впрочем днес също си поправих и грешката от предишното регулиране на клапаните, когато бях решил че е по-добре хлабиномера да минава свободно, та да не рискувам с недобре затварящи клапани. Сега го направих както е по-книга, пластината да минава плътно, защото си дадох сметка, че иначе, макар и с малко, променям градусите на отваряне и затваряне.

 

В тази връзка да отворя една скоба. Ще се поразтърся за тази информация из мрежата, но все пак: как да определя коя точно модификация е колата ми? За 74n.12(0) е ясно (мисля), но дали "n" е 2 или 4, не знам как да разбера. Всъщност, конкретно в случая колебанието ми е заради хлабината на всмукателните клапани. Направил съм я 0.15, но не знам дали на по-късните изпълнения не са я увеличили на 0.20, както е на 120LS (това май е 74n.12X, поне в книжката на Haynes). Ако не се лъжа, за модификацията Хашек беше писал нещо във форума, но дори с търсачката не можах да го намеря. Моля ви, не се сърдете, ако дори има и тема за това: като нищо може да съм я проспал. :(

 

Та, да продължа. ВВ кабелите уж са сравнително нови, на 3 години, но май ще купя още едни, тъкмо да се намират и резервни (ще имам предвид фаворитовите, благодаря). За разстоянието на свещите вече писах. Някак не ми се купува още един комплект, пък и нали уж тези са Бош (купих ги от Практикер, затова предполагам, че не са менте). Карбуратор, за съжаление, няма откъде да взема. Остава ми да се надявам, че не е в него проблема. Поне доколкото се простират познанията ми, изглежда че работи задоволително и едва ли е основната причина за проблемите. Освен това, мисля че запалването на сместа в изпускателния колектор не може да се обясни (само) с повреден карбуратор.

 

Кондензатора е нов, обаче тук е мястото за едно друго съмнение, което днес обсъдихме с баща ми. Никак не съм уверен доколко добре е закрепен замасяващия кабел на двигателя. Донякъде това важи и за бобината, но там поне го превъртах, за да се изчисти. Мисля, че не бъркам, ако кажа че лоша маса на двигателя може да причини сериозни проблеми със запалването, и то точно от такъв доста несистематичен характер. Въобще, утре смятам сериозно да премеря всички маси (иначе плюсовете към бобината вече съм ги проверявал). Не че се надявам на панацея (защото все пак искра има на свещите, както вече писах преди), но поне да елиминирам още един от потенциално проблемните фактори.

 

А, да, освен това ще трябва и нов акумулатор. Нашия е вече на 4 години, и след зареждане най-много две минути въртене да издържи. Няма да се учудя и искрата да е по-слаба заради това, нищо че бобината има вариатор. Даже никак няма да се учудя. Оф, абе сложна работа е това колата, ама пък иначе нямаше да е интересна. :lol:

 

Е, мисля за днес стига толкова. Сърдечно ви благодаря още веднъж за полезните съвети, както и по принцип за подкрепата! Ако нещо съм пропуснал, ще пиша утре (дано само се измъкна по-навреме от работа). ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P.S. А за делкото, наистина си мисля за някакви промени; виждам, че това въобще е доста популярна тема във форума. От друга страна пък, със стробоскопа (а той мери също и ъгъл на затваряне на ЧНто, например) може би ще мога да постигна добри резултати и с оригиналното.

 

Малко офтопик, но като се зачетох напоследък за новите технологии в автомобилостроенето, и по специално при двигателите, бях изумен доколко остарели са всъщност всички тези механични, пневматични, и прочие не-електронни системи за управлениие/настройка. Явно доста време съм пропуснал (то като се замисля, май са си 20 години, щото предишното ми увлечение по тия неща беше когато я купихме колата).

 

Всъщност, би трябвало да съм доволен: за много коли вече явно е напълно възможно голяма част от диагностиката и настройките да се правят на най-обикновен лаптоп. Е, плюс някоя и друга джаджа за интерфейс и/или специален софтуер. Последния поне, обаче, както показва практиката, не е да не се намира (ако човек потърси достатъчно, разбира се). ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P.P.S. Мда, и днес явно ми дойде в повечко работата, та пропуснах още нещо. Освен състоянието на веригата, разчитам на стробоскопа и за преценка на състоянието на центробежния и вакуумния регулатори на аванса. Вакуумния не вярвам да създава сериозни проблеми (най-вече защото той така или иначе има малко въздействие), но за центробежния не мога да съм сигурен, че не са му се разтегнали пружините.

 

Това май донякъде противоречи с наблюдаваните проблеми, понеже те по-скоро са присъщи на късно запалване, а не на ранно (така поне мисля), но пък би могъл да допринася за "несистематичността" им.

 

Е, май е време за сън вече, така че лека нощ на всички! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма много общо с проблемите ти но да знаеш че ако си с 105 хлабините са 0,15/0,20 ако си с 120 хлабините са 0,20/0,20 цитираики в последователност смукателни/изпускателни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дончо за нормална 120ка хлабината на смукателните клапани е 0,15, а за испускателните 0,20. Много малко вероятно е колегата да има по-редкия модел с двигател LS, на който и на двата вида клапани хлабините са по 0,20.

 

Относно някой проблеми и съмнения на колегата Bilbo искам да споделя:

1) Веригата не е възможно да прескочи зъб - това са някакви митове и то по-скоро приложими при колите с ремък. Дори адски разтегната верига не влияе кой знае колко на правилното газоразпределение а само на запалването, което не пречи колата да работи без споменатите проблеми. Аз смених мойта верига на 150 хил. доста разтегната, но не съм имал никакви проблеми освен играенето на запалването гледано със стробоскоп, както и характерния звук от разтеглена верига.

2) Свещите щом са нови, не ги пипай стига да не са омаслени - тогава лошо. По темата със запалителната система - на око не може да се прецени колко е силна искрата и дали това е достатъчно. Дори за опитен човек е трудно да се направи такава преценка. Понякога при изваден кабел и работещ двигател се виждат яки искри, но колата не работи както трябва като се закачи и проблема се открива, че е бил в дистрибуторната капачка като се сложи нова.

3) Относно акумулатора - дори и нов ще го скапеш с 2 минути въртене, даже и по-малко. Недей да въртиш повече от 8 сек. Шкодата въпреки, че е стар модел трябва да пали от минимално врътване и то от първото. Мойта при все че двигателя и е износен пали на газ дори без проблем от първото врътване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, не, разбира се, че не я въртя по 2 минути, опазил ме Бог. Имах предвид сумарното време при опитите за запалване. :D

 

Това за веригата от една страна ме успокоява (всъщност, аз дори не чувам и никакъв по-необикновен шум от двигателя, който да подсказва разтеглянето й), но от друга ме озадачава още повече относно причината за проблемите...

 

Много ми е любопитно наистина, откъде накрая ще "изскочи заека". Току виж, сменя цялата кола (то не че не се облизвам по разни Фабии, ама това е друга тема ;)), пък накрая се окаже, че проблемът бил в единственото неподменено устройство -- това дето върти волана и натиска педалите. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм, ей сега говорих с шефа си. Той имаше 120-ка по-рано. Каза че имал същите проблеми преди да си смени ангренажната верига, при това още на 50 хил. км... Е, в крайна сметка стробоскопа трябва да покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вариант само с начукване на веригата - вадиш я и взимаш 2 чука или чук и наковалня и почваш да биеш по самите нитове. Те се удебеляват малко и по този начин се събира малко веригата. Естествено не е като нова, но казват, че по този начин изкарва още доста хиляди.

Аз лично я начуках мойта веднъж и досега съм и врътнал повече от 15хил.км след операцията и няма грижи, стегната си седи.

 

Другото, което се сещам са бушоните - сигурно си ги проверил, но виж дали самите им гнезда не са корозирали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.