Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

ЛУФТ


SKODA 105 RS

Recommended Posts

Проблемът ми е следния. Сменил съм лагерите и накрайниците на предницата, обаче при преминаване през неравности отново се чува гаден лопащ шум. След подробен оглед днес установих, че при по-силно разклащане на коя да е от двете предни гуми напред-назад, спрямо мен се усеща едно чукане. Та въпроса ми е дали някой може да ми каже на какво се дължи това и какво е решението на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами мисля се,че може да са втулки или започващи да се скапват шенкели.Ама нека по-компетентните да си кажат мнението.Отиди в сервиз да ти я видят на стенд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В шарнирния болт на кормилното управление може да има хлабина или по-лошо, да му се е разбила главата - като хванеш кормилната щанга близо до главината и я разклатиш насам-натам ще установиш дали има хлабина. Също така и в шенкела се образува хлабина с времето и той се затяга с гайката отдолу, но там трябва да се внимава да не се пренатегне. Може и друго да е, прегледай всички гайки и болтове по окачването дали са добре затегнати. Ако са втулки то лесно се вижда хлабината като разклатиш носача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ти тропа от много места по предницата. Само на место може да се установи точния източник. колегите са ти казали добре за възможните причини, само да добавя още нещо. Кормилната кутия се износва също и почва да издава звуци при въртене на волана. Това се оправя със смяна на червяка и гайката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амортисьорите са наред, а някой може ли да ми даде по-подробна информация за тези шенкели, защото подозирам, че проблемът ми може би се крие там :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами отиваш на стенд и там ни казват какви са ти проблемите.Аз поне така правя :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега, аз знам, че като ида на сервиз ще ми кажат какъв е проблема, но нали знаеш, че няма да ми дадат пари, а ще ми поискат, а в момента нямам (не че някога имам :Р) та целта ми е да се справя сам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като махнеш колетото и размърдаш диска ако играе напред-назад и нагоре-надолу най-вече диска, значи трябва да се притегне гайката при външния лагер - под капачката за греста в средата на главината. Тук трябва да се внимава - и след притягане диска трябва да се върти абсолютно свободно. Ако това не помогне, като го разклатиш диска ако е от шенкела той ще играе нагоре-надолу по оста си, а може и напред-назад, ако втулките са износени. Това по принцип е малко рядка операция (притягането на шенкелите), но провери, щом имаш желание. В книгата е описано как става притягането на шенкела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за всички мнения. Утре ще се занимая с този проблем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си реших проблема с инвестицията от 50 лв. за смяната на всички възможни тампони втулки и всякакви такива ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Утре предстои голямото сменяне. Сигурно има към 50 чаркалъка, да му се невиди и предница, ама после ще се кефя кат циганче на бяла фафла (в моя случай ШКОДА :mrgreen: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:lol::lol::lol: ,знам ги чарколяците,нали си имам едни такива в ... един кухненски шкаф :lol: .Братчед ми вика,че у нас между солта и сминдуха се търкалят Шкодови части и е прав :lol: .

А сега сериозно - успех утре!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно щото и моята лопа ужасно. Значи викаш към 50 кинта за всичко ами добре е аз си представях че ще е повече ама като се замисля че трябва да сменям и амортисьорите и 4те става вече сериозно. Успех с ремонта дано всичко стане безавариино. Пиши ако си имал някви дертове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това е без лагери (32 лв.) и накрайници (15 лв.) иначе ми излезе точно 50лв. като не съм взимал само болтовете на шенкелите и горните болтове за носачите. Иначе те бяха по 4.50 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото. ще се случи ама някъде юли. Сега трябва спешно да взема 2 амортисьора за отзад щото дори и в наи леката дупка си тръгва накъдето иска дупето на Пена :(:(:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, най-сърдечно ти пожелавам да си закупиш частите и да идеш при майстор да ти ги смени, щото иначе после ще има да псуваш няколко дни, да не казвам седмици. Днес разпиляхме предния мост и резултата беше 3 скъсани болта, 2 износени и още куп проблеми по демонтаж и монтаж на тампони и втулки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да те критикувам искам да ти цитирам една любима част от книжката "Аз ремонтирам Шкода" нашата библия :D:D:D ."Целта на ремонта е да се отсрани повреда която пречи на безупречната работа на автомобила. Преди да започне собственика на автомобила трябва внимателно и самокритично да прецени ще се справи ли сам с ремонта без специализирана помощ." и са абсолютно прави хората. Аз затова за нещо което незная хода при компетентен маистор а понеже си ме знае работи и ми обяснява какво прави с цел да се науча. Успех с ремонта колега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма невъзможен ремонт , но за целта трябват добър набор инструменти и човек да знае какво прави , както каза Дончо ... само с чук и мамата не винаги се получава ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами с ремонта се занимаваме 3ма човека :oops: аз, баща ми и един приятел. Но понеже никой от нас не е ремонтирал Шкода, а и нямам зелената книжка (пуснах я да се сваля) и днес разглобяването беше малко с учебна цел, но общо взето 70 % от работата сме я свършили.Но съветите, които мога да ти дам е да ползваш спреи за ръжда обезателно и ако някой болт не се развива пръскаи смело със спрея и го движи по малко напред-назад, че иначе лошо. Добре че имам познат (стругар) и ми направи нови болтове, че иначе съм за никъде.И няма да е лошо да се мине с преобразувател на ръжда и някаква боя след това. :)

Айде със здраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ставаше само с чук и мамата щях да съм един от наи добрите монтьори в България :lol::lol::lol: . Колега цялата кола ми смърди на WD40 от ремонти на какво ли не. Добре ме подсети за стругар дано не се наложи де. А и не бери грижа и моята Шкодичка е "учебна" кола за мен като механик. Мераклии да помагат винаги се намират лошото че помагат наи вече с бирата :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Дидо нищо лично много си ми ми помагал до момента батка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, за съжаление не мога да ти помогна със стругар. Само за информация мога да ти кажа, че болтовете на малките (горни) носачи се продават по магазините и бяха по 4,50 там, където аз пазарувам.А за големите шпилки на долния носач не знам дали се продават, но там е най-големия зор. Едната гайка сме я отвивали към час и нещо с помоща на всевъзможни средства.Като се почне чукове масла киселини спрейове оксижени и нафта, май само с това пробвахме :)Но просто ако видиш, че нещо се пазари при развиването най-добре напръскай със спрей и изчакай малко и пробвай отново, отколкото да се чудиш къде да търсиш стругар :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нафтата, но от предния ден като се намокрят болтовете и с по-хубави инструменти и малко късмет... Все пак сте се справили, и това не е малко. Хубаво ще е да смениш всичко, за което имаш пари, след като си свалил веднъж предния мост. Без амортесьорите, те се сменят лесно по принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе тези спрейове, за които говорите - имам цяла серия от тях в гаража. Не са лоши, ползвам ги, но според зависи. За яко запекли болтове ползвайте СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ. Тя е с доста по-добър ефект от WD40, WM11 и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.