Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Бихте ли си направили чип тунинг?


Recommended Posts

Аз си позволявам да дам мнение по тоя въпрос като наблюдавал коли със сменен чип и пробвал също. За мен смяната на чипа има смисъл ако са направени други модификации по двигателя, които да дават възможност за реализиране на по-голяма мощност и които не биха се реализирали с фабричните настройки. На коли на познати отзивите за новия чип не са еднозначин. На приятел на Астрата - 2.0 115к.с. ефектът е положителен и е доволен, обаче като цяло астрата е лека и дори и преди смяната вървеше много добре и според мен разликата не е коренна, т.е. не всеки би я усетил. Още повече че тя може да се усети когато колата е в режим на максимално ускорение, когато не се взима под внимание сигнала от ламбда сондата. Ако колата няма редовно да се рака в такива режими не мисля, че има смисъл, т.е. ако от време на време човек би желал повече мощност надали си заслужава. Още повече, че разлика може да се забележи при по-мощни двигатели - примерно на някоя трицилиндрова Фабия 1.2 очевидно е безсмислено, нали?

 

На друг познат на Астрата - 1.6 след смяна на чипа се оказа, че разхода чувствително се е повишил, а разликата във вървенето не е толкова чувствително, така че правете му сметка преди да дадете много пари, за нещо което не с ясен резултат.

 

Това е моето мнение, ако някой не е съгласен нека не правим от мухата слон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой има ли впечатления за дизеловите двигатели? Специално питам за Тойота Авенсис 2.0 Д4Д?

 

Знам, че не е тук мястот да питам за това, но искам да събера възможно най-много мнения по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чипът обикновено върви като допълнителна екстра към тунинг-разпред. валове. Например приятелчето си поръча за Опела разпред. валове CatCams, в кутията намери чип за съответните валове, както и упътвания и доп. информации.

 

В този ред на мисли искам да отбележа, че чипът като отделна "тунинг-единица" по-скоро би нарушил общата хармония в работата на двигателя, отколкото да повиши КПД-то, както някои тунинг фирми казват "ще ти махнем екологиите от чипа и колата много ще тръгне" - екологията е заложена в газоразпределителния механизъм и в инжекторния блок :mrgreen:

 

Ама иначе, купувай си чип, защо не?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чип тунинг,само ако е за малко пари,и при това бих си запазил оригинала,а също да знам кой ми го е правил и какво точно променя в работата на двигателя.....

 

 

пс:ако ще се слага на кола с турбо,определено ще има голяма разлика преди и след чипа;)

 

пс2: имам чип на моята кола :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 800 лв. и повишение на мощността с 11-12 коня според мен не си струва. За тия пари предпочитам на Опела да сменя 1.6 двигателя с 2.0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вики, не виждам логика да се повиши разхода след смяната на чипа. Но както и да е :)

А конкретно по темата - според мен сам по себе си чип тунинга не прави нищо или почти нищо. Редно е, ако се прави, да се смени поне изпускателната система, както и въздушния филтър. Но това при положение, че някой желае да направи нещата както трябва :) По-малко от това си е направо половинчата работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моето мнение е , че се покачва разхода ако се покачи мощноста. логично звучи. тези чипове не са ли по ефтини от 800лв, аз не бих дал толкова пари за чип с неясен смисъл( за бъдещата ми кола)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вики, не виждам логика да се повиши разхода след смяната на чипа. Но както и да е :)

А конкретно по темата - според мен сам по себе си чип тунинга не прави нищо или почти нищо. Редно е, ако се прави, да се смени поне изпускателната система, както и въздушния филтър. Но това при положение, че някой желае да направи нещата както трябва :) По-малко от това си е направо половинчата работа :)

 

логиката да се повиши разхода е че се пипа подаването на гориво....демек налива се повече за да върви повече ;);)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....демек налива се повече за да върви повече ;);)

 

Добре де като се налива повече, това повече като няма от къде да излиза - има ли смисъл. Т.е изпускателните колектори и надолу ако са си същите то това повече няма как да излиза!!! Така дори мисля че и цилиндрите не се продухват добре и става...

Все си мисля че тези чипове трябва да са следствие от нещо правено хардуерно по двигателя!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моето мнение е , че се покачва разхода ако се покачи мощноста. логично звучи. тези чипове не са ли по ефтини от 800лв, аз не бих дал толкова пари за чип с неясен смисъл( за бъдещата ми кола)

 

Те по принцип са по-евтини, ама от тая фирма http://www.digitaltuning.bg ти правят чип-туниннга за 700-800 лв. с гаранция. Или качват нова програма на процесора или ти го сменят с друг и се качва мощността с 11 коня, съответно и въртящия момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според инфо в нета, не съм съгласен, че чипа увеличава разхода. Ето извадки от сайта на Digital tuning, които смятам, че са доста напред с материала:

 

"Какво се постига с чип тунинга - преди всичко оптимална ефективност на двигателя при всякакви режими на работа, което се изразява в:

- увеличаване на мощността, еластичността и максималната скорост на автомобила;

- увеличаване на въртящия момент, което се постига при по-ниски обороти в минута;

- намаляване на консумацията на гориво, вследствие на постигнатите по-високи стойности на въртящия момент на двигателя.

 

Защо оригинално не се предлага от производителя - ...значително по-ниски стойности на вредните емисии в изгорелите газове, отколкото действащите в момента норми на ЕС..."

 

Ето и извадка от Prospeed:

Въпрос: Увеличава ли чип-тунингът разхода на гориво?

Отговор: В повечето случаи разходът на гориво при нормален стил на каране намалява. Ако стилът ви на каране е спортен и педалът на газта се държи винаги натиснат докрай, чип-тунингът може да увеличи средния разход на гориво...Освен това, повечето мощност означава, че не се налага педалът на газта да се натиска толкова много, за да върви колата."

 

С други думи чипа "освобождава" мотора от еко фактори, които го спъват. От друга страна, особенно в началото, след монтажа на чипа, в резултат на малко по-доброто вървене на колата, собственика се кефи и натиска здраво газта. Ами нормално е тогава да похапва повечко гориво. Но както са написали хората - ако стила на каране остане същият - разхода, макар и минимално ще падне, но според мен по-скоро няма да се повиши.

Може и да бъркам някъде. Не претендирам да имам опит с чип-тунинга, но по сайтовете е описано достатъчно ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чипът обикновено върви като допълнителна екстра към тунинг-разпред. валове. Например приятелчето си поръча за Опела разпред. валове CatCams, в кутията намери чип за съответните валове, както и упътвания и доп. информации.

Точно това и смятах да напиша! Въпросът е къде в София може да се извърши такъв тунинг. Например Проспийд и диджиталтунинг едва ли се занимават да сменят разпределителен/разпределителни валове. Идеята на тунинг разпределителният вал е по-бързото отваряне и след това по-бързото затваряне на клапаните, като по такъв начин те са максимално отворени по-дълго време отколкото при обикновенният вал съответно влиза повече въздух, излизат всички изгорели газове и т.н. Това обаче се постига само ако кривата на вала е по-плоска. А това не би ли довело до по-бързото му износване а освен на самият вал и на хидравличните повдигачи! Тоя опел с два разпределителни вала ли беше и каква беше разликата между оригиналните и тунингованите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, даааааааааа... само ми кажете дали да го запоя за сложното тоалетно казанче (пардон, карбуратора) или да си го лепна на предния джам :mrgreen:

 

Майтап, колеги, желая успех на всички, които искат да направят емблемата "още по-крилата"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сложното тоалетно казанче (пардон, карбуратора)

Хахахахаха :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :smt082 :smt082 :smt082 :smt040 :smt040 :smt040 :smt045 :smt045 :smt045 Работят на един и същ принцип

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

izov

Питаш за 2.0д4д на Тойотите, честно казано само хубави неща мога да кажа за тези автомобили. Имам наблюдение върху тях, защото 4-ма от най-добрите ми приятели притежажат такива, а именно Ярис 1.4 D4D 75к.с., другите имат еднакви Короли 2.0 D4D 116к.с. и Авенсис 2.0vvti

На Авенсиса 2.0 Д4Д е същия като на королите, вървят повече от прилично хар4ат много малко.

Ако искаш да питаш нещо конкретно, може да е на лично за да незанимаваме колегите.

Със здраве ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....демек налива се повече за да върви повече ;);)

 

Добре де като се налива повече, това повече като няма от къде да излиза - има ли смисъл. Т.е изпускателните колектори и надолу ако са си същите то това повече няма как да излиза!!! Така дори мисля че и цилиндрите не се продухват добре и става...

Все си мисля че тези чипове трябва да са следствие от нещо правено хардуерно по двигателя!!!

 

всеки двигател има резерв на сток железата...така че те правят точно това истискват максимума от този хардуер

 

Според инфо в нета, не съм съгласен, че чипа увеличава разхода. Ето извадки от сайта на Digital tuning, които смятам, че са доста напред с материала:

 

.

 

знам какво пишат в сайта на дигитал,ама ти казвам от личен опит че харчи повече ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чипът обикновено върви като допълнителна екстра към тунинг-разпред. валове. Например приятелчето си поръча за Опела разпред. валове CatCams, в кутията намери чип за съответните валове, както и упътвания и доп. информации.

Точно това и смятах да напиша! Въпросът е къде в София може да се извърши такъв тунинг. Например Проспийд и диджиталтунинг едва ли се занимават да сменят разпределителен/разпределителни валове. Идеята на тунинг разпределителният вал е по-бързото отваряне и след това по-бързото затваряне на клапаните, като по такъв начин те са максимално отворени по-дълго време отколкото при обикновенният вал съответно влиза повече въздух, излизат всички изгорели газове и т.н. Това обаче се постига само ако кривата на вала е по-плоска. А това не би ли довело до по-бързото му износване а освен на самият вал и на хидравличните повдигачи! Тоя опел с два разпределителни вала ли беше и каква беше разликата между оригиналните и тунингованите!

 

Prospeed се занимават с цялостен тунинг (демек освен чипове могат и валове да ти намерят) ,да знаеш обаче взимат много....други фирми (не знам дали са фирми,ама така им викат) Тсунами,Монстер ,Торнадо и тн....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам едно опасение - те хубаво рекламират разни чуждестранно произведени чипове и настройки на ЕCU-то, ама в чужбина и горивата са доста по-добри от нашите!!!

 

Те хубаво са постигнали някакви резултати с качествено гориво, ама като сложиме от нашия дизел и не се знае какви ще са последиците...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То едва ли има толкова голямо значение горивото>Имам предвид че чипа променя електронно настроиките на колата чрез комютъра.Нашия дизел е с повече количество сяра и затова БГ дилъри привикват автомобилите за смяна на масла и филтри по-рано отколкото в чюжбина-главно заради горивото!Докол;кото за чипа-чип на атмосферен двигател(без турбо) вдига около 10%-а на двигател с турбо вдига около 25-30%-там за инжекциони и карбуратори може да вдигно до към 15%.Ако греша-поправете ме!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В отговор на въпроса - да, бих сменил ECU-то (запазвайки си старото) на мойто шкоде, стига да имах излишни ~1000лв. Но тъй като 1000лв рядко стоят излишни... съмнявам се, че ще го направя. ;)

 

Нека споделя и това което съм успял да разбера по въпроса.

Както вече не веднъж се спомена, всичко което "чип-тунинг"-а прави, е да настрои двигателя в по-оптимизиран режим на работа. И не - не става дума да се минава над пределите на двигателя. Напротив - нещата се докарват до "нормален" режим на работа.

 

А защо още производителя не настройва нещата за "нормален" режим на работа?!?

Ами общо взето, има няколко отговора:

 

1) споменатите екологични изисквания. Не че в "нормален" режим ще се надскочат, просто се прави пре-застраховане за бъдещи такива изисквания. Лично аз смятам, че това е най-неоснователната причина за осакатяването на двигателите... въпреки, че наистина има логика.

 

2) негово величество Акциза :|. Тук вече става дума за малко по-"надарените" автомобили. Акцизната граница при нас е 163кс, над които нещата вече загрубяват ценово. Между другото - със сигурност знам за следната практика в един български официален дистрибутор: предлагат модел който има две разновидности като мощност - не си спомням точните числа, но едното беше около 150кс, другото над 200кс. Съответно се внася почти изцяло само модела от 150кс., като внасят отделно и ECU-та за по-мощният модел. Подменят и - ето ти по-мощния модел (вносителя гарантира, че това е единствената разлика между моделите... и поема без никакви условности и клаузи гаранционната поддръжка на автомобила), който обаче се води като малкия и се спестява солидния акциз. Държа да отбележа, че евентуалния клиент е наясно с тази манипулация... и няма как иначе, тъй като официално му се продава по-малкия модел.

Хитро. И всички са доволни. Клиента - защото кара по-мощния модел, на цена близка до тази на по-маломощния. Вносителя - защото в крайна сметка е продал кола... печалбата е подобна, защото и него не го грее акциза.

 

3) маркетинг. Производителя разработва двигател 130кс (примерно) и почва да си мисли.... "че за какво да го пускам сега тоя двигател? И после да се чудя какво ново да изкарам на пазара.... пак ли ще седна да разработвам нов двигател?? Да бе да! ". И пуска отначало "осакатена" версия 100кс. След 6 месеца, понеже неможе да стои така в застой - пуска малко по-малко осакатената версия "S" (примерно), която вече е с цели 15кс по-мощтна при същата кубатура! Не е зле... пак ще привлече внимание. След още 6 месеца - кулминацията - модела "RS" (пак примерно)! Върха в "новите" (стари) технологии... цели 130 кс при същата кубатура. Уау :smt103! Дали няма да има нови клиенти? ;)

Това е единия вариант... другия е следния - същия този производител си мисли - "а аз вместо да пускам само един модел.... ми че защо да не пусна 2-3-4 модела с различни мощности? Хем народа ще е доволен, че може да избира според порфейла си, хем аз съм на далавера, защото най-осакатения модел ще е с цена според себестойността си, а пък от другите модели ще печеля доста отгоре..."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хубаво си го написал. Но с т.2 нещо не съм съгласен - не ми се вярва един чип да вдигне с повече от 50 коня мощността. Освен това този въпросен вносител, за който пишеш, не съм убеден, че е толкова глупав да си вкара главата в торбата. Няма проблем - ще продаде по-мощния автомобил, като в документите ще е упоменат по-слабия. Ами после - данъци и т.н.? От къде е сигурен този вносител в 100% лоялност от страна на клиента? Странно е.

От друга страна би трябвало двата модела с такава разлика в конете да имат поне минимална разлика в интериора или най-малкото в надписа отзад. Все едно (примерно) Фабия 1.4/16 да е 1:1 еднаква с Фабия РС...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.