Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

монтаж на сервоусилвател и светлодиоден оборотомер


Penaowner

Recommended Posts

искам да споделя малко опит които придобих с монтажа на това устроиство на моята колица която фабрично няма такова нещо. Отново искам да благодаря на Миро за предоставените на символична цена части.Преди да опиша всичко да ви кажа нещата от които ще имате нужда освен конзолата с сервото.

1. Спирачни тръби. Като се сложи сервото оригиналните идват къси. Продават се но за да ви е по лесно и за да са вечни си направете медни по поръчка. Огъват се много по лесно. Тръбата от помпата до разпределителя на предният кръг е 60см, а от помпата до задният 210см.

2. Желателно е смяната на спирачните маркучи. Първо едва ли ще са в цветущо състояние, второ ще помогнете на системата която ще започне да работи на по високо налягане.

3. Смукателен колектор с извод за вакуум (пак благодарности на Хашек), в моргите не са скъпи. След 78год. 105-120 имат извод запушен с гаика но е по лесно да деиствате с готов

4. Маркуч за вакуум. Размера е фи10 продава се на метър. Оригинално го дават 385см но за да ви е по лесно вземете си 400см. 2 френски скоби за него мисля че се подразбират

5. Спирачна течност. Тъкмо ще смените старата чорба в системата

 

Първо трябва да разкачите спирачните тръби от 2те помпи. После маркучите свързащи ги с казанчето с спирачна течност. Самата конзола се държи на 4 шпилки на които гаиките се намират откъм купето. Търсете ги около педалите.Разкачате жиците на стопмашинката и тази за отказ спирачен кръг. След което стигате до този етап:

000825210.jpg

 

Както виждате наляво има изрязана ламарина и дупките са 8. Това е така защото положението на спирачният педал на конзолата с серво в сравнение с оригиналната е различно. Опитваики се да наместя новата спирачният педал опираше в кормилният прът. С изместването надясно благодарение на ножовка и дрелка този проблем отпадна. В момента имам готин мексикански климатик в краката поради дупката вляво. Есента ще го запълня. Ето така изглежда самата конзола и впоследствие поставена намясто:

000825211.jpg

 

000825213.jpg

 

Следва монтаж на двете помпи и връзването на спирачните тръби както и маркучите към казанчето за да се получи това:

000825237.jpg

 

Както се забелязва казанчетата са 2. Така е защото си взех ладови. Каква ми беше целта. Знаете за лампата в таблото за отказал спирачен кръг. Смятам че всеки познаващ добре колата си може да усети ако не му са в ред спирачките. Затова тази машинка е отстраних а кабелите ги вързах към казанчето. Ладовите имат поплавък за ниско ниво на спирачната течност. Сега лампата ще свети ако ми е ниско нивото на спирачната течност което мисля е по добре. Освен това ладовото казанче е по голямо и съответно при обезвъздъшаването беше по лесно. Следва маркуча за вакуума. Поставяте новият колектор и се получава следното:

 

000825254.jpg

 

Оттам до сервото трябва да се прекара маркуча. Махате ламарината покриваща тръбите и го намушквате там. Докато върнете ламарината може да го закрепите с 3-4 свински опашки. Отпред до дупките за спирачните тръби има една тапа. Махате я и оттам си прекарвате маркуча и го връзвате. Следва пълнене на системата и обезвъздушаване. Знам че повечето от вас си имат серво и едва ли ви е интересно но исках да го споделя.

Оборотомера има 3 кабела. Един + хванал съм го от стартерният ключ така си минава през бушон и тръгва само когато колата е на контакт. Минуса кои където си хареса. Последният кабел е наи шибан защото трябва да го хванете от отпред до отзад до кабела които е между делкото и бобината. Моя е закрепен за бобината. Резултатът е следният:

000825256.jpg

 

000825260.jpg

 

незнам какво мислете за този оборотомер мен ме кефи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

готино си го описал,въпреки че имам серво го прочетох с интерес, оборотомера е супер нали върши работа... поздравления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво!Инфото за сервото ми дойде такмо на време.

Оборотомера на мен лично много ми допада. :smt007

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз едно време преди да си сложа оборотомера /моя го взех нов от магазина - оригинален/, бях гледал такъв оборотомер - ако не се лъжа са български и не са лоши обаче тук цената им беше към 30-40лв., което беше близо до цената на оригиналния така че си взех от магазина за Шкода. Ти за колко го взе и продават ли се още такива при вас?

 

Тръбичките за спирачна течност фи 6 ли са и с лещи и нипели за газови инсталации ли ги направи, защото на това ми прилича. Ако е така, то това е доста лесно за правене и би било удачно ако на някой са му се прецакали нипелчетата. А и тръбички за газови и лещи за тях има навсякъде.

 

Някой ако иска да слага серво като колегата да свирка, имам едно. Обяснението е екстра, само искам да добавя, че ако някой ентусиаст тръгне да го прави, трябва да си вземе освен серво и спирачна помпа от кола със серво, защото не са еднакви. Дончо кажи какво е усещането сега със серво. Аз само да те подсетя, че ако някой ден ти се стори, че нямаш серво или е фектът му е по-малък, откачи маркуча за вакум при смукателния колектор, понякога се запушва дупката на щуцера за вакум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

 

Дончо, винаги ми е било приятно да чета темите ти!

 

Поздравления!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всичко си го направил супер, поздравления за оборотомера, като гледам ме кефи.

 

Та имам все пак 2 въпроса. Защо не си сменил маркучите на тея казанчета те и без това са около метър общо, в смисъл 79та година маркучи :? И другото, на око като гледам че оборотомера е същия размер като километража, защо не го бутнеш до него, то от онова светкало кажи речи нищо не ти трябва освен акумулатора. Има едни спирачки където само стресира хората и едно за бензина дето само му отвлича вниманието на човек, то и без това свети нон - стоп :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според окомера ми оборотомера е по голям от "светкалото" и няма да влезна,а за маркучите си прав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оборотомера е по голям и струва 15 лева и затова ме учудва цената която колегата е дал. При твоето положение щях да взема оригинален без да се замисля. За тръбичките си прав прави ги един пич които се занимава с монтаж на газови и метанови уредби. За фи-то не съм сигурен но мисля че си прав не ми се търсеше шублера днес :lol: . За помпата пак си прав забравих да напиша че е различна ама ми писна да балагодаря на Хашек :mrgreen: Що не смених тия маркучи ами не се сетих а и те вече са от 87ма щото са от количката от която е сервото. И специално за тях не се налага да са толкова гъвкави като другите. Според мен щом лампите са измислени е хубаво да си ги има а и сега имам важна такава отчитаща ниско ниво на спирачната течност. А и честно казано разположен там някак си ме кефи повече оборотомера що и аз незнам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления, Дончо! Имам една идея и аз за серво, но по-нататък. За сега помпата ми работи прекрасно, а и имам чисто нова резервна. Желая ти успехи и в бъдещите начинания!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за поздравите колеги усещането с серво е друга работа лятото обичам да карам бос нали ми подухва сега и през дупката :mrgreen: леко само слагам големият пръст на спирачките и тя си спира нормално като всяка кола все пак системата е нова цялата. като натисна по силно веднага застъргват гумите. Цялата операция си заслужаваше. Колега моята помпа беше много добра карах и известно време с нови апарати и маркучи отпред еми пак дори не се доближава до сегашното положение без серво си иска повече усилие и това е. Поздрави на всички колеги с серво и без серво :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Тръбата от помпата до разпределителя на предният кръг е 60см, а от помпата до задният 210см.

Въпрос към Дончо:

Понеже и на мен ми се наложи да сменям тръбичките(започна от смяна на мъркучите!!!) искам да питам дали освен тези дължини знаеш колко метра са от разпределителите до колелата и от помпата до съединителя при ск. кутия.

И също да питам накрайниците на тръбичките от къде си купил(предполагам Шкода магазин!)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

А искам само да питам,ако заедно със сервото се монтира и преден мост с рейка,няма да се налага пробиването на нови отвори за захващане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моста с рейката се реже купето и се измества дупката за кормината щанга, до колкото ми е известно се сменя и кормилната колона. Както и се сменя конзолата с педалите и помпите се сменя от японка. Има вариант 1984 късо окачване с серво също. Тебе какво ти се пробива?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... до колкото ми е известно се сменя и кормилната колона...

Ей това само не разбрах какво трябва да е ?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е кормилото на долу до там където се връзва карето в рейката

Ако имаш предвид кормилния прът, аз не мисля, че трябва да се сменя. В момента съм с такъв от кола 89 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.