Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Разход на масло.


baijoro

Recommended Posts

От последната смяна на маслото съм изминал 5000 км. В Еуратек ги пълнят на максимума. Сега е малко над минимума. Това е почти 1 литър. Става дума за Октавия2 1,9 ТДИ ПД на 30000 км. В сервиза ми казаха, че е нормално за помпа-дюза, особено ако я "настъпвам".

На мен ми се вижда доста, освен това каране с 100-110 /120 - 140 по магистрала/ не го имам за настъпване.

Интересува ме колегите с такива коли какви наблюдения имат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

една позната също има OCTAVIA TDI-PD същото са и казали за този тип двигатели. Било напълно нормално да си харчи масло. В момента не мога да кажа точните цифри но ще попитам и ще ги споделя с вас.

Все пак бях доста изненадан от факта че нова кола харчи масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия от ЕураТек -Г.Оряховица, да не са забравили да стегнат както трябва пробката за смяна на маслото?

Сигурен ли си, че нямаш някъде теч по мотора?

 

Не е нормално да имаш такъв разход на масло при условие, че мотора ти е едва на 30 хил.км !?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е бензинова, но мога да кажа че през първите 5-6 хил. километра харчеше страхотно много масло, доста се бях притеснил. В един момент спря и нивото не е мръднало от тогава. Нормално е за нов двигател да харчи повече масло, но за двигател на 30 000.... нещо не е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За двигател, който се разработва може да е нормално, примерно след основен ремонт глътват набързо половин литър, но за разработен - категорично не.

 

Ако от Еуратек са ти казали, че е нормално твоя двигател да харчи масло в такива размери би било редно да ги попиташ и те да ти отговорят обосновано на какво се дължи разхода. Т.е. не да ти кажат, че за тоя двигател е нормално, а на какво се дължи. Мисълта ми е, че маслото за да намалява има два варианта - да изтича от някъде или да се изгаря от двигателя - във втория е редно да се помисли от къде става това? По принцип има два варианта или комбинация от тях, които не са характерни изобщо за нов двигател: откъм бутала, сегменти и цилиндри и втори вариант, още по-невероятен на такава кола - от клапани и/или гумичките им.

 

Въпреки, че не разбирам от дизелови двигатели си мисля, че дори от икономическа гледна точка е висок този разход на масло, в смисъл че трябва да се купува допълнително и да се долива, за да е винаги около оптималното количество, а обикновено тубите с масло за смяна са 4л. и не остава много след смяната за доливане. Карането с по-малко количество масло води до по-бързото му загряване и по-трудно охлаждане на маслото от водната риза на двигателя, така че не е препоръчително да стига знака мин.

 

Надявам се да откриеш на какво се дължи разхода при тебе и да споделиш, защото действително е интерсно да се знае ако такава нова кола по принцип харчи по ритър между две смени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес купих масло и долях - оказа се, че до максимума пое 0.5 литра. Значи за 10000 км - гори 1 литър. Пак ми се струва много.Предната ми кола - бензинка на 300000км беше като започна да гори толкова. Досега дизели не съм карал и не знам... Струва ми се ,обаче, че в Еуратек като не им се занимава и ти казват - нормално е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж аз карам фабия 1,9 СДИ. Значи обикновенно маслото го сменям на 15000км и около 10000 км доливам малко масло на двигателя щото ми пада под максимума. Ана служебния бус също му доливахме масло на определени километри защото почна да изчезва. Та на мен моето предположение е, че когато започне да се износва самото масло двигателя започва да гори по малко и около 2/3 от километрите се долива за да не падне под минимума. И още нещо ако сипвасш някаква нафта, като например от ЕКО започва мнооооого бързо да чезне маслото. И между другото Шкодарата ми е на 40000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, баба е на 6000 км. след ремонт и за сега не е пипнала нито грам масло ... невярвам да съм чак такъв майстор или частите да са толкоз перфектни / най - евтиния комплект , който се намира по магазините/ :mrgreen:

Мисълта ми е , че преди време имахме един бус Рено Мастер 2,8 ТДИ и до първата смяна на маслото колата нямаше проблем и след това взе да гори масло / 500 гр/ден / , в Промобил ми обясниха както и на вас , че тва било нормално и след дълги разправии разрешиха да си купим масло отвън и да ни го сменят FREE и както може да се очаква разхода на масло изчезна. Незнам колко , които имат харч на масло купуват от Еуратек , но ако при всички е едно и също , съвсем спокойно може да сте сигурни , че тва масло , което ви продават е някой евтин боклук или позастояло по европейските складове ;) и още нещо ако искате да съхраните по - дълго семерингите на мотора не пълнете до макс , а 2 - 3 мм преди максимум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, преди време вече дискутирахме маслата. Ясно е, че докато колите са ни в гаранция маслото ще е това, което Еуратек ни сипе - синтетичен Шел. После всеки може сам да реши какво да слага. Лично аз не мисля да го сменям щом от завода го препоръчват. То и на шишето пише, че е за Фолксваген, Ауди, Шкода и Сеат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз...

 

От Еуратек няма да направят нищо, защото по книжка, цитирам, "При неблагоприятни експлоатационни условиа (напр. често градско движение!!!) разходът на масло може да стигне до 0.5л/1000 (хиляда!!!)"! Познат е гледал в книжка на Рено същите стойности...

 

Относно разхода. На Vectra-та (за Шкодата още нямам наблюдения) ако сипя до максимума за 3000км изпапкваше 1/2, т.е. около 0.5 литра. За останалите 7000 до смяна изпапкваше още 200-250 грама. И е съвсем нормално да харчи повечко масло ако се кара на горна граница.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо се сетих и съжалявам , че не беше по - рано ми само спамя :oops:

Със заводското масло преди първата смяна на някой харчела ли е масло колата т.к. отговора на въпроса ще цъфне веднага ... убеден съм , че между Шела , който сипват чехите , тоз на ЕТ, и който се продава по магазините ни няма нищо общо - нашенския е внос от Гърция и според мен е със съмнително качество , но това е лично мое мнение ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко пояснение в Еуратрк като отидеш да ти сменят маслото те питат какво искаш (вярно няма голям избор но все пак...) Shell или Castrol.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен въобще не ме питаха-а направо взеза ШЕЛ за помпа-дюза-казаха че това масло не се продава в бензиностанциите на шел-така и излезе в последствие!Аз ги питах няма ли да ми сложат Кастрол РС-казаха ми че това масло е по-добро-с тях се познаваме одавна и мисля че няма защо да ме лъжат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми със Шел предполагам(даже съм сигурен).То и на капака имам лепенка-Шкода препоръчва Шел!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че пълна синтетика-как ще ми сложат обикновенно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз съм със същата машина 1.9 TDI-PD, но съм само на 4 000 км и за момента нямам такива проблеми. Трябва да призная че само преди да тръгна за морето отворих капака да погледна как е хават. Маслото беше ок, но охлаждащата течност беше под минимума та долях малко. В тази връзка от сервиза ми бяха казали да доливам с лилава или синя течност, а вътре беше от червеникаквия антифриз. Да имате някакви наблюдения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта е с червеникав антифриз.

 

За маслото. Засега (7000++ километра) маслото е на 3-4 mm над минимума. За съжаление на погледнах колко беше като я взех :( Но като гледам похапва помалко. Не е като да не папка. Явно си е нормално за дизели (мойта не е PD).

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта е с червеникав антифриз.

 

За маслото. Засега (7000++ километра) маслото е на 3-4 mm над минимума. За съжаление на погледнах колко беше като я взех :( Но като гледам похапва помалко. Не е като да не папка. Явно си е нормално за дизели (мойта не е PD).

 

Поздрави

То не би трябвало да има проблем ако само съм доливал със различен(на цвят)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът не е в цвета а в състава на антифриза. Без въобще да навлизаме в спорове на тема Химия, никак не е добре да се смесват "цветовете". А този антифриз червеникавия не е ли всъшност розов?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.