Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бутала 74мм на 120L


Guest radoev

Recommended Posts

Kak spored vas 6te se durji motora s takiva butala,segmentite mai sa ot Da4ia?Kolata e 120L 1978,tezi butala (74mm) stariq sobstvenik gi e izlival sam i polzva segmenti ot Da4ia.Az q kupih s o6te edin takuv komplekt rizi i butala.Minala e 90000km s tqh i raboti idealno.

 

Пиши на кирилица!

Odin

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз подозирах, че нещо такова ще излезне ама като си написал 72... На теория мощността се е увеличила: с по-широки бутала се засмуква по-голямо количество горивна смес, а се сгъстява в същия наличен обем, определен от горивната камера в главата, както е при 105-120. Т.е. получила се е по-голяма степен на сгъстяване. Фабричната за двигател 120 е 8,5:1, което не е много, но за онова време е нормално и позволява каране с нискооктанов бензин /е не чак 86, но 92 е ок/. Ако не е сложена по-дебела гарнитура на главата, за да се намали увеличаването на степента на сгъстяване би трябвало в момента колата да не може да се кара с бензин по-малък от 95. т.е. с по-широки бутала е реализиран по по-културен начин ефекта, който някой търсят чрез шлайфане на главата. Освен това с по-широки бутала става по-голям експлоатационния им срок. Ако се е повишила степента на сгъстяване обаче това само по себе си без слагане на друг разпределителен вал не може да доведе до пълното оползотворяване на по-голямата компресия. Въпреки това трябва да има чувствително изменение на мощността, с тази разлика, че максималния въртящ момент и максималната мощност при двигателите с по-висока степен на сгъстяване е изместена в малко по-високи обороти /примерно макс въртящ момент няма да е на 3000, а между 3500 и 4000/. Ако дойдеш на някоя среща на форума може опитно да установим каква е разликата в мощността при твойта спрямо друга шкода. А може да се направи и още нещо за проверка на степента на сгъстяване - ако клапаните ти затварят плътно може да премерим компресията с компресомер и да разделим на коефициента за атмосферното налягане и да намерим приблизителната стойност на степента на сгъстяване. Примерно: измерваме компресия 13 бара /1,3 = 10 степен на сгъстяване. Някой колеги тук имаха таблица при различната степен на сгъстяване на този двигател каква мощност се получава, така че ако не ге мързи да ти сметнат степента на сгъстяване по данните ти за буталата можеме още тук да определиме на теория каква би трябвало да е мощността на двигателя ти при идеални условия. А също и на каква кубатура отговаря сега.

 

ПП. Замислям се позволяват ли ризите на 120 да се шлайфат до 74мм чак?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стандартен двигател 120

Работен обем: 1174см3

Работен обем на един цилиндър: 293.5см3

Степен на сгъстяване: 8.5:1

=> (293.5 + x)/x = 8.5/1

=> x = 293.5/7.5

=> x = 39.14см3 - обем на камерата

 

За бутала 74мм:

Работен обем: 1238см3

Работен обем на един цилиндър: 309.5см3

=> (309.5 + 39.14)/39.14 = 8.9/1 - степен на сгъстяване

 

А сега очаквам да ми кажеш къде са изработени буталата и има ли там такава възможност и в момента :)

 

На 130 буталата са 75.5мм и дори и при него ризите могат да се шлайфат още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

txl миро май имаше таблици за промяната на мощността в зависимост от степента на сгъстяване за 135 и 136 моторите по спомен от стари теми. Няма ли някой таблица за това при 120 мотора, за да предположим каква ще е разликата. Аз предполагам, че дори да е минимално увеличението на мощността ще е по-икономичен този двигател. За сравнение на 120LS мотора, който се води 58к.с. степента на сгъстяване е 9,5:1, но разликата при него е и в разпределителния вал.

 

Кой е правил тия бутала? Могло е направо да се пусне комплект за основен ремонт за 74мм, в който да влизат само буталата и сегментите, а ризите да се шлайфат до новия размер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако шлайфаш само главата може да има таблици, по които да се смята. Но тук променяш и обема на двигателя и т.н., така че подобни таблици в случая ще са много "приблизителни" май.

За разпределителните валове:

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разпределителните валове:

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=159

 

Може и да ми е глупав въпроса ама аз да си го задам :)

Дали ще може да се промени разпределителния вал ако тук таме се навари, а на други места се изпили с две думи да му се променят градусите чрез шлаифане и наваряване ???? И ако става някой правил ли го е ???

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чрез наваряване не вярвам да стане :D

 

Иначе може да се шлайфа, така че диаметъра на самия вал да се намали и тогава гърбиците остават по-големи, най-общо казано. Обаче е доста сложен този вариант и общо взето неприложим. По-лесно е да си купиш готов вал, или да вземеш готов и да го копираш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие подхванахте любимата ми тема :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , та някой случайно да знае къде има копирен шлайф из България? Можем да клонираме цялата гама от разпределителни валове за Шкода:

248/249, 268/254, 280/268, 280/280, 328/324 :mrgreen: аз ще дам "майките" :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да идеята за клонирането си я бива :mrgreen:

Ако искате може да ги изнесем като отделна тема за да може повече хора да я видят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сьжаление собственика на колата почина и аз я купих от сина му. Взех я от уважение кьм човека, защото я е потдьржал 26 години. Изобшто не ми беше до нея, заштото сега вьзстановяам Пежо 404 и един Опел Рекорд и двете са 1968г. Не знам каква му е била идеята с буталата, знам само че ги е правил сам, аз имам останали от него 4 бутала с ризи и 4 необработени отливки. Колата работи като часовник, но не може да вдигне пвече от 100км, за сметка на това се катери яко по наклон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата работи като часовник, но не може да вдигне пвече от 100км, за сметка на това се катери яко по наклон
- Еми нещо не е наред явно в часовника, щото обикновена 120ка без модификации си прави максималната скорост от 140км./час както я и дават по книжка. А дори при ежедневни разходки по Цариградско не е проблем да се кара със 120.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.