Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Почистване на котления камък в охладителната система на 120Л


Recommended Posts

Първо се приготвят 2-3 бутилки ябълков оцет. Второ, сваля се термостата за всеки случай. Отвиват се трите болтчета на капака на термостата с тръбен и обикновен ключ 10 мм и после капака пак се стяга.

Пали се двигателя да позагрее, отваря се кранчето на парното и кранчето за обезвъздушаване и като позагрее се изключва двигателя и се източва стария антифриз. Ако е на повече от 3-4 години по-добре да се хвърли и да се смени с чисто нов, защото антикорозионните му добавки стареят.

Завинтват се обратно пробките и се наливат 2-3 бутилки с оцет и 8-9 л чиста вода от чешмата. Пали се двигателя и се чака да загрее или се кара колата около 20-30 мин. Загряването до 75 градуса става бавно поради липсата на термостат. След това се източва цялата течност, завинтват се пак пробките и се налива пак чиста вода. Кара се малко с нея, пак се източва и още веднъж прясна вода, за да се промие добре системата. След което се източва пак, слага се термостата и се налива новия антифриз, смесен с дестилирана вода в желаното съотношение. Налива се антифриз до напълване на казанчето до мярката, пари се двигателя и се чака, докато почнат да излизат мехурчета или течност от кранчето на обезвъздушителния маркуч. Тогава се затваря кранчето за обезвъздушаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само един въпрос. Къде се намира това кранче за обезвъздушаване ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като застанеш пред колата от лявата горна част на радиатора излиза едно маркуче и продължава до резервоарчето с водата за чистачките. Там е кранчето, което е отворено като се врътне лостчето успоредно на маркучето. Освен това от едната тръбичка на кранчето излиза едно друго маркуче, чийто друг край е пъхнат във втората тръбичка на кранчето. Като се отвори кранчето и маркучето се разкача от едната тръбичка на кранчето. След обезвъздушаването се закача обратно и се затваря кранчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, благодаря за подробното обяснение колега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това от едната тръбичка на кранчето излиза едно друго маркуче, чийто друг край е пъхнат във втората тръбичка на кранчето. Като се отвори кранчето и маркучето се разкача от едната тръбичка на кранчето

моля те дай малко разяснение за това че нещо не разбрах. аз от това кранче имам само 2 мъркуча. не съм разкачал нищо никога,само врътвам кранчето тече антифриз(или квото съм сложил) в една кофичка от кисело мляко и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С три трябва да е - в едната тръбика на кранчето свършва маркуча от радиатора, а другите му две тръбички трябва да са съединени, като се разкачат само при отваряне за обезвъздушаване. Айде да го погледна за всеки случай пак мойто и тогава ще говорим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам питане.

Ефект видим има ли от тази промивка с оцета.

щото казанчето го мих декември месец и е нов антифриза а вече се е образувало котлен камък - не съм го разрежда -ЗАщо стана така?????

Менте ли е антифриза - в голямия студ нямаше никви проблеми - явно е читав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо за кранчето, то е тройник, но допълнителния маркуч, който съединява две от тръбичките му по принцип не е необходим, освен за предпазване от замърсяване. Но при мене го има и си остана там.

За Ефри - преди три седмици ходих на Витоша с колата и малко позагря - около 90 градуса. Пък и газовата работеше по-зле като загрее колата след около 10 км. Сега ходих пак по планините и нищо - кове си 75 градуса и не загрява даже в софийските задръствания, което е по-добре за двигателя. По принцип пише в книгите, че като се почисти котления камък намалява и разхода на гориво с 5%, ако е била много замърсена системата. Сега и газовата работи по-добре. Абе има ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз още през пролетта предприех същата операция на Фелацията, но вместо оцет за целта ползвах специален препарат на STP. Имаше толкова много ръжда, че чак трябваше да сменя компенсатоения съд, щото не успях да почистя стария от утайките вътре. Също се наложи после и неколкократно промиване с чиста вода, с последващо загряване на мотора на място, докато се избистри и изчезне съвсем ръждата. Накрая налях от чешкия розов антифриз Фридекс и стана като нов:) Само ме учуди, че като развих пробката на водната риза на блока, оттам не изтече нищо при все, че системата беше пълна догоре - дано не се е запушила ризата... И така, катко бях доволен от себе си отидох на шкода-срещата в Бояна, но още след първата "гонка" с вкарване на мотора в екстремни обороти, като погледнах - антифриза пак се беше поразмътил...:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

госта съм аз - докато пишех поста ми се отвори друга работа и явно системата междувременно ме е изхвърлила...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е те от това STP аз сменях маркучите зимата - отвън като нови вътре всичко изпонапукано , отделно антифриза почерняваше ... за това ако имам съмнение специално за нашето охлаждане де промивам радиатора и друго не пипам - ризите бяха целите в ръжда като праих ремонта , ако мислиш , че с добавка или оцет ще я изкараш ;)

Най - добрата добавка е хубав антифриз и на 2 години вън и нов 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препаратите също помагат, от тия дето са по 7-8 лв, сипваш и след 20 мин. точиш.

Иначе се използва разтвор на солна киселина, но за наште коли не става, щото има алуминиеви детайли. Виж млечна киселина може, тя е и евтина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е те от това STP аз сменях маркучите зимата - отвън като нови вътре всичко изпонапукано , отделно антифриза почерняваше ... за това ако имам съмнение специално за нашето охлаждане де промивам радиатора и друго не пипам - ризите бяха целите в ръжда като праих ремонта , ако мислиш , че с добавка или оцет ще я изкараш ;)

Най - добрата добавка е хубав антифриз и на 2 години вън и нов 8)

 

Абе май излъгах - не беше на STP, а друга фирма - трябва да погледна опаковката, ако не съм я изхвърлил... а за маркучите сигурно си прав, нали ти показах на Бояна как при мен веднага започна да сълзи този към казанчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.