Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Пробка за маслото


tsanko

Recommended Posts

Здравейте искам да питам пробката през която трябва да изтече маслото на двигателя с някакъв специален ключ ли се развива или с нормален :? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С лула 17 е най лесно, после провери дали медната шайба не е поизядена - ако е - смени я.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключа трябва да е задължително камък за тресчотка, за да не подбиеш резбата. Преди да източваш маслото си купи нов дифтунг - сегашните не са медни, а алуминиеви, струват стотинки /20 примерно/, но са за еднократно стягане, т.е. при всяка смяна се слага нов, защото стария се е смачкал. Момента на притягане после е 35Нм, което е нормално да смачка алуминиев уплътнител.

 

ПП. Ключа не е 17, а 19мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе нали знаеш старата поговорка: "Стягаш до скъсване и после връщаш малко". :mrgreen: Тва с усета е странна работа и зависи колко голяма тресчотка или ключ си хванал. Аз като ти казах за момента нямах предвид да използваш динамометричен ключ а по-скоро да имаш идея колко е усилието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз досега не съм ходил да си сменям маслото в сервиз. Също така не съм се изцапвал. А филтъра се сваля много лесно, но е нужно малко акъл maxrpem. Аз съм писал как се отвива дори и с подръчни средства, въпреки че е доста близо до акъла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ne si smenqi sam masloto 4owe4e super murlqwa rabota e. 6e se omurlq6 do u6ite i tree da se dzweri6 s filtura 2 dena. Smqnata na maslo + filtur waw wsqka benzinostanciq/serviz e 4-5lv

 

Пиши на кирилица!

Odin

 

Когато си мърляч е мърлява работата - маслото мога да ти го сменя без да си оцапам ръцете даже - сигурен съм че повечето от тукпишещите също могат.

 

4 лева са си пари - ако вземаш 350 лева заплата примерно това са 2 часа работа за да ги изкараш - а ще ги дадеш на някой си дето ще се помести от стола за 5 минути - моля лица дето не знаят от къде идват парите да не приказват за стойността им!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за кирилицата

А за 4те лева, извинявай човек аз все още не бачкам и в момента в джоба си имам 0 лв но въпреки това смятам че е по добре да ги дам, а и + това, ако съдя от лятото когато ходих да помагам на баща ми на един обект, след 12часа работа на човек въобще не му е до маслото вярвай ми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И стотинка да е пак я цепя на две! Затова сам си диагностицирах ABS-а и си смених датчика. Мразя майстори и сервизи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и на строеж съм работил като бях на 15 - 16. Ако има мерак човек ще намери и време - освен това такива работи съм виждал в сервизите че не съм си и помислял да ходя - освен в щкода сервиза тук в русе - знам че работят добре, но в други съм виждал всякакви изродщини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ne si smenqi sam masloto 4owe4e super murlqwa rabota e. 6e se omurlq6 do u6ite i tree da se dzweri6 s filtura 2 dena. Smqnata na maslo + filtur waw wsqka benzinostanciq/serviz e 4-5lv

 

А ти се сърдеше на един колега в друга тема, дето се съмнявал в твоите способности...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това за сервизите - нямам думи - на съседа ми му смениха лагер + главина на предното колело на ситроена и прецакали главината и спирачния диск играе с 2 мм и целия спирачен апарат се мести и хлопа - изроди абсолютни, на края се хванахме и го направихме на ново сега всичко е както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@deel и аз мразя сервизи ама за едно масло, айде ся, няма какво толкова да счупи. Пък и като вляза и аз в канала едва ли ще има някакъв проблем

@mishelle аз не съм се сърдил на никого, не съм съгласен с неговото мнение и толкова. Не може всички да ме харесват, пък и не виждам нищо некадърно в това да се дзвериш 2 дена, при положение че нямаш скоба за филтри, ама вие си знаете. Айде да речем че съм некадърен и толкова, със здраве

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра по принцип се затяга леко, на ръка само, след като му се намаже гуменият уплътнителен пръстен с малко масло. При смяна на маслото, ако не е бил пренатегнат също се развива лесно на ръка. Именно затова не препоръчвам де се сменя маслото от някой, различен от собственика, щото като ти пренатегне филтъра, после наистина ще имаш проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се занимавам с сервизи освен ако проблема е такъв от които си нямам никаква представа. Маслото е една от наи лесните операции по подръжка на една кола. Ако много се притесняваш си взимаш хирургични ръкавички и после си чист като бебешко дупе. 4лв са си пари които мога да ги дам за бира или бензин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4лв = 8 бири или пък 4лв са > 4л. газ => 40км. разходка или 2 дни ходене на работа с колата. Сигурно има и още примери. Колкото до нацапването - има хора които вафла да ядат ще се накапят... ;):D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, аз преди няколко месеца бях изправен пред тази дилема, нямах никакви пари, НО трябваше да сменя маслото + филтър-а. Намерих къде уж е най-евтино и поисках 4л (наливно разбирасе) + нов филтър и те ми казаха че смяната е безплатна, като се има в предвид че ме одрусаха не помня колко пари но не беше малко.

 

 

Явно смяната не е толкова трудна, само дето 2 страници и никой не обясни как се сменя :) От тук от там разбрах следното:

 

Трябва ти канал, нов филтър + масло и после нещо някъде се сменя и се прави пък не се затяга пък маслото което ще бъде сменено, къде почва да капе, в какво да го съберем, кога почва да излиза как да сипем новото масло ? Ми че аз ако разхищя 1 литър масло или прецакам филтъра, няма ли да ми излезе по-скъпо отколкото да дам 4лв ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да смениш и маслото пред блока, не е задължително да имаш канал.

смяната става тъка: заграваш леко мотора, за да се стопли маслото и да стане по рядко, за да изтече по лесно и бързо. пробката на картера отвиваш с ключ 19. събираш ги в едно лигенче, отвиваш и филтъра. от там също ще изтече известно количество. броиш до 100 за да изтече всичко от всякъде. после завиваш новия филтър като може да му намажеш уплътнението с масълце. завинтваш пробката като преди това слагаш нов дифтунг(алуминиева или медна шайба), наливаш новото масло и се надяваш да не прокапе от никъде, ако капе от филтъра го натягаш колкото можеш за да спре да капе, същото важи и за пробката.

за финал си купуваш 8 бири или 40 литра газ и се кефиш.

 

Ми че аз ако разхищя 1 литър масло или прецакам филтъра, няма ли да ми излезе по-скъпо отколкото да дам 4лв ?

 

възможно е всеки сам си поема рисковете. за мене е по добрия вариант да дам 4лв и да ми го сменят за 5 мин. няма да забогатея или обеднея чак толкова за 4 лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно смяната на маслото не виждам как ще се оцапаш... :roll: зависи от диаметъра на пробката ама средно за 10тина мин всичко е готово :mrgreen: а и вместо да дам 3- 4 лева мога да пия 3- 4 бири...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.