Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

2,0 FSI 16V / 150 к.с. или 2,0 TDI-PD / 140 к.с.


Guest m62

Recommended Posts

Здравейте! След дълго ровене по различни сайтове на вносители на нови коли и форуми,реших да си купя Новата Октавия- ниво на оборудване Елеганс.Въпросът сега е какъв да е двигателя -2,0 FSI 16V / 150 к.с. или 2,0 TDI-PD / 140 к.с..Дилърът в ЕТ ми препоръча дизеловия мотор/човекът ми се видя доста компетентен и доборонамерен/,но тъй като аз предварително имах пристрастие към бензинови двигатели, в момента съм страшно раздвоен.Изчетох доста изказвания за и против дизела и бензина, но точно за тези два двигателя не намерих нищо, което да помогне при избора ми. Нека , ако има във форума хора с такива двигатели,или с впечатления от тях да споделят накратко плюсове и минуси.Може пък да мина на вариант и друг двигател, ако се окаже според вас , че избора ми не е правилен.Предварително ви благодаря.Трябва да реша до 2-3 дни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимства на 2.0 FSI

10 коня отгоре

По-тих

По-пъргав

Двигател от най ново поколение - директно впръскване

Предполагам че е и с по евтина поддръжка

Недостатъци

Трябва да го зареждаш с качествено гориво - 98 окт.

 

Предимства на дизела:

Разход на гориво - дизела харчи по-малко* - това може и да не е съвсем така - погледни статъята "Octavia 2.0 FSI – fuel consumption 4,9 l/100 km" -

http://www.skoda-auto.com/global/aid/news/newoctavia/2005_01_FSI.htm?c={4CB1A946-92F4-4D13-964F-1137838CD68F}

Недостатъци на дизела:

Загрява по-трудно (особено през зимата) ако го караш на кратки разстояния

По шумен двигател

По-сложен двигател (повече потенциални проблеми)

По скъпи консумативи

 

Моето мнение:

Ако караш много - по - добре TDI

Ако искаш автоматик пак по-добре TDI (DSG)

Ако искаш комфорт и пъргавина - по добре FSI

Много информация можеш да намериш и на

 

http://www.briskoda.net/forums/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сърдечно благодаря! Точно от такиива съвети имах нужда.Кратко и ясно.Октавията я поръчахме днес с двигател 2.0 FSI - Елеганс. Ще бъде една от последните с цвят Графит - металик/казаха, че този цвят го спират/ и една от първите/започнали са от месец юни/с по различен дисплей, круиз контрол,парктроник и др.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, дано да ти дойде по-бързо ! И да почерпиш като си я вземеш :)

Какво му е по-различното на дисплея?

Круиз контрол и партктроници имаше и преди?

Показаха ли някакви снимки на новостите.

Бях пуснал една тема за новостите за '06- не знам дали предварителната информация е вярна http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=525&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега със здраве да си я караш и да дойдеш на някои събор да я покажеш да я видим!

DVR-по мое мнение разликата в пъргавината е почти нищощна аз съм карал и бензина и дизела и лично мое мнение е че дизела с нищо не отстъпва на бензина!Виж за всичко друго си аблосютно прав!Аз само споделям мненив подкрепено не от заводските характеристики на лист и тн(коя за колко ги прави до 100 и тн) а на практика(каране).А като еластичност и качества и на 2та двигателя няма да ги сравнявам с РС(някой после да не каже нещо)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега със здраве да си я караш и да дойдеш на някои събор да я покажеш да я видим!

DVR-по мое мнение разликата в пъргавината е почти нищощна аз съм карал и бензина и дизела и лично мое мнение е че дизела с нищо не отстъпва на бензина!Виж за всичко друго си аблосютно прав!Аз само споделям мненив подкрепено не от заводските характеристики на лист и тн(коя за колко ги прави до 100 и тн) а на практика(каране).А като еластичност и качества и на 2та двигателя няма да ги сравнявам с РС(някой после да не каже нещо)!

Напълно е възможно да си прав. Като го писах всъщност имах в предвид градското каране и факта че дизела има известна турбо дупка, което значи че за да дръпне на ниски обороти трябва малко повече да я понастъпиш. Специално за 2.0 TDI бях чел че този ефект е много осезаем в един английски сайт - нямам лични наблюдения. Това което ми направи впечателние обаче беше като тествах 1.6 MPI 102 hp и 1.9 TDI 105 hp., и там бензина ми се стори доста по пъргав въпреки това което пише по книгите - някакси по бързо реагира и "развърта" двигателя. при по висока скорост предполагам дизела като влезе в обороти нещата ще се изравнят. За РС-то направи нямам думи!!! Единственото му кофти е че попада в акцизната зона и е страшна цифра... :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пожеланията! Относно дисплея, аз нещо не съм разбрал,защото колата ходиха да я поръчат съпругата и сина ми.Вероятно става въпрос за дисплей, на който се извежда информация на парктроника,темпомата,климатроника и др..Като си я вземем ,ще ви пиша подробно дали и какви нови системи има, как се представя двигателя и ще ви покажа снимки/специално за случая си купихме нов цифров фотоапарат/. А...и ще трябва да се регистрирам официално във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Открих тези диаграми, на които може да се види промяната на стойностите на въртящия момент и мощността с нарастване на оборотите при двата двигателя.

 

000777473.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм. Това което ми преави впечатление е, че при FSI кривата на мощността е почти права линия и въртящия момент е почти постоянен в много широк диапазон от обороти... До колкото разбирам от двигатели характеристиката на FSI-то е почти идеална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Открих тези диаграми, на които може да се види промяната на стойностите на въртящия момент и мощността с нарастване на оборотите при двата двигателя.

А имаш ли диаграма за FSI 2.0 Turbo 200 к.с. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм. Това което ми преави впечатление е, че при FSI кривата на мощността е почти права линия и въртящия момент е почти постоянен в много широк диапазон от обороти... До колкото разбирам от двигатели характеристиката на FSI-то е почти идеална.

 

Аз не разбирам от двигатели,но си направих същия извод като теб.Оня ден изпитвах голямо колебание, но след като прочетох мнението ти и след това, като открих тези диаграми,без капка колебание направих избора си в полза на FSI-то.С това не искам да кажа, че TDI-то е лош двигател!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest Бивш Пикап

Мда. Определено този 2.0 FSI Turbo си го бива. Въпреки, че явно след 5000 об/мин спада ефективноста на турбо пълненето.

Ама много са му и паричките. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ако пуснете и на ФАБИЯ РС 1.9 ТДИ ПД-супер ще е!Да го видим как се представя двигателя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимства на 2.0 FSI

10 коня отгоре

По-тих

По-пъргав

Двигател от най ново поколение - директно впръскване

Предполагам че е и с по евтина поддръжка

Недостатъци

Трябва да го зареждаш с качествено гориво - 98 окт.

 

Предимства на дизела:

Разход на гориво - дизела харчи по-малко* - това може и да не е съвсем така - погледни статъята "Octavia 2.0 FSI – fuel consumption 4,9 l/100 km" -

http://www.skoda-auto.com/global/aid/news/newoctavia/2005_01_FSI.htm?c={4CB1A946-92F4-4D13-964F-1137838CD68F}

Недостатъци на дизела:

Загрява по-трудно (особено през зимата) ако го караш на кратки разстояния

По шумен двигател

По-сложен двигател (повече потенциални проблеми)

По скъпи консумативи

 

Моето мнение:

Ако караш много - по - добре TDI

Ако искаш автоматик пак по-добре TDI (DSG)

Ако искаш комфорт и пъргавина - по добре FSI

Много информация можеш да намериш и на

 

http://www.briskoda.net/forums/

ХахахахаХАХАХ. Абе пич ти уред ли си ? ФСИ е по пъргав от ТДИ ?! Познавам всичките там в Еуратек дето са карали всички двигатели и викат тфа ФСИ толкова тряя цедене за да върви нямат допирни точки с ТДИ-то. Кое загрява по трудно ?! При новите двигатели нямаш ядове.

И Я МИ ОБЕСНИ КВО ОБЩО ИМА КОМФОРТА С ДВИГАТЕЛЯ ?

ТДИ-то е много по приятен за каране! Тфа е!

 

 

А на колегата честито няма закфо да съжалява - новата кола си е нова все пак ще си доволен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимства на 2.0 FSI

10 коня отгоре

По-тих

По-пъргав

Двигател от най ново поколение - директно впръскване

Предполагам че е и с по евтина поддръжка

Недостатъци

Трябва да го зареждаш с качествено гориво - 98 окт.

 

Предимства на дизела:

Разход на гориво - дизела харчи по-малко* - това може и да не е съвсем така - погледни статъята "Octavia 2.0 FSI – fuel consumption 4,9 l/100 km" -

http://www.skoda-auto.com/global/aid/news/newoctavia/2005_01_FSI.htm?c={4CB1A946-92F4-4D13-964F-1137838CD68F}

Недостатъци на дизела:

Загрява по-трудно (особено през зимата) ако го караш на кратки разстояния

По шумен двигател

По-сложен двигател (повече потенциални проблеми)

По скъпи консумативи

 

Моето мнение:

Ако караш много - по - добре TDI

Ако искаш автоматик пак по-добре TDI (DSG)

Ако искаш комфорт и пъргавина - по добре FSI

Много информация можеш да намериш и на

 

http://www.briskoda.net/forums/

ХахахахаХАХАХ. Абе пич ти уред ли си ? ФСИ е по пъргав от ТДИ ?! Познавам всичките там в Еуратек дето са карали всички двигатели и викат тфа ФСИ толкова тряя цедене за да върви нямат допирни точки с ТДИ-то. Кое загрява по трудно ?! При новите двигатели нямаш ядове.

И Я МИ ОБЕСНИ КВО ОБЩО ИМА КОМФОРТА С ДВИГАТЕЛЯ ?

ТДИ-то е много по приятен за каране! Тфа е!

 

 

А на колегата честито няма закфо да съжалява - новата кола си е нова все пак ще си доволен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз познавам един дето познава едни които пък познават един дето ги е карал и той и двата двигателя, ама е забравил кой е по-пъргав!

Но по книгите има сухи факти, а който е карал бензинови и дизелови коли може да ти каже че бензиновите реагират по -бързо от дизеловите - дори при съвременните дизели, и характеристиката им на ускорение е по равномерна от тази на турбодизелите.

А в книгите пише че 2.0 FSI ускорява 0-100 км/ч по-бързо от 2.0 TDI PD а също така развива и по вискоа максимална скорост.

За съжаление не можах да намеря характеристика от 0-60 км/ч. ако някой има ще се радвам да напише.

Иначе точно когато си купувах моята октавия първо тествах 1.9 TDI и именно дилъра от ЕТ ми каза "трябва да настъпваш повече докато влезе в обороти".

За загряването... ми питай ги пак твойте познати - ще ти кажат...

Тааа такива ми ти работи...

 

За комфорта... шум и вибрации имам в предвид... и сега ако кажеш че октавия дизел е безшумен и няма вибрации ще падна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти ся ако ми кажеш че бензина тряя по малко да се настъпва от дизела за да върви ще падна! Ако незнаеш този БЕНЗИН ФСИ дето е без турбо за да завърви тряя да се кара във високите обороти, всеки бензин върви във високи само, докато дизела има въртящ момент бол в ниски и няма нужда да се цеди. За бенините с Турбо там е малко по различна работата....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм че бензоновите искат повече обороти - но това не значи изцеждане. Просто бензина по бързо развърта и набира мощност.

Ако искаш, и си в или около София, като гледам се оформя среща на 18ти и ако дойде някой с дизел може да направиме сравнение, ще се постарая и аз да дойда. Ще е интересно да съберем мнения защото явно въпроса е спорен.. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз определено ще дойда, но не знам дали ще съм си оправил турбото (че нещо се беше задръстило) иначе няма грижи - ще направим едно сравнение :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.