Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

датчик на коляновия вал


Владо©

Recommended Posts

пичове, помагайте!

прецака ми се датчикът, дето е на коляновия вал и дава сигнал до бобината, за да разпределя токовете към свещите. (май му се казва "датчик на Хол"). обикалях по магазините, никъде го няма. От "Еуратек" ми казах, че ще ми го поръчат и ще дойде чак след 2 седмици. :( Да имате идея от къде мога да си го намеря по-рано и на каква цена?

мерси предварително!!! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако става въпрос за Фаворит/Форман или Фелиция с 1,3 мотори датчика е в делкото и се продава във всеки магазин , но ако е 1,6 МПИ питай на Симеон преди градинката в ляво посока Опълченска има един голям и сравнително добре зареден магазин за VW/Audi и Шкода.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да бе, забравих да напиша модела :-)

Felicia, 1.3 моноинжекция 95. дат4икът не е в делкото, а е на самия двигател. колкото повече я опознавам, толкова повече се убеждавам, че е някаква странна - като някакъв хибрид или "преходен модел"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еее, Хашек, ти ме разби! не че Варна не е любимият ми град, ма да имах кола поне да ида до там :-)

сега сериозно - ще го поръчам от "Еуратек", но ако нещо се обърка, не могат да го доставят или дявол знае какво, ще те помоля да ми оставиш някакви координати, защото може да ми се наложи да опра до теб.

предварително ти благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е, да, ама не! намерих си въпросният датчик, но се оказва, че не ми е проблемът там :-(

Фелицията ми е някаква междинка, правена само 6 мсеца и датчикът й е долу на самия двигател,а не на делкото, както би трябало да е. няколко пъти я включваха към компютъра всеки път показва грешка в датчикана Хол, независимо, че го смених с нов. кажете ми, въможно ли е алармата да ми е направила номер и заради това да не мога да запаля, независимо, че смених и капачката на делкото, и палеца, и датчика на Хол, и кабелите, и свещите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, като ги прави всички тия работи сети ли се да погледнеш дали има искра на някоя от свещите? В смисъл откачаш кабела, доближаваш го близо до маса (2-3мм) и караш някой да завърти. Ако имаш искра всичко трябва да ти е наред и остава да си видиш нещо по бензина. Ако няма тогава проблема е електрика и продължаваш да търсиш.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е повреден датчика за оборотите, който седи на камбаната на скоростната кутия и следи въртенето на маховика, няма да можеш изобщо да запалиш колата, защото няма да има исккрообразуване, което се вижда и с просто око по метода на PRR. Този датчик може да се провери с омметъра на мултицета преди да тръгнеш да купуваш нов, като се погледна в литературата какво трябва да е съпротивлението на намотката му и се сравни дали отговаря на него. Такива датчици имат много автомобили, по-скоро трябва да го търсиш по типа му и ще го намериш, ако в това е проблема, и на други места в магазини не само за Шкода, защото е стандартен. Е може би има един два варианта, но по съпротивлението на намотката им може да се прецени, кой ти върши работа. Ако има искри, това обаче не означава задължително, че датчика е добре. Компютъра като се самодиагностицира проверява точно съпротивлението на външните датчици като този и щом открива грешка там, значи нещо има.

 

Алармата също може да ти прави проблем - те обикновено имат външно реле за прекъсване на някоя верига - при фабричните аларми обикновено се прекъсва веригата на стартера, за да е ясно защо примерно не пали колата, но на незаводски монтираните аларми обикновено се ползва за прекъсване на бубината или на бензиновата помпа при инжекционите. Трябва да намериш релето и алармата и да провериш дали всичко е наред. Това реле по принцип на повечето аларми получава +12В след контакт на управляващата си намотка, а маса получава от алармата, когато е задействана. Прекъсваната верига на това реле е затворена докато не сработи така, че ако те съмнява махни единия кабел от управляващата намотка и вече няма да може да се прекъсва веригата.

 

Айде успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз тъкмо това щях да кажа. Проверил ли си високоволтовата верига преди да тръгнеш да търсиш разни датчици. И да беше казал, че колата е някаква инжекция и да беше казал точно каква, а не да гадаем. Повечето Шкоди тук са карбуратор /като мойта/... Имай предвид, че може бобината да си е отишла, така че - това че гледате компютъра хубаво ....ама вържете високото на осцилоскопа и вижте дали вади хубава искра или няма достатъчно волтаж. Това че прескача искра не ти е достатъчно.. трябва да може да прескочи на 0.6.. 0.7 мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз я закарах на сервиз и пичовете от сервиза гледаха искрата от бобината - всичко било ОК и от делкото към свещите - също има. не съм убеден дали тази към свещите е достатъчно силна, но при условие, че и палецът на делкото, и капачката са ми нови и са оригинални от Еуратек, не вярвам да е там проблемът. (сменях и кабели, и свещи - пак не ще!) бензин качва догоре и помпата ми работи, така че май не е и това. остава ми май само алармата като че ли... ще я гледам днес и ако не успея да се справя, пак ще ви моля за помощ!

мерси на всички за съветите!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 години по-късно...

не знам дали тук е мястото но карам шкода фелиция лх 1.3 58 коня карбуратор ...искам да попитам от извесно време както върви на бензин започва да предърпва и гаснее все едно не им достига гориво смених бензиновата помпа тази където е механична комутатора също го смених и няма ефект караш я малко и гаснее някой може ли да ми даде съвети..Благодаря предварително !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.