Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Къде трябва да зацепва съединителя?


Recommended Posts

Понеже ми сменяват съединител на МВ-то да ви питам.Майстора(може би го знаете,Михаил от Симеоново,бил е приемчик на сервиза на Шкода преди много време и съм чувал,че е много добър и той винаги е оправял колата), който ми я прави ми каза,че щял да зацепва много ниско.Тъй като колата ще я взема чак следващата седмица,че ще й сменяват още много неща и не съм я карал още говоря малко на изуст.Та въпроса ми е,колко като отпуснеш педала, съединителя трябва да зацепи?Знам,че въпроса ми е адски тъп,но съм малко объркан в момента,защото според майстора,ако обере всичките хлабини и амбриажа зацепва, да кажем по средата на хода на педала,то след 20 000 км пак трябвало да го сменява.Междудругото предишния съединител,като го е сменил бащата пак е отцепвал ниско и след обиране на въпросните хлабини е изкарал точно 20 000км.Още един въпрос - дали след определен период време и изминати километри педала ще се "повдигне"?Благодаря ви и съжалявам и глупавите въпроси.Отдайте всичко на скромните ми технически познания и не ми се сърдете. :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за всяка кола -модел и марка е различно,но това което аз съм възприел от многото описания и личен опит е:

когато натиснеш педала да почувстваш първо по голямо усилие докато пружините на съединителя преминат в положение да издърпат

феродовия диск и след това се почувства леко отхлабване когато педала е почти долу. като започнеш отпускане да има поне 25 мм ход до този момент когато се усеща че започва сцепление и предаване на въртящия момент.аз съм карал коли с жило на съединителя и когато педала е отпуснат като натискам самата вилка съм оставял да има луфт от нормалното положение до момента на натискане около 4-5 мм.ако е с маслен превод не мога да кажа точнокакво да правиш.

колкото до износването по голямо значение е материала на феродовия диск и начина на каране-при движение с бавно отпускане/полусъединител/се износва повече също и при по спортно каране в градски условия

надявам се че помогнах

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа, трябва да имаш около 20-25mm свободен ход и след това трябва да почне да отлепя съединителя. Реглажа ти е безкрайно лесен - отваряш капака зад седалките и с ключе регулираш. Там не е проблем. Нормално е след 10-15к км да се наложи реглаж.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как точно се извършва тоя реглаж, защото аз няколко пъти съм го отварял и само седя и гледам умно.Вижда се някво буталце и накрая с 2 гайки.Обаче на къде се натяга и как точно?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:-)

 

Едната гайка е само за контра. Развиваш я. Останалото е кух цилиндър (от едната страна) а от другата е палеца който бута. Чрез развиване/завиване се настройва къде да отлепя.

Надявам се да съм го обяснил добре.

Ако не питай да дообяснявам, че май не ми се отдава много :(

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Okay, ще го разгледам пак и ще пиша какво е станало :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.