Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Ограничаване на въздуха за по-добра работа на газ


Recommended Posts

На мойта Шкода като сложих газовата уредба сложих едно пластмасово капаче, изрязано от капак на голяма бутилка от минерална вода на отверстието на въздушния филтър за топлия въздух. Сложих и капачка на отвора за студения въздух, отгоре найлоново пликче и го стегнах с ластик. И газовата уредба започна да работи с по-стабилни обороти и по-равномерно с намалено количество газ. А също и по-добре ускорява. Ограничението за въздуха го направих по съвет на специалист, а има и обяснение от физиката - за изгарянето на газта е необходимо по-малко количество въздух. Затова съм любопитен дали само при мене е така или и при други Шкоди 120 се наблюдава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това са пълни простотии - защо да отпусна малко чувствителноста на изпарителя при положение че мога да запуша входа на въздуха !?!
защо е навита чуствителноста - за да харчи малко
защо харчи много - защото сместа е много бедна заради навитата чуствителност и трябва да се натиска педала на газта по много ...
страничен ефект - колата не иска да върви и гасне на празен ход а харча е в небето.

шегата на страна - редукция на входящия въздух се прави при вкоравена мембрана на последната степен (дозиращата) на изпарителя или при неправилно подбран изпарител и/или плочка . това е временно рещение - лекува се следствието , не причината !

коректно настроената газува уредба си работи без никакви стеснения , на моята мога да махна и филтъра и пак работи но прекъсва на тихи обороти.

има много самозванци сред газаджиите , не казвам че няма и кадърни но профанизма е широко разпространен в тези среди за разлика от професионализма . един съвет - при избор на газаджия гледай "маистора" поне да може да чете ! (изобщо не се шегувам за последното , сам съм се уверил )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това са пълни простотии - защо да отпусна малко чуртвителноста на изпарителя при положение че мога да запуша входа на въздуха !?!

защо е навита чуствителноста - за да харчи малко

защо харчи много - защото сместа е много бедна заради навитата чуствителност и трябва да се натиска педала на газта по много ...

страничен ефект - колата не иска да върви и гасне на празен ход а харча е в небето.

 

шегата на страна - редукция на входящия въздух се прави при вкоравена мембрана на последната степен (дозиращата) на изпарителя или при неправилно подбран изпарител и/или плочка . това е временно рещение - лекува се следствието , не причината !

 

коректно настроената газува уредба си работи без никакви стеснения , на моята мога да махна и филтъра и пак работи но прекъсва на тихи обороти.

 

има много самозванци сред газаджиите , не казвам че няма и кадърни но профанизма е широко разпространен в тези среди за разлика от професионализма . един съвет - при избор на газаджия гледай "маистора" поне да може да чете ! (изобщо не се шегувам за последното , сам съм се уверил )

 

При мене ограничаването на въздуха няма нищо общо с опити за намаляване на харченето. Направил съм го, защото колата върви по-добре на средни и високи обороти. На празен ход също работи добре и в двата случая, но разликата е в работата в движение.

Мембраната ми е нова, нямам плочка, а щуцери в карбуратора.

На газаджии няма кво да я карам, щото повече от мене няма кво да направят. Газовата сам си я сложих. И не се оплаквам, а просто пуснах темата за отзиви кво е положението при други автомобили от същия модел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV - ти като затапиш тези два отвора, от де дърпаш въздух тогава? И какво става, ако решиш да минеш на бензин?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пластмасовото капаче на отвора за топлия въздух съм пробил три дупки с диаметър по около 2 мм. На бензин работи добре и така с ограничен въздух, пък и аз карам с бензин само аварийно или само паля. Ако искам свалям найлоновото пликче и капачката от дългия край.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tyny е прав ... за да изгаря газта както трябва е необходимо свеж въздух и понеже този , който те посъветвал да я направиш таз "глупост" го е мързяло да търси от де смуче въздух карбуратора ;)

За сравнение при мен след монтажа се оказа , че тампона под карба е нацепен кат презряла диня , след подмяната и връщането на системата към някакъв херметизъм /въздуха идва само през филтъра /, подменяне на плочката , която се оказа менте сега ауспуха ръждясва , както беше при Вектрата ми / тва според мен е критерии за добро изгаряне /, а харчлъка е без коментар - 10/100 градско при възможност и за 9 , но колата върви като валяк тогава :mrgreen:

П.П. Затапването на входа за топъл въздух и за съм го затапил сериозно :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

забравин да кажа - можеш да погледнеш в аватара ми да видиш заборника през които влиза студен въздух към мотора - не бих казал че е със стеснено сечение а колата харчи 9 на градско и 6 на селско каране , има стабилни ниски , смукача и работи и ти гарантирам че върви по- добре от всяка шкода със запушени тръби на филтъра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

забравин да кажа - можеш да погледнеш в аватара ми да видиш заборника през които влиза студен въздух към мотора - не бих казал че е със стеснено сечение а колата харчи 9 на градско и 6 на селско каране , има стабилни ниски , смукача и работи и ти гарантирам че върви по- добреот всяка шкода със запушени тръби на филтъра

 

tyny, отде слагаш газ, щото аз често попадам на скапана; и какъв ти е изпарителя?

За Шкода 120 препоръчва ли се някакъв определен тип изпарител? Моят е Bedini 120E.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lovato електрически . едно време бях с beam 60 -харчеше по- малко но не вървеше така и имах проблеми с палене при минусови температури . по принцип зареждам от еко-хеленик или в краен случай омв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най - добрата газ е на Лукоил според мене ... с ОМВ се опитвах да карам ама колата е като спъната и минавам около 90 км. по - малко ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV, едно е сигурно: ако се налага да ограничаваш притока на въздух значи нещо в системата не е наред! Нормално двигателя трябва да си работи добре на газ без ограничаване на въздуха. Ограничавайки въздуха ти смъкваш и мощността а от там вдигаш разхода. На мойта (говоря за Vectrata) не съм слагал никакви ограничители и сие и разхода ми е бил 8.5-9 извънградско и 10-14 градско. Градското не го броим поради куп субективни фактори. На извънградско съм карал винаги в диапазона 100-120 нормални пътища (малко над разрешеното :) ) и 130-140 магистрала. И това при постоянно следене на сместа и идеална регулировка на газовата. Т.е. идеална за дълъг път де. За градско просто Lovato не предлага достатъчно настройки та карах с малко богата смес на ниски обороти, добра на средни и бедна на високи.... Ама кво да го правиш... Такъв изпарител сложих. Ма като го слагах не знаех за какво става дума... И затова сега дизелче :)

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като работи без ограничаване на въздуха не върви изобщо, няма мощност. Разхода ми е под 7 извънградско, а градско съм го докарвал до 8, но само в кратък период когато май газта беше добра,

иначе 10-13, а понякога и повече. Може, например изпарителя да не е подходящ за тоя двигател, но ми излезе без пари. И между другото го свалих от Вектра 1.6 моно. И там не работеше добре ГУ, но по други причини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV , за тез последните няколко месеца дет се мъчих с баба да и подкарам газовата кат хората да работи разбрах две неща :

1. Плочката е толкова важна , колкото и изпарителя т.к. ако нямаш добро смесване на входа и работата на двигателя няма да е както трябва.

2. От бедна смес файда няма и икономия също т.к. газта все е до дупка а колата няма мощност.

За 105/120 не съм сигурен дали не е по - добре да се пробие карбуратора и за това ще оставя коментара на колегите , иначе можеш да си направиш експеримент ... една спринцовка и шишенце бензин - сваляш филтъра и почваш да пръскаш поред всички места , откъдето може да смуче въздух и където е проблема мотора ще почне да гасне ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съгласен с The Best Forman. Според мен трябва да се търсят причините а не да се лекува следствието, т.е. намери защо е необходимо да ограничаваш въздуха.

Поздрави

 

PS: Само бих препоръчал замяната на бензина с водичка, че в двигателния отсек да пръскаш с бензин е леко взривоопасно :-(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее ти няма да къпеш мотора , то се пръска по малко по тампони и разни други снадки ... идеята е като смукне бензинови пари от там дет не трябва да се позадави ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и с водичка става - играе ролята на изолатор и не може да засмуче въздух от там. Резултата е промяна в оборотите...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Няма човек, който да ти каже,ч е е по-добро горенето с по-малко въздух...Защо ще слагат примерно турбо на колите?....Аз за кратко време бях принуден да направя подобна запушвашта схема, но само защото ми се беше одървила мембраната на изпарителя. След смяна на мембраната ще усетиш разликата на мига - нито ти трябват странни схеми за въздуха, нито имаш нестабилности на оборотите. Моят изпарител е Марини, бил италиански, но като го взех беше каран не по-малко от 100 хил, аз го карам бече 15хил и само веднъж съм сменял мембрана.
Другото много важно нещо е самият филтър - ако е запушен ще ти се бъзика колата, ще вдига оборотите, аз го сменям редовно и нямам грижи.
TINY както винаги е прав - и за това, че на една кола не може да и дойде никога повече въздух-просто е малко бензина/газта и за другото - аз също наливам само от еко хеленик/с 2 стотинки отстъпка от SDI карта-дадоха ми я като правих гражданската/ и съм нмого доволен.
Успехи и много безаварийни километри!
За сведение - изпълвам до около 4-4,500 оборотомера на всяка предавка и ми дава под 10 на смесен режим. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип карам БМВ-та и някой са ми били на газ. От личен опит мога да кажа, че на една и съща кола съм карал със спортен филтър и без да затварям принудително въздух си работи перфектно и за 2литра мотор си харчи перфектно. Имал съм и случай при същия такъв мотор да затварям въздуха до 60% и то при нормален филтър, така че не е задължително да се затваря въздуха, както и не е проблем ако се затвори, просто е въпрос на варианти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес намерих време да закарам формана на диагностика със електронен стенд където ме прати този който ми узакони уредбата миналата година.той кара bmw и ходи там на диагностика.

закачиха кабели,сонда в ауспуха ,свалиха въздуховода към филтъра и след като поработи 5 мин. смениха на изпарителя някои уплътнения,пружинка и като тестваха слагаха различни фабрични ограничители на въздуха и оставиха този с който най добре работи мотора.с това искам да уточня че не самоцелно съм слагал ограничител и съм писал за това във форума.някои колеги имат книжка за газови уредби и там го пише защо се прави.тук не трябва да се прави сравнение с турбото защото при него нещата са по различни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече много пъти се писа, но....

 

Щом има нужда от ограничаване на въздуха, това означава че се прави компромис! От тук автоматично означава, че колата при високи обороти ще има намалена мощност (високи обороти - много въздух, ама ти си го ограничил!). Въпросът е колко.

Но в крайна сметка е така. Избираш - евтино или качествено. Ако си караш на бензин е качествено ама скъпо (между другото колко е нафтата/бензина в момента, че не съм в Бг?) или караш на газ със съответните компромиси.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Източи малко бензин от маркуча за излишното гориво и с една спринцовка пръсни около тампона под карбуратора , и ако тръгне да се дави колата тичай за нов тампон , а тез мързеливи работи с чаши от кафе и темподобни са само временно решение докато се разбере дефекта , но в общи линии при Фаворита и Формана или смуче въздух от тампона или не е уплътнена добре плочката / когато е монтирана под филтъра / ... то и без друго с тез плочки и се спира въздуха на 50% , па като и сложиш и нещо у дебелата тръба тя на бензин няма да откъсне и ще гори ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Вече много пъти се писа, но....

Щом има нужда от ограничаване на въздуха, това означава че се прави компромис! От тук автоматично означава, че колата при високи обороти ще има намалена мощност (високи обороти - много въздух, ама ти си го ограничил!). Въпросът е колко.
Но в крайна сметка е така. Избираш - евтино или качествено. Ако си караш на бензин е качествено ама скъпо (между другото колко е нафтата/бензина в момента, че не съм в Бг?) или караш на газ със съответните компромиси.

Поздрави

Не питай за цени на горивата, че ще ти призлее.Тук в нашия район дизела е 1,78лв. а А92 1,86лв. А95 1,94лв, А98 2,05лв.  :angry:  :angry:  :angry:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах малко по-друга идея за тая тема, но забравих да го напиша изрично, а то е всеки да напише какъв му е изпарителя, какво ползва - плочка или щуцери в карбуратора и да каже дали го има това явление при него или не, така мисля, че е по-лесно да се установи кво не е в ред при мен, отколкото разни теории кво е правилно и кво не е.

Моят изпарител е Бедини 120Е, имам щуцери в карбуратора с вътрешен диаметър 8 или 10 мм, доколкото си спомням са стандартните, ще проверя и ще уточня. Да отговоря на коментарите:

1. Първо, изпарителя не е подбиран специално за тая кола, свален е от Опел Вектра.

2. Монтажът е мое дело и на един приятел, тъй че няма газаджии да обвинявам. Монтажа по принцип е елементарен, тъй че няма смисъл от майстор.

3. Колата с ограничаване на въздуха работи добре във всички режими, а като има нормален приток на въздух не работи добре в никой режим. Сега я регулирах - бачка равномерно двигателя, и ако реша да отпусна газта, хвърчи направо. Ограничаването на въздуха не го правя заради икономии.

4. Мембраните са сменени преди 6 месеца, филтъра въздушния - есента, още е чист - сега го гледах, карбуратора е добре затегнат, та като има неплътност някъде веднага разбирам, тъй като оборотите стават нестабилни още на празев ход.

 

Тия дни се зачетох в една книга за газови уредби, към която някой беше пуснал линк в раздела "Връзки" и там намерих някакво обяснение на моя случай. Има една таблица на стр. 22-23. Там в реда "Теоретически необходимо количество въздух за пълно изгаряне", куб.м/куб. м. гориво са посочени следните стойности: за пропан: 23.91, за бутан 30.95, а за бензин - 58.6. Излиза, че за изгарянето на пропан-бутана е необходимо повече от 2 пъти по-малко количество въздух в сравнение с бензина. Т.е. сместа трябва да е обогатена на газ или обеднена на въздух и оттам подобрението, което се наблюдава при ограничаване на въздуха. На последния ред на таблицата също има един ред, "Съдържание на газ в горивната смес", където стойността за пропана е 4.02, за бутана 3.23, а за бензина - 1.68. Пак излиза, че горивната смес на газта трябва да е по-богата на гориво 2-3 повече от бензина - или 2-3 пъти по-обеднена на въздух, да го кажем с други думи.

Аз мисля, че моят проблем се дължи може би на по-малките размери на изпарителя и/или на малкия диаметър на щуцерите. И на липсата на плочка. Тея проблеми могат да се проверят само ако имам друг изпарител и евентуално плочка на разположение. За съжаление плочката, която купих преди 3 години я хвърлих, по-дебели щуцери не ми се слагат, и не ми се дават пари за друг изпарител. И така двигателя ми си работи перфектно на газ. Темата я направих с единствената мисъл да систематизираме някакви възможни причини за това явление, което мисля, че направих с написаното дотук.

 

P.S. Мисля, че в случая не може да се прави аналогия с турбото, защото там има и увеличено впръскване на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде за последно по темата че вече става досадно (поне за мен)...

 

Мота Vectra и досега е с плочка и изпарител Lovato електрически.

 

1. Първо, изпарителя не е подбиран специално за тая кола, свален е от Опел Вектра.

Доколкото си спомням беше 1.6 или 1.8 твойта Vectra, т.е. 75 или 90 коня. При положение че този изпарител си го сложил на 52 коня (т.е. поне 1.5 пъти по-малка мощност) ясно че ще имаш проблеми. Или вакуума не ти е достатъчен или просто ти се дави (първото щото допълнително ограничаваш въздуха)

3. Колата с ограничаване на въздуха работи добре във всички режими, а като има нормален приток на въздух не работи добре в никой режим. Сега я регулирах - бачка равномерно днигателя, и ако реша да отпусна газта, хвърчи направо. Ограничаването на въздуха не го правя заради икономии.

Точка 1 обяснява и тази. Имай предвид че "НОРМАЛНАТА РАБОТА" в момента е спъната, т.е. колата дори на бензин е под 52 коня! Просто не и стига въздух. Друг е въпроса че и без това не я караш на предела. Но все пак в момента натискаш повече газ и съответно разхода ти е по-висок отколкото без разните ограничения.

 

Относно сместа.

Когато караш на бензин той минава през жиглиорите, а когато караш на газ през изпарителя, т.е. сместа се определя от две абсолютно независими места. От тук и имаш отделни настройки на газ и на бензин. Съответно изпарителя ти пуска повече газ сравнено с жиглиорите и сместа се докарва каквато трябва да е. Това хората са го измислили. Няма какво да го мислим ние...

 

В крайна сметка ти си решаваш как ще караш. Аз въртя доста извънградско и липсата на мощност винаги ми е била проблем. На Vectra-та (90 коня) доста често ми се налагаше да минавам на бензин за да задмина някой малоумник който кара с 40 в завойте (при положение че се взимат с 80 без проблем!) и с 100++ на правите. А Шкодата и без това е 52 коня, като я спънеш още със 5-6 съвсем ще стане трагично....

 

Айде стига от мен.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям написаното и обясненото от PRR с две ръце с едно малко изключение - не мисля, че по-мощен от мотора изпарител е проблем. Аз например съм с електрически BRC, 110 kW и никога не съм имал ядове заради него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.