Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Някой сменял ли е предните лагери на главината?


PV

Recommended Posts

Чувам някакъв лек подозрителен шум отпред, дано да не са лагерите, а нещо накладките да не връщат напълно. Ама е възможно и да са лагерите. Затова искам да попитам информативно - някой сменял ли е предни лагери, как се сменят, колко струват, какви са симптомите за смяна. До момента мойте са си добре гресирани, не допускам гумата да се разхлопа от голяма хлабина в затягането, но досега не съм ги затягал, нито са били пренатягани. То и отверстието за шплента не допуска много прецизно регулиране при затягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като дигнеш съответното колело във въздуха и махнеш накладките и го въртиш ще разбереш дали е проблема в лагерите или не. На мойта за 23 години само леко отляво се обажда, но при дигнато колело и ухо до него. Демек докато не почне да се чува в движение свиркай си! Тя предницата е слабо натоварена и по принцип не се износват много, а лошото е че новите лагери не се знае колко са качествени. Забелязал съм на колите на приятели с Опели, Фолксвагени, че през година-две сменят лагери на задните главини. Важното е да няма луфт при лагерите и да не вие, стърже, щрака, чатка и т.н. А иначе за дупките за шплента си прав, че не много прецизно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя смяната на лагерите по принцип е твърде рядка операция по тоя модел. Затова проблемът е ако се окаже, че са за подмяна - не ми се хвърлят пари за нови лагери, и за майстор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако накладките не ти връщат напълно, би трябвало да го усетиш или като липса на добра инерция или като пипнеш джантата - ако загрява повече от нормалното, причината е ясна. Ако сменяш лагери - купувай смело SKF - каквото до сега съм сменял с техни лагери, повече не се е обадило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих лагери -комплект.Струват 16,50 лв.Единия е СКФ пък другия някакъв руски.Така ми ги дадоха в магазина ... За самата смяна нямам точна представа, само знам че са ролкови и някак конусовидни. Тия дни мисля да си поиграя и като стане ще пиша как е минало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно предни на 105/120 не съм сменял , но принципа на всички главини е един и същ ... сваляш капачката , шплента и една шестостенна шапка ако гайката не е с прорези за шплента / обикновенно се развива на ръка / избиваш старите конуси и набиваш новите , грес и затваряш като реглажа на луфта се прави с качена гума и трябва да е много лек и да го усешташ при по - сериозно клатене на гумата ;) Хубаво е да смениш и семеринга на главината за да не се набива с кал.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая вечер направих проверката по съвета на Белия лебед - отдясно определено си цъка на лагер като завъртя диска. Отляво пак шуми, ама не толкова много. Кофти. Някой сменял ли е сам тия лагери, щото в книгата пише, че се избивали на преса и никакви подробности - т. е. не се хващай сам, а ходи в сервиз. Ама пари за сервиз и майстор сега не ми се дават. :( :smt009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV не е нужна преса - сменят се лесно - само трябва да откачиш спирачния апарат и да го мръднеш настрани, за да може да извадиш диска с главината. После нищо не ги държи лагерите. Като сваляш спирачния апарат внимавай да не загубиш реглажните шаиби под 2та болта, които го държат - те са със специален размер така, че да идва диска посредата на спирачния апарат. За тия болтове ти трябва голямо гедоре (в смисъл на 1/2) и камък. Не се мъчи по друг начин, щото са стегнати по памет до към 70Нм. Като си отделил настрани спирачния апарат и си махнал коронната гайка дърпаш диска и той си пада с лагерите. После слагаш новите, грес, ама за там е нужна като за шенкели и симко е ок. това не отнема много време. Айде успех и приятно ремонтиране.

 

Нещото което поне на мен ми се вижда трудно е да се свали диска от главината, ако трябва да го сменяш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Те май повечето ремонтни дейности по Шкодите на практика са по-лесни, отколкото са описани в книгата. Ама нали и тая книга е писана с презумпцията, че и сервизите трябва да ядат. :D .

А аз имам една гадна идея - нови (втора употреба) спирачни дискове, заедно с главините и шенкелите, което ще ме улесни много при смяната. Само шенкела демонтирам от долния и горния носач и шарнира на кормилното управлние и това е. Но ще помисля още кво точно да избера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли по - трудно да избиеш шарнир отколкото леглата на лагерите ... последния път на Вектрата се справих с 200 гр. чукче за ужас на целия болюк зрители :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV, аз нещо да не би да не съм те доразбрал - за какво ти е да сменяш това? Колкото до дисковете - нови не са толко скъпи, че да слагаш втора употреба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Донякъде за по-лесно, щото целия модул дискове с лагерите вътре и шенкелите нали са един цял модул. Но това ще стане само ако ми изпаднат отнякъде евтино. Иначе само лагерите, като им дойде времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не е по-лесно както го мислиш. Като тръгнеш да сменяш лагерите свали само диска с главината /то заедно пада/ и ги смени. Не се плаши на тая работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.