Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

РАДИАТОРИ


nqkuv^lud

Recommended Posts

Я МЕ ПРОСВЕТЛЕТЕ МОЖЕ ЛИ ДА СЕ СЛОЖИ НЯКЪВ ПО ГОЛЯМ РАДИАТОР НА СКОДА БЕ МОМ4ЕТА.ЩОТО МИ ОМРУЗНА ДА КАРАМ С ВКЛИУ4ЕНА ПЕРКА ПОСТОЯННО

ИЛИ ДА СЕ НАПРАВИ МАСЛЕН

ЗАСЕГА СЕ 4УДЯ ИНФОРМАТИВНО,АКО НЯКОИ ЗНАЕ НЕЩО ПО ВЪПРОСА ДА КАЖЕ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

виждал съм на запорожци за охлаждане на маслото,но там го правят и за отопляване на купето зимата,на по старите камиони зил има такъв радиатор.трябва да се опита

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Шкодовия двигател си има фабрично дупки за поставяне на маркучите за масления радиатор, понеже на 120LS/GLS, както и на тропическото изпълнение има такъв, но при тебе това не помага никак. Според мен, не е въпроса в това радиатора да е по-голям като размери, а да има по-голяма способност да отдава топлината и предполагам, че ако се сложи от някоя по нова кола ще се реши проблема. Може да провериш в autodata-та за тези неща и да преценищ какъв ще е удачен, както и във връзка с размерите и наличностите при вас. Сега в момента нямам autodata и не мога да погледна. Сега при 30градуса на градско и при мен е постоянно включена перката, но това притеснява ли те?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пред мен също стои тази дилема, но малко по друг начин... Чудя се дали ще има ефект върху охлаждането ако сложа още един радиатор (от парно на 120-ка) и когато отвори големия кръг антифриза да минава и през стандартния и през този по-малкия :roll: .

 

Другото е за масления радиатор, то ясно, че с мислене няма си реша проблемите, обаче все пак тр да взема решение, антифриза или маслото да охладя допълнително.Какво бихте ме посъветвали....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познат сложи на Шкода 100S радиатор от Пежо (404 май...). Резултата беше феноменален - няма загряване, няма дявол :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам опит с поставяне на допълнителен радиатор , но на Вартбург и ефекта беше нулев - увеличих обема на течността с 2 л. , но предния радиатор спираше потока на студен въздух към задния т.к. на по - старите модели е зад мотора и в крайна сметка лятото си карах пак на парно в големите жеги ;)

На моита баба не съм имал проблем с охлаждането до сега ... смених и радиатора т.к. имаше непоправим теч и новите маркучи , които сложих зимата , даже ме мързи да сложа 80 гр. термостат , но засега няма проблеми и не мисля да го пипам т.к. се оказа , че в голямо задръстване термостата стои отворен , мотора гълта неохладен антифриз и температурата не спада .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой мислил ли е за маркучите, които минават под купето.На мен ми се струват доста тънки в сравнение на колите с предноразположен двигател.Онова направо си е почти като водопроводна тръба :mrgreen: Според мен и те играя доста голяма роля, защото забавят движението на водата и от там по-малко топлоотдаване.Пък не знам, може и да бъркам, но просто се сетих за тази подробност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малка грешка. Като е по малка тръбата течноста минава по бързо. Като е голяма ще тече бавно но ако сложиш голяма тръба отдолу е тогава вече незнам за зимата колко кила антифриз ще ти трябват ама ще са доста. Маслен радиатор що да не не е толкоз трудно да се направи, а като се охлажда маслото ще се охлажда и ДВГто. За друг радиатор или допълнителен воден нямам никви наблюдения и немога да кажа нищо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...........

Да не би водната помпа да си е заминала и да няма правилна циркулация!!?

Мисля че това трябва да се провери!

Щото новите водни помпи на ладите са ... охай биде - калпави!

Виж си помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисто от любопитство ако си сложа 2ра помпа електрическа която да си я включвам при нужда с копче какво ще стане маи ще има ефект какво мислете по въпроса колеги. Може да се сложе някъде около радиатора тоест да се включва само при отворен голям кръг

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкода с оргиналния си двигател не загрява ако всичко и е ок по двигателя ,тръби , радиатори и т.н ! Ако вкарва въздух в охладителната течност, ако ще радиатор от камион да слагаш пак ще загрява :)

Това че върти прката си е нормално ;) , това и е работата . За колегите с по-големи дригатели не знам какво е полужението, само си спомням че на опел кадет 1.6 комби радиатора беше много широк и тесен, може би ще се хване отпред :), пък и не е толова скъп ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта Шкода 120 е даже със стария модел турбинка на водната помпа - демек по-малката и въпреки това няма никакъв проблем със загряването. Даже бих казал, че колата се охлажда по-трудно в градски условия и при задръствания, отколкото на извънградско. При мен пусне ли се перката работи обикновено докато не изключа колата, че и след това, ама както вика колегата то това си и е работата все пак. Аз не мисля, че я карам пенсионерската, а и чат пат си я юркам като има нужда - все пак колата е за каране, така че щом при мене не прегрява конструктивно значи всичко си е доизмислено. Понякога се е налагало от обстоятелствата да работи колата между 3500 и 5000 оборота на градско и то за 20-30мин. и въпреки това, освен намаляло гориво /е и масло де/ всичко друго си е наред.

Още повече, че на много коли е така - работи яко перката. На някой даже включвателя за перката е с 3 клеми и управлява вентилатори с две степени. Аз не мисля, че са нужни някакви допълнителни щуротии относно охлаждането. По принцип проблемите идват от неработещ включвател на перката или от остарял муден термостат, който не отваря достатъчно бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам малко дертове с охлаждането но първо ще си сменя 2 маркуча които изпускат помалко но наи вероятно оттам дърпа въздух. И аз незнам ако не стане ще пиша пак. Смятам засега да ги сменя, да чистя радиатора, да видя термостата. Ако след всички манипулации пак не стане ще търся помощ. Знам че трябва хубаво обезвъздушаване на системата ще видим. Би трябвало да охлажда добре с тия 12,5 литра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с обезвъздуш6аването не е толко важно за охлаждането. По принцип на термостата има една малка дупчица за обезвъздушаване, а и е сложен на най-високата точка на двигателя и оттам има маркуч към казанчето, пре който се самообезвъздушава вътрешния кръг до известна степен. Отпред кранчето за обезвъздушаване е сложен на маркуч, който свързва най-високите точки на двата радиатора и е тяхното обезвъздушаване. Мисля, че ако не са обезвъздушени хубаво по-скоро зимата няма да ти топли добре парното. А иначе радиатора за охлаждането отпред е доста голям и не мисля, че малко въздух му е кой знае колко фатален. Нещото, което е по-важно според мен е на капачката на разширителния съд отзад има гумено уплътнение и тя всъщност представлява клапан, който поддържа налягането в охладителната система. Тая гумичка обаче се поврежда и трябва да се смени капачката, за да действа като хората. Ако системата не е под налягане, ще има възможност водата да кипва при 100градуса, което ако е под налягане не се получава!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е.

Това също е важен момент - който нетрябва да се подминава.

Дали работи капачката демек "паровъздушен клапан".

Сутрин преди да запалите - отвийте я - трябва да се чуе, шлюп!

Или като поизстине колата пак същото действие и звук.

При липса - оправете си клапанчето, гумичката, нова капачка и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, проблема може да е именно от там. Аз имах случай, когато в най-големия студ на - 18 градуса ми кипваше водата след 3-тия км. След смяната на радиатора нещата се оправиха. Ама те съветвам да си провериш термодатчика на радиатора. За всеки случай може да си сложиш и ключе за пускане на вентилатора, след като оправиш завирането. Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда забравих да споделя този датчик при мен липсва и е заместен от копченце на таблото. Много ми се искаше да сложа нов радиатор но тия 65 лв. хич не ми се дават. Ще го сваля и джуркам с Калгон и ще видим ква е хаватъ. Другата седмица ще пиша ква е хавата с чорбата у кака пена

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дончо по важното е не да го миеш отвътре - там тръбичките са дебели и трудно могат да се запушват. Трябва да му изимиеш със силна струя самата пита отвън, защото ако са мръсни ламелите няма да има добро топлоотдаване. Аз редовно на пароструйката го мия така отвънка. Да знаеш обаче, че ръчното пускане не е добра алтернатива на струващия 5лв. термовключвател - той се се сеща преди тебе да пусне перката, вярвай ми, особено ако е като моя да я пуска на 92градуса. Иначе това със загряването на байр често е от муден термостат - не отваря достатъчно бързо и не докрай и поради тази причина не се охлажда добре. Когато е тръгнала да загрява пипни отпред пред радиатора гумените маркучи дали са еднакво топли с тези които са при двигателя във вътрешния кръг, т.е. тези които отиват към парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля че ако се подобри начина по който минава въздушната струя нещата ще са коренно различни. Забелязал съм, че когато температурата на двигателя е висока, багажника от към радиатора е много топъл. На всички коли с предно разположен мотор, зад радиатора няма преграда, а при нас има.

Ако се направи нещо подобно на това сигурно ще има ефект

http://snimka.bg/photo.php?photo_id=748175

http://snimka.bg/photo.php?photo_id=748174

http://snimka.bg/photo.php?photo_id=748173

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега че ще има ефект ще има ама все пак багажника ми трябва :D За термостата сте абсолютно прави понеже е доста евтин смятам направо да си взема един дето ще мъча да проверявам старият. Като е завряла чорбата всякви маркучи тръби и прочие са горещи. Аз си внимавам в показателите и на 90 винаги си включвам перката. Сега да ви кажа какво ми се случва на баир. Тръгва да загрява пускам парно, вентилатор и стигам момента в които преценявам че е добре да спра. Пипам радиатора леко топъл. Спирам вентилатора след минута две е доста горещ. Значи циркулацията през него е слаба. Благодаря на всички особено на Beliq_lebed които за пореден път ми дава доста ценни съвети. Ще го почитя и отвън и отвътре :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това наистина е една много добра идея,да не е е затворено там пространството.на мене скоро ми предстои боя и съм намислил да направя това онова

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз да потвърдя че обезвъздушаването не играе никаква роля. при мен понеже има течове от тук от там и постоянно си доливам течност а последното ми обезвъздушаване беше есента, сегя лятото не ми загрява и по задръстванията, перката не съм я чувал да работи никога и се надявам да не се налага да я чувам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.