Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Какъв трябва да бъде цвета на свещите ?


Recommended Posts

Колеги да ви питам какъв трябва да бъде цвета на свещите работещи на газ. След като сложих газовата свещите станаха доста по-светло бакелитови от преди и незнам дали това е нормално. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип керемидено-кафяв трябва да бъде при каране на бензин. И аз карам на газ и моите са почти бели. Не знам доколко е нормално. Да видим какви ще са отзивите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем нормално е колеги този цвят като се кара на газ. Даже не трябва да има отлагания по тях като при карането на бензин, защото нали газта изгаря почти 100% и не се образува налеп по свещите и нагар. Абе основното е като свалиш свещите да не са омаслени на някой цилиндър, защото тогава... проблема е генерален. Ако свещите са светлички и чисти след каране на газ значи всичко е ок. По принцип ако се кара само на газ не трябва да се образува и нагар и отлагания по горивната камера, както и маслото не трябва да потъмнява толко бързо. По принцип то потъмнява заради поемането на саждите от стените на цилиндрите следствие на карането на бензин.

 

Друг е момента, че като се кара на газ трябва да се вземат една- две степени по-студени свещи - т.е. свещи с по-голямо топлинно число, които имат по-добра способност да отвеждат топлината, защото газта както знаеме гори при по-висока температура от бензина. Сега не значи като сме сложили газова да тичаме да сменяме свещите, но при следващата смяна, е желателно да се вземат свещи с по-голямо топлинно число. Всъщност те просто са по-добри /и по-скъпи

естествено/ и дори да нямаме газ пак може да се кара с такива, само дето цената им е по-висока. Като цяло заради ниската работна температура на 105-120 и по-ранните сме облагодетелствани откъм евтини свещи.

 

От тези на BRISC с по-голямо топлинно число са BRISC Sylver по 3,50лв. едната. Тук искам да предупредя хората, защото съм зебелязал, че по магазини нямат представа за това, че някои видове свещи като тези например са с вграден резистор. По принцип на по-новите коли е така. Както знаем във кабелите за свещите и палеца има известно съпротивление, което е различно при различни модели кабели, като наличието му не е случайно и затова не е препоръчително да се слагат кабели без съпротивление. Мисълта ми беше, че кабелите за 120ка са с голямо съпротивление и заедно с палеца, който при новия модел делко и той е с резистор не богат да се комбинират със свещи с вграден резистор. За да се използват такива свещи /съпротивлението им е около 5кОма/, трябва от някъде другаде да отпаднат 5кОма като най лесно е чрез използване на кабели за свещи от последните фаворити от 92г. натам. Освен това те са удобни и с това, че са силиконови и накрайнеците към капачката са им под 90градуса ъгъл и седят доста по компактно и прибрано вместо да стърчат нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко offtopic ама колегата със зеленката Шкода редовно го виждам как пресича Разсадника :) забелязъл съм я от много отдавна ама сега включих че това е тя... поздравления колега много е яка :P;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата в действителност си е 105L произведена април 1978г., но преди доста години когато съм бил малък баща ми решил, че японката изглежда по готино и я преобразил :)

Постоянно се оглеждам за останали живи роднини на моята но вече почти не се срещтат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за свещи ставаше дума тук, ама викам и аз да се намеся.Та мисля че и в оригиналния си вид 105-цата си изглежда доста добре, лично аз моята много си я харесвам и по външния вид имам само 3 забележки.Предницата да се снижи с около 5 см, без предна броня е нещо страшно и едни прагове и просто това е колата!!! (може и малко спойлерче на задния капак).А относно въпроса по темата, честно казано, вече съм минал към 5000 км, ама по двигателя нищо не съм бутал.Само веднъж чистих чукче и баща ми ми оправи транзисторното запалване,щото като я взех не работеше.Но мисля, че колегите са дали доста изчерпателни отговори на въпроса.

Айде със здраве ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.